نمایندگی لپ تاپ سونی

لپ تاپ آرتک نمایندگی لپ تاپ سونی است، که تولیدکننده بزرگ ژاپنی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مصرفی فعالیت دارد است. فعالیت‌های متنوع دیگر آن شامل فیلم، موسیقی، و خدمات مالی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها است. این برند یکی از موفق ترین و چند وجهی ترین برندها در تاریخ بوده است.

شرکت سونی در توسعه، طراحی، ساخت و فروش تجهیزات الکترونیکی، ابزار، دستگاه‌ها، کنسول‌های بازی و نرم‌افزار مشغول است.خط های تولید  خدمات مصرفی سونی شامل:

Sony Computer Entertainment، Sony Network Entertainment، VAIO & Mobile Business Group، Personal Imaging and Sound Business Group، و Home Entertainment Business Group می‌شود.

به نقل از سایت devex:

شرکت سونی یک شرکتی از چند ملیت است که دفتر مرکزی آن در توکیو ژاپن قرار دارد.

سونی یکی از تولیدکنندگان پیشرو محصولات الکترونیکی برای بازارهای مصرف کننده و حرفه ای است.

فعالیت های تجاری اصلی سونی شامل شرکت سونی (سونی الکترونیک در ایالات متحده)، سونی پیکچرز انترتینمنت، سونی کامپیوتر انترتینمنت، سونی موزیک انترتینمنت، Sony Mobile Communications یا همان سونی اریکسون سابق و سونی فایننشال است. سونی یکی از بزرگترین شرکت های جهان در زمینه لوازم الکترونیک و همچنین سومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در جهان است.

sony pictures و دیگر بخش ها:

بخش Pictures شامل برنامه ریزی، تولید و توزیع فیلم و برنامه های تلویزیونی است. بخش موسیقی شامل برنامه ریزی، تولید، ساخت و فروش نرم افزار موسیقی است. و همچنین بخش تولید و فروش آثار انیمیشن. بخش خدمات مالی شامل بیمه عمر، بیمه خسارت، بانکداری و مشاغل اعتباری است. کسب و کار مرتبط با خدمات شبکه، تجارت آژانس تبلیغاتی و غیره. این شرکت توسط آکیو موریتا و ماسارو ایبوکا در 7 می 1946 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در توکیو، ژاپن است.

لوگو سونی پیکچر

تاریخچه سونی

سونی کار خود را در هنگامه‌ی جنگ جهانی دوم آغاز کرد. در سال 1946، ماسارو ایبوکا یک فروشگاه لوازم الکترونیکی را در یک فروشگاه بزرگ در توکیو راه اندازی کرد. این شرکت 530 دلار سرمایه و در مجموع 8 کارمند داشت. سال بعد، همکارش آکیو موریتا به او ملحق شد و شرکتی به نام توکیو تسوشین کوگیو (شرکت مهندسی مخابرات توکیو) تأسیس کردند. این شرکت اولین ضبط صوت ژاپنی به نام Type-G را ساخت. در سال 1958 نام شرکت به سونی تغییر یافت.

موسسان سونی
آکیو موریتا مدیر سونی

آکیو موریتا

آکیو موریتا شرکت سونی آمریکا را در سال 1960 تأسیس کرد. در این فرآیند، او تحت تأثیر تحرک کارمندان بین شرکت های آمریکایی قرار گرفت، چیزی که در آن زمان در ژاپن بی سابقه بود. زمانی که او به ژاپن بازگشت، کارمندان با تجربه و میانسال شرکت های دیگر را تشویق کرد تا شغل خود را دوباره ارزیابی کنند و به سونی بپیوندند. علاوه بر این، سونی در دهه های 1960، 70 و 80 نقش مهمی در توسعه ژاپن به عنوان یک صادرکننده قدرتمند ایفا کرد. همچنین به بهبود چشمگیر درک آمریکایی ها از محصولات “ساخت ژاپن” کمک کرد. سونی که به دلیل کیفیت تولید خود شناخته شده بود، توانست قیمت‌های بالاتر از بازار را برای لوازم الکترونیکی مصرفی خود اعمال کند و در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت کرد.

نوریو اوگا مدیر سونی

عصر اوگا

در سال 1971، ماسارو ایبوکا منصب ریاست را به هم بنیانگذار خود آکیو موریتا سپرد. سونی در سال 1979 یک شرکت بیمه عمر را راه اندازی کرد. در میان رکود جهانی در اوایل دهه 1980، فروش لوازم الکترونیکی کاهش یافت و شرکت مجبور به کاهش قیمت شد. سود سونی به شدت کاهش یافت. یکی از تحلیلگران نتیجه گرفت: «کار سونی تمام شده است. در همان زمان نوریو اوگا نقش ریاست را بر عهده گرفت.اوگا به پدر سی دی نیز معروف است. او کارمندان را به توسعه دیسک فشرده در دهه 1970 و 80 و پلی استیشن در اوایل دهه 1990 تشویق کرد. اوگا در سال 1988 سی بی اس رکوردز و در سال 1989 کلمبیا پیکچرز را خریداری کرد و حضور رسانه ای سونی را تا حد زیادی گسترش داد. اوهگا در سال 1989 جانشین موریتا به عنوان مدیر اجرایی شد.

سونی در سردرگمی

تحت چشم انداز آکیو موریتا و جانشینان او، شرکت به شدت به کسب و کارهای جدید گسترش یافته بود. بخشی از انگیزه شرکت برای انجام این کار، پیگیری «همگرایی»، پیوند فیلم، موسیقی و الکترونیک دیجیتال از طریق اینترنت بود.

این گسترش بی‌ارزش و بی‌سود بود و توانایی سونی را برای پرداخ حق بیمه محصولاتش و همچنین نام تجاری‌اش تهدید کرد. در سال 2005، هاوارد استرینگر جایگزین نوبویوکی ایدی به عنوان مدیر اجرایی شد و اولین بار بود که یک خارجی یک شرکت بزرگ الکترونیک ژاپنی را اداره می کند. استرینگر به تقویت مجدد مشاغل رسانه ای شرکت کمک کرد و مشوق ساخت  فیلم های پرفروشی مانند مرد عنکبوتی بود و در عین حال 9000 شغل را کاهش داد. او امیدوار بود که تجارت جانبی را بفروشد و دوباره شرکت را بر روی الکترونیک متمرکز کند. سونی در تلاشی برای ارائه یک نام تجاری واحد برای فعالیت های جهانی خود، شعار (make believe) را ابداع کرد.

لوگو سونی
وان سونی

علی رغم برخی موفقیت ها، این شرکت در اواسط تا اواخر دهه 2000 با چالش های مداوم روبرو شد. در سال 2012، کازوئو هیرای به جای هاوارد استرینگر به سمت رئیس و مدیرعامل ارتقا یافت. اندکی پس از آن، هیرای ابتکار شرکت خود را با نام «One Sony» برای احیای سونی از سال‌ها زیان مالی و ساختار مدیریتی نامارآمد، که انجام آن برای مدیرعامل سابق استرینگر دشوار بود و دلیلش تا حدودی به تفاوت‌ها در فرهنگ تجاری و زبان‌های مادری بین شرکت‌ها مربوط بود. هیرای سه حوزه اصلی تمرکز بر تجارت الکترونیک سونی را بیان کرد که شامل فناوری تصویربرداری، بازی و فناوری موبایل و همچنین تمرکز بر کاهش ضررهای عمده کسب و کار تلویزیون است.

لوگو های سونی:

سونی هم مانند بسیاری از دیگر شرکت ها لوگو های متفاوتی را برای خود در نظر گرفت و با گذر زمان تغییراتی را روی آن اعمل کرد تا به شکل و شمایل بهتری در بیاید. در این قسمت لوگو های سونی را با هم دیگر بررسی خواهیم کرد.

لوگو سونی

لوگو اول: بین سال های 1946 تا 1957

اولین لوگوی سونی در سال 1946 ایجاد شد و بیش از ده سال در این برند باقی ماند. این لوگو از یک دایره که درون آن شکلی متشکل از یک ذوزنقه در قسمت بالا و یک لوزی که در پایین آن است. این ترکیب شبیه به یک ماشین شیک و مدرن به نظر می رسید.

لوگو اول سونی
لوگو دوم سونی

لوگو دوم: بین سال های 1955 تا 1957

این لوگو اولین طراحی مجدد لوگوی سونی بود. همانطور که می‌بینید در این لوگو نام سونی برای اولین بار آمده است که حروف s و y دارای کشیدگی هستند.

لوگو سوم سونی

لوگو سوم:1957 تا 1961

این لوگو برای ما آشنا است. به این مدل لوگو می‌گویند سلف لوگو تایپ که نام شرکت به شکل لوگو در آمده است. این یک طراحی در عین حال مدرن بود که بیشتر از دو لوگوی قبلی مورد بازدید و نشر قرار گرفت.

لوگو چهارم: 1961 تا 1962

لوگو سوم در سال 1961 اصلاح شد و به این شکل در آمد. حروف بلندتر شدند و فضای بیشتری بین یکدیگر داشتند. حروف بسیار قابل مشاهده بودند. البته کلمه R که در یک دایره در اخر لوگو بود نیز حذف شد.

لوگو چهارم سونی

لوگو پنجم: بین سال های 1962 تا 1969

طراحی لوگو در سال 1962 تغییر کرد و خطوط افقی به سرحروف اضافه شد و آن ها را تیزتر و قوی تر کرد. خطوط کمی نازک ‌تر شدند و تک رنگ.

لوگو ششم: 1969 تا 1973

در این طراحی حروف کمی کشیده شدند. طراحی این لوگو شبیه به لوگویی بود که در سال 1957 طراحی شد. مانند همان نسخه گوشه ها گرد شدند، فقط کمی کمتر. در این لوگو کلمه متعادل تر و هماهنگ تر از همه موارد قبلی بود و حس حرفه ای بودن و اعتماد به نفس را برمی انگیزد.

لوگو ششم

لوگو هفتم: از 1973 تا به امروز

طراحی مجدد سال 1973 انجام شد. این طراحی یک نسخه مدرن تر از لوگو بود. خطوط روی حروف دوباره صاف و تمیز هستند. این لوگو که در سال 1973 معرفی شد از فونت Clarendon Medium استفاده می کند.

لوگو سونی

لپ تاپ های VAIO:

در سال 1996، پس از وقفه ای طولانی از تولید رایانه های شخصی ، غول الکترونیکی، یعنی سونی، خط جدیدی از رایانه های شخصی ویندوزی چندرسانه ای خاکستری و یاسی به نام VAIO را معرفی کرد که مخفف عبارت Video Audio Integrated Operation است.

از چند جهت کلیدی، VAIO مانند پاسخی به مکینتاش اپل احساس می‌شد  یک برند کامپیوتر شخصی شیک با ظاهری متمایز، قیمتی عالی. این خط تولید در سال 2014 به یک شرکت جداگانه تبدیل شد، البته تا آن زمان همچنان پرچم ‌دار خط رایانه‌های سونی باقی ماند.

لپ تاپ های سونی وایو

سونی 18 سال به ساخت لپ تاپ های وایو ادامه داد. سونی وایو را با فاکتورهای شکلی بسیار متفاوت در ده‌ها مدل مختلف آزمایش کرد. اجازه دهید تعداد انگشت شماری از واحدهای متمایز از دوران طلایی VAIO را بررسی کنیم.

سونی اولین جفت دستگاه های VAIO خود را با نام PCV-70 و PCV-90 در نمایشگاه تجاری PC Expo در نیویورک در سال 1996 معرفی کرد.

لوگو وایو
لوگو وایو 2

معنی لوگو vaio:

Teiyu Goto در ژوئن 1996 تا دسامبر 1998 به عنوان یک عضو پروژه راه اندازی برای رایانه ویندوز سونی منصوب شد.

Teiyu Goto مسئول مفهوم برند، نامگذاری، طراحی لوگو و طراحی محصول برای Sony Vaio بود.

Vaio در اصل مخفف Video Audio Integrated Operation بود که در سال 2008 به Visual Audio Intelligent Organizer اصلاح شد تا دهمین سالگرد برند را جشن بگیرد.

او معانی زیادی را در لوگو و مخفف آن گنجانده است: تلفظ شبیه به “bio” است که نمادی از زندگی و تکامل آینده محصول است. همچنین اشاره ای به کلمه ویولت دارد. به همین دلیل است که بیشتر این دستگاه ها در ابتدا بنفش بودند یا شامل اجزای بنفش بودند.

علاوه بر این، لوگوی Sony Vaio طوری طراحی شده است که “VA” را مانند یک موج سینوسی، و “IO” را مانند ارقام باینری 1 و 0، ترکیبی از ادغام سیگنال های آنالوگ و دیجیتال نشان می دهد.

لوگوی سونی وایو – معنای پشت لوگوی لپ تاپ سونی

لوگوی سونی وایو از دو قسمت “va” و “io” ساخته شده است. هر دو بخش بر اساس تاریخچه شرکت، پیشرفت فناوری و انتقال سونی به آینده به معنای عمیق‌تری ساخته شده‌اند.

با شروع فناوری قدیمی تر، موج آنالوگ، “v” و “a” ترکیب می شوند تا تصویر یک طول موج آنالوگ را منعکس کنند.

حرکت از چپ به راست، نشان دادن پیشرفت در آینده؛ “i” و “o” سپس با هم کار می کنند تا کد باینری را نشان دهند.

حرکت از چپ به راست، از موج آنالوگ به کد باینری، پیشرفت فناوری را تقویت می کند.

همه اینها در یک لوگوی برند تمیز و جمع و جور، که حرکت سونی را از محصولات تلویزیونی و به محاسبات دیجیتال نشان می دهد: هدف مورد نظر برند فرعی Vaio.

لوگوی Sony Vaio دارای سه پیام است:

موج آنالوگ

کد باینری

انتقال لوگوها از چپ به راست، نشان دهنده تکامل فناوری و شرکت است.

معنی لوگو وایو
لوگو سونی وایو2

وایو PCV-70 و وایو PCV-90

CPU: پنتیوم 166 مگاهرتزی

رم: 16 مگابایت  

هارد دیسک : 2.1 گیگابایت

سایر امکانات: مودم 28.8 کیلوبیت بر ثانیه و درایو CD-ROM 8X بود.

PCV-90 هم این مشخصات را داشت اما CPU دستگاه را به یک پردازنده 200 مگاهرتزی، 32 مگابایت رم و یک هارد دیسک 2.5 گیگابایتی ارتقا دادند.

هر دو دستگاه یک ویژگی مشترک داشتند آن هم این بود که یک پوسته گرافیکی سه بعدی به نام VAIO Space که ویندوز 95 مایکروسافت را با تم خاص سونی عرضه کرد.

سونی وایو pcv-70
سونی وایو 505

VAIO 505

در سال 1997، سونی خطی از کامپیوترهای قابل حمل به نام سری VAIO 505 را در ژاپن راه اندازی کرد.

مشخصات این دستگاه:

CPU: پردازنده پنتیوم با فرکانس 133 مگاهرتز،

رم: 32 مگابایت

صفحه نمایش: یک LCD رنگی SVGA،

هارد: هارد دیسک 1 گیگابایتی

امکانات اضافی: پورت‌های متعدد شامل یک USB (که در آن زمان غیر معمول بود) یک مودم داخلی بود. جک های ورودی و خروجی.

VAIO MX

در سال 2000، سونی اولین رایانه‌های شخصی مرکز سرگرمی VAIO MX خود را راه‌اندازی کرد (خط PCV-MX3GK)، که به دلیل گنجاندن پخش‌کننده MiniDisc داخلی، رادیو FM، کارت تیونر تلویزیون GigaPocket، متمایز بود. صفحه نمایش وضعیت LCD روی برج، یک کنترل از راه دور و بلندگوهای استریو با کیفیت بالا.

مدل های رده بالای آن شامل:

CPU: پردازنده 866 مگاهرتزی Pentium III،

رم : 128 مگابایت

هارد: هارد دیسک 40 گیگابایت.

 همچنین دارای پورت‌های i.Link (پیاده‌سازی FireWire توسط سونی) برای همگام‌سازی دوربین‌های ویدیویی دیجیتال بود.

در قسمت های بالا به معرفی چند مدل از لپ تاپ های وایو پرداختیم که به شما یک دید کلی نسبت به لپ تاپ های وایو بدهیم. اما در قسمت بعدی خواهیم پرداخت به سری های مختلف تولید شده لپ تاپ های وایو خواهیم پرداخت.

Sony Vaio series 800

صفحه نمایش : LCD 13.3 اینچی 1024×768 و هم وزن و ضخامت سری 700.

سری 800 دارای فلاپی دیسک 3.5 اینچی و درایو CD-ROM و ایستگاه اتصال اختیاری بود. مودم داخلی یک دستگاه 56 کیلوبیتی بود.

مدل پرتابل: PCG-808

پردازنده: Mobile Pentium II با فرکانس 266 مگاهرتز

 هارد دیسک: 4 گیگابایتی

رم : 64 گیگ

سری 800
سونی ar

سری Sony VAIO AR

 مجموعه‌ای از رایانه‌ های نوت ‌بوک که در ژوئن 2006 به عنوان اولین لپ ‌تاپ با درایو بلوری معرفی شد. نمایندگی لپ تاپ سونی ما تعمیرات این لپ تاپ را برای شما انجام می‌دهد.

CP: پردازنده ‌های اینتل Core Duo T2300، T2400 یا T2500 با فرکانس‌ های 1.66، 1.86 یا 2 گیگاهرتز.

گرافیک: Nvidia GeForce Go 7400 64MB، 7600 128MB، یا 7600GT 250GB RAID60GB

صفحه نمایش و وزن: LCD 17 اینچی با وضوح 1440×900 یا 1920×1200 و وزن 4 کیلوگرم هستند. به همین دلیل، آن ها بزرگترین رایانه های Sony VAIO هستند. با این حال عمر باتری آن بین 1.5 ساعت تا سه ساعت است که اصلا خوب نیست.

سونی وایو AW

SONY Vaio SERIES AW

این مجموعه متوقف شده از نوع لپ تاپ های چند رسانه ای پیشرفته سونی است که در سال 2008 معرفی شد و جایگزین سری AR شد. همچنین لازم به ذکر است که نمایندگی لپ تاپ سونی ما خدمات این لپ تاپ را برای شما انجام می‌دهد.

صفحه نمایش: 18.4 اینچی 16:9 با 1680×945 یا با نور پس زمینه LED 1920×1080 (1080p)،

گرافیک: NVidia GeForce 9300M GS 256MB یا 9600M GT 512MB

یک وب کم 1.3 مگاپیکسلی، حافظه اختیاری RAID SSD (علاوه بر هارد دیسک) و خروجی HDMI.

این سری از لپ تاپ ها حدودا 3.7 کیلوگرم وزن دارد.

VAIO SERIES C:

این لپ تاپ جزو لپ تاپ هایی است که نمایندگی لپ تاپ سونی ما خدمات آن را انجام می‌دهد. این مدل از لپ تاپ های وایو سونی را هم باهم بررسی می‌کنیم:

صفحه نمایش: LCD 13.3 اینچی 1280×800

پردازنده‌: Core 2 Duo

مدل‌های بعدی 15.5 اینچی عرضه شدند. و همچنین شایان ذکر است که سری C با سری SR جایگزین شد.

سونی وایو سری c

Vaio C1 PictureBook

مجموعه‌ای از نوت ‌بوک‌ های فرعی از سری Vaio سونی بود که به دلیل قابلیت‌ های وب ‌کم و فیلم‌ برداری «PictureBook» نام‌گذاری می‌شد. PictureBooks کامپیوترهای سبک وزنی بودند که 1 کیلوگرم وزن داشتند. آن ها دارای نمایشگرهای 8.9 اینچی LCD بودند و به دلیل اینکه اولین لپ تاپ مصرف کننده با وب کم داخلی بودند، قابل خیلی معروف شده بودند.

مدل اصلی PCG-C1 در سال 1998 تنها در ژاپن تولید شد.

سونی پیکچربوک

SONY VAIO PCG-C1

در این قسمت مشخصات لپ تاپ مدل اصلی پیکچربوک ینی PCG-C1 را باهم بررسی می‌کنیم:

 CPU: Mobile Pentium MMX 233MHz

هارد: 3.2 گیگابایت

رم: 64 مگابایت

نمایشگر: صفحه نمایش فوق عریض 8.9 اینچی 1024×480 TFT

دیگر مشخصات: وب کم 0.27 مگاپیکسلی، مودم یکپارچه، ویندوز 98 (سپتامبر 1998). فقط بازار ژاپن.

سونی e

 Sony Vaio SERIES E

مجموعه ای از لپ تاپ های سونی که از سال 2010 تولید شده است. لپ تاپ های 14 و 15 اینچی در رنگ های روشن یافت میشوند. آبی ، سبز ، سفید ، صورتی , مشکی دیگر رنگ های این سری هستند. در حالی که لپ تاپ های 17 اینچی فقط مشکی یا سفید را ارائه می دهند. همچنین نسخه 11.6 اینچی موجود است. هر لپ‌تاپ دارای حداکثر 8 گیگابایت رم DDR3، درایو نوری و بلوتوث است. اگر شما این دستگاه را دارید و خراب شده است باید به شما بگوییم نمایندگی لپ تاپ سونی ما این خدمات را برای شما انجام می‌دهد.

سری Vaio F

این سری از لپ‌تاپ‌ها چند رسانه ای و گیمینگ هستند. سری F در سال 2010 معرفی شدند و جایگزین سری Sony Vaio FW شد. خبر عرضه شدن این لپ تاپ در سال 2010 برای گیمر های آن موقع قطعا مسرت بخش بوده است. شما می‎‌توانید قطعات این لپ تاپ را از مرکز نمایندگی لپ تاپ سونی ما خریداری فرمایید.

صفحه نمایش: 16.4 اینچی است، اما با وضوح Full HD 1920 x 1080، نرخ تازه سازی 240 هرتز (برای مدل های 3 VPCF2)

سونی سری f

سونی وایو VPCF2:

دستگاه‌VPCF2 دارای پردازنده‌های Sandy Bridge Intel Core i5 یا i7 با فرکانس 2.20 گیگاهرتز تا 3.60 گیگاهرتز با اینتل توربو بوست است. شما می‌توانید خرابی لپ تاپ خود را به مرکز نمایندگی لپ تاپ سونی ما بسپارید.

رم: 4/6/8 گیگابایت رم DDR3،

گرافیک: NVIDIA GeForce GT 520M(با 512 مگابایت VRAM) هستند یا گرافیک 540M (با 1 گیگابایت VRAM)

هارد: 500 گیگابایت تا 750 گیگابایت HDD یا 512 گیگابایت SSD.

درایو ریدر یا رایتر Blu-ray، بلوتوث 3.0 و Windows 7 Home Premium. دارای صفحه کلید QWERTY با نور پس‌زمینه LED با صفحه‌کلید عددی و مجموعه‌ای از کلیدهای رسانه لمسی است که با آن می‌توانید مکث، پخش، پرش، توقف یا جابجایی بین رسانه‌ها را انجام دهید.

سونی 1999

مدل 1999-2000

سری F اصلی با چهار مدل عرضه شد: F160، F180 و F190 و F150 دارای صفحه نمایش ماتریس فعال 14.1 اینچی 1024×768 بود، در حالی که مدل پایه F150 فقط صفحه نمایش 13.0 اینچ   1024×768را ارائه می کرد. هر چهارمدل پردازنده Pentium II از 300 مگاهرتز تا 366 مگاهرتز، بین 32 مگابایت تا 64 مگابایت رم، هارد دیسک 4.3 یا 6.4 گیگابایت، مودم داخلی 56k، درایو CD-ROM یا DVD-ROM و باتری دوم اختیاری داشتند.

مدل‌های جانشینی که در اواسط سال 1999 عرضه شدند، F250، F270 و F290 بودند که هر کدام به ترتیب با رزولوشن 1024 در 768 و صفحه‌نمایش‌های 13.0، 14.1 یا 15.0 اینچی به‌علاوه مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته بودند.

در ادامه مدل های F3xx، F4xx، F5xx و در نهایت F6xx در سال 2000 عرضه شدند. مشخصات نهایی F690 صفحه نمایش 15.0 اینچی 1050×1400 ، پردازنده Pentium 3 850، هارد 30 گیگابایت، 128 مگابایت رم با وزن 3.1 کیلوگرم بود.

SNONY VAIO SERIES FE

این لپ تاپ جزو خدمات نمایندگی لپ تاپ سونی قرار دارد. سری Vaio FE سونی در سال 2006 با FE11 شروع شد و در سال 2007 با FE41 به پایان رسید.

سری FE شامل مدل های FE11، FE21، FE28، FE31، FE41 و FE48 می باشد. در این قسمت FE 11H را با هم بررسی میکنیم:

پردازنده: INTEL CORE 2 DOU PROCESSOR T2300

رم: 1 گیگابایت رم 533 مگاهرتز DDR2

گرافیک: NVIDIA geforcego7400

هارد: 100 گیگابایت

سری Sony Vaio FJ  

یک نوت بوک 14.1 اینچی است که دارای ویندوز XP است. مدل های FJ270، FJ290، FJ330، FJ370 به طور ویژه برای ویندوز ویستا طراحی شده اند. سری FJ تنها از پردازنده های Pentium M با استفاده از پلتفرم Sonoma اینتل Centrino استفاده می کند. نمایندگی لپ تاپ سونی تعمیرات این لپ تاپ را برای شما انجام می‌دهد.

صفحه نمایش: 14.1 اینچی با فناوری ال سی دی XBRITE-ECO و یک وب کم Motion Eye در بالای صفحه نمایش در قاب B قرار دارد.

FJ270/370 قدرتمندترین نسخه ها برای رایانه خانگی بودند، FJ290 مشخصات پایین‌تری دارد. در پنج رنگ که بعداً با ظهور نسخه ویژه سالگرد 10 VAIO در ژاپن به 9 رنگ افزایش یافت.

سونی fj

سری Sony Vaio FS

این مجموعه‌ لپ ‌تاپ‌ هایی هستند که تولید آن ها متوقف‌شده است. ساخت این سری از سال 2005 آغاز شد. اگر شما این لپ تاپ را دارید می‌توانید برای انجام سرویس آن به نمایندگی لپ تاپ سونی ما مراجعه کنید.

 Intel Pentium :CPUبا فرکانس 1.6 یا 1.73 گیگاهرتز

رم: 512 مگابایت

گرافیک: Intel GMA 900 یا nVidia Geforce 6200 .

صفحه نمایش 15.4 اینچی 1280×800

هارد دیسک 80 یا 100 گیگابایتی و وزن آن 2.9 کیلوگرم بود.

سونی fs

Sony Vaio FW

این لپ تاپ ها مجموعه‌ای از رایانه ‌های نوت‌ بوک متوقف ‌شده است که اولین لپ ‌تاپ‌ هایی بودند که دارای LCD با وضوح 16.4 اینچ با وضوح 1080p و 16:9 بودند. مدل‌ های بالاتر این سری می‌توانند از یک خواننده یا رایتر دیسک بلوری پشتیبانی کنند. وزن این لپ‌تاپ 3.1 است. کیلوگرم باتری تا دو ساعت دوام می آورد.در ژوئن 2009 با عرضه سری FW 4xx ATI Mobility Radeon HD 3650 با ATI Mobility Radeon HD 4650 جایگزین شد.علاوه بر این سونی مدل ویژه ای از این سری را نیز منتشر کرد. اگر قاب لپ تاپ شما شکسته است، نمایندگی لپ تاپ سونی ما خدمات تعویض یا تعمیر قاب را برای شما انجام می‌دهد. 

سی پی یو سونی
سونی وایو قطعات
سونی وایو لپ تاپ

مشخصات این سری از لپ تاپ ها:

پردازنده: Intel Core 2 Duo

رنگ: مشکی، قهوه ای شکلاتی، سحابی، نقره ای

رم: 2، 3، 4، 6 یا 8 گیگابایت DDR2 SDRAM 800 MHz

هارد دیسک:

1) 160، 250، 320، 400 یا 500 گیگابایت هارد دیسک SATA 5400 RPM.

2) 320 گیگابایت هارد دیسک SATA 7200 RPM.

3) 128 گیگابایت درایو حالت جامد

درایو دیسک نوری: ریدر و رایتر CD/DVD، دیسک خوان Blu-ray.

گرافیک:

1) ATI Mobility Radeon HD 3470 با 256 مگابایت vRAM

2) ATI Mobility Radeon HD 4650 با 512 مگابایت vRAM

3) ATI Mobility Radeon HD 4650  با 1 گیگابایت  vRAM

صفحه نمایش:

1) 16.4 اینچ XBRITE-ECO با وضوح 1600 × 900

2) 16.4 اینچ HiColor-FullHD با رزولوشن 1920 × 1080

3) 16.4 اینچ XBRITE-FullHD با وضوح 1920 × 1080.

امکانات اضافی: کارت خوان حرفه ای SD و 3 اسلات USB 2.0.

سری Sony Vaio FZ

این مدل لپ تاپ یک مدل متوقف ‌شده از لپ‌ تاپ‌هایی است که توسط سونی در سال 2007 تولید شد. این لپ ‌تاپ جایگزین سری Sony Vaio FE شد که دارای پردازنده Intel Core 2 Duo به جای  Core Duo بود. اگر فن این لپ تاپ شما دچار ایراد شده است، نمایندگی لپ تاپ سونی ما سرویس فن، تعویض یا تعمیر آن را برای شما انجام خواهد داد.

مشخصات:

صفحه نمایش: 15.4 اینچ 1280×800 و وزن 2.7 کیلوگرم.

CPU: اینتل Core 2 Duo T7100، T7250، T7500، T7700، T8100، T8300،  T9300 یا cpu T9500 .

 رم: 2 یا 4 گیگابایت.

گرافیک:

1) NVIDIA G200GGF8000  

2) NVIDIA G200000

3) NVIDIA GeForce 800G

هارد: 300 گیگابایت.

گرافیک این دستگاه یعنی 8000 Nvidia  خیلی زود خراب می‌شدند. سونی با آگاهی از این نقص، ضمانت نوت‌بوک‌های آسیب‌دیده را تا 4 سال افزایش داد.

سونی وایو fz
سونی fz
وایو سری g
سونی سری g1

سری Sony Vaio G

تعدادی از لپ تاپ های قابل حمل بود که در سال 2007 با نمایشگر 12.1 اینچی راه اندازی شد. اگر ال سی دی لپ تاپ شما خراب شده است، نمایندگی لپ تاپ سونی ما خدمات تعویض یا تعمیر ال سی دی را برای شما انجام می‌دهد.

صفحه نمایش: 12.1 اینچی 1024×768

 ویندوز: ویستا

CPU: پردازنده ولتاژ پایین U1500 (1.33 گیگاهرتز) اینتل Core Solo

گرافیک: Intel GMA 950،

رم: 1 گیگابایت 

هارد درایو: 100 گیگابایت 5400 دور در دقیقه.

وزن آن  1.1 کیلوگرم بود.

در اکتبر 2007 یک بروزرسانی برای این مدل با CPU Intel Core 2 Duo U7500 (1.06 گیگاهرتز) عرضه شد.

سونی سری m

 Vaio Series M

این دستگاه ها مجموعه ‌ای از رایانه‌ های رومیزی Vaio هستند که توسط سونی در ژاپن در سال 1998 معرفی شد.

خط ساخت Sony Vaio M در سال 2008 برای ساخت لپ تاپ دوباره راه اندازی شدند. این لپ تاپ ها یک جایگزین ارزان ‌تر برای نت‌ بوک‌های سری SONY VAIO W است .

CPU: پردازنده 1.83 گیگاهرتزی Intel Atom N470،

رم: 1 گیگابایت حافظه DDR2،

هارد: 250 یا 320 گیگابایت

اترنت، وب کم 0.3 مگاپیکسلی و دارای Windows 7 Starter است. همچنین این لپ تاپ 1.4 کیلوگرم وزن دارد.

SONY VAIO SERIES S

لپ تاپ های سری Vaio S اولین بار در سال 2004 معرفی شدند. این لپ تاپ ها سبک و کم وزن طراحی شده اند. آن ها همچنین دارای ویژگی‌هایی هستند که برای تجار مناسب است. مانند تراشه‌های  TPM که برای ایمن کردن سخت افزار استفاده می‌شوند، نمایشگرهای مات برای مقاومت در برابر تابش نور، حافظه‌های SSD RAID ، و همچنین اتصالات RJ-45 و VGA (D-Sub) را دارا می‌باشد.

سونی سری s

تولیدات سال 2010:

این سری از لپ تاپ ها جایگزین سری SR بودند که در سال 2010 معرفی شدند.    

نمایشگر: نسبت تصویر نمایشگر به 16:9 (1600×900) از 16:10 قبلی (1280×800) تغییر یافت.

پردازنده: CPU از Core2 Duo اینتل به Core i3/i5 نسل اول اینتل ارتقا یافت و رم سیستم به DDR3 به روز شد.

گزینه های گرافیکی اینتل GMA HD Graphics یکپارچه با CPU یا دارای یک NVIDIA GeForce 310M مجزا بودند.

همانند سری SR، سری S یک درایو دیسک Blu-ray اختیاری دارد.

عکس لپ تاپ سونی

تولیدات سال 2011:

لپ تاپ های سری VAIO SA/SB/SC در سال 2011 عرضه شدند. این لپ تاپ ها هم دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی با روکش ضد تابش هستند، با نسبت تصویر اصلی 16:9 و حداکثر وضوح 1366×768 یا x9001600بود.

طراحی این لپ تاپ ها بسیارنازک تر و سبک تر از مدل قبلی خود بودند و 0.95 اینچ ضخامت داشتند. لولای گرد و بزرگ در زیر قاب این لپ تاپ ها را با طراحی شیک و زاویه‌ داری جایگزین کرد.

CPU: پردازنده های نسل دوم اینتل Core i5 و i7 به روز شدند .

گرافیک: دارای یک گرافیک AMD Radeon HD 6470M (512 مگابایت DDR3) یا 6630M (1 گیگابایت DDR3) بودند.

رم: این دستگاه ها دارای 4 گیگابایت حافظه DDR3-1333 بودند که به مادربرد لحیم شده بود، و یک اسلات رم باز که در دسترس مشتری بود و از 4 گیگابایت رم اضافی پشتیبانی می کرد. همچنین دارای یک باتری ورقه ای است که عمر باتری را تا 15 ساعت افزایش می دهد. این سری از لپ تاپ های VAIO غیر قابل تعویض بودند.

عرضه های اولیه لپ تاپ های  SA/SB/SC دارای پشتیبانی از چیپست SATA 6 گیگابیت بر ثانیه بود .

در اواخر سال 2011، سونی یک به‌ روزرسانی برای بایوس منتشر کرد که سرعت SATA  6 گیگابیت بر ثانیه را به 3 گیگابایت بر ثانیه محدود کرد و کسی هم نمی‌دانست که چرا. البته می‌توانست به این دلیل باشد که سونی تصمیم داشت در سری های بعدی هم از SATA  6 گیگابایت بر ثانیه استفاده کند و این سیستم هارا محدود کرد. البته این تلاش سونی بی فایده بود چون که یک بایوس هک شده ایجاد و پخش شد که سرعت SATA 6 گیگابیت بر ثانیه را مجدداً فعال کرد.

سونی s2011
سونی وایو SA
سونی وایو SB
سونی سری SR

SONY VAIO SR SERIES

شروع ساخت این لپ تاپ ها از سال 2008 بود. صفحه نمایش آن ها  13.3 اینچ LED با نور پس‌زمینه با نسبت ۱۶:۱۰ استفاده است و دارای وزن تقریبی 1.95 کیلوگرم است.

Cpu: پردازنده های Intel Core 2 Duo و رم DDR2 پیکربندی شده اند.

لپ تاپ های مدل پایه دارای گرافیک Intel 4500MHD هستند در حالی که لپ تاپ های قوی تر به گرافیک ATI Mobility Radeon HD 3470 مجهز هستند

 Sony Vaio SVT SERIES

این لپ تاپ ها مجموعه‌ای از تبلت پی سی ها بود که شرکت سونی در سال 2013 معرفی و فروخت تا زمانی که سونی  تجارت رایانه شخصی خود را به شرکای صنعتی ژاپن فروخت.

یک مورد از این لپ تاپ ها SVT 11215CXB است. در اینجا مشخصات این تبلت پی سی را خدمتتان خواهیم گفت:

صفحه نمایش: 11.6 اینچ Triluminos LED، 1920×1080

CPU: intel core i5-4210y

رم: 4GB DDR3L

هارد: 128GB SSD

سونی سری SZ
سونی سری SZ

SONY VAIO SZ SERIES

SZ این لپ تاپ ها در اواسط سال 2006 معرفی شد و جایگزین سری S بود.

صفحه‌ نمایش: 1280×800 با نسبت 13.3 اینچی با نسبت 16:10 1.70 کیوگرم وزن دارند.

CPU: اولین مدل‌ها با پردازنده Core Duo اینتل عرضه شدند؛ در مدل‌های بعدی. ، این با Intel Core 2 Duo جایگزین شد.

 

همه مدل‌ها با یک سیستم گرافیکی هیبریدی عرضه شدند که دارای گرافیک یکپارچه GMA 950 و گرافیک Nvidia GeForce Go 7400 (که بعداً با GeForce 8400M جایگزین شد) و اولین مدل‌هایی بودند که با راه‌اندازی مجدد سیستم توانستند بین این دو جابجا شوند.

تمام سری‌های SZ می‌توانند سیستم عامل ویندوز 7 را در صورت ارتقاء مناسب RAM و BIOS اجرا کنند.

 

سخت افزار جانبی SZ شامل: بلوتوث، وای فای، مودم ثابت، مودم WLAN، اترنت، دوربین داخلی داخلی، کارت حافظه خوان، خواننده اثر انگشت، صدا، ماژول TPM، ماژول IO قابل برنامه ریزی سونی، پد لمسی ALPS.

سری SZ در سال 2008 جای خود را به سری Z و سری SR داد و دیگر تولید نشد.

SONY VAIO TT SERIES

این سری از لپ تاپ ها در سال 2008 معرفی شدند و با ویژگی های سطح بالا از جمله پردازنده Core 2 Duo با ولتاژ بسیار پایین با DDR3 SDRAM بودند.

 صفحه نمایش: 11.1 اینچ 16:9، 768×1366 LED  با نور پس زمینه با وب کم 0.3 مگاپیکسلی داخلی؛ انتخاب هارد دیسک 1.8 اینچی یا SSD و درایو Blu-ray اختیاری. وزن این لپ تاپ 1.3 کیلوگرم است.

CPU: پردازنده مرکزی Core 2 Duo U9400 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز

رم: 4 گیگابایت رم، دو درایو SSD 128 گیگابایتی .

سونی وایو سری TT

SONY VAIO U SERIES

دستگاه های سری U سونی از نوع ساب نوت بوک بودند و در این زمینه می‌توان به دو مدل PCG-U و VGN-U اشاره دارد. لپ تاپ های VGN-U در زمان عرضه، کوچکترین دستگاه هایی بودند که ویندوز XP را اجرا می کردند و قدرتمندترین ساب نوت بوک های سطح بالا در آن زمان بودند.

یک مدل از لپ تاپ های این سری لپ تاپ PCG-U1 است که در این قسمت قصد داریم سخت افزار آن را با هم بررسی کنیم:

سال عرضه :2002

سی پی یو : Transmeta Crusoe TM5800  867 MHz 

صفحه نمایش: 6.4″ w/1024×768 resolution

GPU: ATI Mobility Radeon M6 w/8 MB VRAM

رم: 128 گیگابایت

هارد: 20 گیگابایت

سونی وایو سری U
سونی وایو سری U
سونی آل این وان سری W
سونی سری W

SONY VAIO W SERIES

این لپ تاپ ها دستگاه های ALL IN ONE  بودند. اولین بار در ژاپن راه اندازی شدند و در اکتبر 2002 به بازار ایالات متحده آمد و اولین مدل آن PCV-W10 بود. این دستگاه ها ویژگی هایی مانند بلندگوهای چند رسانه ای بزرگ، صفحه کلیدهای تاشو، صفحه نمایش بزرگ 15.3 اینچی، پردازنده های پنتیوم 4 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز با رم 512 مگابایتی است.

سری SONY VAIO W کار خود را با ساخت لپ تاپ در سال 2009 آغاز کرد. هدف اصلی آن بازار جوانان است. این محصول عمدتاً در خانه برای مرور، اشتراک گذاری عکس ها به صورت آنلاین، دانلود موسیقی و شبکه های آنلاین در نظر گرفته شده است. این نوت بوک به وضوح خود را از سری نوت بوک های موجود متمایز می کند و نمی‌توان روی آن به چشم یک کامپیوتر کامل نگاه کرد. اگر این لپ تاپ شما نیاز به تعمیرات دارد، تیم تعمیرات لپ تاپ در تهران این کار را برای شما با بهترین کیفیت انجام می‌دهد.

یکی از مدل های این سری را با هم بررسی می‌کنیم:

نام: VPCW12S1E/W

پردازنده: Intel Atom Processor N280

حافظه: 1 GB DDR2

هارد: 250 GB HDD

سونی سری X
سونی سری X

SONY VAIO X SERIES

یکی از مدعی ترین نوت بوک های سونی که در سال 2009 تولید شد که به عنوان سبک ترین نوت بوک جهان با وزن 655 گرم شناخته می‌شود. اگر قطعات این لپ تاپ شما خراب شده است می‌توانید با تیم نمایندگی لپ تاپ سونی در ارتباط باشید.

صفحه نمایش: 11.1 اینچ 16:9، 1366×768 LED-lit LCD با وب کم داخلی،

 رم: 2 گیگابایت رم DDR2،

هارد: متغیر 64، 128 یا 256 گیگابایت SSD .

سی پی یو: Intel Atom Z540 1.86 گیگاهرتز یا Z550 2.00 گیگاهرتز.

این دستگاه دارای یک خواننده SD و Memory Stick، پشتیبانی از بلوتوث، 2 پورت USB و یک پورت VGA است. به دلیل ضخامت آن درگاه اترنت زاویه دار است.

SONY VAIO Y SERIES

این لپ تاپ ها در سال 2010 ساخته شدند. لپ تاپ های سری Y به علت طراحی خود مناسب مسافرت هستند. تیم نمایندگی لپ سونی ما تعمیرات این لپ تاپ را نیز برای شما انجام می‌دهد.

مشخصات سری Y

صفحه نمایش: 13.3 اینچ 16:9 1366×768

رم: 2 تا 8 گیگابایت رم DDR3،

هارد: هارد دیسک یا SSD،

CPU: پردازنده دو هسته ای CULV اینتل،

کارت گرافیک: Mobile Intel Intel GMA 4500MHD یا ATI Mobility Radeon HD 4550

وب ‌کم VGA یکپارچه، اترنت گیگابیتی، بی‌ سیم 802.11b/g/n و ویندوز 7 64 بیتی. در ابتدا سری Y با پردازنده‌های Core 2 CULV عرضه می‌شد؛ در اواسط سال 2010، تراشه‌های Arrandale CULV جدید جایگزین شدند.

باطری: 5000 میلی آمپر ساعت یا 7500 میلی آمپر ساعت است.

سونی وایو سری Y
سونی سری Y
سونی وایو VGN-Z

SONY VAIO VGN-Z SERIES

اولین سری این مدل لپ تاپ در سال 2008 معرفی شد و سپس بعد از آن در سال 2009  دومین سری آن نیز تولید شد. نمایندگی لپ تاپ سونی در تهران تعمیرات این لپ تاپ را برای شما انجام می‌دهد.

صفحه نمایش: 13.1 اینچ و وزن 1.47 کیلوگرم در دسته فوق قابل حمل قرار می گیرند. آنها با پردازنده های Intel Core 2 Duo پیکربندی شدند.

این لپ تاپ دارای گرافیک هیبریدی است که تراشه NVIDIA GeForce 9300M GS را دارد و همچنین چیپست های Mobile Intel 4 Series Express 4500MHD است.

دیگر امکانات: وب کم 0.3 مگاپیکسلی، بلوتوث، SD و Memory Stick reader، درگاه FireWire 400.

یکی از بهترین لپ تاپ های وایو

Vaio s  یکی از بهترین لپ تاپ هایی است که شما میتوانید برای انجام کار های خود از آن استفاده کنید.

این نسخه از خط VAIO S دارای پردازنده بسیار قدرتمند نسل هشتم اینتل Core i7 (i7-8550U) است.

یک پردازنده قدرتمند مانند این قادر است چندین برنامه، ویندوز و تب های مرورگر را بدون هیچ مشکلی آن ها را اجرا کند.

در این لپ تاپ صفحه نمایش 13.3 اینچ و فول اچ دی است، بنابراین خروجی و تولید تصویر فوق‌العاده‌ای را روی صفحه نمایش می‌دهید.

علاوه بر هارد ذخیره‌سازی SSD ، VAIO S دارای یک رم 8 گیگابایت DDR3 است. پردازش فایل‌ها و برنامه‌ها بسیار سریع خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های خیره کننده VAIO S حسگر اثر انگشت است.

این لپ‌ تاپ را می‌توان برای یک روز کامل استفاده کرد زیرا این لپ‌ تاپ تا 8 ساعت برای کارهای اساسی یا پخش ویدیو کار می‌کند.

وایو سری s

نمایندگی لپ تاپ سونی

همانطور که خدمتتان گفتیم شرکت سونی یک شرکت تولید لوازم الکترونیکی و یکی از قدیمی ترین آن هاست. البنه خالی از لطف نیست که بگوییم زمانی شرکت سونی یکی از پیشتازان ساخت لپ تاپ در دنیا بود ولی از یک زمانی به بعد افول کرد و نتوانست به آن نقطه اوج سابق برگردد. اما جای نگرانی نیست. نمایندگی لپ تاپ سونی، یعنی تیم لپ تاپ آرتک خدمات متنوعی از جمله تعمیر یا تعویض قطعات لپ تاپ سونی وایو و همچنین سرویس های مورد نظر شما را برای این لپ تاپ با بهترین کیفیت برای شما انجام می‌دهد.

سونی یک شرکت تولید لوازم الکترونیکی است که در ژاپن تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین ها در این زمینه است.

آکیو موراتی و ماسارو ایبوکا موسسان این شرکت بودند.

این لوگو در سال 1946 طراحی شد و تا سال 1957 دست نخورده باقی ماند.

Teiyu Goto طراح این لوگو بود که در سال 1996 به طراح لوگو این شرکت منصوب شد.

وایو مخفف video audio integrated operation است و نشانگر کلمه وایولت هم هست که به رنگ بنفش اشاره دارد.

va نشانگر یک موج سینوسی است و io نشانگر کد های باینری 0و1 است.

یکی از اولین دستگاه های ساخته شده توسط سونی pcv-70 است.

اولین لپ تاپ سونی یعنی vaio 505 در سال 1997 تولید شد.

بله شما باید سریال دستگاه خود را بدانید تا بتوانید ال سی دی مورد نظر خود را تهیه کنید.

بله این مورد امکان پذیر است اما باید ببینید که مادربرد دستگاه شما قابلیت ارتقا هارد را دارد یا خیر.

یکی از بهترین لپ تاپ های سونی که می‌توانید برای خود خریداری کنید و کار های خود را با بهترین کیفیت انجام دهید.

این سری از لپ تاپ ها در سال 2007 تولید شدند.

هیچ چیزی غیر ممکن نیست اما این مورد کمی سخت است زیرا لپ تاپ های سونی وایو چون دیگر تولید نمی‌شوند بسیار سخت یک دستگاه نو پیدا می‌شود.

این لپ تاپ ها چون اولین لپ تاپ هایی بودند که خودشان وب کم داشتند پیکچر بوک نام داشتند.

رم این دستگاه 8 گیگابایت است و ddr3 است وبله قابل ارتقا هستند. قابل ارتقا بودن لپ تاپ ها به مادربرد دستگاه ها مربوط است که آیا قابل ارتقا هستند یا خیر.

لپ تاپ های سری x با وزن 655 گرم سبک ترین لپ تاپ سونی نامیده می‌شوند.

Rate this post
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام