ترمیم قاب لپ تاپ

ترمیم قاب لپ تاپ زمانی برای شما الزامی می‌شود که قاب آن بر اثر ضربه بشکند. اما بعضی مواقع باز و بسته کردن نادرست لپ تاپ یا حرارت بالای آن می‌تواند باعث شکستن قاب شود. در هر صورت شکستن قاب سلامت ال سی دی دستگاه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. بهتر است قبل از این اتفاق قاب را حتما تعویض یا بازسازی کنید تا با پرداخت هزینه بالا روبرو نشوید. پس به نفع شماست در صورت دیدن هر نوع شکستگی و یا ترک در قسمت های مختلف درب لپ تاپ در اسرع وقت نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

اصولا شکستن قاب بر اثر وارد شدن ضربه رخ می‌دهد، اما همیشه ضربه باعث شکستگی کامل قاب نیست. بعضی ضربهها باعث ترک خوردگی قاب یا شکستن حفره پیچ ها می‌شوند، که در نتیجه مانع از باز و بسته شدن درب لپ تاپ می‌شود و به سختی باید لپ تاپ را بست.

امکان دارد یک ضربه خفیف باعث شکستن قاب لپ تاپ در قسمت لولا شود یا به کف دستگاه ضربه وارد شود که می‌تواند فاجعه در سیستم شما به وجود بیاید. بنابراین زمانی که به هر دلیلی قاب می‌شکند با شدت درب لپ تاپ را باز نکنید. بلکه با دقت تمام قسمت های لپ تاپ را بررسی کنید تا متوجه شکستگی آن بشوید. پس از آن درب را به آرامی باز کنید. هر نوع فرورفتگی بدنه لپ تاپ پس از گذشت زمان باعث شکستگی LCD می‌شود. زیرا هنگام باز و بست درب احتمال دارد فشار یکسانی به تمام قسمت های لپ تاپ پخش نشود.

شکستن قاب لپ‌تاپ در محل فن

گاهی اوقات شکستن قاب به علت داغ شدن بیش از حد سیستم است. در این مواقع حرارت بالا باعث ایجاد ترک های ریز و در نتیجه شکستگی های عمقی در قاب لپ تاپ می‌شود.

از آنجایی که تهویه سیستم های کامپیوتری در قسمت کناری آن ها قرار دارند، باید هر چه زودتر همین ترک های جزئی را تعمیر کنید یا اگر قابل تعمیر نبود برای تعویض قاب اقدام کنید. بنابراین اگر این کار را انجام ندهید باز و بسته کردن مداوم لپ تاپ باعث سفتی و کندی درب آن می‌شود و در نهایت ال سی دی لپ تاپ می‌شکند. در صورت دیدن هر تَرَک ریزی در قاب، سریعاً با استفاده از چسب مخصوص تَرَک را بچسبانید تا درآینده مجبور به تعویض کل قاب نشوید زیرا هزینه بالایی برای شما دارد.

نکاتی که جهت جلوگیری از شکستن قاب باید رعایت کنیم

1. باز و بسته کردن آرام درب لپ تاپ

2. سعی کنید در زمان باز کردن درب لپ تاپ که معمولاً حالت فنری دارد، فشار واردی به محل لولا را در تمام قسمت‌های لپ تاپ پخش کنید تا باعث شکستن قاب نشوید.

3. در زمان باز کردن درب لپ تاپ توجه کنید که قاب دستگاه حالت پیچ خوردگی پیدا نکند. چون احتمال دارد ال سی دی لپ تاپ آسیب ببیند

مشکلات تعمیر قاب لپ تاپ توسط کاربر

اکیداً به شما پیشنهاد می‌دهیم که جهت تعمیر شکستگی قاب لپ تاپ خودسرانه کاری انجام ندهید؛

زیرا ممکن است به دلیل نداشتن مهارت کافی آسیب‌هایی جدی از قبیل:

  • به سخت افزار سیستم آسیب وارد می‌شود.
  • جاهای پیچ در لولا می‌شکند.
  • صفحه نمایش به دلیل فشارهای وارد شده به درب لپ تاپ می‌شکند. راجع به دلایل شکستن صفحه نمایش بخوانید.
  • شیارهای پین دار کیبورد می‌شکند.
  • مادربرد می‌شکند.
  •  پنل نگهدارنده جدا می‌شود.
  • احتمال دارد پیچ ها را جا به جا ببندید.
  • پیچ ها را گم کنید.
  • قاب را به طور کامل بشکنید.
  • با پارگی فلت روبرو شوید. (راجع به کابل فلت لپ تاپ بیشتر بدانید)
  • پیچ ها بیرون بزنند.
  • کیبورد لق بشود.
  • خط و خش روی بدنه ایجاد شود.

برای عمر بیشتر قاب لپ تاپ چه نکاتی را باید رعایت کرد:

1. برای تمیز کردن قاب ترجیحا از پارچه کتان نرم و نم‌ دار استفاده نمایید.

2. استفاده از مایعات به طور مستقیم برای پاک کردن قاب لپ تاپ ممنوع است. زیرا امکان ورود مایع مورد استفاده به داخل دستگاه وجود دارد. (برای عمر بیشتر قاب لپ تاپ چه اقداماتی انجام دهیم)

3. تاکید کارخانه های سازنده برای تمیز کردن کل بخش بیرونی لپ تاپ هر یک سال و برای بخش داخلی هر ۲ الی ۳ سال در حالت استفاده نرمال است.

4. در مواقع شکستگی قاب امکان ترمیم و بازسازی وجود دارد. پس برای اینکه هزینه سنگینی را متحمل نشوید زودتر برای ترمیم قاب اقدام کنید.

5. در زمان بستن درب لپ تاپ، تا انتها قاب را با دست کنترل کنید و در لحظات آخر رهایش نکنید زیرا در صورت ضربه خوردن امکان آسیب به هارد دیسک وجود دارد.

6. توجه کنید که باز شدن درب لپ تاپ بیش از حد باعث شکستن پایه های لولا می‌شود. در نتیجه ترمیم یا تعویض قاب لازم و ضروری می‌گردد.

7. از طلق‌های محافظ استفاده نمایید تا اثر انگشتتان بر روی قاب و درب لپ تاپ باقی نماند.

8. در صورت استفاده از طلق به تهویه درست هوا توسط فن لپ تاپ حتما توجه کنید.

روش های تعمیر قاب لپ تاپ

یکی از رایج ترین روش ها برای تعمیر قاب چسباندن بخش هایی که دارای شکستگی یا ترک خوردگی است می باشد. باید از چسب های مخصوصی استفاده شود تا جای آن روی بدنه لپ تاپ باقی نماند. ممکن است چسب پس از مدتی، باعث از بین رفتن اتصالات شود. روش دیگر برای تعمیر قاب لپ تاپ ساختن مجدد تکه های شکسته قاب است. در لپ تاپ های فلزی و چدنی، تکه هایی که دچار آسیب شدند را با تجهیزات مخصوص جوش می دهند. قاب لپ تاپ های قدیمی، که ممکن است قاب آن ها در بازار پیدا نشود، باید ترمیم شوند. در قاب های پلاستیکی و فایبرگلاس، قسمت هایی می شکنند، لحیم می شوند و سپس با رنگ مناسب، آنها را می پوشانند.

نحوه باز کردن قاب جهت ترمیم یا تعویض قاب

زمان برداشتن قاب هنگامی که پیچ ها را بیرون آوردیم، قاب و  LCD را از هم جدا می‌کنیم. در بیشتر لپ‌تاپ‌ها، قاب با گیره‌های پلاستیکی روی صفحه ثابت می‌شود، بنابراین با باز شدن این گیره‌ها و پس از برداشتن قاب، LCD را در داخل یک قاب فلزی دیگر مشاهده می‌کنیم. این قاب فلزی روی قاب پشتی لپ‌تاپ قرار دارد یا به آن متصل است. فریم فلزی را یا با بازکردن پیچ‌های بیشتر یا با جدا کردن آنها از بدنه جدا می‌کنیم. زمانی که بتوانیم LCD و قاب فلزی را از قاب پشتی دور کنیم، بقیه پیچ هایی را که قاب فلزی را روی صفحه نگه می‌دارند باز می‌کنیم.  سپس LCD شل می‌شود، اما همچنان به کابل ویدیو متصل است.

ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم قاب لپ تاپ ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم ترمیم 

ترمیم قاب لپ تاپ

چنانچه شما کاربر گرامی با هر گونه مشکل در مورد شکستگی قاب لپ تاپ خود، روبرو شدید، به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک مراجعه کنید. متخصصین مجرب ما در این مرکز با در اختیار داشتن بروزترین ابزار و تجهیزات، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند. این مرکز عیب یابی دستگاه شما را به صورت رایگان انجام می‌دهد و تمام خدمات، با 6 ماه گارانتی خدمت شما ارائه می‌شوند. همچنین این مجموعه همه روزه، حتی در ایام تعطیل، از ساعت 9 الی 21 آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد.

5/5 - (4 امتیاز)
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرتضی موسوی
مرتضی موسوی
1 سال قبل

سلام لپ تاپم از دستم افتاده قابش شکسته اومدم صفحشو تمیز کنم دیدم صفحه خط های رنگی و هاله های سیاه به خودش گرفت الان هم قابش شکسته هم صفحش سیاه و رنگی شده به یک مرکز لپ تاپ رفتم اصلا راضی نبودم از نظر مالی هم خیلی دندون گردبودند شما بخوایین درست کنین چقدر هزینه وقیمت نیاز داره تا درستا بشه واقعا خیلی ناراحتم کرده مطالب های سایت شما رو دیدم اومدم که بپرسم چقدره قیمتش مرسی از سازندگان سایت

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  مرتضی موسوی

سلام ما در خدمت شما هستیم. اول باید مدل و پارت نامبر ال سی دی شما بررسی بشه تا بتونیم به شما قیمت بدیم. اما به صورت حدودی بین 1/5 تا 3 میلیون تومان تعویض ال سی دی هزینه دارد. از طرفی تعویض یا ترمیم قاب لپ تاپ، بستگی به نظر شما دارد. ما می توانیم هر دو را برای شما انجام دهیم اما خب تعویض قاب گزینه مطمئن تری است و هزینه آن با ترمیم قاب تفاوت چندانی ندارد.

Mona
Mona
1 سال قبل

من یه لپ تاپ ایسر مدل E1-571 دارم و یه بار پایه سازی انجام دادم روی قاب کف و دوباره کنده شده پیشنهاد میکنین که دوباره تعمیر کنم قاب لپ تاپ رو یا این که تعویض بشه

Maede
Maede
11 ماه قبل

لپ تاپ لنوو مدل ideapad 130-15lsk دارم که محافظ درب پورت لن اون شکسته. میخواستم ببینم که این محافظ روی قاب زیرین لپ تاپ هستش یا جداگانه هست. یعنی باید حتما قاب کف اون تعویض بشه تا درست بشه؟

مهدی
مهدی
10 ماه قبل

لپ تاپ لنوو yoga 900 دارم که تاچ هست. صفحه اش ترک برداشت و توی تاچش مشکل پیش اومد. هزینه تعمیرش چقدره

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام