چرا وای فای لپ تاپ مودم را نمی شناسد؟

هر زمان که مشکلی در اتصال Wi-Fi وجود دارد، به این فکر می کنیم که چرا لپ تاپ ما به Wi-Fi متصل نمی شود. وای فای یکی از اساسی ترین نیازها برای راه اندازی اینترنت و ارتباط با وب سایت های مختلف است. وقتی لپ‌تاپ ما به وای‌فای متصل نمی‌شود، همه چیز می‌تواند بسیار سخت شود، زیرا بسیاری از کار ما به آن بستگی دارد، و بسیاری از ضرب‌الاجل‌ها ممکن است رعایت نشده باقی بماند. پس با ما همراه باشید تا بفهمیم چرا وای فای لپ تاپ مودم را نمی شناسد؟

6 راه برای حل مشکل عدم اتصال لپ تاپ به وای فای

در اینجا چند راه حل آسان و موثر برای مشکل عدم اتصال لپ تاپ من به Wi-Fi وجود دارد. اینها را امتحان کنید و ببینید چگونه لپ تاپ شما به راحتی به شبکه Wi-Fi متصل می شود.

  1. مطمئن شوید که وای فای لپ تاپ شما روشن است

مشکل گاهی اوقات می تواند به سادگی این باشد که Wi-Fi لپ تاپ شما روشن نیست. بنابراین، با بررسی اینکه آیا Wi-Fi خود را روشن کرده اید و دستگاه خود را در حالت هواپیما ندارید، شروع کنید. در سمت راست پایین صفحه خود را ببینید و روی تب اینترنت کلیک کنید تا ببینید آیا Wi-Fi روشن است یا خیر. همچنین اگر مشکل از لپ تاپ یا به طور کلی شبکه Wi-Fi باشد، می توانید با گوشی هوشمند خود چک کنید.

2. مودم و روتر خود را مجددا راه اندازی کنید

ممکن است لپ تاپ شما مشکلی نداشته باشد و شبکه وای فای شما معیوب باشد و باید آن را مجددا راه اندازی کنید. با دنبال کردن این مراحل ساده می توانید این کار را انجام دهید:

1) کابل سیم روتر و مودم خود را جدا کنید.

2) حدود 30 ثانیه صبر کنید.

3) کابل مودم را دوباره وصل کنید و برق آن را روشن کنید. اما هنوز روتر خود را وصل نکنید.

4) حدود 1 دقیقه صبر کنید و سپس روتر خود را وصل کنید و برق آن را روشن کنید.

5) حدود 2 تا 3 دقیقه صبر کنید و ببینید آیا Wi-Fi شما روی لپ تاپ شما شروع به کار می کند یا خیر.

اگر این روش کار می کند، پس مشکل از دستگاه Wi-Fi شما بوده است نه لپ تاپ شما.

  1. لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر راه اندازی مجدد مودم و روتر کار نمی کند، ممکن است لازم باشد لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید. با راه اندازی مجدد لپ تاپ خود می توانید لپ تاپ خود را به Wi-Fi متصل کنید.

  1. Windows Troubleshooter را اجرا کنید

اگر هیچ یک از روش های ذکر شده در بالا کار نمی کند، ممکن است لازم باشد اتصال Wi-Fi خود را عیب یابی کنید. به این صورت می توانید این کار را انجام دهید:

1) به Start > Settings > Update & Security بروید.

2) گزینه های زیادی در سمت چپ صفحه شما وجود دارد، از آنجا عیب یابی را انتخاب کنید.

3) روی “Internet Connections” کلیک کنید

یک Windows Wizard باز خواهد شد. برای عیب یابی اتصال اینترنت خود، دستورالعمل های روی آن را دنبال کنید. این به احتمال زیاد مشکل شما را حل می کند زیرا عیب یابی هر مشکلی را برطرف می کند.

  1. درایورهای Wi-Fi خود را حذف و نصب کنید

مشکل ممکن است مربوط به درایورهای Wi-Fi نیز باشد که قدیمی شده و نیاز به نصب مجدد دارند. در اینجا می توانید آن را به ساده ترین روش انجام دهید:

1) روی دکمه شروع در لپ تاپ خود کلیک کنید و باید کنترل پنل را در لیست مشاهده کنید. اگر نمی توانید کنترل پنل را در لیست پیدا کنید، در قسمت سرچ، Device Manger را جستجو کنید.

2) حالا روی Network Adapters و دوبار کلیک کنید. لیستی باز می شود، روی درایور Wi-Fi کلیک راست کرده و حذف نصب کنید.

3) سپس لپ تاپ خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا لپ تاپ شما به وای فای متصل است یا خیر.

گاهی اوقات نیازی به نصب درایور Wi-Fi به صورت دستی ندارید، بنابراین بررسی کنید که آیا لپ تاپ شما پس از حذف نصب و راه اندازی مجدد آن وصل می شود یا خیر.

  1. آدرس IP خود را تمدید کنید

اگر حتی زمانی که تمام راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید، مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است آدرس IP شما از اتصال Wi-Fi پشتیبانی نکند. برای حل این مشکل با تغییر آدرس IP، باید موارد زیر را انجام دهید:

1) کلید لوگوی ویندوز را روی صفحه کلید خود فشار دهید سپس کلید R را فشار دهید. با این کار Run Box روی صفحه نمایش شما باز می شود.

2) وقتی باز شد، cmd را روی صفحه کلید خود تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

3) یک پنجره سیاه ظاهر می شود.

4) ipconfig/release را روی آن تایپ کنید و سپس Enter را فشار دهید. اکنون باید مدتی صبر کنید تا دستور به پایان برسد.

5) وقتی این دستور کامل شد، کار می کند، ipconfig/renew را تایپ کنید و Enter را فشار دهید. حالا کمی صبر کنید و سپس لپ تاپ خود را به اتصال Wi-Fi خود وصل کنید.

رفع مشکلات وای فای لپ تاپ

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک، با در اختیار داشتن متخصصین مجرب، ابزار به روز و دسترسی سریع به تامین کنندگان قطعات لپ تاپ آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی است. این مرکز برای خدمات ارائه شده خود، تا 6 ماه ضمانت ارائه می‌کند تا اسباب خیالی راحت مشتری خود را فراهم کند.

5/5 - (1 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mosiiii
Mosiiii
1 سال قبل

سلام لپ تاپ من به وای فای مودمم وصل نمیشه من سردر نمیارم مشکل وای فای از چیه. برای تعویض یا تعمیر وای فای چقد هزینه باید بکنم؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Mosiiii

سلام وصل نشدن لپ تاپ به وای فای عوامل مختلفی می تونه داشته باشه که عمدتاً نرم افزاری هستن و کم پیش میاد که مشکل سخت افزاری باشه. باید عیب یابی بشه لپ تاپتون تا نظر قطعی بشه داد. در بدترین حالت با توجه به مدل لپ تاپتون هزینه بین 200 تا 300 هزار تومان براتون برمیداره.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام