تعمیر قطع و وصل شدن تصویر لپ تاپ

قطع و وصل شدن تصویر لپ تاپ از عمده دلایلی است که کار با لپ تاپ را سخت و طاقت فرسا می‌کند. سیاه و سفید شدن صفحه، قطع صفحه و ریبوت شدن سیستم، ایجاد خطوطی آزار دهنده روی صفحه، سوختن پیکسل‌های ال سی دی و مشکلات دیگر همه می‌توانند عامل ایجاد خستگی و کلافگی هنگام کار با لپ تاپ باشند. شما می‌توانید در صورت تعمیر قطع و وصل شدن تصویر لپ تاپ خود به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک مراجعه کنید و از خدمات ما استفاده کنید. در ادامه تعدادی از مشکلات صفحه نمایش های لپ تاپ را برای شما آورده‌ایم.

عدم نمایش درست رنگ‌ها

گاهی اوقات، مشکلات صفحه نمایش لپ تاپ فقط رنگ‌هایی هستند که آنطور که باید نشان داده نمی‌شوند. این شامل مواردی مانند نمایشگر تقسیم شده یا درهم می‌شود. این مشکل می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در ادامه تعدادی از این عوامل و راه حل‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم.

این مشکل اغلب می‌تواند ناشی از یک GPU معیوب باشد. اگر لپ‌تاپ دارای کارت گرافیک اختصاصی است که می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید، آن را تنظیم کنید و اتصالات را بررسی کنید تا ببینید آیا این کار مشکلات را برطرف می‌کند یا خیر. اما اغلب اوقات، GPU به مادربرد متصل می‌شود. برای انجام تعمیرات با موفقیت بدون آسیب بیشتر به لپ تاپ، به ابزارهای دقیق نیاز دارید. توصیه ما این است که فقط لپ تاپ خود را به یک مرکز تعمیر لپ تاپ حرفه‌ای بفرستید.

سوسو زدن صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ ایراد دارد، سوسو زدن مداوم باعث ایجاد خستگی و در نتیجه کاهش بهره وری به دلیل افزایش وقفه می‌شود. خرابی سخت افزار می تواند باعث سوسو زدن شود. این زمانی است که کابل فلت صفحه نمایش شل یا آسیب دیده باشد. ابتدا می توانید صفحه را به طور مکرر پایین و بلند کنید تا ببینید آیا سوسو زدن مربوط به حرکت است یا خیر. اینورتر و نور پس زمینه نیز می توانند مشکل ساز باشند، اما برای رفع این مشکل نیاز به باز کردن لپ تاپ است. اگر هنوز تحت گارانتی است، فقط آن را به مرکز گارانتی بازگردانید. اگر نه، آن را نزد یک تکنسین متخصص لپ تاپ ببرید.

3 نوع مختلف سوسو زدن وجود دارد: مختصر، تصادفی و مداوم.

نوع سوسو زدن صفحه نمایشی که لپ تاپ شما دارد، راه مناسب برای رفع آن را تعیین می‌کند:

سوسو زدن مختصر

نرخ تازه سازی به این اشاره دارد که نمایشگر چند بار در هر ثانیه چیزی را که روی صفحه می بینید دوباره ترسیم می‌کند. می‌خواهید نرخ تازه‌سازی صفحه را برای مطابقت با قابلیت‌های نمایشگرتان تغییر دهید:

روی دسکتاپ کلیک راست کرده و “Resolution Screen” را انتخاب کنید. سپس روی «تنظیمات پیشرفته» و «مانیتور» کلیک کنید. سپس، علامتی را در کنار «حذف حالت‌هایی که این مانیتور نمی‌تواند نمایش دهد» قرار دهید. در نهایت، نرخ تازه سازی بالاتری را از لیست انتخاب کنید.

سوسو زدن تصادفی

اگر سوسو زدن با ثبات تصادفی بیشتری همراه باشد، می توانید با به روز رسانی گرافیک و درایورهای خود مشکل را حل کنید. اگر سوسو بلافاصله پس از به‌روزرسانی شروع شد، می‌توانید به سادگی به درایور قدیمی‌تر برگردید: به «مدیر دستگاه» بروید. سپس، روی آداپتور کلیک راست کنید، سپس روی «درایور» کلیک کنید. برای تأیید روی «Roll Back Driver» کلیک کنید و سپس روی «بله» کلیک کنید

به عنوان راه حلی دیگر می‌توانید در کنترل پنل، روی «Device Manager» کلیک کنید. سپس در قسمت «Display Adapters» مدل دقیق کارت گرافیک خود را خواهید دید. سپس، پس از اینکه مدل خود را پیدا کردید، وارد اینترنت شوید و به صفحه وب درایور سازنده بروید. در نهایت درایورهای مناسب را دانلود کنید.

سوسو زدن مداوم

گیمرها احتمالا بیشتر به این موضوع عادت کرده اند. سوسو زدن مداوم زمانی اتفاق می‌افتد که V-Sync (همگام‌سازی عمودی) نرخ تازه‌سازی نمایشگر را قفل می‌کند که باعث کاهش سوسو زدن افقی برای بهبود کیفیت تصویر می‌شود. اگر هنگام استفاده از Direct X یا OpenGL، سوسو زدن مداوم رخ می دهد، می توانید با روشن کردن همگام سازی عمودی، این مشکل را حل کنید.

برای کارت‌های NVIDIA، می‌توانید V-Sync را در «Manage 3D Settings» بیابید. برای اینتل، به دنبال «تنظیمات سه بعدی» یا «تلنگر ناهمگام» باشید. و برای کارت‌های ATI/AMD، Wait for Vertical Refresh را روشن کنید.

توجه: ویروس ها نیز یکی از علل شناخته شده سوسو زدن صفحه نمایش هستند. در این مورد، اگر اخیراً این کار را نکرده اید، باید یک برنامه ضد ویروس نصب کنید یا یک به روز رسانی را اجرا کنید.

تعمیر قطع و وصل شدن تصویر لپ تاپ

صفحه نمایش لپ تاپ شما ممکن است با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شود. مرکز تعمیرات لپ تاپ آرتک با به روزترین تجهیزات و مجرب ترین متخصصین تعمیرات لپ تاپ و دسترسی بسیار سریع به تامین کنندگان قطعات در بازار، می‌تواند مشکلات سیستم شما را رفع کند. تعمیرات لپ تاپ خود را به ما بسپارید!

5/5 - (1 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pearli
Pearli
1 سال قبل

سلام من یک لپ تاپ لنوو دارم که توی تصویرش خط های عمودی و افقی پیدا شده تصویر همش قطع و وصل میشه و پرش داره بنظر شما باید چیکار کنم؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Pearli

سلام به احتمال خیلی زیاد مشکل از کابل فلت تصویر لپ تاپ هستش با این حال باید بیشتر بررسی بشه حتی ممکنه هم ال سی دی و هم کابل فلتتون مشکل داشته!

شقایق
شقایق
11 ماه قبل

سلام من حدود 2 هفتست لپ تاپم صفحش بعضی موقع ها یا سفید میشه یا ثابت میشه با دست زدن به پشت صفحه و پائین صفحه درست میشه بردم تعمیر گفت مشکلی نداره ولی هنوز این مشکل ادامه داره باید چیکار کرد؟

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام