قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ

ممکن است شارژر لپ تاپ شما پس زمانی از استفاده دچار معایبی شود. این معایب می‌توانند از به صدا افتادن شارژر گرفته تا قطع و وصلی سیم آن باشند. بنابراین شما می‌بایست یا شارژر خود را عوض کنید یا آن را تعمیر کنید. اطلاع یافتن از قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ می‌تواند برای شما در تصمیم گیری موثر باشد. هر چند در اکثر موارد پیشنهاد ما خرید یک شارژر اورجینال لپ تاپ است که خیال شما را از هرگونه خرابی احتمالی راحت می‌کند.

نشانه های خرابی شارژر لپ تاپ

شارژر لپ تاپ زمانی که خراب می‌شود نشانه‌هایی دارد که بعضاً می‌توان از روی آن تشخیص داد که علت خرابی کجا است. از آن جا که شارژر لپ تاپ عوامل مختلفی برای خرابی می‌تواند داشته باشد، در ادامه تعدادی از نشانه‌های آن را ذکر می‌کنیم.

  • صدا دادن شارژ لپ تاپ

گاهی ممکن است شارژر لپ تاپ صدایی وز وز مانند بدهد. این صدا زمانی ایجاد می‌شود که سیم پیچ‌های داخل شارژر دچار سوختگی شوند. همچنین ایجاد اتصال کوتاه در اثر عوامل مختلف مثل آب ریختگی نیز می‌تواند موجب این صدا شود. شارژر سالم نیز تا حدی صدا تولید می‌کند اما آنقدری نیست که به راحتی شنیده شود و کاربر را اذیت کند. اگر صدایی که از شارژر می‌آید آزار دهنده باشد و به نظر نرمال نباشد، حتما باید به یک تعمیرکار متخصص لپ تاپ مراجعه کنید. ر این موارد ممکن است مشکل قابل تعمیر باشد اما در اکثر اوقات شارژر باید تعویض شود.

  • شارژ نکردن لپ تاپ

گاهی اوقات شارژر، لپ تاپ را شارژ نمی‌کند. عموماً در این موارد پیغامی در سیستم تحت عنوان «Plugged in, Not charging» نمایش داده می‌شود. در این موارد دلایل مختلفی می‌توانند باعث بروز چنین مشکلی شوند. یکی از این دلایل شارژر است که دچار کاهش آمپر شده و نمی‌تواند ولتاژ مناسب را برای شارژ باتری ایجاد کند. اما به طور قطعی نمی‌توان گفت که مشکل همین است، بنابراین دستگاه و شارژر باید توسط یک متخصص تعمیرات لپ تاپ بررسی شوند.

  • قطعی و وصلی شارژر لپ تاپ

زمانی که شارژر قطع و وصل می‌شود، مشکل می‌تواند از سیم شارژر باشد. سیم به مرور زمان دچار استحلاک می‌شود و در نقاطی، به ویژه ابتدا و انتهای آن، دچار قطعی می‌شود. سیم شارژر لپ تاپ کاملا قابل تعویض است و می‌توان با باز کردن قاب شارژر، آزادسازی اتصالات سیم به بورد شارژر و در نهایت لحیم کاری سیم‌های جدید به بورد آن را تعویض کرد. در هنگام تعویض باید به سیم‌های مثبت و منفی توجه داشت و آن‌ها را به پایه‌های مربوط به خود لحیم کرد. برای تعویض سیم شارژر خود، شما می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک مراجعه کنید و از خدمات ما توسط متخصصین مجرب استفاده کنید.

  • بوی سوختگی از شارژر لپ تاپ

گاهی ممکن است از شارژر شما بوی سوختگی بلند شود. پس از آن ممکن است از کار بیفتد و دیگر کار نکند اما موارد استثنا هم وجود دارد. بوی سوختگی عموماً مربوط به ترکیدگی و سوختن خازن های موجود در شارژر است که وظیفه ذخیره الکترسیته را دارند. در همه‌ی بوردهای الکتریکی خازن وجود دارد اما در بورد الکتریکی شارژرهای لپ تاپ خازن‌های بیشتر و بزرگتری وجود دارد. بوی سوختگی می‌تواند از اجزای دیگر شارژر لپ تاپ هم باشد، بنابراین تشخیص علت اصلی، توسط یک متخصص مجرب تعمیر لپ تاپ صورت می‌گیرد.

قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ

همانطور که می‌دانید مدل‌های متعددی از شارژر لپ تاپ وجود دارد که عموما به طور کلی و از لحاظ طراحی با هم متفاوت هستند. همچنین مشکلاتی که برای این شارژرها به وجود می‌آید، متعدد هستند و ابتدا باید عیب یابی شوند. پس ارائه قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ، پس از بررسی دقیق شارژر و عیب یابی آن توسط متخصص تعمیرات لپ تاپ امکان پذیر است.

مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک، با استفاده از به روزترین ابزار تعمیر و در اختیار داشتن متخصصین مجرب، آماده ارائه خدمات به کاربران گرامی انواع لپ تاپ ها از برندهای مختلف است. همچنین هزینه خدماتی که توسط این مرکز ارائه می‌شوند، همگی بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه هستند و پس از انجام عیب یابی توسط متخصصین ما، عیب و هزینه‌ی تعمیر آن به کاربر، قبل از انجام تعمیرات، اعلام می‌شود. همچنین در مرکز تعمیرات لپ تاپ آرتک، مجموعه خدمات عیب یابی به صورت رایگان انجام می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام