خرابی کابل فلت و مشکل تصویر لپ تاپ

تصویر لپ تاپ شما ممکن است دچار اختلالاتی شده باشد که ممکن است شما را کلافه کند. این اختلالات می توانند بیش از یک دلیل داشته باشند اما در اکثر اوقات یک دلیل محکم و موثق وجود دارد. تشخیص علت عدم کارکرد صحیح صفحه نمایش لپ تاپ، بر عهده یک متخصص تعمیرات لپ تاپ است. یکی از عواملی که می‌تواند برای صفحه نمایش مشکل ایجاد کند، خرابی کابل فلت لپ تاپ و مشکل تصویر لپ تاپ است. 

کابل فلت یا فلت تصویر لپ تاپ چیست؟

کابل فلت کابلی است که تصویر را از مادربورد لپ تاپ شما به صفحه نمایش انتقال می‌دهد. این کابل از مادربورد شروع می‌شود، از کنار یکی از لولاها عبور می‌کند و به مانیتور ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ متصل می‌شود. یک سر این کابل، سوکتی است که به مادر بورد متصل می‌شود و سر دیگر آن درگاه اتصال کابل فلت است که انواع مختلفی دارد.

عوامل خرابی کابل فلت لپ تاپ

فلت تصویر لپ تاپ، از جمله قطعات حیاتی در لپ تاپ است که وظیفه انتقال تصویر از مادربورد به صفحه نمایش را برعهده دارد. عوامل مختلفی می‌توانند باعث خرابی این قطعه شوند که در پایین به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شل شدن کابل فلت لپ تاپ

  • استحلاک و تمام شدن عمر کابل فلت

  • شکستن قاب و لولای لپ تاپ

  • کشیدگی کابل در اثر استفاده نامناسب

  • تعمیر نادرست لولای لپ تاپ و فشار آمدن به کابل فلت

  • خرابی های ولتاژ و آسیب رساندن به کابل فلت

  • ضربه خوردگی به لپ تاپ

انواع مختلف درگاه اتصال کابل فلت

درگاه اتصال کابل فلت در واقع همان قسمتی از کابل فلت است که به ال سی دی یا نمایشگر لپ تاپ متصل می‌شود. بسته به نوع لپ تاپ، برند آن، اندازه صفحه نمایش و سایر خصوصیات دیگر لپ تاپ، تعداد پین‌های آن متفاوت هستند. معمولا این درگاه‌ها 30 پین و 40 پین هستند اما در برخی برندها و مدل‌ها، ممکن است 25 پین وجود داشته باشد.

تعمیر کابل فلت لپ تاپ

برای تعمیر کابل فلت لپ تاپ باید کامل باز شود. چرا که کابل فلت هم به مادربورد و هم به ال سی دی لپ تاپ متصل است. مرکز تعمیرات تحصصی لپ تاپ آرتک با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و به روزترین ابزار آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی است. تمامی قیمت‌های اعلامی از سوی این مرکز بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه می‌باشند و تمامی خدمات به همراه 6 ماه گارانتی به مشتریان گرامی ارائه می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aabbaas
Aabbaas
1 سال قبل

سلام لپ تاپ من تصویر نمیده ب تازگی اینطوری شده اشکالش از چی ممکنه باشه؟؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Aabbaas

سلام دستگاه شما باید کامل تست بشه، دلیل مختلفی مثل قطعی کابل فلت، سوختن گرافیک یا سوختن ال سی دی می تونه داشته باشه.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام