تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba

توشیبا یکی از برند‌های لپ تاپ است که در عین معتبر بودن برند، در بازار ایران و حتی جهان با اقبالی رو به رو نشده است. از آنجایی که عموم لپتاپ‌های توشیبای موجود در بازار از مدل‌های قدیمی این برند هستند، تقاضاء تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba نیز بالاست. هرچند مراکز تعمیرات لپ تاپ در تهران بسیارند اما معمولا برای تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba، نمایندگی لپ تاپ توشیبا ،  بهترین تعمیرکار لپ تاپ است.

همانند بیشتر لپتاپ‌های دیگر، تعویض تاچ و ال سی دی، تاچ پد لپ تاپ، دی وی دی رایتر، کابل فلت لپ تاپ، پورت‌ های لپ تاپ، فن لپ تاپ بیشترین تقاضا را در بین خدمات تعمیرات لپ تاپ توشیبا دارند. به عبارتی بیشتر تقاضاها در زمینه تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba مربوط به این موارد میشود. تشخیص اینکه کدام یکی از قطعات سخت افزاری بالا نیاز به تعویض یا تعمیر دارند، نیازمند عیب یابی سخت افزاری است. این کار در عین این که در ظاهر کاری ساده به نظر میرسد، بسیار پیچیده و تخصصی است.

سوای از ایرادات سخت افزاری، لپ تاپ های توشیبا میتوانند همانند همه لپ تاپ های دیگر، دچار ایرادات نرم افزاری بشوند. نصب ویندوز و سیستم عامل، بک آپ گیری و ریستور ویندوز، نصب درایور، رفع کندی و  هنگی سیستم، از رایج‌ترین خدمات نرم‌افزاری برای لپتاپ هاست. برای تشخیص این که لپ تاپ ما نیاز به کدامیک از خدمات نرم افزاری دارد، در ابتداء لپ تاپ ما بایستی عیب .یابی نرم افزاری شود 

در این مقاله به تاریخچه شرکت توشیبا ، چگونگی تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba در قسمت‌ های مختلف و روند تعمیر لپتاپ در آرتک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تعمیر لپ تاپ توشیبا

تخفیف تعمیرات بعدی

شما کاربران گرامی در صورت استفاده از خدمات این مرکز، چنانچه به تعمیر قطعات دیگر لپ تاپ خود یا دستگاه های دیگر نیاز پیدا کردید ، از پلن های تخفیفی ما برخوردار خواهید شد.

کمترین زمان تحویل

راهبرد مجموعه آرتک در کنار کیفیت خدمات، سرعت عمل در انجام تعمیرات در راستای ارج نهادن به وقت ارزشمند مشتریان عزیز است. به همین دلیل بیشتر تعمیرات ما به صورت «یک روزه» انجام می‌گیرد.

تامین قطعات نایاب

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک علاوه وارد کردن قطعات مختلف لپ تاپ‌ها، به تمامی همکاران وارد کننده قطعات و سخت افزار کامپیوتری دسترسی دارد و می‌تواند در کمترین زمان قطعات مورد نیاز لپ تاپ شما را تامین کند.

به نقل از وب سایت cellphonerepair.com

زمانی که به لپ تاپ های توشیبا میرسیم، کاربران عاشق قدرت بالای عملکرد و نمایشگر های پیشرفت این برند هستند. با این حال همانند همه کامپیوتر های، لپ تاپ های توشیبا، در طولانی طولانی مدت دچار مشکلات جزئی همانند خرابی صفحه نمایش و مشکلات در تاچ پد. لپ تاپ های توشیبا عملکردی سریع داشته و معمولا عملکردی قابل اطمینان پینهاد میدهند، اما در طول زمان ممکن است ایرادات جزئی در آنان ایجاد شود.

تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba در قسمت های مختلف

تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba در بسیاری از موارد تفاوت چندانی با دیگر قسمت‌های لپ تاپ ندارد. اما با این وجود شناختن بخش‌های لپ تاپ که رایج ترین خرابی‌ها در آنان اتفاق میفتد خالی از لطف نخواهد بود. البته این که خرابی لپ تاپ در کدام قسمت اتفاق بیفتد تا حد زیادی به طریقه نگه‌داری و استفاده ما از لپ تاپمان بستگی دارد. در صورت نگه داری و استفاده صحیح از لپتاپ حتی ممکن است تا مدت‌ها نیازی به تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba پیدا نکنیم. 

همانطور که در ابتدا گفته شد لپ تاپ‌های توشیبا در بازار ایران معمولا از نمونه‌های قدیمی تر این برند هستند. به همین دلیل در صورت خرابی، یافتن قطعه نو و دست اول برای این نوع‌ از لپتاپ‌ها بسیار سخت و گاهی غیر ممکن است. در نتیجه در بسیاری از موارد ما در آرتک برای تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba از قطعات دست دوم و اصطلاحا استوک استفاده میکنیم.

برای مثال وب کم لپ تاپ، در لپ تاپ‌های توشیبا در صورت نیاز به تعویض و تعمیر، به احتمال زیاد ناچار به تهیه و استفاده از وب کم‌های استوک خواهیم بود. در مثالی دیگر، باطری لپ تاپ توشیبا در صورت خرابی به سختی و با جست و جوی بسیار یافت خواهد شد.

با یک نگاه اجمالی به مجموع این عوامل درمیابیم که تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba همیشه به صرفه نخواهد بود. در این بخش به قسمت‌های ساده لپ تاپ توشیبا همانند باطری لپ تاپ و شارژر لپ تاپ پرداخته نخواهد شد. چرا که در هنگام خرابی این قسمت‌ها اولویت با تعویض قطعه خواهد بود نه با تعمیر آن.

گفتنی است برخی از قطعات همانند رم لپ تاپ و های ولتاژ نیز معمولا ارزش تعمیر را ندارند. این نوع قطعات پس از خرابی تعویض خواهند شد.

قسمت های مختلف لپ تاپ توشیبا

رفع کندی و هنگی لپتاپ

طبق تجربه ما در شرکت آرتک، کندی و هنگی سیستم از چند عامل کلی خارج نیست. که در ادامه به بررسی برخی از آنان خواهیم پرداخت. 

برنامه های باز در پس زمینه ویندوز

برای اینکه متوجه شوید کندی و هنگی سیستم به این دلیل است یا خیر، بایستی پس از فشار دادن دکمه‌های Alt+Ctrl+Del برنامه Task manager را باز کنید. و برنامه های اضافی در پس زمینه ویندوز که باری اضافی بر دوش رم و سی پی یو سیستم هستند را ببندید.

ویروسی بودن سیستم

ویروسی شدن لپ تاپ، یکی از عمده ترین دلایل کندی و هنگی سیستم است. در صورتی که بر روی لپ تاپ خود آنتی ویروس نصب نکردید، حتما از آنتی ویروس استفاده کرده  و تمام سیستم خود را اسکن کنید.

پر بودن فضای هارد

یکی دیگر از دلایل رایج کندی و هنگی لپ تاپ، بیش ازحد پر بودن فضای هارد لپ تاپ میباشد. برای خلاص شدن از شر کندی و هنگی سیستم خود، ازپاک کردن فایل های اضافی و مزاحم بر روی لپ تا خود غافل نشوید.

تعمیر لولا لپ تاپ توشیبا Toshiba

لولای لپ تاپ یکی از قطعاتی است که لپ تاپ ما ماهیت حمل پذیری خود را مدیون آن است. به وسیله این قطعه است که لپ تاپ ما قابلیت باز و بست کردن را پیدا میکند.

گرچه لولای لپ تاپ یک قطعه فلزی و مکانیکی ساده بوده و حساسیت ها و پیچیدگی های قطعات الکترونیکی را ندارد. اما با این حال وارد آوردن فشار بیش از حد به لولاها، نفوذ گرد و غبار به لولاها، ضربه فزیکی به لپ تاپ خصوصا در قسمت لولاها میتواند باعث خرابی لولای لپ تاپ بشود.

گفتنی است نفوذ گرد و غبار به لولاها میتواند موجب سفت شدن لولای لپ تاپ بشود. سفتی لولای لپ تاپ میتواند به مرور زمان باعث شکستن قابل لپ تاپ بشود که در آن صورت در کنار تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ، ناچار به تعمیر و ترمیم قاب لپ تاپ نیز خواهیم بود. 

تعمیر لولای لپ تاپ
سی پی یو لپ تاپ توشیبا

تعمیر سی پی یو لپ تاپ توشیبا Toshiba

سی پی یو لپ تاپ در حکم مغز متفکر هر لپ تاپی است. به عبارت دیگر تمامی تجزیه و تحلیل و پردازش‌ها در لپ تاپ ما به وسیله این قسمت است که انجام میشود. شاید در لپ تاپ‌های نخستین، اثری از اسپیکر، وب کم، میکرفون و ابزارهای اینچنینی نبود، اما سی پی یو ها از روز اول، جزء لا ینفک لپ تاپ‌ها بوده اند.

میتوان عمده ترین دلیل خرابی سی پی یو لپ تاپ، از کار افتادن فن لپ تاپ دانست. فن‌های لپ تاپ وظیفه خنک کاری دو چیپ اصلی و پرکار لپ تاپ ما یعنی چیپ گرافیک و سی پی یو را دارد. در صورت ایجاد اختلال در عملکرد فن لپ تاپ و ایجاد وقفه در فرآیند خنک کاری لپ تاپ یکی از آسیب پذیر ترین قسمت‌ها را میتوان سی پی یو دانست.

برخی مدل‌ها از لپ تاپ‌های توشیبا، به دلیل جدا بودن چیپ سی پی یو از مادر برد، دست ما را در تعویض مادربرد باز می گذارند. در حالی که در بیشتر لپ تاپ ها چیپ های سی پی یو و گرافیک به صورت آنبرد بر روی لپ تاپ ها متصل شده و قابلیت جداسازی ندارند. به همین دلیل تعویض یا تعمیر سی پی یو در تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba معمولا ممکن نیست.

در تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba در نوع اول که دارای سی پی یو جداشونده هستند، خوشبختانه میتوانیم تعمیرات لپ تاپ را کم هزینه تر به انجام رساند.

تعمیر مادربرد لپ تاپ توشیبا Toshiba

مادربرد لپ تاپ، همانطوری که نام آن معرف آن است حکم مادر را در بین قطعات و چیپ های لپ تاپ ما دارد.

مادربرد لپ تاپ وظیفه انتقال و مدیریت و پردازش اطلاعات را در بین قطعات مختلف لپ تاپ ما دارد.

چیپ های مهم لپ تاپ همانند چیپ شمالی، جنوبی، سی پی یو و گرافیک بر روی این قطعه متصل شده اند. سوای از چیپ ها، اسلات های رم، چیپ بایوس لپ تاپ نیز بر روی مادربرد متصل شده اند.

در بیشتر موارد تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba، مادربرد لپ تاپ قابل تعمیر خواهد بود مگر در مواردی که آسیب به لپ تاپ جدی باشد که در آن صورت چاره ای جز خریداری یک لپ تاپ جدید نخواهیم داشت. چرا که مادربرد لپ تاپ معمولا از قیمت بسیار بالایی نسبت به خود لپ تاپ برخوردار بوده به طوری که تعمیر آن به صرفه نخواهد بود.  

تعمیر مادر بردتوشیبا Toshiba
تعمیر کیبورد لپ تاپ توشیبا

تعمیر کیبرد لپ تاپ توشیبا Toshiba

کیبرد لپ تاپ و تاچ پد و کلیک لپ تاپ یکی از بخش هایی است که به دلیل استفاده هرروزه و سر و کار داشتن با شخص کاربر، بیشتر از بخش های دیگر دچار استهلاک و خرابی میشود. آبخوردگی یکی از رایج ترین دلایل خرابی کیبرد لپ تاپ میباشد.

از آنجایی که کیبرد لپ تاپ متشکل از چند لایه به هم چسبیده و غیر قابل جدا سازی است، در صورت بروز مشکل در عملکرد سخت افزاری کیبورد، ناچار به تعویض آن خواهیم بود.

البته که در زمان عیب یابی و تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba نمی توان تمام اخلال در عملکرد کیبرد لپ تاپ را مرتبط با ایرادات سخت افزاری دانست. چرا که این ایراد میتواند مرتبط با درایور های لپ تاپ باشد. درایورها نرم افزارهایی هستند که توسط شرکت های تولید کننده لپ تاپ ارائه شده و وظیفه اتصال سخت افزار لپ تاپ را به نرم افزار سیستم عامل دارند.

در تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba، همه این گزینه‌ها محتمل بوده و ما پیش از شروع تعمیرات نرم افزاری یا سخت افزاری، با دقت به عیب یابی لپ تاپ خواهیم پرداخت.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ توشیبا Toshiba

اسپیکر لپ تاپ با توجه به ساختار ظریف و حساس خود، تا حد زیادی به ضربه و تکان های فیزیکی، ولوم بلند صدا در طولانی مدت و گرد و خاک و رطوبت حساسیت دارد. در نتیجه و با توجه به این مورد خرابی این قسمت در لپ تاپ‌های قدیمی توشیبا، چندان دور از ذهن و عجیب نخواهد بود. همانطور که قبلا نیز در  این مقاله گفته شد، به دلیل کمیاب بودن قطعات لپ تاپ‌های توشیبا در بازار ایران، گاهی برای تعویض این قعطه ناچار به استفاده از قطعات استوک و دست دوم خواهیم بود.

یافتن و تعویض اسپیکرها در تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba چندان ساده نبوده و نیاز به جست و جوی بسیار دارد.

گفتنی است که در بسیاری از موارد، اختلال در پخش صدا توسط لپ تاپ، سخت افزاری  و مربوط به اسپیکرها نبوده و دلیل آن آسیب دیدن درایورهای اسپیکر لپ تاپ می باشد که با یک نصب درایور ساده، این ایراد برطرف خواهد شد.

تعمیر اسپیکر لپ تاپ توشیبا

شناخت تاریخچه توشیبا Toshiba

شرکت توشیبا در سال 1939 با اتحاد دو شرکت که تا پیش از آن به طور مستقل در حال فعالیت بودند، تشکیل شد. پس شاید بهتر باشد که پیش از پرداختن به تاریخچه خود شرکت، اندکی با ریشه آن آشنا شویم. با ما در ادامه مقاله تعمبر لپ تاپ توشیبا Toshiba همراه باشید.
 
 
تاریخچه شرکت توشیبا

Tanaka Seisakusho

Tanaka Seisakusho اولین شرکتی بود که توسط Tanaka Hisashige مهندس و مخترع مطرح ژاپنی که به ادیسون ژاپن معروف بود، تاسیس شد. این شرکت کار خود را با تولید قطعات و لوازم تلگراف آغاز کرد. این شرکت همچنین به تولید لوازم کلید و پریز و دیگر لوازم الکتریکی متفرقه می پرداخت. شرکت آقای Takana در نهایت توسط فرزند ناتنی او به ارث برده شد. این شرکت بعده ها تبدیل به یک نیمه از شرکت توشیبا امروزی شد. نام این شرکت بعده ها توسط بنیان گذار این شرکت به Shibaura Seisakusho تغییر یافت.

 

آقای تاکانا
یکی از عاملان توشیبا

Hakunetsusha (Tokyo Denki)

این شرکت توسط Miyoshi Shōi`chi و Fujioka Ichisuke، دو تن از پیشروان صنعتی ژاپن در دوران اِدو تاسیس شد. تخصص این شرکت، تولید لامپ برق بود.

این شرکت کار خود را با تولید لامپ ها  با رشته های از جنس بامبو شروع کرد. در پی باز شدن درب های تجارت با غرب در ژاپن، شرکت Hakunetsusha ناچار به رقابت شدیدی با لامپ های وارداتی از غرب شد. لامپ های این شرکت با وجود کیفیت پائین تر در حدود 60 سنت از لامپ های وارداتی گران تر بود.

گرچه این شرکت پس از جنگ های ژاپن با روسیه و چین دوباره رونق گرفت اما بقای این شرکت همچنان در مخاطره بود.

Toshiba

شرکت توشیبا در سال 1939 با ادغام دو شرکت بالا تشکیل شد. این شرکت به محض تشکیل، به سرعت رشد کرده و دایره تولیدات خود را گسترش داد. گروه های مختلفی بعده ها در این شرکت تشکیل شدند. گروه هایی از گروه ابزار آلات موسیقی توشیبا، گروه بین المللی توشیبا،  گروه تجهیزات الکتریکی توشیبا، گروه مواد شیمیایی توشیبا و چندین گروه دیگر.

توشیبا عامل بسیاری از اولین تولیدات ژاپن است. از جمله آن میتوان به اولین رادار، اولین تلویزیون، اولین ماکروویو، اولین کامپیوتر شخصی، اولین لپ تاپ ژاپنی و بسیاری از اولین تولیدات ژاپنی، اشاره‌کرد.

روند تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba در آرتک

در صورتی که مایل به تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba خود در مجموعه آرتک هستید؛ ضمن تشکر از شما بابت اعتماد به مجموعه ما، بایستی به اطلاع شما عزیزان برسانیم که این کار در آرتک و به طور کلی  تمامی مراکز تعمیرات لپ تاپ، روند و رویه به خصوصی را دارد. رعایت این فرآیند در حفظ اعتماد متقابل طرفین به یکدیگر و همچنین حفظ و نگه داری اماناتی که مشتریان عزیز به دست ما میسپارند ضروریست. در ادامه به بررسی این رونددر آرتک خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

روند تعمیر لپ تاپ توشیبا
پذیرش لپ تاپ توشیبا

پذیرش

در محله اول مشتریان محترم دستگاه خود را به مرکز آرتک آورده و یا در صورت عدم امکان حضور در شرکت، از طریق پیک برای ما ارسال میکنند.

در این مرحله، پس از دریافت دستگاه از مراجع محترم، در صورت حضور وی رسید دریافت دستگاه که در آن برند و مدل و سری دستگاه به اضافه عیوب آن ذکر شده تقدیم میشود. 

بدیهی است که در صورت ارسال دستگاه از طریق پیک امکان صدور رسید از طرف ما وجود نخواهد داشت.

پس از این مرحله، کار ما آغاز شده تا بتوانیم لپ تاپ نیازمند تعمیر را همانند روزاول آن بلکه بهتر تعمیر کنیم.

عیب یابی و اعلام قیمت

در مرحله عیب یابی کار ما بر روی لپ تاپ شما آغاز میشود. عیب یابی اولین و مهمترین قسمت در تعمیرات لپ تاپ توشیبا است. 

در صورتی که عیب یابی به صورت درست و یا صادقانه انجام نشود، کلیه هزیه و زحمت تعمیرات به هدر خواهد رفت. چه بسیار مراکز و تعمیرکارانی که با اعلام اشتباه عیب لپ تاپ برای کسب سود بیشتر، مبالغ گزافی را از مشتریان خود دریافت میکنند.

عیب یابی لپ تاپ گاهی ممکن است مالکان لپ تاپ را شوکه کند به این دلیل که گاهی هزینه تعمیرات در نظر مالک محترم بالا برآورد شده در حالی که ایراد لپ تاپ با چند تغییر نرم افزاری ساده برطرف خواهد شد. بالعکس این موضوع نیز صادق است؛ چرا که گاهی رفع عیب لپ تاپ از دید مالک محترم به اشتباه کم هزینه برآورد شده در  حالی که این کار نیازمند هزینه نسبتا بالایی میباشد.

پس از انجام عیب‌یابی توسط متخصصان مجموعه ما، شرکت آرتک طی تماسی با مالک محترم، ایراد واقعی و هزینه لپ تاپ را اعلام میکند. در پی آن در صورت صلاح دید مالک محترم، روند تعمیرات آغاز می‌شود. گفتنی است مبالغ کمتر از 500،000 تومان با مشتریان محترم هماهنگ نخواهد شد.

عیب یابی لپ تاپ
مرحله تعمیر لپ تاپ

انجام تعمیرات لپ تاپ توشیبا

پس از عیب یابی مرحله اصلی این فرآیند یعنی تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba آغاز خواهد شد.

شرکت آرتک با کمک تیم  توانمند فنی خود، آماده است تا تقریبا هر مشکلی مربوط به هرقسمت از لپ تاپ شما را رفع کرده و عملکرد لپ تاپ شما به روز اول بازگرداند.

تعمیرات لپ تاپ در مجموعه آرتک معمولا چیزی در بین 3 ساعت تا حداکثر 3 روز زمان برده و معمولا زمان بیش از این بازه بسیار نادر است. انواع تعمیرات تخصصی لپ تاپ مثل تعمیر برد و تعویض و ریبال چیپ گرافیک و سی پی یو و تعمیرات پایه ای همانند تعمیر و تعویض چیپ وای فای و شبکه  و تعویض هیت سینک لپ تاپ در  آرتک انجام میشود. 

آزمایش و تحویل دستگاه

پس از پایان تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba، ما با مشتری محترم تماس گرفته تا برای تحویل دستگاه تعمیر شده خود به مرکز ما مراجعه نماید. 

پس از حضوری مشتری محترم در مرکز آرتک، دستگاه در حضور وی بررسی شده و رفع عیب دستگاه در اینجا و پیش از تحویل و تسویه برای مشتری مسجل خواهد شد.

تست و تحویل لپ تاپ لنوو

تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba

تعمیر لپ تاپ توشیبا با توجه به نادر و ناشناخته بودن برند و کمیابی قطعات آن در بازار ایران، یک عمل تخصصی و پیچیده است. بهتر است پیش از این که تعمیرات لپتاپ خود را به شخص و یا مرکز خاصی بسپارید، از تخصص و اشراف آنان به تعمیرات لپ تاپ توشیبا مطلع باشید. چرا که عملکرد غیر متخصصانه و یا غیر صادقانه در روند تعمیرات لپ تاپ توشیبا میتواند خسارات دو چندانی را برای لپ تاپ شما به ارمغان بیاورد. همچنین، با وجود تعداد بالای مراکز تعمیرات لپ تاپ در تهران و متفاوت بودن قیمت ها، در صورتی که از میزان هزینه ای که مرکز مورد نظر به عنوان دست مزد تعمیرات مطمئن نیستید، میتوانید با مراجعه به وب سایت اتحایه صنف فن آوران رایانه از منصفانه بودن مبلغ اعلامی توسط تعمیرکار خود مطلع شوید.

 برخی خدمات در تعمیر لپ تاپ توشیبا Toshiba نصب ویندوز روی ماشین مجازی و بوت سیستم ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد تخصصی و حرفه ای بود و شخص مالک محترم دستگاه قادر به انجام آن نخواهدبود. در حالی که برخی دیگر از خدمات مثل بروزرسانی نرم افزار ها و نصب آنتی ویروس نیازی به مراجعه به یک مرکز تعمیرات نداشته و خود فرد نیز میتواند با چند سرچ ساده راهکارهای انجام آن را بیاموزید.

سوالات متداول

لپتاپ هایی که به دلیل خرابی مادربرد به مراکز تعمیر لپ تاپ مراجعه میکنند، در بیشتر این مراکز اصطلاح Out شده و غیر قابل تعمیر تلقی میشوند. این مورد به دلیل ساختار چاپی و پیچیده مادر برد لپ تاپ است. برای اطلاع از قیمت و هزینه تعمیرات مادربرد لپ تاپ می وانید مقاله قیمت تعمیر لپ تاپ ما را مطالع فرمائید.

به احتمال زیاد خیر. چرا که کیبوردهای لپ تاپ از چند لایه چسبیده به هم تشکیل شده و جداسازی هر کدام از این لایه ها ممکن نیست. در نتیجه در صورت از دست رفتن کارایی چند دکمه در لپ تاپ، ناچار به تعوض کامل کیورد لپ تاپ خواهیم بود. 

در این صورت در ابتداء برای عیب یابی لپ تاپ، ما دستگاه شما را به وسیله یک شارژر دیگر بررسی خواهیم کرد. در صورت برطرف نشدن مشکل، به احتمال زیاد ایراد از سوکت شارژ لپ تاپ  لپ تاپ شما خواهد بود.

در این گونه موارد مشکل معمولا به دلیل خرابی و یا هرگونه اخلال در عملکرد هارد لپ تاپ است.

جراحی هارد عملی است که بر روی هارد های HDD انجام میشود.

در این کار، دیسک های هارد لپ تاپ که حاوی اطلاعات مالک دستگاه میباشد از درون هارد استخراج شده و در درون یک هارد با موتو و هد سالم جایگذاری میشود.

این روش بر روی هارد هایی انجام میشود که دارای دیسک و اطلاعات سالم بوده و هد و یا موتور آنان دچر خرابی شده است. از این طریق میتوانیم اطلاعات هارد را بر روی یک دیسک سالم پیاده سازی کنیم.

در این مورد در ابتداء باید بدانید که به احتمال زیاد ال سی دی نو برای لپ تاپ شما یافت نخواهد شد و ناچار به استفاده از قطعات استوک خواهیم بود. در مورد قیمت نیز علیرغم ارزان تر بودن قطعات استوک نسبت ب قطعات نو، به احتمال زیاد تعویض ال سی دی لپ تاپ آنچنان به صرفه نخواهد بود.

ارتقا رم و هارد تقریبا برای تمامی لپ تاپ های بازار ممکن است.

تصمیم گیری در این مورد که آیا ارتقا و تعمیرات لپ تاپ قدیمی به صرفه است یا خیر، بر عهده شماست تا با توجه به بودجه بندی خود در این مورد تصمیم بگیرید.

توجه داشته باشید که با توجه به کاربری مورد نیاز شما، در صورتی که نیاز به در اختیار داشتن یک لپ تاپ قدرتمند تر دارید، خرید یک لپ تاپ نو میتواند هزینه ای به مراتب بیشتری به شما تحمیل کند. 

بهرین کار هنگام مواجهه با آبخوردگی لپ تاپ خاموش کردن لپ تاپ و خشک کردن آن با حرارت و سرعت ملایم سشوار خواهد بود.

گفتنی است که این روش به هیچ عنوان کافی نبوده و بایستی برای جلوگیری از خرابی لپ تاپ خود از روشن کردن آن پرهیز کرده و در اولین فرصت دستگاه را به یک مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ توشیبا برای بررسی برسانید.

برخی از تعمیرکاران لپ تاپ که به اخلاق حرفه ای پایبند نیستند، در صورت مواجهه با مشتریان ناآگاه از امور فنی، با اعلام اشتباه عیب دستگاه، هزینه ای بیشتر به مشتریان خود تحمیل میکنند. منظور از عیب یابی صادقانه، اعلام عیب و هزینه حقیقی به مشتریان است.

بله میتوان بر روی لپ تاپ شما عملیات پایه سازی را انجام داد. 

بله، یکی از عوامل خرابی اسپیکر ها معمولا همین مورد است.

تعمیرات لپ تاپ توشیبا چندان تفاوتی با تعمیرات دیگر برندهای لپ تاپ ها ندارد. تنها نکته منحصر به فرد در مورد این لپ تاپ ها، کمیاب بود قطعات آن در بازار به دلیل نادر بودن برند در بازار است.

این مورد سابقا در سبد خدمات ما بود اما به دلیل مفید نبودن این کار و تحمیل هزینه اضافه به مشتریان محترم، از سبد خدمات ما خارج شد.

پاسخ این سوال به عوامل بسیاری از جمله طریقه حفظ و نگه داری ما بستگی دارد. به طور کلی شرکت های سازنده عمر مفید لپ تاپ های تولیدی خود را چیزی در حدود 5 سال اعلام میکنند. 

به احتمال بالا بله؛ چرا که سفت شدن لولای لپ تاپ در صورت تعمیر نشدن میتواند موجب شکستگی قاب لپ تاپ خواهد شد.

Rate this page
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام