پاره شدن کابل فلت لپ تاپ

زمانی که تصویر لپ تاپ شما دچار اختلالاتی می‌شود یا کلاً قطع می‌شود، می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد. از جمله این اختلالات می‌توان به قطع و وصل تصویر با تکان دادن لپ تاپ، پرپر زدن تصویر، ظاهر شدن خطوطی روی تصویر، شطرنجی شدن تصویر و تیره شدن صفحه لپ تاپ اشاره کرد. یکی از عمده دلایلی که می‌تواند باعث بروز چنین مشکلاتی شود، خرابی یا پاره شدن کابل فلت لپ تاپ می‌باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

مشکلاتی که پاره شدن کابل فلت لپ تاپ ایجاد می‌کند

کابل فلت لپ تاپ، کابلی نازک است که وظیفه انتقال تصویر از مادربورد به صفحه نمایش را بر عهده دارد. این کابل از کنار لولای لپ تاپ عبور می‌کند، در نتیجه پس از مدتی که دچار استحلاک می‌شود، روی تصویر لپ تاپ شما اثر می‌گذارد. تعدادی از این مشکلات در ادامه آورده خواهند شد:

  • پرپر زدن تصویر

ممکن است تصویر لپ تاپ شما دچار پدیده‌ای به نام پر پر زدن شود. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که کابل فلت لپ تاپ شما دچار پارگی در نقاط مختلف خود شده باشد. این پارگی‌ها ممکن است در ظاهر خود کابل به چشم نیایند اما تصویر را مختل می‌کنند. معمولاً این حالت در اثر استحلاک کابل به وجود می‌آید. همچنین اگر شما کابل فلت لپ تاپ خود را با یک کابل بی‌کیفیت عوض کرده باشید، دیر یا زود این مشکل یا مشکلات دیگر، برای شما ایجاد می‌شوند.

  • قطع و وصل شدن تصویر

اگر زمانی که شما لپ تاپ خود را باز و بسته می‌کنید، تصویرتان دچار تغییراتی می‌شود یا قطع و وصل می‌شود، کابل فلت لپ تاپ شما عامل این مشکلات است. کابل فلت همانطور که گفته شد، به مرور زمان در اثر باز و بسته کردن لپ تاپ مستحلک می‌شود و دیگر سلامت و قابلیت خود را از دست می‌دهد.

  • راه راه شدن تصویر

یکی دیگر از مشکلاتی که عامل آن می‌تواند کابل فلت لپ تاپ باشد، راه راه شدن تصویر است. در این مورد ممکن است عامل مشکل، خرابی خود ال سی دی لپ تاپ هم باشد اما در اکثر موارد کابل فلت به عنوان عامل شناخته می‌شود. راه راه شدن تصویر لپ تاپ می‌تواند به صورت افقی یا عمودی روی صفحه لپ تاپ ظاهر شود. عامل مشکل هرچه باشد، به سختی قابل تحمل است و حتما باید رفع شود.

  • کم شدن نور پس زمینه صفحه نمایش

نور پس زمینه صفحه نمایش یا همان Backlight، نوری است که تصویر را روشن می‌کند و به وضوح به چشمان کاربر می‌رسد. اگر اتصال کابل فلت به درستی صورت نگیرد یا قطعی در آن ایجاد شده باشد، می‌تواند موجب کم شدن نور پس زمینه صفحه نمایش شود. این ایراد همچنین ممکن است از های ولتاژ باشد؛ چرا که های ولتاژ در ال سی دی وظیفه تامین نور پس زمینه آن را دارد. بنابراین تشخیص علت اصلی آن بر عهده متخصص تعمیرات لپ تاپ است.

پاره شدن کابل فلت لپ تاپ

در صورتی که تصویر لپ تاپ شما دچار اختلالاتی شده است، نیاز دارید که به یک متخصص تعمیرات لپ تاپ مراجعه کنید تا با عیب یابی کامل، دلیل اصلی مشکل را به شما گزارش دهد. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک، با بهره گیری از متخصصین مجرب، ابزار به روز و دسترسی سریع به قطعات، می‌تواند دستگاه شما را، بدون هیچ گونه هزینه عیب یابی کند. پس از عیب یابی اگر مشکل، پاره شدن کابل فلت لپ تاپ باشد، پس از در جریان قرار دادن شما مشتری گرامی، تعمیرات لازم را با ارائه 6 ماه گارانتی تعمیر کند.

 

Rate this post
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HIVAA
HIVAA
1 سال قبل

سلام من یک لپ تاپ دل دارم تصویرش راه راه شده و خیلی نورش کم شده تصویر دیده نمیشه علت خرابی تصویرش از همین کابل تصویره؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  HIVAA

سلام یکی از عوامل خرابی تصویر در لپ تاپ می تونه کابل فلت لپ تاپ باشه اما همیشه اینطور نیست و مشکل می تونه از ال سی دی و حتی چیپ گرافیک هم باشه!

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام