نمایندگی لپ تاپ سامسونگ

تصویر شاخص سامسونگ

تیم لپ تاپ آرتک نمایندگی لپ تاپ سامسونگ است و به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن اطلاعات بیشتری راجب این شرکت و لپ تاپ های آن و اینکه بدانید این لپ تاپ ها چه مشخصاتی دارند با ما همراه باشید و این مقاله را مطالعه کنید. شرکت سامسونگ یک شرکت کره ای است. تا به حال برای شما سوال شده که چرا در شرق آسیا تعداد زیادی شرکت الکترونیکی وجود دارد که به صورت قوی و شناخته شده کار می‌کنند و یک برند مشهور هستند؟ شرکت هایی مانند فوجیتسو، سامسونگ ایسوس و یا سونی را میتوان به عنوان مثال بارز این شرکت ها نام برد. این موضوع بسیار عجیب است. اعجاب انگیز تر است که معمولا اروپا و آمریکا غول های صنعت دنیا هستند و انگار که در این زمینه رقابت پایاپای و شاید آسیایی ها در این مورد جلوتر هم بزنند.

به نقل از سایت britannica راجب شرکت سامسونگ:

سامسونگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است. سامسونگ در تولید طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعتی، از جمله لوازم خانگی، دستگاه های رسانه دیجیتال، نیمه هادی ها، تراشه های حافظه و سیستم های یکپارچه تخصص دارد. سامسونگ به یکی از شناخته شده ترین نام ها در فناوری تبدیل شده است و حدود یک پنجم کل صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

تاریخچه سامسونگ

شرکت سامسونگ در ابتدا اصلا و ابدا به بزرگی و عظمتی که در حال حاضر دارد نبود. مانند اکثر شرکت های برند سامسونگ نیز کار خود را از یک جای کوچک آغاز کرد. همیشه با شروع قوی یک کار قرار نیست کار ما نتیجه دهد و پیشرفت عظیمی صورت گیرد. عکسی که در اینجا مشاهده می‌کنید را احتمالا در وب دیده اید. این عکس اولین جایی بود که سامسونگ کار خود را آغاز کرد ولی نه به عنوان سازنده لوازم الکترونیکی، به عنوان فروشنده مواد غذایی.
اولین فروشگاه سامسونگ

لی بیونگ چول دنیا را متحول کرد

مثال گهی زین به پشت و گهی پشت به زین توصیف زندگی لی بیونگ چول است. کسی که سامسونگ را در ابتدا با سرمایه ای  حدود 27 دلار امریکایی شروع کرد که در آن سال یعنی 1938 پول کمی نبود ولی با سرمایه حال حاضر سامسونگ خودتان مقایسه کنید. لی یک تاجر بود و کار خود را در شهر تائگو و با تجارت رشته فرنگی و سایر مواد غذایی آغاز کرد و بعد ها آن محصولات را به شهر های اطراف صادر کرد.

لی که دیگر آن فرد هنگام تاسیس سامسونگ نبود و بال و پری گرفته بود در هنگامه جنگ در کره کار خود را به تولید منسوجات تغییر داد و بزرگترین کارخانه تولید پشم در کشور را راه اندازی کرد. البته قبل از این اقدام لی یک کارخانه تصفیه شکر را در شهر بوسان راه اندازی کرد.

بعد از جنگ و خرابی های به بار آمده سامسونگ به صنعتی شدن کره کمک های بسیاری کرد.

کارخانه سامسونگ

صنعتی شدن سامسونگ

دهه 1950بود که، این شرکت سه تا از بزرگترین بانک های تجاری کره و همچنین یک شرکت بیمه و شرکت های تولید سیمان و کود را خریداری کرد. سامسونگ در دهه 1960 شرکت های بیمه بیشتری و همچنین یک پالایشگاه نفت خریداری کرد و آهسته آهسته به سمت صنعتی شدن پیش رفت و اینجا مرکز تحول سامسونگ بود.

دهه 1960 سامسونگ

دهه 1960

در این دوره سامسونگ با تاسیس چندین بخش وارد فاز الکترونیک شد.

1) Samsung Electronics Devices
2) Samsung Electro-Mechanics
3) Samsung Corning
4) Samsung Semiconductor & Telecommunications

در این دوره، سامسونگ بیمه عمر DongBang را خریداری کرد و  تأسیس کرد. علاوه بر این، همکاری سامسونگ و سانیو آغاز شد و راه را برای تولید تلویزیون، مایکروویو و سایر محصولات مصرفی هموار کرد.

دهه 1970

در سال 1970، سامسونگ-سانیو اولین تلویزیون سیاه و سفید خود را تولید کرد و همچنین دامنه فعالیت خود را به کشتی سازی، پتروشیمی و موتورهای هواپیما گسترش داد. در دهه بعد، سامسونگ تلویزیون‌های سیاه و سفید ترانزیستوری، تلویزیون‌های رنگی، یخچال‌ها، ماشین‌حساب‌های میز برقی و تهویه مطبوع را نیز تولید کرد. در سال 1978، این شرکت با تولید 5 میلیون تلویزیون به نقطه عطفی رسید.تا سال 1974، صنایع سنگین سامسونگ یکی از بزرگترین کشتی سازان در جهان بود. در اواخر دهه 1970، این شرکت Samsung Electronics America و مرکز تحقیق و توسعه Suwon را تأسیس کرد.

اولین تلویزیون سامسونگ
اولین کامپیوتر سامسونگ

دهه 1980 تا رسیدن به ساخت تلفن همراه

سال 1980 سامسونگ با خرید Hanguk Jeonja Tongsin  وارد صنعت سخت افزار مخابراتی شد. سامسونگ در ابتدا با ساخت تابلوهای تلفن، سیستم های تلفن و فکس کار خود را آغاز کرد که در نهایت به تولید تلفن همراه تغییر کاربری داد.در اوایل دهه 1980، سامسونگ در آمریکا آلمان و پرتغال شعبه تاسیس کرد. در سال 1983 این شرکت شروع به تولید رایانه های شخصی کرد.بعداً در این دهه، سامسونگ به توکیو و بریتانیا گسترش یافت.

سال 1987، فوت لی بیونگ چول و تاج گذاری فرزند

سال 1987 بود که موسس لی بیونگ چول فوت کرد و پسرش لی کان هی پسرش جانشین وی شد و تاج تخت پدر به وی رسید. کان هی یا باید سامسونگ را به اوج می‌رساند یا تمام زحمات پذر به باد می‌رفت. او تصمیم گرفت نیمه هادی و مخابرات سامسونگ با سامسونگ الکترونیکس ادغام کنند. بعد از آن سامسونگ بر لوازم خانگی، مخابرات و نیمه هادی ها متمرکز شد.

لی کان هی وظیفه خود را به درستی انجام داد. در دهه بعد سامسونگ روی دور افتاده بود. سامسونگ خیلی زود به یک رهبر جهانی در تولید تراشه تبدیل شد، سامسونگ موتورز را تشکیل داد و شروع به تولید تلویزیون های دیجیتال کرد. سامسونگ گام بزرگی در تولید و طراحی لوازم و قطعات برای دیگر شرکت ها هم برداشت. این شرکت به دنبال تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان بود و میشد گفت که به سرعت داشت پیش می‌رفت.

رئیس دوم سامسونگ

ساخت گوشی

حالا سامسونگ تصمیم گرفته بود تا با SPH-1300 وارد بازار گوشی شود، نمونه دارای صفحه نمایش لمسی در سال 2001 منتشر شد. این شرکت همچنین اولین تلفن تشخیص گفتار را در سال 2005 توسعه داد.

در سال 2011، سامسونگ گلکسی اس 2 را عرضه کرد و پس از آن در سال 2012 گلکسی اس 3، یکی از محبوب ترین گوشی های هوشمند جهان عرضه شد. سال 2012 همچنین تبدیل شدن سامسونگ به بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان و خرید mSpot برای ارائه سرگرمی به کاربران دستگاه های سامسونگ بود.

اولین گوشی سامسونگ
ماشین سامسونگ

توسعه خدمات

این شرکت در سال های بعد خرید هایی را انجام داد که بتواند خدمات بیشتر و بهتری را ارائه دهد.

در سپتامبر 2014، سامسونگ Gear VR را معرفی کرد، یک دستگاه واقعیت مجازی که برای استفاده با گلکسی نوت 4 ساخته شده است. 

در سال 2017، سامسونگ توانست یک مجوز برای آزمایش یک خودروی خودران را دریافت کرد. سال بعد، سامسونگ اعلام کرد که طرح‌های انرژی‌های تجدیدپذیر خود را گسترش داده و 40000 کارمند را طی سه سال آینده استخدام خواهد کرد. این یعنی سامسونگ در زمینه حفظ و نگهداری از محیط زیست هم قدم های مثبتی برداشت.

لوگو های سامسونگ و معانی آن ها

مسلما سامسونگ در اولین سال های تاسیس خود آنقدر پیشرفته نبود که بخواهد به این فکر باشد که لوگوی شیکی را برای خود طراحی کند. اما این شرکت روز به روز پیشرفت می‌کرد و سرانجام در سال 1958 به این نتیجه رسید که نیاز دارد برای خود یک لوگو خاص طراحی کند تا نام و برند مخصوص خود را داشته باشد. در این قسمت میخواهیم به لوگو های سامسونگ از اولین آن ها تا آخرین آن ها بپردازیم پس با ما همراه باشید.

لوگو اول

این لوگو که مشاهده میکنید برای اولین بار روی بسته های نودل ظاهر شد. بعد ها سامسونگ این لوگو را روی کیسه برنج، ودکا، شراب و سایر محصولاتی کردند که بخشی از مجموعه بود درج کرد. این لوگو یک طراحی با دقت برای این مجموعه بود که داخل یک مستطیل قرار گرفت. این لوگو شامل حروف کره ای و یک دایره سفید است که دور آن دو حلقه قرار گرفته است. در مرکز سه ستاره قرار داده شده است. ستاره ها با نام تجاری مرتبط هستند زیرا “sam” به معنای “سه” و “sung” به معنای “ستاره” است.

لوگو اول سامسونگ
ستاره و سامسونگ

معنای خود کلمه samsung  چیست؟

در اینکه samsung چه معنایی می‌دهد نظریات مختلفی وجود دارد.

یک نظریه این است که منظور از سامسونگ یا سه ستاره، سه فرزند لی بیونگ چول است وراث پدر بودند و قرار بود شرکت به آن ها برسد.

فرضیه دوم این است که بیونگ چول می‌خواست شرکت مانند ستاره هایی در آسمان باید بدرخشد.

فرضیه سوم این است که معنای sam یعنی قدرت و عظمت و sung یعنی ابدیت.

 

لوگو دوم

در اواخر دهه 1960، سامسونگ شروع به خرید و فروش بیمه و املاک کرد. طراحان این لوگو تمام سمبل های مواد غذایی را حذف و یک لوگو کاملا جدید طراحی کردند. آنها تنها سه ستاره چهار پر را در داخل یک دایره سفید در پس زمینه مربع قرار دادند. البته آن زمان این لوگو سیاه سفید بود.

نام سامسونگ برای اولین بار روی این لوگو ظاهر شد. سازندگان این لوگو از نسخه انگلیسی این نام برای تاکید بر جهانی بودن شرکت و ارائه آن به بازار بین المللی استفاده کردند.

لوگو دوم سامسونگ
لوگو سوم سامسونگ

لوگو سوم

در اواخر دهه 1970، ریاست سونی این لوگو را منسوخ کرد، بنابر این تصمیم قسمت های گرافیکی لوگو را تغییر داد. طراحان دایره سفید را برداشتند و هر کدام از ستاره ها داخل یک 6 ضلعی قرار گرفت. در آن زمان تلویزیون های رنگی سامسونگ عرضه شد. پس از آن بود که سازنده یک بار و برای همیشه نمادهای سیاه و سفید را کنار گذاشت. علاوه بر این فونت ها تغییر زیادی کردند.

لوگو چهارم

در سال 1993، این شرکت شروع به ورود فعالانه به سطح بین المللی کرد. شرکت سونی تمام چیز های قدیمی را رها کرد، از جمله لوگوی قبلی. در نتیجه تغییر نام تجاری جهانی، یک لوگو تجاری کاملاً جدید ظاهر شد: یک نوشته سفید سامسونگ روی یک بیضی آبی. این شکل بیضی دراز نماد جهان است در این لوگو یک ارتباطی با ستارگان وجود دارد.

لوگو آخر

این آخرین طراحی لوگو سامسونگ تا به امروز بوده است. در این لوگو طراحان با حذف بیضی لوگو را ساده کردند. کلمه سامسونگ تنها چیزی است که در این لوگو وجود دارد. همانطور که مشاهده می‌کنید فونت این لوگو تغییر خاصی نسبت به لوگو قبلی ندارد و تنها چیزی که به آن افزوده شده رنگ آبی کلمه سامسونگ است.

اولین لپ تاپ سامسونگ

سامسونگ در سال 1983، اولین کامپیوتر خودش را روانه بازار کرد. این قضیه مصادف شد با زمان شروع معرفی محصولات اپل. اتفاقی مااند این باعث شد بازار رقابت بین اپل و سامسونگ شدت بگیرد. اولین رایانه شخصی سامسونگ، رایانه رومیزی 8 بیتی SPC-1000 که به عنوان توسعه خط تولید لوازم خانگی شکوفا راه اندازی شد، از قفسه ها خارج شد.

این دستگاه شامل صفحه کلید و ضبط صوت داخلی بود. همچنین دارای درایوهای دیسک خارجی، یک گیم پد می توانند به این واحد متصل شوند. همچنین این دستگاه دارای یک دفترچه راهنمای اختصاصی برای توضیح چگونگی استفاده از آن نیز است.

اولین کامپیوتر سامسونگspc-1000

نوت بوک سنس 810

روز به روزی که علم پیشرفت می‌کرد رقابت در علم الکترونیک سخت و سخت تر می‌شد. سامسونگ که به تازگی در این عرصه پا گذاشته بود اما عملکرد درخشانی را از خود ارائه داد. سامسونگ و اپل از آن دوره با هم دیگر در رقابت بودند و با محصولات مختلفی که عرضه می‌کردند خط  ونشانی برای همدیگر میکشیدند. سامسونگ توانست با ادامه پیشرفت فناوری، و هماهنگ شدن با جدید ترین نوآوری ها، در سال 1996 نوت بوک Sens 810 را روانه بازار کند. حالا سامسونگ حرفی برای گفتن داشت. این دستگاه دارای صفحه‌کلید پروانه‌ای منحنی جدید و هیجان‌انگیز را برای تایپ بهتر و سریع تر و با کیفیت تر بود. برای اولین بار برای لپ‌تاپ‌ها، طراحی ارگونومیک آن فورا مورد توجه قرار گرفت و توجه مطبوعات را به خود جلب کرد چون یک چیز خاصی را برای ارائه عرضه کرده بود.

سامسونگ سنس 810
سری های مختلف لپ تاپ های سامسونگ

سری های مختلف لپ تاپ سامسونگ

همانطور که علم پیشرفت می‌کرد نیاز مردم نیز به لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی نیز بیشتر و بیشتر می‌شد. سامسونگ در تلاش بود تا با ارائه محصولات بهتر و قوی تربتواند خودش را در این بازار نگه دارد. سامسونگ توانست در طول سال‌ها سری‌های مختلف لپ‌تاپ تولید کند که انواع مختلف کاربران و نیازهای محاسباتی را برآورده می‌کند. در این قسمت تعدادی از سری لپ تاپ های قابل توجه سامسونگ وجود دارد که ممکن است با آن ها برخورد کنید یا حتی آن را داشته باشید:

samsung galaxy book series

همانطور که گفتی می‌خواهیم سری های مختلف لپ تاپ های سامسونگ را باهم بررسی کنیم و در ابتدا با سری گلکسی بوک سامسونگ شروع می‌‎کنیم. این سری از لپ تاپ های قابل تبدیل تشکیل شده است که عملکرد تبلت و لپ تاپ را با هم ترکیب می کنند. آنها اغلب دارای صفحه نمایش لمسی، صفحه کلید قابل جدا شدن و پشتیبانی از ورودی قلم هستند. سری گلکسی بوک برای تطبیق پذیری و قابلیت حمل طراحی شده است.

بهترین مدل لپ تاپ های سری گلکسی بوک کدام است؟

لپ تاپ های سری گلکسی بوک مدل های مختلفی را دارند که نمی‌توان به طور دقیق مشخص کرد که کدام مدل بهترین لپ تاپ این سری است زیرا بسته به سلایق مختلف این موضوع متفاوت است اما سعی خود را می‌کنیم که بهترین پیشنهاد را خدمت شما ارائه دهیم.

بهترین سری گلکسی بوک سامسونگ؟

samsung galaxy book flex

این لپ تاپ دارای قابلیت چرخش 360 درجه است که امکان استفاده از آن را در حالت های مختلف لپ تاپ یا تبلت فراهم می کند. گفتنی است این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی QLED خیره کننده است که همین موضوع می‌تواند داستان خرید این لپ تاپ را برای عده زیادی ببندد، یک قلم Sو در انواع 13.3 و 15.6 اینچی عرضه می شود. Galaxy Book Flex طراحی ممتاز، کیفیت صفحه نمایش عالی، عملکرد قدرتمند با پردازنده های اینتل و عمر باتری خوب را ارائه می دهد که می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

سامسونگ فلکس
سامسونگ GALAXY BOOK ION

SAMSUNG GALAXY BOOK ION

این مدل از لپ تاپ های سری بوک سامسونگ نازک و سبک وزن هستند که به قابلیت حمل و آسان تمرکز دارند. لپ تاپ های ION طراحی اتو کشیده و شیکی دارند، صفحه نمایش آن ها QLED با رنگ های زنده و باتری با دوام طولانی است. Galaxy Book Ion در اندازه های 13.3 اینچی و 15.6 اینچی موجود است، پردازنده های اینتل را ارائه می دهد و به دلیل فرم سبک وزن خود شناخته شده هستند.

Samsung notebook series

سری بعدی که برای شما معرفی خواهیم کرد لپ تاپ های سری نوت بوک سامسونگ هستند. لپ تاپ های نوت بوک سامسونگ برای استفاده روزمره، بهره وری و مصرف چند رسانه ای طراحی شده اند. آن ها در اندازه های مختلف، از اولترابوک های جمع و جور گرفته تا مدل های بزرگتر که آن مدل ها دارای مشخصات قدرتمندتر هستند و کاربران را برای استفاده های دیگر جذب خود می‌کنند.

Samsung notebook 9 pro

همانطور که گفتیم نمی‌شود به طور قطع اعلام کرد که کدام لپ تاپ از یک سری بهترین آن است چون این موضوع بسته به سلایق فرد است. دراین قسمت مدل عای لپ تاپ نوت بوک سامسونگ را باهم بررسی می‌کنیم.

لپ تاپ نوت بوک 9 پرو دارای کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش لمسی، پردازنده Intel Core، رم و درایو هارد برای ذخیره سازی سریع است. این مدل دارای یک قلم S برای الستفاده از صفحه لمسی آن است. نوت بوک 9 پرو به دلیل طراحی زیبا، عملکرد خوب و کیفیت نمایش عالی بسیار مشهور است.

سامسونگ نوت بوک 9 پرو

Samsung notebook 7 force

مدل بعدی در این قسمت یک لپ‌تاپ قدرتمند است که مخصوص گیمر ها طراحی شده است که به عملکرد قوی یا کارهایی که نیاز به منابع زیادی دارند، نیاز دارند. این لپ تاپ دارای کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA، صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالا، پردازنده قدرتمند اینتل و رم و گزینه های ذخیره سازی کافی را ارائه می دهد. نوت بوک 7 فورس به دلیل قابلیت های عملکردی خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است و آن را برای بازی و تولید محتوا مناسب می کند و همانطور که می‌شود تشخیص داد طرفداران زیادی دارد.

سامسونگ نوت بوک 7 فورس

Samsung notebook 9 pen

مدل آخر از لپ تاپ های نوت بوک نوت بوک 9 پن است. این دستگاه دارای طراحی سبک، صفحه نمایش لمسی، قلم S برای کار کردن با صفحه نمایش لمسی و عملکرد خوب با پردازنده های اینتل است. قلم Notebook 9 توسط کاربرانی که تحرک را در اولویت قرار می دهند و در عین حال به انعطاف پذیری طراحی قابل تبدیل نیاز دارند، بسیار مهم است و این دستگاه را به انتخاب اول و آخر آن ها تبدیل می‌کند.

سامسونگ اودیسه

Samsung odyssey series

چشم و چراغ گیمر های سامسونگ لپ تاپ های اودیسه هستند. سری Odyssey یکسری لپ‌تاپ‌های گیمینگ سامسونگ است که با قرار دادن سخت‌افزاری قدرتمند، کارت‌های گرافیک اختصاصی، نمایشگرهای با نرخ تازه‌سازی بالا و سیستم‌های خنک‌کننده قوی، به گیمرها یک انتخاب عالی را پیشنهاد می‌دهد. این لپ‌تاپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه‌های بازی همه جانبه‌ای و تجربه ای عالی از بازی ها را به شما ارائه دهند.

سامسونگ سری Z

Samsung odyssey z

در این قسمت نگاهی به مورد توجه ترین لپ تاپ های سری اودیسه می‌پردازیم و اول با لپ تاپ samsung odyssey z  شروع می‌کنیم. یک لپ تاپ گیمینگ که به دلیل طراحی زیبا، قابل حمل بودن و عملکرد قوی شناخته شده است. مدل Z دارای پردازنده قدرتمند Intel Core، کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA، رم کافی است. Odyssey Z دارای یک سیستم خنک کننده نوآورانه به نام Z AeroFlow Cooling System است که به خنک نگه داشتن لپ تاپ هنگام انجام بازی های سنگین کمک می کند.

Samsung odyssey notebook

این دستگاه یک لپ تاپ دیگر مخصوص بازی است که باز هم یک عملکرد عالی را برای علاقه مندان به بازی ارائه می دهد. این لپ تاپ ها معمولاً دارای نمایشگرهای باکیفیت با نرخ تازه سازی بالا، پردازنده های قدرتمند، کارت های گرافیک اختصاصی قوی و مقدار زیادی رم و فضای ذخیره سازی است. مشخصات دقیق و پیکربندی بسته به مدل خاص و سال عرضه می تواند متفاوت باشد.

Samsung chrombook series

یک سری دیگر از لپ تاپ های سامسونگ کروم بوک است. سامسونگ کروم بوک هایی را ارائه می دهد که سیستم عامل خاص و جدید را روی خود نصب دارد. این سیستم یک سیستم عامل سبک وزن که توسط گوگل توسعه یافته است، اجرا می شوند. کروم بوک ها به دلیل سادگی، مقرون به صرفه بودن و ادغام یکپارچه با برنامه ها و سرویس های ذخیره سازی مبتنی بر ابر شهرت دارند.

سامسونگ کروم بوک

Samsung chromebook pro

یکی دیگر از لپ تاپ های کروم بوک سامسونگ که دارای قلمی برای ورودی قلم است سامسونگ کروم بوک پرو است. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی با وضوح بالا، پردازنده اینتل، طراحی قابل تبدیل به تبلت و همانطور که گفتیم دارای یک قلم برای کارهای خلاقانه است. Chromebook Pro این لپ تاپ هم برای طرفداران خود خیلی خاص است و مشهور و انتخاب شماره یک آن ها است.

Samsung chromebook plus

آخرین مدل از لپ تاپ های سری کروم بوک لپ تاپ کروم بوک پلاس است که دارای یک خودکار داخلی است و طراحی قابل تبدیل را ارائه می دهد. Chromebook Plus دارای صفحه نمایش پر طراوت، عملکرد خوب و عمر باتری طولانی است. این لپ تاپ گزینه مورد علاقه کاربرانی است که تطبیق پذیری، قابل حمل بودن و گزینه ای مقرون به صرفه بودن را در اولویت قرار می دهند.

سامسونگ کروم بوک پلاس
سامسونگ ativ

Samsung ATIV series

یکی دیگر از سری های سامسونگ لپ تاپ های ATIV است که پیش از این به عنوان سری 9 سامسونگ شناخته می‌شد. سری ATIV شامل اولترابوک‌های جذابی بود که با یک طراحی براق، نمایشگرهای باکیفیت، و همچنین بدنه نازک و سبک وزن تأکید داشتند. با این حال، سامسونگ تا آگوست 2023 برند ATIV را به تدریج حذف کرد و دیگر به تولید آن ادامه نداد.

سامسونگ ای تی ای وی

Samsung ATIV book 9 plus

یکی از مدل های لپ تاپ های سری ATIV لپ تاپ ATIV BOOK 9 PLUS  است . این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی QHD+ (3200 x 1800) و همچنین یک صفحه نمایش لمسی بود. این دستگاه به دلیل طراحی زیبا، ساختار سبک و صفحه نمایش با وضوح بالا شناخته شده بود. ATIV Book 9 Plus دارای پردازنده‌های Core اینتل و رم و فضای ذخیره‌سازی بود.

سامسونگ ATIV

Samsung ATIV book 9 spin

این دستگاه یک لپ تاپ قابل تبدیل با لولای 360 درجه بود که امکان استفاده از آن را در حالت های مختلف مانندتبلت فراهم می کرد. دستگاه دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی فول اچ دی، پردازنده های  Intel Core و طراحی جذابی هم داشت که امکاناستفاده از قلم را نیز داشت. این لپ تاپ به علت کاربری و ویژگی های دیگر و خوبی که داشت بسیار مورد پسند قرار گرفت و طرفداران زیادی داشت.

Samsung ATIV book 9 lite

این لپ تاپ یک مدل مقرون به صرفه تر در این سری بود. دستگاهی با صفحه نمایش 13.3 اینچی با وضوح کمتر و مشخصات قدرتمندتر در مقایسه با مدل های بالاتر بود. ATIV Book 9 Lite ایجاد تعادل می‌کند از قابلیت حمل و کارکرد برای کارهای محاسباتی. 

این لپ تاپ آخرین مدل از لپ تاپ های Samsung ATIV بود.

Samsung ATIV book 9 lite سامسونگ

نمایندگی لپ تاپ سامسونگ

خب دوستان عزیز به پایان این مقاله رسیدیم. در این مقاله گفته شد که سامسونگ یک شرکت قدیمی کره ای است و در طول مدت فعالیت خود بار ها و بارها زمینه خود را تغییر داده است. از فروش مواد غذایی گرفته تا الان که در حال تولید لوازم الکترونیکی است و البته یکی از نامداران بزرگ این عرصه. سامسونگ بعد از اینکه وارد عرصه تولیدات الکترونیکی شد شروع به تولید لپ تاپ های متفاوتی کرد که این لپ تاپ ها سری های متفاوتی داشتند مانند سری کروم بوک، ativ، اودیسه و نوت بوک. این لپ تاپ ها دارای کیفیت خوبی هستند ولی اگر شما این لپ تاپ ها را دارید و دستگاه شما خراب شده است نگران نباشید. تیم لپ تاپ آرتک یعنی نمایندگی لپ تاپ سامسونگ تمام خدمات مربوط به خرابی دستگاه های شما را با بهترین کیفیت انجام می‌دهند.

«سوالات رایج»

این شرکت در ابتدا به هیچ وجه ربطی به چیزی که الان هست نداشت. شرکت سامسونگ مسیر خود را با فروش مواد غذایی آغاز کرد ولی در مسیر خود بار ها راه عوض کرد تا به چیزی که الان هست تبدیل شد.

موسس شرکت سامسونگ لی بیونگ چول بود که این شرکت را در ابتدا با سرمایه ای حدود 27 دلار تاسیس کرد و کم کم پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد.

این شرکت در کشور کره و سال 1938 تاسیس شد.

1) Samsung Electronics Devices
2) Samsung Electro-Mechanics
3) Samsung Corning
4) Samsung Semiconductor & Telecommunications با توجه به صنعتی شدن سامسونگ شروع به کار کردند.

سامسونگ در سال 1983 توانسد اولین کامپیوتر خودش را تولید کند که spc-1000 نام داشت و بعد از آن لپ تاپ نوت بوک سنس 810 در سال 1996 تولید و به بازار عرضه شد.

سری galaxy book series، galaxy notebook series، samsung odysse، samsung chrombook و samsung ATIV.

مدل های این سری از لپ تاپ ها عبارتند از:

samsung galaxy book flex و samsung galaxy book ion

این لپ تاپ چرخش 360 درجه دارد که می‌توان در حالت های مختلف از آن استفاده کرد. دستگاه همچنین دارای یک قلم برای انجام کار های متفاوت است. پردازنده این دستگاه از نوع اینتل core i5 یا core i7  است.

رم  این دستگاه 8 یا 16گیگابایت ddr4 است.

گرافیک این دستگاه iris xe یا intel uhd است.

این لپ تاپ ها بسیار سبک وزن هستند و طراحی شیکی دارند. صفحه نمایش این دستگاه qled است و داراری پردازنده اینتل هستند.

رم این دستگاه 8 یا 16 گیگابایت ddr4 است.

گرافیک این دستگاه intel uhd است.

این لپ تاپ ها عبارتند از:

samsung notebook 9 pro

samsung notebook 7 force

samsung notebook 9 pen

این لپ تاپ کیفیت ساخت و طراحی بالایی دارد. صفحه نمایش آن لمسی است و پردازنده اینتل core i7 را دارا است. این دستگاه همچنین دارای یک قلم s است.

گرافیک این دستگاه nvidia geforce mx150 یا mx250 است.

رم این دستگاه 16 گیگابایت ddr4  است.

مدل های این لپ تاپ ها عبارتند از:

samsung odyssey z و samsung odyssey notebook

این دستگاه دارای پردازنده نسل 8 یا نسل 9 اینتل core i7 است.

گرافیک این دستگاه nvidia geforce gtx 1060 یا 1650 است.

رم این دستگاه 16 یا 32 گیگابایت ddr4 است.

عمر باتری این دستگاه بین 5 تا 6 ساعت است.

این مدل ها عبارتند از:

samsung chrombook 

samsung chrombook pro

samsung chrombook plus

پردازنده این لپ تاپ ها اینتل corei3 یا core i5 است.

رم این دستگاه معمولا 4 یا 8 گیگابایت است.

این دستگاه ها از گزینه‌های ذخیره‌سازی eMMC یا SSD استفاده می‌کنند. ظرفیت ذخیره سازی می تواند از 32 گیگابایت تا 256 گیگابایت باشد و برخی از مدل ها گزینه های ذخیره سازی ابری اضافی را ارائه می دهند.

صفحه نمایش: یک صفحه نمایش با رزولوشن Full HD (1920 x 1080) برای کروم‌بوک‌های میان رده است، در حالی که برخی از مدل‌های بالاتر ممکن است نمایشگرهایی با وضوح QHD یا حتی 4K داشته باشند

Rate this post
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام