سوکت هارد

سوکت هارد

سوکت هارد یکی از وسایل جانبی و در واقع بخشی از هاردهای اکسترنال است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان هارد را به لپ‌تاپ، کامپیوتر و موارد دیگر متصل کرد. گاهی بی‌‌احتیاطی در جدا کردن کابل، سوکت هاردهای اکسترنال را دچار مشکل می کند و از کار می افتد. هارد ها معمولا از قسمت سوکت آسیب میبینند و با تعویض این قسمت مشکل حل می شود.  متخصصین در این مرکز با بهرمندی از تجربه و دانش خود مشکل هارد شما را در برند های adata , toshiba, westernal digital, و همچنین در لپ تاپ های ایسوس و لنوو و ایسر و دل و اچ پی رفع می کنند. هاردهای اکسترنال با حجم بسیار خوبی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، امروز به‌شدت مورد استقبال قرار دارند. شرکت‌های بسیار معروف و خوش‌سابقه‌ای این هاردها را تولید می کنند. اما بعضا به‌دلیل بی‌دقتی که کاربران در استفاده از آن به خرج می‌دهند، این دستگاه را با مشکلاتی مواجه می‌کنند. یکی از مسائلی که بعضا کاربران با آن مواجه اند، تعمیر و تعویض سوکت‌ هارد اکسترنال است.

خرابی های هارد های اکسترنال

  • لق شدن سوکت

یک موردی که اکثرا مشتری های ما با آن روبرو می شوند، لق شدن سوکت‌هارد است. قاعدتاً استفاده از هارد زمانی که سوکت لق است، باعث وارد شدن صدمه بیشتر به دستگاه می شود. چرا که با این کار نوسان برق به هارد می خورد و ممکن است خود هارد هم خراب شود. در صورت کنده شدن مجبور به تعویض سوکت می شوید اما در بعضی مدل های هارد سوکت یدک بسیار کم است و یا پیدا نمی شود. پس قبل از کنده شدن سوکت، به تعمیر آن رسیدگی کنید تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید و هم مشکلی برای هارد ایجاد نشود.

 
  • شکستگی سوکت هارد

سوکت بخشی از هاردهای اکسترنال است که به‌وسیله‌ی آن می‌توان هارد را به لپ‌تاپ، کامپیوتر و موارد دیگر متصل کرد. بر اثر بی‌‌احتیاطی در قطع و وصل کردن کابل، سوکت هاردهای اکسترنال آسیب می بیند و به تعمیر و تعویض سوکت هارد، نیاز پیدا می‌کنید. اگر دستگاهی که هارد به آن متصل است، هارد را شناسایی نکرد، مشکل می تواند، شکستگی یا سوختن سوکت هارد باشد.

  • خرابی پلاستیک داخل سوکت هارد

گاهی بخاطر استفاده نادرست از هارد اکسترنال و دقت نکردن در اتصال کابل به سوکت هارد، ممکن است پلاستیک داخل سوکت‌هارد را بشکند. این اتفاق معمولا بخاطر برعکس زدن کابل و یا فشار آوردن کابل به داخل سوکت رخ می دهد. در اینطور مواقع نباید فشار بیشتری به ورودی بیاورید چون ممکن است به خود هارد نوسان برق وارد شود و سریعا هارد را نزد متخصص تعمیرات هارد، ببرید.

 


  • سوختگی برد تبدیل سوکت هارد

برد تبدیل پشت سوکت قرار دارد. گاهی ممکن است در صورت خرابی خود سوکت، برد نیز آسیب ببیند و بسوزد. این بردها در مواردی قابل تعمیر هستند مگر اینکه سوکت هم آسیب دیده باشد. در این صورت کل مجموعه برد و سوکت باید تعویض شود. حتما در صورت بروز مشکل حتما به نزد افراد متخصص رفته و با صرف هزینه‌ای مناسب، هارد را تعمیر کنید.

گاهی هاردهای اکسترنال بنا به دلایلی نیاز است که بعضی از قطعات آن‌ها تعویض و یا تعمیر شوند. دقت کنید که این قبیل وسایل به شدت حساس بوده و نمی‌توان آن‌ها را به دست افراد بی‌تجربه سپرد تا آن را تعمیر کنند. در این مواقع سعی کنید حتما به کسانی که متخصص امر هستند رجوع کنید و راهکار را از آن‌ها بخواهید. البته سوای نیاز به متخصص، تعمیرات این گونه وسایل و کالاها به ابزار آلات مخصوص نیاز دارند.

این مرکز با بهره گیری از بهترین متخصصین، بهترین خدمات تعمیر هارد را ارائه می نماید. دقت داشته باشید که در تعمیرات هاردهای اکسترنال و یا کلا وسایلی از این دست و تا این اندازه حساس، در صورت انجام یک حرکت نادرست و ناصحیح، ممکن است حتی هارد دیگر قابل تعمیر نباشد. پس دقت داشته باشید حتما در صورت بروز مشکل حتما به این مرکز مراجعه کرده و با صرف هزینه‌ای مناسب، هارد را تعمیر کنید.


2/5 - (20 امتیاز)
1.5 8 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام