تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG با توجه به ماهیت لوکس و با کیفیت این برند، نیازمند تخصص و تجهیزات مخصوص به خود است. برند سامسونگ از ابتدا بنا و راهبرد خود را در جهت رقابت با برندهای مطرح دنیا گذاشت. با توجه به کیفیت ساخت محصولات این شرکت، کمتر پیش خواهد آمد که ما نیاز به تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG پیدا کنیم. با همه اینها، به هردلیلی ممکن است ما نیاز به خدمات سخت افزاری همچون تعویض تاچ و ال سی دی، تعمیر و تعویض کیبورد لپ تاپ، تعمیر تاچ پد و کلیک لپ تاپ و یا خدمات نرم افزاری مثل نصب ویندوز و سیستم عامل، نصب درایور و یا نصب آنتی ویروس نیاز پیدا کنیم.

گرچه نمیتوان آمار دقیقی از میزان خرابی قسمت‌های مختلف لپ تاپ های سامسونگ ارائه داد اما در بیشتر لپ تاپ ها خرابی در قسمت‌هایی که در بالا ذکر شد اتفاق میفتد. به غیر از موارد بالا خدماتی همچون تعویض کابل فلت لپ تاپ، تعویض پورت‌های لپ تاپ، و تعویض باتری لپ تاپ و به طور کلی تمامی خدمات مربوط به تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ در مجموعه آرتک انجام میشود.

شرکت آرتک به عنوان نمایندگی لپ تاپ سامسونگ با داشتن صدها تجربه موفق در زمینه تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG آماده است تا عملکرد لپ تاپ سامسونگ شما را به روزهای اول خریداری باز گرداند.

مقدمه تعمیر لپ تاپ سامسونگ

آدرس: تهران امیرآباد خیابان کارگر شمالی بالاتر از بیمارستان قلب خیابان چهارم (کنارگذر گمنام) پلاک 32

تخفیف تعمیرات بعدی

شما کاربران گرامی در صورت استفاده از خدمات این مرکز، چنانچه به تعمیر قطعات دیگر لپ تاپ خود یا دستگاه های دیگر نیاز پیدا کردید ، از پلن های تخفیفی ما برخوردار خواهید شد.

کمترین زمان تحویل

راهبرد مجموعه آرتک در کنار کیفیت خدمات، سرعت عمل در انجام تعمیرات در راستای ارج نهادن به وقت ارزشمند مشتریان عزیز است. به همین دلیل بیشتر تعمیرات ما به صورت «یک روزه» انجام می‌گیرد.

تامین قطعات نایاب

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک علاوه وارد کردن قطعات مختلف لپ تاپ‌ها، به تمامی همکاران وارد کننده قطعات و سخت افزار کامپیوتری دسترسی دارد و می‌تواند در کمترین زمان قطعات مورد نیاز لپ تاپ شما را تامین کند.

به نقل از وبسایت gadgetsalvation.com

وقتی به سامسونگ فکر میکنید، شاید اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند تلویزیون، یخچال، گوشی هوشمند و تبلت باشد. اما لپ تاپ چطور؟ بازار رایانه های شخصی و لپ تاپ در اختیار اچ پی و لنوو است و پس از آن دل و اپل قرار دارند. با این حال، این سازنده کره ای تلاش میکند تا قائده این بازی را به نفع خود تغییر دهد. در چند سال گذشته، گزینه های مختلفی از لپ تاپ‌ها را برای ویندوز و سیستم عامل کروم منتشر کرده است که بسیاری از آنان از قلم‌های S پشتیبانی میکنند.

شناخته تاریخچه پیش از تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

شرکت سامسونگ در سال 1938 توسط لی بیونگ چول به عنوان یک شرکت بازرگانی در کره جنوبی تاسیس شد. تمرکز این شرکت در ابتداء بر روی صادرات ماهی خشک، سبزیجات و میوه جات از کره به چین بود. با گذشت سال‌ها، سامسونگ دامنه کسب و کار خود را در زمینه‌های مختلف از جمله منسوجات، بیمه، اوراق بهادار و خرده فروشی گسترش داد.

در اواخر دهه شصت میلادی سامسونگ با شروع تولید تلویزیون‌های سیاه و سفید، رسما وارد حوزه الکترونیک شد. این آغاز تبدیل شدن سامسونگ به یکی از غول های صنعت الکترونیک بود. در دهه‌های بعد، سامسونگ به نوآوری و انبوه سازی تولیدات خود در زمینه لوازم خانگی، نمایشگر و تلفن موبایل ادامه داد.

امروزه سامسونگ یکی از غول‌های تکنولوژی است که در عرصه تلفن‌های هوشمند، تلویزیون، لپ تاپ و لوازم خانگی حضور موثری دارد و همچنان به حضور در بازار جهانی و نوآوری و رقابت با شرکت های بزرگ در این زمینه ادامه میدهد. حتی قطعات داخلی کامپیوتر و لپ تاپ‌‌های خود همانند هارد، شارژر لپ تاپ، تاچ و ال سی دی لپ تاپ، کیبورد لپ تاپ، مادربرد لپ تاپ‌های سامسونگ توسط خود این شرکت تولید میشوند. پس در صورت دسترسی به این قطعات میتوان تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG را با استفاده از قطعات ساخت خود این شرکت انجام داد.

درمیان همه محصولات شرکت سامسونگ، ما در شرکت تعمیرات لپ تاپ آرتک با لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG بیشتر از همه سر و کار خواهیم داشت. تمرکز شرکت سامسونگ در سال‌های اخیر بر این موضوع بوده تا لپ تاپ‌های سبکتر نازکتر اما با قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر تولید کند. به همین جهت، هر روز با گذشت زمان تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG امری تخصصی تر پیچیده تر میشود.

اولین شرکت سامسونگ samsung

نکات به خصوص در تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG با توجه به طراحی و اجزاء خاص و یونیک خود نیازمند تخصص و تجهیزات به خصوص خود است. به اضافه این طراحی لپ تاپ‌های سامسونگ سال هاست که طراحی ریز و جمع و جور خود را دارد که همین نکته میتوان دسترسی به قطعاتی همچون فن لپ تاپ و یا سی پی یو لپ تاپ و یا مادربرد لپ تاپ را کمی چالش برانگیز و دشوار کند. 

سوای از موارد بالا، تعمیر لپ تاپ‌های سامسونگ SAMSUNG به دلیل رده قیمتی نسبتا بالاتری که دارند، نیاز به دقت و حساسیت بالاتری در انجام تعمیرات دارند و درصورت کوچکترین اشتباه در پروسه تعمیرات لپ تاپ خسارات سنگین تر و پر هزینه تری به دستگاه ما وارد خواهد شد.

گرچه در لپ تاپ‌های سامسونگ، به دلیل ساخته شدن بسیاری از قطعات به وسیله خود شرکت سامسونگ و با کیفیت بالای این قطعات، درصد خرابی معمولا بسیار پایین تر از دیگر برند هاست. اما باز هم این امکان وجود دارد که به دلیل سهل انگاری کاربر لپ تاپ در هنگام استفاده، لپ تاپ دچار آسیب دیدگی‌های مختلف از جمله شکستن تاچ و ال سی دی، خرابی هارد، و خرابی پورت‌های لپ تاپ بشویم که در آن صورت ناچار به تعویض ال سی دی، ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد، و تعویض پورت های لپ تاپ بشویم.

در نتیجه خرابی در بیشتر لپ تاپ‌های سامسونگ، به علت کیفیت بالای ساخت قطعات در این لپ تاپ‌ها، از طرف خود دستگاه نبوده و به دلیل سهل انگاری کاربران میباشد. به همین دلیل تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG برخلاف تعمیر لپ تاپ تا از برندهای دیگر از سری خدمات پر تقاضا در شرکت آرتک نیست.

با همه این‌ها شرکت آرتک با بیش از 500 نمونه موفق تعمیر لپتاپ سامسونگ SAMSUNG آماده است تا در این مورد با افتخار در خدمت مشتریان عزیز باشد. 

تکنسین با لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG در سری های مختلف

شرکت سامسونگ چه در موبایل‌های هوشمند و چه در لپ تاپ و چه در تبلت به یک سری یا مدل بسنده نکرده و در هر کدام از دستگاه‌های بالا چند سری و هر سری را با چند مدل عرضه میکند.

برای مثال در تبلت‌های سامسونگ در سری Galaxy چندین مدل تبلت عرضه شده و یا در گوشی‌های هوشمند این شرکت چندیدن و چند سری و در هر سری چندین مدل مختلف وجود دارد.

همچنین در لپ تاپ‌های سامسونگ، چندین سری مختلف از گذشته تا کنون عرضه شده. تلاش شرکت سامسونگ از ابتداء بر این بوده تا هر روز تا جای ممکن لپ تاپ‌های خود را سبکتر، نازک تر و برای استفاده روزمره کاربردی تر بسازد. از همین رو به دلیل گرایش بازار لپ تاپ به استفاده از قطعات متفاوت و ساختار جمع و جور برای رسیدن به این هدف، تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG هر روز سخت تر خواهد شد. 

ما در شرکت آرتک با در اختیار داشتن مجرب ترین متخصصان تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG و همچنین کامل ترین پکیج تجهیزات، آمادگی خود برای تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG در همه مدل‌ها و سری‌ها را دارد.

در ادامه به بررسی برخی از معروف ترین سری‌های لپ تاپ‌های سامسونگ میپردازیم؛ با ما همراه باشید.

تعمیر انواع لپ تاپ سامسونگ sasung

سری Notebook

سری Notebook که در داخل بازار کره جنوبی با نام رسمی SENS شناخته میشود از سری های اصلی لپ تاپ‌های سامسونگ بود که از سال 1995 تا سال 2013 توسط سامسونگ تولید میشد و در بازار جهانی با برند Ativ book عرضه میشد.

این سری با مدل SPC5800 در سال 1994 کار خود را آغاز کرد.

در سال 2001 نام‌های سه حرفی در مدل‌های لپ تاپ‌های سامسونگ با حروف A، T، P، Q، V جایگزین شد.

هر کدام از حروف بالا یک سری از لپ تاپ های Notebook سامسونگ را با قابلیت‌های خاص سخت افزاری را نشان میداد.

وجه تمایز این مدل‌ها در وزن، اندازه، قدرت سخت افزاری و کاربری آنان بود. تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG سری Notebook معمولا با بقیه لپ تاپ ها تفاوت چندانی ندارد.

لپ تاپ سامسونگ samsung

سری Galaxy book

سری galaxy book سامسونگ در ابتدا همانند سری Surface ماکروسافت به عنوان تبلت هایی با کیبورد های جدا شونده عرضه شد. این سری را میتوان به نوعی پرچم دار لپ تاپ‌های سامسونگ دانست. عرضه این سری در سال 2016 آغاز و تا سال 2020 به شکل تبلت عرضه میشد. از سال 2020 این سری تبدیل به سری اصلی و پرچم دار لپ تاپ‌های سامسونگ شد. امروزه سری galaxy book معمولا با قوی ترین ویژگی‌های سخت افزاری عرضه میشود که توانایی رقابت با برند‌های قدرتمندی همچون اپل، ایسوس، و دل را داشته باشد. 

در حال حاضر در آذر ماه 1402 پرچمدار این سری مدل galaxy book 3 ultra است که متاسفانه به صورت گسترده وارد بازار ایران نشده.

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG سری Galaxy book در مدل‌های قدیمی تر به دلیل داشتن کیبورد جدا شوند و صفحه نمایش لمسی باید و نبایدهای خاص خود را دارد و تعمیر این سری در مدل‌های جدیدتر نیز با توجه به سخت افزار قدرتمند نیازمند تجربه و تخصص خاص خود است.

سری odyssey

هدف این سری از لپ تاپ‌های سامسونگ، گیمرها هستند. سری odyssey با قابلیت‌های سخت افزاری مناسب خود در زمان تولید و عرضه خود از بهترین انتخاب ها برای گیمرها بوده.

odyssey به دلیل اعتبار برند و قابل اعتماد بودن کیفیت سخت افزار در زمان خود یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمر ها بود.

این لپ تاپ‌ها با صفحه نمایش‌های 15.6 تا 17.3 عرضه میشد.

این سری در سال 2017 برای مدت محدودی تولید و سپس از چرخه تولید خارج شد. برند odyssey امروزه برای یکی از سری‌های مانیتور سامسونگ در نظر گرفته شده است.

با وجود کم تیراژ و کم تنوع بودن این سری از لپ تاپ‌های سامسونگ و نبود تجربه کافی برای تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG سری Odyssey، نمیتوان تعمیرات اینگونه لپ تاپ‌ها را به هرکسی سپرد.

 

لپ تاپ Chromeook سامسونگ

سری Chromebook

سیستم عامل Chromebook یک سیستم عامل مخصوص لپ تاپ‌های سبک است که توسط شرکت گوگل ساخته شد. 

این سیستم عامل نسبت به باقی سیستم های عامل بسیار ساده تر بوده و برای القای حس استفاده از اندروید در لپتاپ طراحی شده.

لپ تاپ‌های Chromebook لپ تاپ‌هایی هستند که از این سیستم عامل استفاده میکنند. این نوع لپ تاپ‌ها معمولا با لولاهای با قابلیت چرخش 360 درجه، صفحه نمایش لمسی و قابلیت‌های سخت افزاری پائین عرضه میشوند. سری Chromebook توسط 6 برند ایسوس، دل، ایسر، سامسونگ، اچ پی، لنوو تولید میشود.

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG در سری Chromebook به دلیل ویژگی‌های خاص سخت افزاری و نرم افزاری مثل سیستم عامل به خصوص، لولای با قابلیت چرخش 360 درجه و صفحه نمایش لمسی کمی پیچیده تراز مدل‌ها و دستگاه‌های دیگر بوده و نیاز به تخصص و تجربه خاص خود دارد.

برای مثال تعویض باطری لپ تاپ در این سری‌ها روند متفاوتی از دیگر برندها خواهد داشت.

آدرس: تهران امیرآباد خیابان کارگر شمالی بالاتر از بیمارستان قلب خیابان چهارم (کنارگذر گمنام) پلاک 32

پروسه تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG در آرتک 

تلاش ما درمجموعه آرتک برای انجام تعمیرات لپ تاپ مشتریان عزیز، این است که دستگاه شما را در کمترین زمان و با هزینه مناسب و به تخصصی ترین شکل ممکن انجام دهیم. اصل برای ما در این مجموعه بر تضمین منافع شماست و سعی ما بر این است تا جای امکان در روند تعمیرات لپتاپ شما از تعویض قطعات اصلی اجتناب کرده و به تعمیر آنان اکتفا کنیم تا هزینه کمتری به مشتریان محترم تحمیل شود. 

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG در این مجموعه روندی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

تعمیر لپ تاپ سامسونگ در آرتک
پذیرش لپ تاپ سامسونگ samsung

پذیرش لپ تاپ

در این مرحله مشتریان عزیز لپ تاپ آسیب دیده خود را به مرکز آرتک آورده و یا برای مرکز آرتک که نشانی آن درون وبسایت قرار دارد ارسال میکنند. لپ تاپ در شرکت آرتک دریافت شده و رسید دریافت آن تحویل مشتری محترم میگردد.

در این مرحله، ایرادات بر طبق اظهارات مشتری درون رسید ثبت شده و عیوب دستگاه در حضور مشتری محترم بررسی میشود.

عیب یابی و هماهنگی برای تعمیرات

پس از پذیرش دستگاه فرآیند عیب یابی دستگاه شروع میشود. در این مرحله تنکسین های ما دستگاه را به دقت مورد بررسی قرار داده تا ریشه ایراد و خلل مورد نظر را در دستگاه یافته و در مرحله بعد نسبت به رفع آن اقدام کند. عیب یابی دستگاه برخلاف نام ساده خود میتواند فرآیندی بسیار پیچیده باشد. چه بسیار که علت و ریشه ایراد لپ تاپ ما در جای نهفته که در خیال ما نیز نمیگنجد.

برای مثال زمانی که لپ تاپ ما پس از روشن شدن خاموش میشود، این مشکل میتواند دلایل متعددی داشته باشد. داغ شدن لپ تاپ، اتصالی، خرابی باتری، خرابی منبع تغذیه، ایراد در سی پی یو، ایراد در چیپ جنوب میتوانند دلیل تنها یک ایراد باشند.

عیب‌یابی لپ تاپ به دو قسمت عیب یابی سخت افزاری و عیب یابی نرم افزاری تقسیم میشود.

بسیار رایج است که ایراداتی که به تصور ما نرم افزاری هستند، در واقعیت سخت افزاری اند و بر عکس، چه بسیار ایراداتی که در تصور کاربر که نرم افزاری هستند اما در واقعیت سخت افزاری اند.

پس از عیب یابی هزینه حدودی تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب در لپ تاپ محاسبه شده و به مشتری محترم اعلام میشود. در صورت رضایت مشتری تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG آغاز میشود.

گفتنی است، در آذر ماه 1402 هزینه تعمیرات کمتر از 5،000،000 ریال با مشتریان محترم هماهنگ نمیشوند.

عیب یابی لپ تاپ سامسونگ samsung

تعمیر لپ تاپ

در صورت موافقت مالک محترم لپ تاپ سامسونگ، مرحله اصلی این فرآیند آغاز میشود؛ تعمیرات لپ تاپ.

هزینه تعمیرات بسته به نوع، سری، مدل و قطعه نیازمند تعمیر لپ تاپ سامسونگ میتواند بسیار متغیر باشد. تعمیرات لپ تاپ میتواند از یک ساعت تا دو روز زمان ببرد. راهبرد کلی مرکز تخصص تعمیرات لپ تاپ آرتک بر این است تا حتی الامکان بقطعات معیوب به جای تعویض، تعمیر شوند تا هزینه کمتری به مشتریان عزیز تحمیل شود.

برخی از خدمات همانند تعمیر و تعویض لولا لپ تاپ، تعویض قاب لپ تاپ، تعویض کابل فلت لپ تاپ چندان فرآیند پیچیده ای ندارد اما برخی از انواع دیگر تعمیرات مثل تعمیر و ریبال چیپ گرافیک، تعویض اسپیکر و تعویض فن لپ تاپ فرآیندهای پیچیده تر و طولانی تری دارد.

تست و تحویل دستگاه

پس از اتمام تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG و انجام تست اولیه توسط کارشناسان مرکز آرتک، مالک محترم طی تماس تلفنی برای تحویل لپ تاپ سامسونگ تعمیر شده خود به مرکز آرتک فراخوانده میشود و یا در صورت قادر نبودن مشتریان عزیز برای حضور در مرکز دستگاه برای این عزیزان ارسال خواهد شد.
پس از تست دستگاه‌ها در حضور مشتری و تحویل داغی قطعه تعویض شده به مشتری محترم، کار ما با تمام نمیشود بلکه این تازه آغاز فرآیند ما برای ساختن یک مشتری راضی و وفادار است.
مشتریان عزیز ما در مجموعه آرتک، پس از انجام تعمیرات در مجموعه آرتک، بسته به نوع و قطعه تعمیر شده، از یک تا شش ماه گرانتی برای قطعه تعمیر و یا تعویض شده در فرآیند تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG دریافت میکنند. همچنین تا یک سال پس از استفاده از خدمات شرکت آرتک از شرایط تخفیفی خاص برخوردار خواهند بود.
 
 
تحویل ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

باید ها و نباید ها پس از تعمیر لپ تاپ سامسونگ SUMSUNG

حالا که تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG ما به اتمام رسیده. نوبت آن است تا راه های پیشگیری از خرابی لپ تاپ را دانسته تا برای بار دیگر نیاز به دوندگی برای یافتن بهترین تعمیرکار لپ تاپ نداشته باشیم.

هر کدام از قسمت‌های لپ تاپ از جمله وبکم لپ تاپ، سوکت شارژ لپ تاپ و دی وی دی رایتر نیازمند طریقه نگ داری و حفاظت خاص خود را دارد و حتی هارد های HDD لپ تاپ به علت حساسیت سخت افزاری بسیار بالا نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به بقیه قسمت های لپ تاپ می باشد. بی احتیاطی در حمل لپ تاپ میتواند سبب بروز آسیب های جدی به هارد HDD شده که در آن صورت ممکن است ناچار به جراحی هارد و یا ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد بشویم.

در ادامه به برخی باید ها و نباید ها برای استفاده از لپ تاپ خواهیم پرداخت.

لپ تاپ در حال شارژ سامسسونگ

استفاده در حال شارژ از لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

استفاده از لپ تاپ در حال شارژ معمولا در کوتاه مدت و به صورت محدود اشکالی ایجاد نمیکند. اما در طولانی مدت به سبب جلوگیری از شارژ و دشارژ شدن باتری و انجام فعل و انفعالات مورد نیاز آن، این امر سبب خشک شدن محتویات باتری شده و باعث خرابی آن خواهد شد که در آن صورت ناچار به تعمیر و تعویض باتری، و یا تعویض سلول های باتری لپ تاپ خواهیم بود.

آب خوردگی لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

 ریختن مایعات بر روی لپ تاپ، گاهی میتواند اجتناب ناپذیر به نظر برسد. بهتر است پیش از این که این اتفاق برای لپتاپ ما بیفتد، راه های جلوگیری از خرابی لپ تاپ را پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ بدانیم.

در صورت ریخته شدن سهوی مایعات بر روی لپ تاپ، سریعا با نگه داشتن دکمه پاور آن را خاموش کرده و سعی کنید که با سشوار آن را خشک کنید. تحت هیچ شرایط به کار با لپ تاپ ادامه ندهید که در این صورت باید با مادربرد و تمام اجزاء آن از جمله رم لپ تاپ، چیپ و آی سی، بایوس، خداحافظی کنید و حتی در صورت نفوذ آب به مجموعه دی وی دی رایتر ناچار به تعویض دی وی دی رایتر نیز خواهید بود.

آبخوردگی لپ تاپ سامسونگ samsung
ضربه فیزیکی به لپ تاپ سامسونگ samsung

ضربه به قاب لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

بعد از آبخوردگی، شاید بتوان بزرگترین دشمن هر لپ تاپی را ضربه فیزیکی معرفی کرد. ضره فیزیکی می تواند به از کار افتادن فن لپ تاپ، خرابی مادربرد، شکستن اسلات رم، شکستن قاب لپ تاپ، شکستن ال سی دی لپ تاپ، از کار افتادن کیبرد لپ تاپ و بسیاری از مشکلات دیگر شود.

برای جلوگیری از این اتفاق تنها کاری که میتوانیم انجام دهیم است لپ تاپ را با احتیاط جا به جا کنیم.

استفاده از لپ تاپ سامونگ در حال حرکت SAMSUNG

استفاده از لپ تاپ در حال حرکت در لپ تاپ هایی که دارای هارد HDD هستند میتواند با عث آسیب جدی به هارد HDD دستگاه شود. این نوع هارد ها با استفاد از مکانیزم دیسک و سیلندر عملرده و سیستم عملکردی همانند دستگاه های گرامافون قدیمی دارند. به این صورت که اطلاعات توسط یک هد بر روی صفحه فلزی یا دیسک هد حک شده و در زمان و این اطلاعات در زمان مورد نیاز توسط همین هد خوانش و یا حذف میشوند.

برای مثال زمانی که ما فرمت هارد انجام میدهیم، اطلاعات ما توسط همین هد از روی دیسک پاک میشوند.

استفاده از لپ تاپ در حل حرکت میتواند آسیب جدی به دیسک هارد ما وارد کند.

استفاده از لپ تاپ سامسونگ در حرکت

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG

تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG با توجه به مدل، سال ساخت و سری دستگاه، نیازمند تخصص، مهارت و تجربه خاص خود است.تعمیر لپ تاپ سامسونگ SAMSUNG را با توجه به قیمت بالا و کمیابی در بازار نسبت به بقیه برند های دیگر نمیتوان به هرکسی سپرد. چه بسیار افرادی که خود را بهترین تعمیرکار لپ تاپ معرفی کرده اما با نداشتن صداقت در عیب یابی و اعلام هزینه و یا نداشتن تخصص کافی باعث خرابی و خسارت بیشتر به دستگاه شما میشوند. 

سوالات متداول

از 100،000 تا 10،000،000 تومان. این هزینه بسته به نوع، ظرفیت، برند، نسل و باس رم مورد نظر بسیار متغیر است.  اجرت تعیض رم نیز در بیشتر دستگاه ها 200،000 تومان میباشد.

 مدل Galaxy book 3 ultra است که این مدل در دو نوع با قابلیت های سخت افزاری متفاوت عرضه میشود.

همانطور که در مقاله نیز گفته شد مکانیسم عملکرد هارد لپ تاپ بر اساس دیسک و سیلندر است. این عملکرد به این صورت است که یک هد نوری وظیفه خوانش اطلاعات ثبت شده بر روی دیسک فلزی را دارد. این هد میتواند با کوچکترین تکان و حرکت بر روی هارد دیسک خراش انداخته و دیسک را خراب کند. 

در صورتی شکستگی جزئی و در نقاط خاص میتوان قاب لپ تاپ را ترمیم کرد.

این اتفاق میتواند دلایل گسترده سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشد. خرابی ال سی دی لپ تاپ، خرابی اینورتر یا های ولتاژ، خرابی کابل فلت، خرابی رم، خرابی گرافیک، خرابی مادر برد را دلایل سخت افزاری و پاک شدن درایور ها و ویروسی شدن لپ تاپ را دلایل نرم افزاری دانست.

پاسخ به این پرسش به پارامتر های مختلفی بستگی دارد. با توجه مدل و قیمت دستگاه ما، موجود بودن یا نبودن قطعات در بازار، قیمت قطعات و پارامتر های دیگر بستگی دارد؛ پس از مراجعه مشتری محترم به مجموعه آرتک و انجام عیب یابی رایگان در این مجموعه و اعلام قیمت، این تصمیصم به تعویض تاچ و ال سی دی لپ تاپ با توجه به هزینه و بودجه بر عهده مشتریان محترم است.

با توجه مدل دستگاه، ظرفیت هارد، رم، سی پی یو دستگاه پاسخ به این سوال میتواند متفاوت باشد. باتوجه به حجم بالای ویندوز11 نسبت به دیگر ویندوزها، نصب این ویندوز بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر وبا سخت‌افزار ضعیف‌تر میتواند باعث کند شدن دستگاه شود.

هزینه نصب ویندوز در مجموعه آرتک در آذر 1402 دویست هزار تومان میباشد.

به طور عادی تعمیر باتری لپ تاپ ممکن و به صرفه نخواهد بود. چنانچه باتری لپتاپ مورد نظر برای تعویض در بازار یافت نشود، ناچار به تعویض سلول‌های آن میشویم؛ این کار هزینه و زمان خاص خود را میطلبد.

اما تعویض باتری لپ تاپ هزینه ای در حدود 900،000 تومان تا 2،000،000 تومان خواهد داشت.

از نشانه های خرابی مادربرد لپ تاپ سامسونگ می توان به بوی سوختگی از لپ تاپ و روشن نشدن لپ تاپ اشاره کرد.

به احتمال قریب به یقین، تنها دلیل خالی شدن باتری لپ تاپ خرابی باتری لپ تاپ است.  در این صورت چاره ای جز تعویض باتری لپ تاپ نخواهیم داشت و در صورت یافت نشدن باتری لپ تاپ در بازار، تعویض سلول های باتری نداریم.

دفتر مرکزی شرکت آرتک در شهر تهران و منطقه امیرآباد قرار دارد. اما این مجموعه به وسیله پست و پیک تمام کشور را تحت پوشش خود دارد.

لولای لپ تاپ معمولا به دلیل فرسودگی و آلودگی سفت میشود. و از آنجایی که این قسمت بسیار ساده و ارزان قیمت است، تعمیر آن معمولا به صرفه نبوده و نیاز به تعویض دارد.

در بعضی از موارد بله و در برخی دیگر خیر. چرا که صدا دادن فن لپ تاپ در بسیاری از موارد میتواند به دلیل نفوذ گرد و غبار و آلودگی به محفظه فن باشد که در این صورت، مشکل با یک تمیزکاری و گرد گیر ساده حل خواهد شد. اما در صورتی که صدای مذکور ناشی از ضربه به محفظه فن و ایجاد انحراف در محور فن باشد، این مشکل تنها با تعویض فن حل خواهد شد.

خیر، عیب یابی و اعلام هزینه در مجموعه آرتک رایگان بوده و هیچ هزینه بر عهده مشتری محترم نخواهد بود. گفتنی است هزینه تعمیرات پائین تر از 500،000 تومان با مشتریان محترم هماهنگ نخواهد شد.

به احتمال زیاد خیر، چرا که کیورد لپ تاپ ها دارای لایه ها و اجزاء متفاوتی هستند که در صورت ریختن مایعات بر روی آن این لایه های به یکدیگر چسبیده و همچنین دچار سوختگی نیز خواهد شد. پس تعمیر کیبرد لپ تاپ سامسونگ به احتمال زیاد امکان پذیر نخواهد بود.

Rate this page
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام