ریکاوری و بازیابی اطلاعات

ریکاوری و بازیابی اطلاعات

ممکن است شما به دلیل برخی اتفاقات پیش‌بینی‌ ناپذیر،دسترسی به اطلاعات دستگاه خود را از دست بدهید. بازیابی اطلاعات فرآیندی است که طی آن کارشناسان این حیطه با استفاده از ابزار تخصصی این کار، اطلاعات و داده های خارج از دسترس را بازیابی می کنند و مجددا در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

هنگام بروز چنین مشکلاتی اغلب کاربران فرض می کنند اطلاعات خود را از دست داده‌اند. اما واقعیت آن است که امکان ریکاوری اطلاعات وجود دارد. فرآیند بازیابی اطلاعات در برخی موارد بسیار ساده و در برخی دیگر بسیار پیچیده و نیازمند حضور متخصصان و استفاده از تجهیزات پیچیده است. از سویی دیگر، این فرآیند در گام نخست بستگی به این دارد که چگونه داده‌ها از دست رفته‌اند. تحقیقات نشان می دهند که صدمات سخت افزاری با 44% بیشترین سهم را در پاک شدن و گم شدن اطلاعات دارند. سایر علت ها به ترتیب عبارتند از: 32% اشتباه توسط کاربر، 14% خطاهای برنامه و 7% ویروس های کامپیوتری.

برای بازیابی اطلاعات به این 10 نکته دقت نمایید:

  1. در صورت از دست رفتن اطلاعات، از هر گونه ذخیره اطلاعات جدید بر روی دستگاه خودداری نمایید.
  2. در صورت حذف ناخواسته اطلاعات و از دست رفتن آنها، بلافاصله دستگاه مورد استفاده خود را خاموش کرده و در اسرع وقت به یکی از مراکز مجاز در حوزه بازیابی اطلاعات تحویل دهید.
  3. چنانچه هارد شما پیغام فرمت شدن یا همان Format Disk را می‌دهد به هیچ وجه آن را فرمت نکنید. فرمت کردن هارد، سبب از دست رفتن همیشگی اطلاعات می‌گردد.
  4. چنانچه هارد پس از اتصال به سیستم صدای تق تق می دهد بلافاصله لپ تاپ یا کامپیوتر خود را خاموش کنید.
  5.  به هارد ضربه نزنید و در پوش آن را باز نکنید. باز شدن درپوش هارد در هوای آزاد، به اجزای آن صدمه می زند و شانس بازیابی اطلاعات را کاهش می‌دهد.

   6. به هیچ وجه برد خراب را با بورد هارد دیگری تعویض نکنید. در هاردهای جدید قسمتی از فریمور هارد بر روی برد قرار دارد و با تعویض برد، بدلیل عدم هماهنگی فریمور‌ها ممکن است مدیای هارد آسیب ببیند و غیر قابل بازیابی گردد.

   7. در صورت حذف یک فایل به صورت اتفاقی، از ذخیره فایل جدید بر روی دستگاه اکیداً خودداری نمایید. ذخیره فایل جدید بر روی دستگاه سبب جایگزینی فایل های جدید در موقعیت فیزیکی فایل های قبلی می شود و باعث می‌گردد اطلاعات قبلی برای همیشه از بین برود.

   8. در صورتی که هارد شما همچنان کار می‌کند سعی کنید از استفاده مکرر از آن خودداری کنید.

    9. در صورت عدم شناسایی هارد، پس از اتصال به سیستم، از قطع و وصل مکرر آن به سیستم خودداری کنید.

   10. قطعاتِ بردِ هارد خراب به علت نوسان برق و یا اتصالی را، دستکاری نکنید.

ارائه خدمات ریکاوری هارد

بازیابی هارد، جراحی هارد، ضمانت بازگشت اطلاعات و بازیابی اطلاعات هارد از دغدغه های کاربرانی است که هارد اکسترنال یا هارد لپ تاپشان به مشکل برخورد کرده است. با دستگاه های مدرنی که مرکز ما در اختیار دارد می تواند با ضمانت اطلاعات شما را به صورت یک جا و کامل بازیابی کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام