تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu

تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu

گذری بر تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو

تعمیر لپ تاپ فوجیتسو، به دلیل کیفیت بالای ساخت و کیفیت بالای برند فوجیتسو، مالکان لپ تاپ‌های این برند، کمتر نیازمند تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu میشوند. با این حال لپ تاپ‌های این برند نیز همانند همه تجهیزات الکترونیکی دیگر، به مرور زمان و با استفاده طولانی مدت، دچار خرابی میشوند. در هنگام خرابی لپ تاپ، باتوجه به تعداد بالای مراکز تعمیرات لپ تاپ در تهران، یافتن بهترین تعمیرکار لپ تاپ کار ساده‌ای نیست. 

با توجه به نوع خرابی لپ تاپ، تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو میتواند در هر نقطه‌ای از لپ تاپ انجام شود؛ گفتنی است قیمت تعمیر لپ تاپ، با توجه به مدل و برند و قطعه نیازمند تعمیر متفاوت است. تعویض ال سی دی لپ تاپ، تعمیر و تعویض باطری لپ تاپ، تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ، تعویض فن لپ تاپ، از پر تقاضا ترین خدمات سخت افزاری در تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu هستند. البته تشخیص اینکه لپ تاپ ما به کدامیک از خدمات سخت افزاری بالا نیاز دارند بر عهده عیب یابی سخت افزاری است. 

لازم به ذکر است که لزوما همیشه ایرادات لپ تاپ ما سخت افزاری نبوده و گاهی نیز برای تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu بایستی نیم نگاهی به خدمات نرم افزاری داشت. چه بسیار ایراداتی که از سوی کاربران لپ تاپ‌ها سخت افزاری تلقی شده در حالی که ایراد دستگاه با با نصب درایور یا نصب ویندوز یا آنتی ویروس به سادگی برطرف خواهد شد. برخی دیگر از اختلالات همانند کندی و هنگی سیستم و یا ناتوانی لپ تاپ در بوت سیستم نیز می‌توانند هم نرم افزاری و هم سخت افزاری باشند. 

در این مقاله به بررسی عوامل خرابی و نیاز به تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو ، هزینه تعمیر لپ تاپ فوجیتسو  و تاریخچه برند لپ تاپ فوجیتسو خواهیم پرداخت. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تخفیف تعمیرات بعدی

شما کاربران گرامی در صورت استفاده از خدمات این مرکز، چنانچه به تعمیر قطعات دیگر لپ تاپ خود یا دستگاه های دیگر نیاز پیدا کردید ، از پلن های تخفیفی ما برخوردار خواهید شد.

کمترین زمان تحویل

راهبرد مجموعه آرتک در کنار کیفیت خدمات، سرعت عمل در انجام تعمیرات در راستای ارج نهادن به وقت ارزشمند مشتریان عزیز است. به همین دلیل بیشتر تعمیرات ما به صورت «یک روزه» انجام می‌گیرد.

تامین قطعات نایاب

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک علاوه وارد کردن قطعات مختلف لپ تاپ‌ها، به تمامی همکاران وارد کننده قطعات و سخت افزار کامپیوتری دسترسی دارد و می‌تواند در کمترین زمان قطعات مورد نیاز لپ تاپ شما را تامین کند.

به نقل از وب سایت computermechanics.com.au

لپ تاپ‌های فوجیتسو لپ تاپ های فوجیتسو از طراحی ساده‌ای استفاده میکنند که کار را برای انجام همه نوع تعمیراتی برای ما ساده میکنند. میتوانیم به سادگی بر روی آنها تعویض نمایشگر، تعویض و ارتقاء حافظه و تعویض کیبرد را بر روی آنان انجام دهیم. به دلیل تقاضای کم در بازار، تعویض برخی قطعات لپ تاپ فوجیتسو حدود 1 تا 2 روز طول خواهد کشید.

عوامل خرابی و نیاز به تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu 

بایستی توجه داشت که لپ تاپ‌ها نیز همانند تمامی تجهیزات الکترونیکی، عمر مفیدی دارند. به همین جهت در صورتی که از لپ تاپ خود توقع یک موجود جاودان را دارید بهتر است در این مورد تجدید نظر کنید. در لپ تاپ‌ها، برخی قطعات به مراتب آسیب پذیر تر از باقی قطعات هستند. برای مثال به هیچ عنوان نمی توان آسیب پذیری کابل فلت لپ تاپ یا مادربرد لپ تاپ را با آسیب پذیری فن لپ تاپ مقایسه کرد. خرابی لپ تاپ فوجیتسو، همانند بسیاری از لپ تاپ های دیگر، عوامل مشخصی دارد. لپ تاپ‌ها و به طور کلی تجهیزات الکترونیکی، با توجه به ماهیت ساخت خود در مقابل برخی عوامل محیطی و شیوه‌های نگه داری آسیب پذیر هستند.

 پیش از شروع به تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu باید عامل اصلی خرابی لپ تاپ را دانست. چرا که در تعمیر لپ تاپ فوجیستو Fujitsu گاهی عیب یابی لپ تاپ مهم تر از انجام خود تعمیرات است. چرا که در بسیاری از موارد که تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو از دید مالک محترم بسیار گران و پر دردسر برآورد میشود، در واقع با هزینه‌ای اندک انجام خواهد شد. در مقابل، چه بسا که تعمیر لپ تاپ از دید کاربر لپ تاپ کم هزینه و ساده برآورد شده در حالی که مشکل به این سادگی برطرف نخواهد شد.

با توجه به کیفیت ساخت و مونتاژ بالای لپ تاپ‌های فوجیتسو، مالکان این برند لپ تاپ، کمتر به تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu نیاز پیدا خواهند کرد. با این حال علیرغم کیفیت بالای این برند، خرابی و نیاز به تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو اجتناب ناپذیر است.

در ادامه به بررسی عوامل خرابی در بخش‌های مختلف و حیاتی لپ تاپ‌های فوجیتسو همانند چیپ گرافیک لپ تاپ  سی پی یو لپ تاپ، می پردازیم.

عوامل خرابی لپ تاپ فوجیتسو
فرسودگی لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu

فرسودگی لپ تاپ Fujitsu

مانند همه لپ تاپ‌ها و لوازم مصرفی، لپ تاپ‌ها نیز همگی پس از مدتی دچار استهلاک و فرسودگی میشوند. این مورد در باره لپ تاپ‌های فوجیتسو به دلیل قدیمی بودن مدل‌های موجود آن در بازار ایران بسیار پررنگ تر است. لازم به ذکر است که این موضوع به دلیل توقف تولید لپ تاپ‌های این برند، در مورد بازار دیگر کشورها نیز صدق میکند. شرکت‌های سازنده معمولا طول عمر مفید لپ تاپ‌های خود را چیزی در حدود 5 سال اعلام میکنند. بدیهی است که این عدد به صورت میانگین محاسبه است؛ بسته به طریقه حفظ و نگه داری کاربران، این عدد میتواند متغیر باشد.

فرسودگی لپ تاپ، میتواند خود را در خرابی نقاط مختلف لپ تاپ مانند وب کم لپ تاپ، سوکت شارژ لپ تاپ، شارژر لپ تاپ و یا تاچ پد لپ تاپ نشان بدهد. 

سیاست کلی ما در آرتک بر این است که حتی الامکان با حفظ قطعات اصلی و قیمتی، از افزایش هزینه تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu پرهیز کنیم. با این وجود در صورتی که خرابی لپ تاپ به دلیل فرسودگی قطعه تشخیص داده شود، چاره ای جز تعویض قطعه آسیب دیده نخواهیم داشت.

داغ شدن لپ تاپ Fujitsu

فن لپ تاپ وظیفه خنک کاری دو چیپ مهم و پر کار در لپ تاپ را دارد؛ دو چیپ گرافیک و سی پی یو. در صورت بروز هرگونه ایراد در عملکرد فن لپ تاپ، حیات این دو چیپ به صورت جدی به خطر خواهد افتاد. 

یکی از بزرگترین دشمنان لپ تاپ که ما را نیازمند تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu می نماید، داغ شدن لپ تاپ است. داغ شدن لپ تاپ میتواند عوامل متفاوتی داشته باشد. اصلی ترین عامل داغ شدن لپ تاپ، نفوذ گرد و غبار و آلودگی به محفظه فن لپ تاپ و از کار افتادن فن لپ تاپ است.

برای جلوگیری از این اتفاق، از سرویس فن لپ تاپ غافل نشوید. سوای از سرویس‌های دوره‌ای از قراردادن لپ تاپ بر روی سطوح دارای الیاف و یا سطوح آلوده و دارای گرد و غبار به شدت پرهیز کنید. با توجه به وجود منافذ مکش هوا در زیرلپ تاپ و قدرت مکش فن لپ تاپ نفوذ گرد و غبار و آلودگی به درون لپ تاپ، بسیار محتمل است. صدا دادن فن لپ تاپ یکی از بارز ترین نشانه‌های خرابی فن لپ تاپ است.

نوسان برق در لپ تاپ فوجیتسو

نوسانات برق شارژر Fujitsu

آداپتور لپ تاپ وظیفه تبدیل برق قدرتمند 220 ولت شهری به برق ضعیف شده 19 ولت سازگار با لپ تاپ ما دارد. بسیار پیش می آید که آداپتور لپ تاپ ما به دلیل هرگونه خطایی در جریان برق ورودی به لپ تاپ ما نوسان ایجاد میکند. این نوسان به احتمال زیاد باعث سوختن مادربرد لپ تاپ میشود. در صورت بروز هرگونه آسیب جدی به مادربرد لپ تاپ، به احتمال زیاد تعمیر لپ تاپ به صرفه نخواهد بود.

یکی از اولین و مهم ترین نشانه‌های خرابی آداپتور شارژر لپ تاپ شنیده شدند صدای نویز از شارژر لپ تاپ است.

در صورتی که این عامل درست و به موقع تشخیص داده شود، شما از تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu بی نیاز خواهید بود.

آب خوردگی لپ تاپ Fujitsu

با توجه به ماهیت لپ تاپ‌ها و راحتی استفاده و حمل و نقل آنان، آب خوردگی لپ تاپ ها بسیار محتمل است. ما در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ آرتک، هر روزه با موارد بسیاری از آب خوردگی لپ تاپ رو به رو میشویم. راه پیشگیری از این اتفاق، بدیهی و مسلم بوده و نیازی به توضیح بیشتر ندارد. اما بهتر است اقدامات اولیه پس از آب خوردگی لپ تاپ را بدانیم تا در صورت بروز این اتفاق، از خطرات و خسارات بزرگتر جلوگیری کنیم. در صورت رعایت نکردن اقدامات این اقدامات که در ادامه گفته میشود، با آسیب جدی به کیبرد لپ تاپ و پورت های لپ تاپ رو به رو خواهیم بود.

در نظر داشته باشید که در صورتی که آب به مادربردلپ تاپ نفوذ کرده و باعث سوختن مادربرد لپ تاپ بشود، تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu به صرفه نخواهد بود.

آب خوردگی لپ تاپ فوجیتسو
اقدامات آب خوردگی لپ تاپ1

قدم اول

در هنگام رو به رو شدن با آب خوردگی لپ تاپ، خاموش کردن هرچه سریع تر آن است. چنانچه در حالتی که لپ تاپ روشن بوده و جریان برق درون آن وجود داشته باشد، آب به سوی مادربرد آن جریان پیدا کند، با سوخت قطعی مادربرد رو به رو خواهیم بود.

قدم دوم

قدم دوم، پرهیز از روشن کردن مجدد لپ تاپ است. چرا که بیشتر افرادی که پس از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ، لپ تاپ خود را خاموش میکنند یا لپ تاپ آنان خاموش میشود، به دلیل نگرانی زیاد درباره دستگاه خود مبادرت به روشن کردن دوباره دستگاه میکنند. این کار میتواند به سوختن لپ تاپ شما منجر شده به طوری که تعمیر آن دیگر ممکن و یا به صرفه نباشد. پس تا زمان سرویس شدن دستگاه توسط یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ، از روشن کردن آن پرهیز کنید.

قدم سوم 

اگر به مهارت‌های فنی خود اعتماد دارید، با باز کردن قاب پشتی لپ تاپ، با حرارت و شدت ملایم بردها و اجزاء لپ تاپ خود را تا حد امکان خشک کنید. توجه داشته باشید، در صورت خشک کردن لپ تاپ نیز بایستی از روشن کردن لپ تاپ اکیدا پرهیز کنید.

قدم چهارم

پس از خشک کردن لپ تاپ، کار شما با لپ تاپ آب خورده خود تمام نمیشود. شما تنها زمانی مجاز به استفاده مجدد از لپ تاپ خود هستید که لپ تاپ شما توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای و یا یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ بررسی شود.

هزینه تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu

هزینه تعمیر تاپ با توجه به قیمت، برند، مدل و سال ساخت لپ تاپ، میتواند در بازه گسترده‌ای متغیر باشد. در برخی از انواع تعمیرات همانند ریبال کردن چیپ گرافیک و ترمیم قاب لپ تاپ به دلیل سخت و تخصصی بودن پروسه تعمیرات، عمده هزینه تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو، مربوط به دستمزد تعمیرکار میشود؛ در حال که در برخی دیگر از انواع تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو عمده هزینه تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu مربوط به قطعه میشود. همانند تعویض رم لپ تاپ، قاب لپ تاپ و اسپیکر لپ تاپ.

با توجه به قدیمی بودن مدل‌های لپ تاپ فوجیتسو در بازار ایران که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد. نمی توان توقع داشت که بتوان برای تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu در تمامی بخش ها از قطعات نو و آکبند استفاده کرد. سیاست کاری ما در آرتک به این صورت است که برای جایگزینی قطعات در تعمیرات، مجموعه‌ای از گزینه‌ها را مشتریان ارائه میدهیم. این گزینه‌ها شامل قطعه نو و آکبند و اورجینال، قطعه نو اما غیر اصل و قطعه اصل اما استوک و کارکرده میباشد. مشتریان عزیز ما با توجه به صلاح دید و بودجه بندی خود، از بین این موارد بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.

البته در تعمیرات لپتاپ فوجیتسو، برخی قطعات وابستگی زیادی به برند و مدل دستگاه نداشته و در طیف گسترده‌ای از لپتاپ‌ها به صورت مشترک به کار میروند. از جمله این قطعات می‌توان به های ولتاژ ، چیپ لپ تاپ ، بایوس لپ تاپ، اشاره کرد. 

در مدل‌های قدیمی‌تر لپتاپ که دارای هارد‌های HDD هستند، ایرادات هارد نیز به مجموعه ایرادات لپ تاپ ما اضافه میشود. دیسک هاردهای HDD به دلیل حساسیت بالا به شوک و ضربه، به سادگی دچار خرابی شده که این صورت ریسک از دست رفتن اطلاعات ما وجود دارد. در صورت آسیب به دیسک هارد، ناچار به ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد خواهیم بود.

تعمیر لپ تاپ توشیبا در بخش های مختلف

هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ فوجیتسو

در میان تمامی قطعات لپ تاپ، نمایشگر لپ تاپ بیشترین ماندگاری و طول عمر مفید را دارد. در صورت رعایت اصول ایمنی در هنگام استفاده از ال سی دی لپ تاپ، احتمال خرابی این قطعه معمولا پائین خواهد بود. از جمله عواملی منجر به خرابی ال سی دی لپ تاپ میشود، نوسانات برق، بالا رفتن حرارت لپ تاپ و ضربه فیزیکی میباشد. معمولا هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ فوجیتسو، به جهت نادر بودن قطعات در بازار، پر هزینه تر از تعمیر ال سی دی لپ تاپ دل خواهد بود.

ال سی دی های لپ تاپ، به دلیل ساختار پیچیده خود که متشکل از سه لایه چسبیده به یکدیگر هستند، معمولا قابل تعمیر نیستند. فلذا در بیشتر موارد خرابی ال سی دی لپ تاپ، ما ناچار به تعویض ال سی دی لپ تاپ خواهیم بود.

با توجه به نایاب بودن قطعات برند فوجیتسو  در بازار ایران، قطعات این برند از لپ تاپ در بازه قیمتی بالای 1،800،000 تا 4،000،000 در دسترس است. دستمزد انجام تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu برای ال سی دی نیز بسته به نوع و مدل لپ تاپ و سختی و آسانی انجام آن متفاوت خواهد بود. 

تعویض ال سی دی لپ تاپ فوجیتسو
تعویض باتری لپ تاپ

هزینه تعمیر باطری لپ تاپ فوجیتسو

باطریهای لیتیومی با توجه به بافت و ساختار خود، پس از گذشت مدت زمان و یا تعداد شارژ و دشارژ مشخصی خاصیت و کارایی خود را از دست میدهد. به همین جهت خشک شدن باطری و از دست رفتن خاصیت آن پس از گذشت مدت زمان خاصی قابل پیشبینی است. این مدت زمان با توجه به برند و رده قیمتی لپ تاپ میتواند متفاوت باشد. 

باید دانست که ادامه استفاده از باطری خرابیکه کارایی خود را از دست داده است، می تواند به قیمت آسیب جدی به مادربرد لپ تاپ تمام شود. این خطر در لپ تاپ‌هایی که دارای باطری‌های داخلی هستند، جدی تر خواهد بود. در نتیجه بهتر است جهت جلوگیری از سوختن لپ تاپو نیاز جدی با تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu، به تعویض به موقع باطری ها فکر کرد.

قیمت تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ ، با توجه به نوع باتری و پارت نامیر قطعه میتواند متغیر باشد. اما میتوان برای آن بازه 800،000 تا 1،800،000 متغیر باشد.

هزینه تعمیر فن لپ تاپ فوجیتسو

با توجه به مواردی که در بالا نیز ذکر شده، فن لپ تاپ میتواند به چند دلیل دچار خرابی بشود. ضربه و شوک فیزیکی، نفوذ گرد و غبار به محفظه فن، میتواند از عوامل خرابی فن لپ تاپ باشد. باید توجه داشت که خرابی فن لپ تاپ ممکن است منجر به سوختن و آسیب جدی به دو چیپ حیاتی CPU و GPU بشود. از آنجایی که این دو چیپ به صورت آنبرد بر روی مادربرد لپ تاپ‌ها نصب شده و قابل تعویض نیستند، در صورت خرابی این دو چیپ عملا بایستی با لپ تاپ خود خداحافظی کرده و به فکر خریداری لپ تاپی نو باشیم.

پس سلامت و کیفیت فن لپ تاپ، می تواند به معنای مرگ یا زندگی برای لپ تاپ ما باشد. گاهی اوقات علائم از کار افتادن فن لپ تاپ، مثل صدا دادن فن لپ تاپ، مشخص بوده و انجام ساده سرویس فن لپ تاپ میتوان از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کرد.

قیمت تعویض فن اورجینال لپ تاپ در بازه 300،000 تومان تا 1،500،000 متغیر است.

 

تعمیر مادربرد لپ تاپ

هزینه تعمیر مادربرد لپ تاپ فوجیتسو

به دلیل متنوع بودن قطعات مادربرد، مجموعه گسترده ای از خرابی‌ها و ایرادات میتواند برای مادربرد اتفاق بیفتد. خرابی و باد کردن خازن‌ها، خرابی چیپ‌های بزرگ و کوچک مادربرد، خرابی پورت‌ها و … همگی میتواند برای مادربرد لپ تاپ اتفاق بیفتد. گاهی نیز حتی ممکن است ایراد مادربرد لپ تاپ با تعمیر و تعویض چیپ وای فای و شبکه لپ تاپ نیز برطرف شود.همانطور که گفتهش د با توجه به تنوع بالای قطعات مادربرد، و سناریو‌ها متنوع برای خرابی آن، نمی توان یک مبلغ حدودی را برای هزینه تعمیر مادربر لپ تاپ اعلام کرد.

 

هزینه تعمیر کیبورد لپ تاپ فوجیتسو

در بحث تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu، کیبورد لپ تاپ یک از پر تقاضا ترین خدمات است. همانند بسیاری از دیگر قطعات لپ تاپ، یکی از عمده‌ترین دلایل خرابی کیبورد لپ تاپ، آب خوردگی آن میباشد. جدای از آبخوردگی با توجه به استفاده روزانه از لپ تاپ و استهلاک بالای آن، فرسودگی و از کار افتادن کیبورد لپ تاپ کاملا قابل پیشبینی و قابل درک است.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، کیبورد لپ تاپ فوجیتسو به دلیل قدیمی و نایاب بودن این برند در بازار کشور، به احتمال بالا به صورت نو و آکبند در بازار یافت نخواهد شد. به همین جهت و به دلیل پائین بودن عرضه، کیبورد لپ تاپ فوجیتسو در بازار، باید برای تعمیر این قطعه بودجه مناسبی در نظر گرفت. 

قیمت قطعه کیبرد لپ تاپ فوجیتسو در بازار ایران از 300،000 تا 2،000،000 تومان متغیر است.

تعمیر کیبورد لپ تاپ فوجیتسو

آدرس: تهران امیرآباد خیابان کارگر شمالی بالاتر از بیمارستان قلب خیابان چهارم (کنارگذر گمنام) پلاک 32

تعمیر لپ تاپ فوجیتسو fujitsu

شرکت فوجیتسو، از ابتداء در تولید لپ تاپ‌های خود همواره تمرکز و اولویت خود را بر تولید لپ تاپ‌های قابل حمل وکاربردی گذاشته بود. بسیاری از سری‌های این برند به بازار ایران وارد نشدند. با این وجود تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu در هرکدام از این سری‌ها، فوت و فن و نکات خاص خود را دارد. یا فتن هرکدام از این فوت و فن‌ها نیازمند مدت‌ها تجربه و مهارت است.

در بین تمامی برند‌های موجود در بازار ایران، برخی برندها هستند که تعمیرات آنان به دلیل قدیمی بودن بیشتر مدل‌های موجود در بازار و نایاب بودن قطعات، بسیار مشکل است. تعمیر لپ تاپ فوجیتسو Fujitsu نیز یکی از این نوع تعمیرات سخت است. برای تعمیرات لپ تاپ در این نوع برندهای بازار و به طور کلی همه برندها، بهتر است به سراغ نمایندگی‌های این برندها بروید. نمایندگی لپ تاپ دل، نمایندگی لپ تاپ سامسونگ، نمایندگی لپ تاپ لنوو، نمایندگی لپ تاپ hp، نمایندگی لپ تاپ ایسر، همگی در ایران فعال هستند.

گفتنی است گاهی لپ تاپ شما نیاز به تعمیرات سخت افزاری ندارد؛ برای مثال ممکن است لپ تاپ شما نیاز به بک آپ گیری و ریستور ویندوز، بوت سیستم، بروز رسانی نرم‌افزارها و یا نصب ویندوز روی ماشین مجازی داشته باشد. در چنین حالتی صرفا برای انجام عیب یابی نرم افزاری و تعمیرات نرم افزاری، لزومی به جست و جو برای یافتن نمایندگی رسمی برند لپ تاپ خود نخواهید داشت. 

با این حال تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو همانند تمامی برند‌های دیگر، یک فرآیند سخت و پیچیده بوده و با توجه به قیمت بالای لپ تاپ در این روزها نمی توان آن را به هر کسی سپرد. 

سوالات متداول

پاسخ ب این سوال تاحدی بستگی به مدل و قیمت لپ تاپ شما دارد. اما به طور کلی به دلیل نادار بودن این برند در بازار و گرانی قطعات این نوع تبلت‌ها، تعمیر آنان به صرفه نخواهد بود.

مسلما بله، لپ تاپ‌های فوجیتسو به دلیل قدرت مناسب سخت افزاری و کیفیت بالای ساخت و مونتاژ بالا، میتواند انتخاب مناسبی برای خرید لپ تاپ دست دوم باشد.

مسلما بله؛ تعمیر لپ تاپ‌ فوجیتسو Fujitsu در عین پیچیدگی فنی، از لحاظ فنی تفاوت چندانی با دیگر برندها نداشته و ما در آرتک ده ها مورد موفق از تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو در کارنامه خود داریم. 

به احتمال زیاد ایراد از سیستم خنک کاری لپ  تاپ شماست. 

چرا که درون لپ تاپ‌ها به جهت جلوگیری از سوختن دو چیپ سی پی یو و گرافیک، سیستمی تعبیه شده که در صورت بالا رفتن حرارت لپ تاپ به سرعت خود را خاموش میکند.

به احتمال زیاد خیر.

لولا‌های لپ تاپ به مرور زمان و به دلیل باز و بست های متعدد و نفوذ گرد و غبار به درون آن‌ها، دچار سفتی میشوند. معمولا سفتی لولای لپ تاپ با یک سرویس ساده برطرف خواهد شد. باید توجه داشت که سفتی لولای لپ تاپ در صورت تعمیر نشدن، میتواند به شکستن قاب لپ تاپ و ال سی دی لپ تاپ منجر شود. پس هرچه زودتر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

خیر به هیچ وجه.

در شرکت آرت به جهت تامین منافع مشتریان عزیز و در جهت رفاه حال مشتریان، خدمات عیب یابی لپ تاپ کاملا رایگان است.

بله به طور کلی قطعه بوجود ندارد که در مجموعه آرتک امکان تامین آن وجود نداشته باشد. اما در تعمیرات لپ تاپ قدیمی، دغدغه اول ما بیشتر به صرفه بودن انجام تعمیرات است تا امکان تامین قطعات.

بله. همانطور که گفته شد، صدای نویز از شارژر لپ تاپ، میتواند یکی از نشانه‌های خرابی آداپتور شارزر لپ تاپ باشد. به طور قطع، خرابی آداپتور شارژر می تواند پس از مدتی باعث ایجاد نوسانات و سوختن مادربرد لپ تاپ بشود.

سرویس به موقع لپ تاپ، پرهیز از استفاده از لپ تاپ در محیط‌های گرم، استفاده از کول پد، نصب آنتی ویروس تعدادی از اقداماتی است که میتوانید برای جلوگیاز استهلاک لپ تاپ از آنان استفاده کنید.

نصب ویندوز و سیستم عامل ؛ در صورتی این روش نیز کمکی نکرد، بایستی به فرمت هارد دستگاه فکر کنیم.

پاسخ به این سوال بستگی به قطعه آسیب دیده و میزان آسیب دیدگی دارد. اما به طور کلی ترجیح ما در آرتک بر تعویض قطعه آسیب دیده با قطعه نو و آکبند است. تاکید ما به این دلیل است که در صورت تعمیر قطعه خرابی و پرهیز از تعویض آن امکان خرابی دوباره و تحمیل هزینه اضافی را دارد.

خیر. به این دلیل که کیبرد های لپ تاپ به صورت یکپارچه بوده و دکمه‌های آن قابلیت جداسازی ندارند.

خرابی برد الکترونیکی کیبورد لپ تاپ

به احتمال بالا بله؛ چرا که سفت شدن لولای لپ تاپ در صورت تعمیر نشدن میتواند موجب شکستگی قاب لپ تاپ خواهد شد.

Rate this page
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام