اسپیکر لپ تاپ

اسپیکر لپ تاپ

از آن جایی که لپ تاپ ها معمولا از اسپیکر قدرتمندی استفاده نمی کنند، ممکن است در طول زمان و با بالا بردن بیش از حد صدای آن، دچار خرابی شوند. در این مواقع تنها راه حل خرید اسپیکر اورجینال ایسوس، لنوو، دل، اچ پی، اپل و ایسر برای تعویض است. اسپیکر داخلی لپ تاپ برخلاف اسپیکرها و بلندگوهای معمول قطعه‌ای ظریف و کوچک است که با توجه به حجم داخلی لپ‌تاپ طراحی شده‌ است. بلندگوهای لپ تاپ عموماً به صورت 2 عددی در لپ تاپ تعبیه شده‌اند و به کارت صدا متصل می‌شوند.

به نقل از سایت kentfaith در مورد اسپیکرها:

اسپیکر های لپ تاپ دستگاه های صوتی کوچکی هستند که در لپ تاپ تعبیه شده اند تا به شما قابلیت گرفتن صدا از لپ تاپ را بدون نیاز به اسپیکر های بیرونی بدهند. آن ها معمولاً در دو طرف صفحه کلید لپ تاپ قرار دارند و طراحی های متفاوتی بسته به طراحی مادربرد دستگاه دارند. 

اسپیکر لپ تاپ:

اسپیکر لپ تاپ یک دستگاه خروجی صدا است. این قطعه معمولا کوچک است و در زیر لپ تاپ یا پشت کیبورد قرار دارد. هدف از اسپیکر لپ‌تاپ این است که کاربر بتواند صدایی مانند موسیقی، ویدئو یا جلوه‌های صوتی را از کامپیوتر بشنود.

اهمیت اسپیکر برای شما به کاربرد مورد نظر شما بستگی دارد. برای کارهای اساسی مانند کار های تایپی یا ورد یا مرور وب، اسپیکر حیاتی نیست. اما اگر از لپ تاپ برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی استفاده شود،بدیهی است که به اسپیکر خود نیاز دارید.

اسپیکر لپ تاپ علاوه بر اهمیتی که برای اهداف چندرسانه ای دارد، می تواند برای ارتباطات نیز مفید باشد. برای مثال، اگر از لپ‌تاپ برای ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنید بلندگو نیازی مبرم است. به طور کلی، اگرچه ممکن است بلندگوی لپ‌تاپ مهم‌ترین ویژگی لپ‌تاپ نباشد، اما جزو مهم ترین هاست.

اسپیکر
اسپیکر لپ تاپ

آیا می‌شود از لپ تاپ به عنوان بلندگوی گوشی استفاده کرد؟

بله، می‌توانید از لپ تاپ خود به عنوان بلندگوی گوشی خود استفاده کنید. یکی از راه های انجام این کار این است که گوشی خود را با استفاده از کابل صوتی 3.5 میلی متری یا اتصال بلوتوث به لپ تاپ خود متصل کنید و سپس موسیقی یا سایر محتوا ها را در گوشی خود پخش کنید. سپس صدا از طریق بلندگوهای لپ تاپ پخش می شود.

راه اول: کابل 3.5 میلی متری

برای استفاده از کابل صوتی 3.5 میلی متری، باید یک سر آن را به جک هدفون گوشی و سر دیگر را به جک ورودی صوتی لپ تاپ (معمولاً نماد هدفون) وصل کنید. سپس، ممکن است لازم باشد ورودی صدای لپ تاپ را به عنوان دستگاه پخش پیش فرض در تنظیمات صدای سیستم عامل خود انتخاب کنید که طریقه این موضوع را جلوتر خدمتتان خواهیم گفت.

اسپیکر موبایل و لپ تاپ
جک اسپیکر
بلوتوث لپ تاپ برای چک کردن اسپیکر

راه دوم: بلوتوث

اگر لپ‌تاپ شما قابلیت بلوتوث دارد، می‌توانید دو دستگاه را جفت کنید و از طریق بلندگوهای لپ‌تاپ به صورت بی‌سیم موسیقی پخش کنید. دقیقا مانند وصل شدن به ضبط ماشین. برای انجام این کار، بلوتوث را در هر دو دستگاه فعال کنید و از قسمت بلوتوث لپ تاپ دو دستگاه را باهم pair کنید.

شایان ذکر است که کیفیت صدا ممکن است به قابلیت های بلندگوها و سخت افزار صوتی لپ تاپ شما و همچنین کیفیت فایل های صوتی در حال پخش بستگی داشته باشد.

اسپیکر لپ تاپ

چه اسپیکری بخرم؟

به علل مختلفی مانند استهلاک قطعه یا ضربه به لپ تاپ ممکن است یک یا هر دو اسپیکر آن از کار بیفتد. در این شرایط باید با توجه به مدل و نوع لپ تاپ خود آن را تعویض کنید. مدل و برند سازنده، قیمت اسپیکر لپ‌تاپ را تعیین می کنند که بازه های قیمتی بسیار متفاوتی با یکدیگر دارند.

بلندگوی لپ تاپ بر اساس برند لپ تاپ و مدل آن طبقه‌بندی می‌شود. قیمت اسپیکر لپ‌تاپ به عواملی نظیر برند تولید کننده، کیفیت ساخت و میزان صدا بستگی دارد. مثلا اسپیکر های لپ تاپ اپل، قیمت بیشتری نسب به برند لنوو دارند.

اسپیکر بیرونی به چه چیزی گفته می‌شود؟

1.اسپیکر با استفاده از تشخیص صدا دستورات صوتی را به یک برنامه نرم افزاری می دهد.

2. اسپیکر برای تولید صدا به کامپیوتر متصل می‌شود. سیگنال مورد استفاده برای تولید صدایی که از بلندگوی کامپیوتر می‌آید توسط کارت صدای کامپیوتر ایجاد می‌شود. اگر درایور کارت صدای شما نصب نباشد دیگر صدایی نیز نخواهید داشت.

اسپیکر داخلی کامپیوتر:

بسیاری از کامپیوترهای قدیمی تر با یک صدای بیپ راه اندازی می‌شوند. بلندگوی داخلی صدای بوق را تولید می‌کند. در سال 1981، IBM اولین اسپیکر داخلی را معرفی کرد.

با وجود داشتن تنها دو سیم کوچک که آن را به مادربرد متصل می کرد، فقط قادر به تولید صداهای ساده بود. این اسپیکر فقط برای همان صدای کوتاه بیپ ساخته شد. این موضوع تا حدی به دلیل ناتوان بودن آن اسپیکر در تولید صدای با استاندارد کافی برای فیلم یا موسیقی بود.

اسپیکر داخلی کامپیوتر

هدف از بلندگوی داخلی چیست؟

کار اصلی بلندگوی داخلی ارائه “کدهای بوق” قابل شنیدن در طول فرآیند راه اندازی بود. این جزء فرآیندی است که بررسی می‌کند سخت افزار سالم است یا خیر. پس اگر یکی از قطعات شما خراب باشد یکی از چندین صدا توسط بلندگوی داخلی پخش می شود.

هر بوق نشانگر یک مشکل است. به طور کلی، تک بوق کوتاه به معنای “بدون مشکل” است.  

اسپیکر داخلی
کار نکردن اسپیکر
اسپیکر لپ تاپ کار نمی‌کند

چرا اسپیکر لپ تاپ کار نمی‌کند؟

هنگامی که بلندگوهای لپ تاپ کار نمی کنند، می تواند به دلیل مشکل در تنظیمات یا پیکربندی صدا، درایورهای دستگاه یا حتی نقص فیزیکی در بلندگوها یا سیم کشی باشد.

برای اینکه مشکل بلندگوهای خود را برطرف کنید، باید هر مشکل احتمالی را بررسی کنید، اصلاحات ممکنه را انجام دهید و سپس بررسی کنید که آیا بلندگوها کار می کنند یا خیر.

در اینجا رایج ترین مشکلاتی که ممکن است دلیل کار نکردن بلندگوهای لپ تاپ شما باشد گفته خواهد شد.

تنظیمات صدا: مشکلات ساده مانند بلندگوهای بی صدا اغلب باعث این مشکل می شوند.

پیکربندی بلندگو: مشکلات پیکربندی کمی پیچیده‌تر، مانند تنظیم نشدن بلندگوها به عنوان دستگاه صوتی پیش‌فرض، همچنین می‌تواند از کارکرد بلندگوهای لپ‌تاپ جلوگیری کند.

درایورهای خراب: اگر درایورهای صوتی شما خراب یا قدیمی هستند، جایگزین کردن آنها با جدیدترین درایورها معمولاً مشکل را برطرف می کند.

سخت افزار خراب: بلندگوهای شما ممکن است خراب شده باشند، آسیب دیده یا قطع شده باشند.

نحوه تعمیر اسپیکرهای لپ تاپ که کار نمی کنند

برخی از مشکلات اسپیکر لپ تاپ را می توان در خانه بدون هیچ ابزار یا تخصص خاصی برطرف کرد و برخی دیگر نیاز به عیب یابی و تعمیرات عمیق تری دارند. اگر می خواهید مشکل خود را در خانه حل کنید، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.

تعویض اسپیکر

1) از میوت نبودن دستگاه خود مطمئن شوید

دکمه ای روی کیبرد لپ تاپ ها وجود دارد که میوت نامیده می‌شوند. برای متوجه شدن اینکه لپ تاپ شما میوت است یا خیر، روی نماد بلندگو روی تسک بار کلیک کنید. اگر یک ضربدر در کنار خود دارد، روی آن کلیک کنید تا نادیده گرفته شود. همچنین اگر کیبرد لپ‌ تاپ شما یکی از این دکمه‌ها را دارد، می‌توانید از آن دکمه استفاده کنید.

کلید میوت اسپیکر

2) یک هدفون را امتحان کنید

با وصل کردن یک هدفون از سالم بودن دستگاه خود مطمئن شوید. لپ‌تاپ‌ها طوری طراحی شده‌اند که در صورت وصل بودن هدفون، به‌طور خودکار از بلندگوها به هدفون سوئیچ می‌کنند.

اگر صدایی از هدفون خود می‌شنوید، مشکل یا از نرم افزار و یا درایور مسئول تعویض خروجی ها است، یا مشکل از بلندگوهای لپ تاپ شما است.

3) مطمئن شوید که سنسور صدا خراب نیست

لپ‌ تاپ‌ ها از یک سنسور برای تشخیص اینکه هدفون را به جک صدا وصل کرده‌اید یا خیر، استفاده می‌کنند. اگر رایانه شما فکر کند که شما هدفون به دستگاه وصل کردید، حتی زمانی که واقعا وصل نیستند، صدا را به بلندگوها ارسال نمی‌کند.

این امکان وجود دارد که بتوانید سنسور را با خلال دندان فعال کنید، اما توجه داشته باشید که شکستن فیزیکی هر چیزی در داخل جک ممکن است گارانتی شما را باطل کند.

اگر مشکل از سنسور صوتی شما باشد، باید لپ تاپ خود را سرویس کنید.

4) دستگاه های خارجی

آیا تا به حال شده است که دستگاه خود را به یک ملانیتور خارجی یا یک اسپیکر خارجی وصل کرده باشید؟ اگر این کار را کردید باید خاطر نشان کنیم که این امکان وجود دارد که دستگاه شما از اسپیکر شما صدایی پخش نکند چون دستگاه های خارجی را به یاد می‌آورد.

برای سوییچ کردن بلندگو های خارجی روی بلندگوی داخلی دستگاه خود، روی نوار تسک بار آیکن بلندگو را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و بررسی کنید که آیا به یک دستگاه خارجی وصل است یا خیر. اگر نبود روی نام دستگاه فعلی کلیک کنید تا اسپیکر فعال شود.

در ویندوز های قدیمی روی نماد ویندوز در تسک بار کلیک کنید، و گزینه sounds را کلیک کنید، speakers را انتخاب کنید، روی گزینه set default کلیک کنید و در نهایت اوکی را بزنید. 

اسپیکر خارجی
اسپیکر پلی بک

5) عیب یابی

قسمت عیب یابی ویندوز خیلی از مشکلات را می‌تواند برای شما بررسی و برطرف کند بعد از انجام عیب یابی یا trouble shooting اگر صدا از اسپیکر ها در آمد یعنی مشکل شما برطرف شده است.

برای این امکان باید روی گزینه بلندگو های خود کلیک راست کنید و گزینه troubleshoot sound problems را کلیک کنید و صبر کنید تا عیب یابی اجرا شود.

6) audio enhancements را غیرفعال کنید

این قسمت خیلی کم باعث ایجاد این مشکل می شوند و همه لپ تاپ ها این مشکل را ندارند،ولی با این حال یک راه آسان برای امتحان کردن آن وجود دارد.

به مسیر زیر بروید:

control panel, hardware and sounds, sound

روی تب playback کلیک کنید و روی دستگاه صوتی خود کلیک راست کنید و گزینه properties  را انتخاب کنید. سپس برگه enhancements را انتخاب کنید و کادر غیرفعال کردن همه enhancements را کلیک کنید علامت بزنید.

7) درایور های خود را بررسی کنید

درایور صدا این امکان را به شما میدهد که بتوانید از اسپیکر های خود بهره وری داشته باشید و از آن ها صدا دریافت کنید. اگر درایور شما خراب یا قدیمی باشد شما نمی‌توانید این امکان را داشته باشید که صدایی از دستگاه خود دریافت کنید. با برنامه ای مثل درایورپک می‌توانید درایور صدای خود را آپدیت یا نصب کنید.

درایورپک

8) مرحله اخر: سوختن اسپیکر

اگر بلندگوهای شما هنوز کار نمی کنند، احتمالا دیگر اسپیکر شما سوخته است. اگر تصمیم گرفتید که اسپیکر خود را تعویض کنید پس با ما همراه باشید.  در این قسمت مراحل تعویض اسپیکر را خدمتتان خواهیم گفت.

اسپیکر خراب لپ تاپ
باز کردن قاب برای تعویض اسپیکر

1) مرحله اول: قاب را باز کنید

در مرحله اول شما باید قاب پشت یا همان قاب D را باز کنید. پیچ ها را باز و قاب را جدا کنید. مطمئن شوید که تمام پیچ ها را باز می‌کنید تا هنگام باز کردن قاب مورد شکستگی قرار نگیرد.

بررسی اسپیکر

2) مرحله دوم: اسپیکر ها را بررسی کنید

در این قسمت باید محل قرار گرفتن اسپیکر دستگاه خود را پیدا کنی. اسپیکر را بررسی کنید اگر مخروط اسپیکر خراب باشد باید تعویض شود تا مشکل شما حل شود. قسمت های دیگر را نیز بررسی کنید تا مشکل را پیدا کنید. اگر چیزی روی گریل اسپیکر گیر کرده باشد نیز ممکن است آسیب فیزیکی به اسپیکر شما وارد کند.

3) سیم کشی را بررسی کرده اید؟

شما حتما باید سیم کشی هایی به اسپیکر و لپ تاپ متصل شده اند را بررسی کنید. طول سیم را بررسی کنید که دچار پوسیدگی یا خرابی نشده باشند، از اسپیکر جدا نشده باشند و همینطور از مادربرد هم جدا نشده باشند. اگر می‌توانید سیم ها را دوباره متصل کنید و در پایان اسپیکر را به محل اصلی باز گردانید. لازم به ذکر است که شما در هنگام جا گذاری دوباره سیم های اسپیکر باید بسیار مراقب مادربرد باشید تا آسیبی نبیند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب های بیشتر شما کار خود را به یک تعمیرکار متخصص بسپارید.

سیم کشی اسپیکر
اسپیکر لپ تاپ
اسپیکر لپ تاپ لنوو

انواع اسپیکرها

  • اسپیکر داخلی لپ تاپ اپل Apple

با توجه به تلاش شرکت اپل در ارائه خدمات و قطعات با کیفیت بالاتر و قیمت بیشتر، بالاترین قیمت اسپیکر داخلی لپ‌تاپ متعلق به لپ‌تاپ‌های اپل است. اسپیکر لپ تاپ اپل خصوصاً سری مک بوک‌های ایر (Air) به دلیل ظریف بودن دستگاه، قیمت بالایی نیز خواهد داشت. نکته مهم اوریجینال بودن اسپیکر تهیه شده است.

  • اسپیکر داخلی لپ تاپ لنوو Lenovo

لنوو یکی از پرفروش‌ترین برندها در زمینه‌ طراحی، تولید و توسعه‌ی کامپیوترهای شخصی، ساخت قطعات لپ تاپ ، تبلت، گوشی هوشمند، سرور و تلویزیون‌های هوشمند است. این شرکت چینی وقتی با شرکت IBM ادغام شد توانست در دنیای تکنولوژی موقعیت خود را اثبات کند. باریک و کم وزن بودن لپ‌تاپ‌های این شرکت در قطعات داخلی آن نیز تأثیر گذاشته است. اسپیکر داخلی لپ‌تاپ لنوو برخلاف اپل دارای قیمت مناسبی است.

اسپیکر لپ تاپ ایسوس
  • اسپیکر داخلی لپ تاپ ایسوس ASUS

ایسوس یکی از پرطرفدارترین برندهای لپ تاپ در سراسر جهان است که انواع لپ تاپ ها با کاربردها و ویژگی های متنوع را در سبد محصولات خود دارد؛ در نتیجه بلندگو داخلی لپ‌تاپ ایسوس بسته به مدل دستگاه دارای قیمت و ویژگی‌های متنوعی است. برخی از محصولات حرفه‌ای ایسوس دارای کارت صدا و بلندگوی لپ تاپ با کیفیت بالاتر از نمونه‌های اقتصادی آن هستند. تعدد سری ها و مدل های این برند و بعضاً ویژگی منحصر بفرد آنها در طراحی باعث وجود انواع مختلفی از بلندگوهای این برند در سطح بازار می شود. این مرکز با بهره گیری از دانش و تجربه خود مطابق مدل لپ تاپ شما بهترین کیفیت قطعه را به شما عرضه می کند.

اسپیکر لپ تاپ ایسر
  • اسپیکر داخلی لپ‌تاپ دل Dell

کیفیت بالای قطعات و طراحی مجموعه‌ای کاربرپسند لپ‌تاپ‌های دل، امروزه طرفداران خودش را دارد که همیشه از مدل‌های جدید آن استقبال می‌کنند. بلندگوی داخلی لپ تاپ دل بر اساس 4 سری اصلی محصولات آن و مدل‌هایی که در هر یک از سری‌ها طراحی شده‌اند، طبقه‌بندی می‌شوند.

  • اسپیکر داخلی لپ‌تاپ سونی Sony

گرچه برند سونی با انواع تلویزیون‌ها و دستگاه‌های صوتی و تصویری آن شاخص است اما امروزه کاربران از لپ‌تاپ‌های سونی ساخت کشور ژاپن بسیار استقبال می کنند. از آنجا که این لپ‌تاپ‌ها اولین بار برای استفاده داخلی در کشور ژاپن طراحی شدند، خریداران انتظار بالایی از کیفیت آن را دارند. خرید و فروش بلندگوی داخلی لپ‌تاپ سونی نیز بر اساس سری و مدل ساخت لپ تاپ است.

  • اسپیکر داخلی لپ‌تاپ ایسر Acer

ایسر از برندهای ساخت لپ‌تاپ است که تقریباً هر نوع سیستمی را با توجه به بودجه خریدار در میان محصولاتش می‌توان یافت. از این رو اسپیکر داخلی لپ‌تاپ ایسر را باید بر اساس مدل دستگاه و سری آن تهیه کرد.

تعمیر و تعویض اسپیکر لپ تاپ

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک با بهره گیری از دانش و تجربه خود در زمینه تامین انواع قطعات و لوازم جانبی رایانه و همکاری با تامین کنندگان برندهای با کیفیت و به روز، ارائه دهنده انواع اسپیکر لپ تاپ می باشد. برندهای معتبر اسپیکرهای لپ تاپ مانند جی بی اِل، اِکس پی، تسکو، برای انواع مدل های لپ‌تاپ اچ پی، ایسوس، دِل، لنوو، سامسونگ، سونی، اِیسر و اِم اِس آی در این مرکز قابل تعویض هستند. این مرکز با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و ابزار بروز، همه روزه حتی ایام تعطیل، از ساعت 9 الی 21، آماده ارائه خدمات به شما کابران گرامی است. تمامی خدمات این مرکز با 6 ماه گارانتی، خدمت شما عرضه می شوند و عیب یابی به صورت رایگان در این مرکز صورت می گیرد.

سوالات شما

اسپیکر سخت افزاری است که برای پخش صدا ساخته و پرداخته می‌شود. امروزه اسپیکر های در مدل ها و طراحی های مختلفی با کیفیت های صدای مختلف تولید می‌شوند.

به طور کلی در صنعت الکترونیکی 2 نمونه اسپیکر اصلی وجود دارد. اسپیکر داخلی و اسپیکر خارجی.

بله اگر می‌خواهید از کیفیت صدای بالاتر و بهتری بهره‌مند شوید میتوانید از اسپیکر های خارجی استفاده کنید و از یکی از درگاه های ورودی لپ تاپ آن ها را به هم متصل کنید.

این خرابی ها یا به طور کلی صدا ندارند یا خش خش های کوتاهی دارد. اگر به طور کلی صدا نداشتید یا مشکل نرم افزاری است یا خود اسپیکر خراب شده است.

این قطعه در زیر لپ تاپ و روی مادربرد سوار است و خروجی صدا یا روی قاب است یا زیر قاب.

برای صدا گرفتن از لپ تاپ خود می‌توانید گوشی خود را از دو راه به دستگاه خود وصل کنید.

استفادهاز جک 3.5 میلی متری و استفاده از بلوتوث دستگاه خود

در این قسمت شما باید بلوتوث هر دو دستگاه را روشن کنید و در قسمت بلوتوث لپ تاپ و در قسمت pair new device دو دستگاه را با هم دیگر pair کنید.

این موضوع دلایل بسیاری دارد. میتواند به دلیل استهلاک و کارکرد بسیار آن باشد که در طول زمان دچار این مشکل شده است، ضربه خوردن می‌تواند این مشکل را درست کند و یا شاید هم آب خوردگی باعث سوختن این قطعه شود.

این اسپیکر ها در کامپیوتر های قدیمی استفاده می‌شدند و برای صداهای بوق بودند. صداهای بوق برای اعلام خرابی های قطعات کامپیوتر بودند که هر صدای بوق یک علامت خاص برای هر قطعه خاص است.

اولین بلندگوی داخلی را شرکت  ibm در سال 1981 در کامپیوتر خود قرار داد.

مشکل تنظیم نبودن صدا، درایور های آپدیت نشده یا نصب نشده که عدم وجودشان باعث نبود صدا در دستگاه شما می‌شود و باید حتما نصب باشند، پیکربندی بلند گو که نشان دهنده این است که بلند گوی سیستم شما به عنوان بلندگوی پیش فرض تنظیم نشده که این موضوع باید به صورت دستی تنظیم شود.

مورد آخر خرابی خود اسپیکر است که باید تعویض شود.

برای اینکه بدانید آیا اسپیکر لپ تاپ شما خراب است یا خیرچند راه را بایدامتحان کنید:

1) مطمئن شوید که لپ تاپ شما میوت نیست.

2) از یک هدفون کمک بگیرید

3) از خراب نبودن سنسور صدا مطمعن شوید

4) از پیش فرض نبودن یک دستگاه خارجی مطمعن شوید.

این سنسور تشخیص می‌دهد که دستگاه شما به جک صدا وصل است یا خیر. اگر سنسور شما خراب است مدام تشخیص می‌دهد که دستگاه شما به هدفون متصل است و از اسپیکر صدایی پخش نمی‌کند.

شما برای این کار باید به قسمت بلندگو رفته و چک کنید که آیا به یک دستگاه خارجی وصل است یا خیر. اگر نبود روی نام اسپیکر فعلی کلیک کنید تا اسپیکر دستگاه شما فعال شود.

بله این امکان وجود دارد ولی احتمال آن کم است. برای انجام عیب یابی صدا روی آیکن صدا در تسک بار کلیک راست کنید و گزینه troubleshoot sound problems را کلیک کنید تا عیب یابی انجام شود.

5/5 - (4 امتیاز)
5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mina
Mina
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
اسپیکر لپ تاپ من مدتی هست هنگام استفاده خش خش صدا میکنه و لپ تاپ دل مدل ۱۵۱۰ هست آیا میشه اسپیکرش رو تعویض‌کرد ممنونم

Azin
Azin
1 سال قبل

سلام هنگام کار کردن با دستگاه یهو از اسپیکر لپ تاپ صدای بلند و ناهنجاری پخش میشه و قطع نمیشه تا من خاموش نکنم لپ تاپ رو. بعد دوباره که روشن میکنم اوکیه تا وقتی باهاش یه مدت کار میکنم. این ایراد چه دلیلی میتونه داشته باشه ممنونم

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام