قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

فهرست مطالب پنهان کن

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ یکی دیگر از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در تهران است که توسط مجرب ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. کارشناسان ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ آرتک، پس از بررسی دقیق دستگاه و طی فرآیندهای عیب یابی، سطح خرابی پیش آمده در صفحه نمایش را مشخص کرده و بسته به میزان خرابی، اقدام به تعمیر و یا تعویض ال سی دی لپ تاپ می‌نمایند. در صورتی که خرابی پیش آمده در صفحه نمایشگر لپ تاپ اندک بوده و امکان بهبود آن وجود داشته باشد، از تعویض آن صرف نظر شده و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر LCD لپ تاپ آغاز می‌گردد. در غیر اینصورت –یعنی در شرایطی که تعمیر ال سی دی ممکن نباشد- کارشناسان ما در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در تهران، پس از کسب اجازه از صاحب دستگاه، و بر آورد هزینه اقدام به تعویض ال سی دی لپ تاپ می‌نمایند. در هر حال تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ با حضور در این مرکز قابل دریافت است که در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

به نقل از سایت Autonomous که در رابطه با خرابی، تعمیر و تعویض صفحه نمایشگر لپ تاپ LCD که اینگونه  شرح می‌دهد

شایع ترین مشکلی که کاربران لپ تاپ با آن مواجه می‌شوند صفحه نمایش آسیب دیده است .مهمترین و حساس ترین جزء لپ تاپ صفحه نمایش آن است. در صورتی که پنل خراب شود، کاربر نمی تواند فعالیت سیستم را ببیند. شاید آزاردهنده ترین مشکلاتی که ممکن است یک مصرف کننده داشته باشد، شکسته شدن صفحه نمایش کامپیوتر باشد. اما، چند اقدام ساده وجود دارد می‌توانید برای تعمیر صفحه نمایش شکسته لپ تاپ انجام دهی.

بنر lcd موبایل

تعمیر ال سی دی برندهای مختلف لپ تاپ

نمایندگی برندهای مختلف در تهران

علائم خرابی ال سی دی لپ تاپ

نشانه‌های خرابی صفحه نمایش لپ تاپ

خراب شدن صفحه نمایش لپ تاپ علل‌های مختلفی دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به وجود پیکسل‌های مرده در لپ تاپ، کم شدن نور ال سی دی لپ تاپ، ترک‌ها و شکستگی‌ها، روشن نشدن صفحه نمایش،وجود رنگ‌های نادرست و مه آلود، تغییرات در شدت نور پس زمینه و غیره اشاره کرد که در ادامه بطور مفصل و کامل به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

وجود پیکسل های مرده

پیکسل‌های مرده یا Dead Pixels، نقاطی هستند که در صفحه نمایش ال‌سی‌دی لپ‌تاپ خراب یا فعال نیستند و ممکن است به صورت یک نقطه تاریک (سیاه) یا نقطه روشن (سفید) ظاهر شوند. این پیکسل‌ها به دلیل مشکلات در فرآیند تولید یا در طی عمر مفید صفحه نمایش ممکن است به وجود آیند. در ادامه توضیحاتی درباره این مسئله آورده شده است

علائم سوسو زدن ال سی دی لپ تاپ

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

علت ایجاد پیکسل‌های مرده در لپ تاپ چیست ؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است دارندگان لپ تاپ در موقعیت‌های مختلف به آن دچار شوند، ایجاد شدن لک روی صفحه نمایش در اثر سوختن پیکسل‌ها است. سوختن پیکسل ال سی دی لپ تاپ شما ممکن است به علت ضربه خوردن باشد و ناشی از برخورد یک سطح سخت با آن. البته ممکن است موارد دیگری این مشکل را ایجاد کند.

مشکلات در فرآیند تولید

همانطور که گفتیم، فقط ضربات مختلف نیستند که می‌توانند به صفحه ال سی دی شما خسارت ایجاد کند. در زمان تولید صفحه نمایش ال‌سی‌دی، ممکن است خطاهایی در ایجاد پیکسل‌ها رخ دهد که به وجود پیکسل‌های مرده منجر می‌شود.

عدم همگنی در توزیع نور پس‌زمینه (Backlight)

 اگر نور پس‌زمینه به صورت یکنواخت به تمام صفحه نمایش نرسد، ممکن است برخی از نقاط به نور کافی دسترسی نداشته باشند و پیکسل‌های مرده ایجاد شوند.

علت خرابی پیکسل‌ها چیست ؟

پیکسل‌های مرده مواردی بسیار آزار دهنده ستند که بر روی صفحه LCD دستگاه شما ایجاد می‌شوند. این موارد باعث می‌شوند در عملکرد کاری شما خللی ایجاد شود و هر کدام از این مشکلات ممکن است به علت ضربات ناگهانی باشند. خرابی لولا و شکستگی قاب هم ممکن است عامل این موضوع باشد.

آسیب فیزیکی

آسیب فیزیکی موردی است که به راحتی می‌توان از آن جلوگیری کرد البته گاهی اوقات این حوادث ناخواسته بروز می‌دهند. آسیب فیزیکی یک خطر جدی نه فقط برای ال سیدی  بلکه برای کل سیستم لپ تاپ شما است.ضربه، فشار یا خطاهای دیگر که به صفحه نمایش وارد شوند، ممکن است منجر به خرابی و ایجاد پیکسل‌های مرده شوند.

استفاده طولانی مدت

 با گذشت زمان و استفاده مداوم از لپ‌تاپ، ممکن است پیکسل‌ها از کار بیافتند و مرده شوند. مسلما هر چه زمان بیشتری را از لپ تاپ خود کار بکشید، ممکن است ال سی دی آن کم کم از کار بیافتد. از کار  افتادن ال سی دی در گذر زمان امری اجتناب ناپذیر است. 

پیکسل های مرده ال سی دی
تست پیکسل ال سی دی لپ تاپ ها

تشخیص پیکسل‌های مرده

پیکسل‌های مرده در حقیقت نشان دهنده خرابی ال سی دی دستگاه شما هستند. این موارد زمانی رخ می‌دهند که دیگر امیدی به درست شدن ال سی دی شما وجود ندارد و حتما باید تعویض ال سی دی دستگاه خود را انجام دهید. البته قبل از این کار برای اینکه پیکسل‌های مرد lcd خود را تشخیص دهید، باید به موارد زیر دقت کنید.

برنامه‌های تست پیکسل

برای اینکه بتوانید پیکس‌های خراب و سوخته دستگاه خود را تشخیص دهید یکی از راه‌ها برنامه‌های مربوط به تست پیکسل دستگاه را امتحان کنید. برنامه‌های خاصی وجود دارند که برای تست و شناسایی پیکسل‌های مرده بر روی صفحه نمایش استفاده می‌شوند.

زمینه سفید یا سیاه

یکی از نشانه‌هایی که علائم خرابی ال سی دی دستگاه شما و سوختن پیکسل‌های ال سی دی شما هستند، سیاه بودن سفید بودن زمینه ال سی دی لپ تاپ شما است. با نمایش تصویر زمینه سفید یا سیاه، می‌توانید پیکسل‌های مرده را بر روی صفحه تشخیص دهید. بعد از این باید به یک مرکز تعمیراتی مراجعه کنید تا ال سی دی دستگاه شما تعویض شود.

مشکل پیکسل مرده چطور برطرف می‌شود؟

برای برطرف کردن این مشکل میتوانیم با استفاده از برنامه‌هایی با عنوان رفع پیکسل‌های مرده، که قادر به رفع پیکسل های مرده هستند استفاده کرد. اما تجربه نشان داده است که موفقیت در این زمینه ممکن است تفاوت باشد.همچنین در صورتی که لپ تاپ شما دارای گارانتی هست می‌توانید با مراجعه دفتر نمایندگی لپ تاپ خوداین مشکل را برطرف کنید و ضمن ارائه مدرک و شرایط، صفحه نمایش خودرا تعویض نمایید. 

تعمیر ال سی دی لپ تاپ

ترک‌ها و شکستگی‌ها در خرابی LED لپ تاپ چه تاثیری می‌توانند داشته باشند؟

وجود ترک‌ها و شکستگی‌ها در صفحه نمایش LCD لپ‌تاپ می‌تواند تاثیرات مختلفی داشته باشد و به نحوه و میزان خرابی وابسته است. در ادامه تاثیرات احتمالی این مشکلات آورده شده است.

تأثیر بر تصویر و کیفیت نمایش

ترک‌ها و شکستگی‌ها ممکن است به صورت مستقیم بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارند. این مشکلات می‌توانند باعث ایجاد خطوط یا تیرگی‌ها در نمایش شوند که تصویر را کاهش کیفیت دهند. 

گسترش ترک

اگر یک ترک به صورت تدریجی گسترش یابد، ممکن است به دلیل استفاده روزمره از لپ‌تاپ، این ترک باعث شود تا صفحه نمایش به شکل قابل توجهی آسیب ببیند.

تأثیر بر عملکرد لمسی 

در صورتی که لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش لمسی است و ترک یا شکستگی در ناحیه‌ای که لمسی است رخ دهد، ممکن است قابلیت لمس محدود شود یا کلاً از دست برود.

ریزش گلاس 

اگر صفحه نمایش دارای لایه‌ی گلاس (شیشه) باشد، ترک‌ها می‌توانند منجر به ریزش شیشه شوند که علاوه بر تغییر کیفیت نمایش، به لحاظ ایمنی نیز مشکلات ایجاد کند.

ورودی‌های اضافی

شکستگی‌ها و ترک‌ها ممکن است به دلیل وجود شیارها یا حفره‌ها، مواد خارجی و گرد و غبار وارد شوند که می‌تواند به خطاهای بیشتر در عملکرد صفحه نمایش منجر شود.

آسیب به ال سی دی

آسیب به سلامت بصری

وجود ترک‌ها و شکستگی‌ها ممکن است به عنوان یک مزاحم برای چشمان کاربران ظاهر شود و تجربه بصری را تحت‌تأثیر قرار دهد.

عدم استفاده از صفحه نمایش

در موارد خاص، اگر شکستگی به حدی شدید باشد که نمی‌تواند تصویر را به درستی نمایش دهد، صفحه نمایش ممکن است بی‌استفاده شود

روشن نشدن صفحه نمایش لپ تاپ

در صورتی که صفحه نمایش لپ‌تاپ روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل از عوامل مختلفی ناشی شده باشد. در اینجا چند مرحله را برای بررسی و رفع مشکل ارائه می‌دهیم در غیر اینصورت ممکن است ال ای دی لپ تاپ شما سوخته باشد. 

بررسی تغذیه برق

اطمینان حاصل کنید که لپ‌تاپ به منبع تغذیه برق وصل شده و باتری کاملاً شارژ شده باشد. اگر از آداپتور خارجی استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آن به درستی وصل شده و نور LED یا نشانگری دیگر که نشان دهنده وصل بودن به برق است روشن باشد.

تست با مانیتور خارجی

اتصال لپ‌تاپ به یک مانیتور خارجی را امتحان کنید. اگر تصویر روی مانیتور نمایش داده می‌شود، ممکن است مشکل از صفحه نمایش لپ‌تاپ باشد.

راه‌اندازی دوباره

یکی از راه‌ها برای اینکه ال سی دی لپ تاپ خو.د را چک کنید، اصطلاحا ری استارت کردن آن است. لپ‌تاپ را خاموش کرده و دوباره راه‌اندازی کنید. گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزاری با یک راه‌اندازی مجدد حل می‌شوند. 

تست با چراغ پس‌زمینه (Backlight)

با فشار دادن دکمه‌های مربوط به تنظیمات نور پس‌زمینه (معمولاً Fn و یکی از کلیدهای فرعی)، سطح نور پس‌زمینه را افزایش دهید. اگر تصویر وجود دارد اما خیلی تاریک است، ممکن است مشکل از نور پس‌زمینه باشد.

ایجاد رنگ های نادرست و مه آلود در LED لپ تاپ 

اگر رنگهای نادرست یا مه‌آلود در صفحه نمایشگر ال‌سی‌دی لپ‌ تاپ شما ظاهر می‌شود، ممکن است به دلیل مشکلات گوناگون باشد. در زیر علل ممکن و نکاتی که می‌توانید برای بررسی و رفع این مشکل انجام دهید، آورده شده‌اند:

بررسی درایورهای گرافیک

 اطمینان حاصل کنید که درایورهای گرافیک لپ‌تاپ شما به‌روز باشند. ممکن است نصب مجدد یا به‌روزرسانی درایورها به حل مشکل کمک کند.

تنظیمات رنگ و کنتراست

 در تنظیمات گرافیک، مطمئن شوید که تنظیمات رنگ و کنتراست به درستی تنظیم شده باشند. گاهی اوقات تنظیمات نادرست می‌تواند باعث مشکلات رنگی شود.

رنگ ال سی دی لپ تاپ
آپدیت کارت گرافیک
تعمیر ال سی دی لپ تاپ

بررسی مشکل در صفحه نمایش

 اگر مشکل به صفحه نمایش خود محدود است، ممکن است صفحه نمایش خود مشکلات داشته باشد. در این صورت بهتر است به خدمات پشتیبانی یا تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

بررسی اتصالات فیزیکی

اگر بر روی صفحه نمایشگر شما خط و خشی بیافتد، ممکن است منجر به خرابی ال سی دی دستگاه شما شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ خراش یا خسارت فیزیکی در صفحه نمایش وجود ندارد که ممکن است به تغییر رنگها منجر شود.

تست با برنامه‌های دیاگنوزیس

 برخی از برنامه‌های دیاگنوزیس گرافیک و صفحه نمایش وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا مشکلات را تشخیص دهید. از این برنامه‌ها برای تست و بررسی عملکرد گرافیکی خود استفاده کنید.

تغییرات در شدت نور پس زمینه 

تغییرات در شدت نور پس‌زمینه یا Brightness در صفحه نمایش لپ‌تاپ معمولاً به خودی خود علت خرابی LED نمی‌شود. با این حال، این تغییرات ممکن است به عنوان یک نشانه از مشکلات در قطع و وصل شدن تصویر زمینه لپ تاپ و شدت نور زمینه آن می پردازیم . در ادامه دلایل ممکن برای تغییرات در شدت نور پس‌زمینه لپ‌تاپ آورده شده است:

مشکل در Inverter یا درایور نور پس‌زمینه

لپ‌ تاپ‌ها با نور پس‌زمینه LED از یک مدار Inverter یا درایور نور پس‌زمینه استفاده می‌کنند تا نور LED‌ها را کنترل کنند. اگر این مدارها مشکل داشته باشند، ممکن است باعث تغییرات در شدت نور شوند.

تعویض صفحه نمایش لپ تاپ

مشکل در LED‌ها

خرابی یا عدم صحت عملکرد برخی از LED‌ها در نور پس‌زمینه می‌تواند تغییرات در شدت نور را ایجاد کند. 

کابل‌ها و اتصالات

مشکل در کابل‌ها یا اتصالات میان مدارهای نورپس‌زمینه می‌تواند به تغییرات در شدت نور منجر شود.

مشکلات نرم‌افزاری

در برخی مواقع، مشکلات نرم‌افزاری نیز ممکن است باعث تغییرات در تنظیمات شدت نور پس‌زمینه شوند.

شکسته شدن ال سی دی لپ تاپ

یکی از اصلی ترین قطعه هایی که حساس تر می‌باشد بخش LCD لپ تاپ می باشد. چرا که در اثر وارد شدن کوچکترین ضربه ای این صفحه از بین می‌رود و باید تعویض گردد. در اصلی بهتر است بدانید که یکی از اصلی ترین مشکلاتی که لپ تاپ ها دارند این است که صفحه LED آن سریع خراب می‌گردد. تعمیر ال سی دی  لپ تاپ نیز کار بسیار سختی می‌باشد و هزینه های بسیار بالایی دارد. باید در زمینه نگهداری از لپ تاپ ها، باید دقت داشته باشید. چرا که همان طور که گفته شد، هم هزینه های زیادی دارد و هم این که انواع مشکلات دیگر را نیز به همراه به دارد. در تعمیر ال ای دی لپ تاپ در شهرهای مختلف انواع شرکت های مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند و می‌توانید به اختیار سفارش های خود را به یکی از شرکت های فعال در این زمینه واگذار کنید تا مشکلات خود را حل کنید. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که لپ تاپ ها دارند این است که صفحه نمایشگر آن سریع خراب می‌گردد.

تعمیرات صفحه نمایش ال سی دی لپ تاپ
تعمیر LEDلپ تاپ

اگر صفحه نمایش لپ تاپ شکست چه باید کرد؟

از اصلی ترین دغدغه‌هایی که  افراد دارند این است، زمانی که صفحه لپ تاپ آن‌ها خراب شد چه باید بکنند؟آیا باید اقدام به تعمیر ال سی دی لپ تاپ بکنند یا این که باید اقدام به تعویض کلی صفحه نمایشگر بکنند؟ لپ تاپ یک سیستمی می باشد که خراب شدن بخشی از آن به کل سیستم آسیب می رساند. زمانی که لپ تاپ شما خراب شد و صفحه ال ای دی آن خراب شدن می توانید از یک مانیتور خارجی استفاده کنید. البته این در یک مدت زمان کوتاه پاسخگو می باشد. به این علت که نمی توانید همیشه از این روش استفاده کنید و باید هر چه سریع تر لپ تاپ خود را یک کانون تعمیرات تخصصی لپ تاپ در تهران  واگذار کنید. زمانی که  صفحه نمایش لپ تاپ شما خراب شد می‌توانید از یک مانیتور خارجی استفاده کنید.

نحوه تعمیر صفحه نمایشگر لپ تاپ

اساسا لپ تاپ‌های قدیمی که دارای ال سی دی هستند، رویه مشخصی برای تعویض ال سی دی آن‌ها وجود دارد. این لپ تاپ‌ها عمدتا شامل برندهایی مثل لپ تاپ ایسوس، لنوو، دل، ام اس آی، اچ پی، سونی و توشیبا می‌شود. در ادامه نحوه تعمیر صفحه نمایش یا ال سی دی لپ تاپ را آورده‌ایم.

 

تعمیر صفحه نمایش لپ تاپ
تعمیرات مانیتور لپ تاپ

مطمئن شوید که صفحه نمایش نیاز به تعمیر دارد

قبل از اقدام به تعویض صفحه نمایش لپ تاپ خود، ابتدا باید مطمئن شوید که صفحه نمایش شما واقعاً نیاز به تعمیر دارد. ممکن است لپ‌ تاپ خود را رها کرده باشید و بعد از اینکه دیدید تصویری نمایش نمی‌دهد، تصور کنید که صفحه نمایش باید شکسته باشد. حتی ممکن است صفحه نمایش کمی ترک خورده باشد، اما ممکن است این دلیل اینکه که شما نمی‌توانید تصویری دریافت کنید، نباشد. اگر لپ‌تاپ شما خروجی VGA دارد، آن را به مانیتور دسکتاپ یا تلویزیون متصل می‌کنیم تا ببینیم آیا تصویر را به درستی نشان می‌دهد یا خیر. اگر باز هم نشان داده نشد، به این معنی است که کارت گرافیک یا مادربرد شما احتمالا آسیب دیده است. 

در این صورت، پیشنهاد می کنیم این قطعات را تعویض کنید. تنها زمانی که بتوانیم تصویری را روی یک مانیتور خارجی ببینیم، اما روی صفحه نمایش لپ تاپ شما، تصویری را نمی‌بینیم، صفحه را تعویض می‌کنیم. مشکل دیگری که ممکن است کشف کنیم این است که ممکن است تصویری کسل کننده را روی صفحه لپ تاپ شما ببینیم یا نور پس زمینه ممکن است روشن و خاموش شود. اگر اینطور است، احتمالاً ناشی از معیوب بودن اینورتر است. اگر اصلاً تصویری روی صفحه لپ‌ تاپ شما نمی‌بینیم، اما لپ‌ تاپ روی یک مانیتور خارجی به خوبی نمایش داده می‌شود، می‌دانیم که زمان تعویض صفحه نمایش لپ‌ تاپ فرا رسیده است

پیچ های صفحه لپ تاپ را باز کنید 

وقتی تصمیم گرفتیم که صفحه لپ‌تاپ نیاز به تعویض دارد، و شما به ما اجازه دادید تا کار روی آن را شروع کنیم، اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که باتری را برداریم. در مرحله بعد، ما به دنبال زبانه های لاستیکی در قاب اطراف صفحه نمایش هستیم. پس از یافتن این موارد، از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده می‌کنیم تا به آرامی این درپوش ها را یکی یکی باز کنیم. این درپوش‌ها پیچ‌های متعددی را نشان می‌دهند که قاب صفحه را در کنار هم نگه می‌دارند.

بازکردن-پیچ-های-ال-سی-دی-لپ-تاپ
تعمیر ال سی دی لپ تاپ

چگونه پیچ‌های لپ تاپ را باز کنیم؟

 برخی از قاب‌های لپ‌ تاپ هستند که توسط پیچ‌های آلن به هم متصل می‌شوند، در این صورت به جای آن از پیچ گوشتی آلن استفاده می‌کنیم. ما ابزارهایی برای برداشتن هر نوع پیچی داریم، بنابراین برای هر معمای عجیبی که طراح لپ‌ تاپ به سمت ما می‌زند، آماده هستیم. در برخی موارد، ممکن است هیچ پیچی وجود نداشته باشد که قاب را در جای خود نگه دارد. در این صورت، می‌توانیم قاب را با قرار دادن یک ابزار کوچک و صاف در شکافی که در امتداد بالا و کناره‌های آن قرار دارد، باز کنیم.در هنگام باز کردن قاب لپ تاپ باید دقت شود تا قاب لپ تاپ دچار شکستگی نشود 

برداشتن قاب لپ تاپ

هنگامی که پیچ ها را بیرون آوردیم، قاب و صفحه LCD را از هم جدا می کنیم. در اکثر لپ ‌تاپ‌ها، قاب با گیره‌های پلاستیکی روی صفحه ثابت می‌شود، بنابراین با شنیدن صدای آزاد شدن این قاب‌ها، می‌دانیم که بالاخره بیرون آمده است. پس از برداشتن قاب، صفحه نمایشگر را در داخل یک قاب فلزی دیگر مشاهده می‌کنیم. این قاب فلزی روی قاب پشتی لپ ‌تاپ قرار گرفته یا به آن متصل شده است. اسکلت فلزی را با بازکردن پیچ‌های بیشتر یا با جدا کردن آن‌ها از بدنه جدا می‌کنیم. زمانی که بتوانیم صفحه ال سی دی و قاب فلزی را از قاب پشتی دور کنیم، بقیه پیچ‌هایی را که قاب فلزی را روی صفحه نگه می‌دارند باز می‌کنیم. سپس صفحه نمایش شل می‌شود، اما همچنان به کابل ویدئو متصل است.

در-اوردن-قاب-ال-سی-دی-لپ-تاپ
تعویض صفحه نمایش لپ تاپ

بررسی شماره قطعه و یافتن جایگزین 

معمولاً می‌توانیم یک صفحه نمایش LCD جایگزین را فقط با استفاده از شماره مدل لپ ‌تاپ شما سفارش دهیم. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد شماره قطعه یا part number خود صفحه ال سی دی را بدانیم. اگر چنین است، پس از برداشتن آن از لپ تاپ، به پشت صفحه نمایش ال سی دی نگاه می‌کنیم. شماره قطعه رشته‌ای از حروف و اعداد است، مانند LP254WE2  یا LTN156AT 19-001. این اطلاعاتی است که ما برای یافتن صفحه نمایش جایگزین مناسب به آن نیاز داریم. برخی ترجیح می دهند همیشه صفحه نمایش خود را با ال ای دی رسمی ارائه شده توسط سازنده تعویض کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند با استفاده از LED جایگزین ارائه شده توسط یک سازنده مستقل، در هزینه خود صرفه جویی کنند. در نهایت، این به شما بستگی دارد که می‌خواهید کدام یک را نصب کنیم.

قیمت تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

برای تعویض صفحه، ابتدا چسبی را که کابل فلت را روی صفحه نگه می‌دارد، جدا می‌کنیم. سپس به آرامی کابل را جدا کنید. کابل دیگری از یک برد مدار کوچک به نام اینورتر اجرا می شود. این سیم منبع تغذیه ال سی دی است. این سیم را هم برمی داریم. پس از اتمام آخرین مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید این است که لپ تاپ خود را دوباره جمع کنید. در انتها به برآورد و تخمین قیمت تعمیر و تعویض ال ای دی (LED) یا ال سی دی (LCD) لپ تاپ از جمله دغدغه‌های کاربران است می‌پردازیم. قیمت صفحه نمایش لپ تاپ با توجه به مدل، برند و سال تولید لپ تاپ متغیر است. انواع مدل های موجود لپ تاپ در مدل های ایسوس و ایسر و دل و اچ پی و سونی و اپل در بازه تغییر قیمت ال سی دی لپ تاپ می‌تواند از 1 میلیون تومان تا حتی 10 میلیون باشد، اما این بدین معنا نیست که مدل‌های جدید هم در این زیر شاخه قرار می‌گیرند.

ابتدا، لپ تاپ را به یک مانیتور خارجی متصل کنید. اگر تصویر در مانیتور به درستی نمایش داده شود، ممکن است مشکل از ال سی دی باشد.

ممکن است کابل اتصال ال سی دی به مادربرد یا خود ال سی دی خراب شده باشد. همچنین، اگر لپ تاپ سقوط کرده است، مشکل از صدمات فیزیکی ال سی دی ممکن است.

در دستگاه مدیریت دستگاه‌ها (Device Manager) در ویندوز یا تنظیمات گرافیک در سیستم‌عامل خود، وضعیت درایور گرافیک را چک کنید. اگر مشکل از درایور باشد، آپدیت کنید یا به تنظیمات پیش‌فرض باز گردانید

ابتدا اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ در حالت روشنی است و مشکل از سیستم عامل یا درایور گرافیک نیست. سپس بررسی کنید که کابل اتصال ال سی دی به مادربرد به درستی متصل شده باشد

مشکل ممکن است از خود ال سی دی، کابل اتصال یا کارت گرافیک باشد. بررسی کنید که کابل اتصال سالم است و تنظیمات رزولوشن و فرکانس درست باشند

بله، اما بسته به نوع خرابی، تعمیرات ممکن است پیچیده باشد. اگر با تجهیزات و مفاهیم الکترونیک آشنایی دارید، می‌توانید خودتان تعمیرات انجام دهید. در غیر این صورت، بهتر است به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید.

بله، ال سی دی لپ تاپ‌ها معمولاً قابل تعویض هستند. اما باید توجه داشته باشید که ال سی دی جدید با مدل و ابعاد مشابه با ال سی دی قبلی شما همخوانی داشته باشد

نحوه نصب ال سی دی جدید به مدل لپ تاپ شما بستگی دارد. بیشتر لپ تاپ‌ها دارای پیچ‌ها یا قفل‌هایی برای نصب ال سی دی هستند. برای اطلاعات دقیق تر، به دفترچه راهنمای لپ تاپ خود مراجعه کنید

نه، تعویض ال سی دی لپ تاپ به طور مستقیم اطلاعات موجود در حافظه ذخیره‌سازی را حذف نمی‌کند. اما در هنگام تعمیر یا تعویض، بهتر است از ایجاد نسخه پشتیبان اطمینان حاصل کرده و اطلاعات مهم را در جایی امن ذخیره کنید.

هزینه تعویض ال سی دی لپ تاپ بسته به مدل لپ تاپ و نوع ال سی دی متغیر است. برای اطلاع از هزینه دقیق، به مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در تهران مراجعه بفرمایید. 

 

 
 
 

ابتدا اطمینان حاصل کنید که ال سی دی وصل شده و به درستی کابل‌ها متصل شده باشند. اگر هنوز مشکل برطرف نشد، ممکن است ال سی دی یا کارت گرافیک مشکل داشته باشد.

این مشکل ممکن است از خرابی درایور گرافیک، کارت گرافیک، یا حتی مادربرد باشد. برای تشخیص دقیق‌تر، نیاز به بررسی توسط یک تعمیرکار دارید.

ابتدا از تنظیمات رزولوشن و فرکانس ال سی دی اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل ادامه دارد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض ال سی دی یا کابل اتصال باشد.

این مشکل ممکن است ناشی از خرابی ال سی دی یا کارت گرافیک باشد. همچنین، بررسی کنید که آیا درایور گرافیک به‌روز است یا خیر.

بله، برخی از مشکلات ممکن است ناشی از مسائل نرم‌افزاری باشند که با به‌روزرسانی درایور گرافیک یا تنظیمات سیستم حل شوند. اما در موارد فیزیکی تعمیرات لازم اس

4/5 - (12 امتیاز)
4.2 11 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
35 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mhsa
Mhsa
1 سال قبل

سلام تصویر لپ تاپ من هم تاریک شده هم هاله ای سیاه رنگی افتاده اصلا نمیشه باهاش کار کرد بخاطر ضربه خوردن این اتفاق افتاده بنظر شما باید برای درست کردنش چیکار کرد و اگر شما بخواید تعمیر یا تعویضش کنید چقد قیمتش میشه مرسی از سایتتون واقعا مفید بود

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Mhsa

سلام حتما باید لپ تاپ تون بررسی بشه چون ممکنه مشکل از ال سی دی نباشه و اینورتر ال سی دی تون آسیب دیده باشه. در این صورت هزینه تعمیر و تعویض اون خیلی کمتر میشه.

Parsa
Parsa
1 سال قبل

سلام من یه لپ تاپ ایسر دارم دیروز که باهاش کار کردم خاموشش کردم اوکی بود امروز که روشنش کردم روشن شد ولی تصویر نداد. چند بار امتحان کردم ولی باز همونطوری بود. ال سی دی من سوخته یا مشکل از جای دیگه ای هست؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Parsa

سلام در این موارد دلایل مختلفی می تونه عامل ایجاد خرابی باشه از رم و مادربرد لپ تاپ گرفته تا حتی خود ال سی دی. باید دستگاهتون بررسی و عیب یابی بشه تا دلیل اصلی آن مشخص بشه.

Jvad
Jvad
1 سال قبل

سلام تصویر لپ تاپ من یک هاله داره بنظر شکسته جدیدا این هاله بیشتر شده و دیگه کار کردن باهاش خیلی سخت شده. باید ال سی دی عوض کنم یا مشکل نرم افزاریه؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Jvad

سلام محو شدن تصویر لپ تاپ یکی از نشانه های خرابی های ولتاژ یا کابل فلت تصویر لپ تاپ هم می تواند باشد. بنابراین باید حتما توسط یک متخصص بررسی شود. معمولا در این موارد مشکل سخت افزاری است و عیب از یکی از قطعات تصویر است. همچنین ممکن است برد مانیتور شما درز پیدا کرده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

Matin
Matin
1 سال قبل

سلام
لپ تاپ من صفحه ش نشتی نور داره یعنی یه دایره هایی تشکیل شدن که نور بیشتری داره مثلا روی صفحه سفید رنگ پر نور ترن اون نقاط و روی مشکی تقریبا نوک مدادی و کمرنگ ترن. آیا باید ال سی دی رو تعویض کرد؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Matin

سلام بله در این مواقع فقط باید ال سی دی را تعویض کرد.

Hossein
Hossein
1 سال قبل

سلام خسته نباشید لپ تاپ لنوو دارم صفحه شو یکساله عوض کردم بعد یکسال بالایه صفحه ی خط افقی افتاد هیچ ضربه ایی هم نخورده دو روز بعد اون خط کل صفحه حالت 3Dشده تصاویر و متن ها دوتایی شده رنگی میخواستم بدونم مشکل از فلت هست یا صفحه بعد قابل تعمیر هست؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Hossein

سلام و ارادت ممنونم. ببینیند تو این حالت ممکنه ایراد حتی از کارت گرافیگ هم باشه برای اینکه مطمئن شید از گرافیک نیست، یه تصویر از HDMI یا VGA لپ تاپ بگیرید(به یک تلویزیون یا مانیتور وصل کنید). خط های افقی که روی صفحه لپ تاپ میفتن معمولا یا بخاطر ال سی دی هستن یا گرافیگ. با این اوصاف اگه تستشون کنیم دلیل اصلیشو خدمتتون میگیم و بهتر کمکتون می کنیم.

Hossein
Hossein
1 سال قبل
پاسخ به  mehdi

خیلی مچکرم این تست رو من با یک صفحه استوک کردم و سالم بود ال سی دی ها قابل تعمیر هستن

امیرحسین
امیرحسین
1 سال قبل

سلام
خسته نباشید ببخشید صفحه لپ تاپ من یکم کثیف شده ،برای از این کیت های تمیز کننده هم خریدم و با اونا تمیز میکنم ولی راضی نیستم به نظرتون صفحه و عوض کنم یا راه حل بهتری دارین؟
لطفا کمکم کنید
ممنون

Zahra
Zahra
1 سال قبل

سلام من لپ تاپ اچ پی مدل dv6 دارم و ال سی دی لپ تاپم از وسط ترک برداشته و دایره های سیاه روی اون ایجاد شده است میخواستم ببینم آیا این صفحه نمایش قابل تعمیر هست و این که اگر بخواد تعویض بشه چقدر هزینه دارد

mehrab
mehrab
1 سال قبل

با سلام من صفحه نمایش لپ تاپ ایسوسم فول اچ دی هست و روش خط سبز به صورت افقی افتاده است و میخوام تعویض کنم آیا میشه به جای ال سی دی فول اچ دی روش مانیتور با رزولیشن 4 کا گذاشت و از آن کیفیت تصویر بهره مند شد؟ ممنونم.

Mohammad
Mohammad
1 سال قبل

سلام من یه لپ تاپ دارم که تاچ هست و ضربه خورده و تاچش شکسته است. میخواستم بپرسم آیا تاچ و ال سی دی لپ تاپ باهم هست یا این ک میشود به صورت جداگانه فقط تاچ که شکسته و عمل نمیکند را عوض کرد؟ ممنون

Mehrnoosh
Mehrnoosh
11 ماه قبل

من یه لپ تاپ ایسوس دارم که ۱۴ اینچی هست و حواسم نبود خودکار روی کیبورد بود و درب لپ تاپ رو بستم و ال سی دی لپ تاپ شکسته میخواستم بدونم هزینه تعویض آن چقدر است و چقدر تایم میبره که انجام بشه

پویا
پویا
11 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر . لپتاپم rogg513rc هست . یکماه بعد از اینکه خریدم یه پیکسل سوختگی روی صفحه ایجاد شد . گارانتی هم قبول نمیکنه میگن باید بیشتر ار سه پیکسل سوختگی داشته باشه تا واست تعویض کنیم . الان من بخوام خودم تعویضش کنم چقدر هزینه داره و اینکه درصد رنگ این نمایشگر 60 درصده . میتونم یه صفحه نمایشی که درصد رنگش 100 درصد باشه بزارم واسش؟

Yeganeh
Yeganeh
11 ماه قبل

ال سی دی لپ تاپ من هنگام روشن شدن سوسو میزند و دائم قطع و وصل میشه آیا مشکل از ال سی دی هستش یا جای دیگه ممنونم

آرش
آرش
11 ماه قبل

سلام لپ تاپ من صفحه ش شکسته مدل لپ تاپ ux501 هست هزینه تعمیرش چقدر میشه ؟


آرش
آرش
11 ماه قبل
پاسخ به  مدیر

تاچ و السیدی با هم شکسته

آرش
آرش
11 ماه قبل
پاسخ به  آرش

تاچ و السیدی با هم شکسته

Mehdi
Mehdi
11 ماه قبل

لپ تاپ لنوو دارم که میخواستم صفحه ال ای دی اون رو با نمونه ips عوض کنم آیا امکانش هست؟ چون که این مدل لپ تاپ با دو نوع ال سی دی به بازار عرضه شده و لپ تاپ مدل من این نوع رو نداره میخوابم ببینم الان آیا قابلیت تعویض با نمونه آی پی اس رو دارم یا خیر

امید
امید
7 ماه قبل

سلام روی صفحه ی لپتاپم دوتا حط سیاه افتاده بعد هربار خاموش روشن لپتاپ بیشتر میشه مشکلش از چیه ؟

علی رمزی
7 ماه قبل
پاسخ به  امید

سلام ارادت، خطوط سیاه معمولا ترک روی پنل ال سی دی است که به مرور زمان زیاد می‌شود که در این صورت صفحه نمایش باید تعویض گردد.

Fereshte
Fereshte
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من لپ تاپ hp صفحه لمسی دارم که صحش در اثر ضربه شکسته ولی با این حال لب تاپ باز میشه و قابل استفاده است ولی چون لمسی گاهی اوقات اون قسمت شکسته انگار لمس میشه و باید صفحه رو یکم به بیرون مایل کنم تا درست بشه.میخواستم ببینم هزینه تعویض این صفحه لب تاپ چقدر میشه و اینکه باید کلا صفحه نمایش رو عوض کنم یا چطور؟

علی رمزی
7 ماه قبل
پاسخ به  Fereshte

سلام ارادت، بله شما باید لپ تاپ را بیارید تا ما بررسی کنیم درمورد هزینه و عیب یابی بعد در مورد تعویض با شما مشورت می‌کنیم. آدرس ما داخل سایت است.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام