قیمت تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ جز موارد مصرفی لپ تاپ است که وظیفه تغذیه انرژی دستگاه در زمان عدم اتصال به برق را دارد. باتری های لپ تاپ اعم از مدل های ایسوس، ایسر، لنوو، دل، اچ پی از سلول‌هایی تشکیل شده‌ است که این سلول‌ها همه در یک قاب قرار دارند. قیمت تعمیر و تعویض باتری‌ لپ تاپ، با توجه به برند، مدل و سال تولید دستگاه، متفاوت است.

دو نوع باتری لپ تاپ داریم: داخلی و خارجی. باتری لپ تاپ خارجی، بدون اینکه لپ تاپ باز شود، قابلیت قطع و اتصال به لپ تاپ را دارد. باتری‌های خارجی عموما پشت لپ تاپ و انتهای قاب D، قرار می‌گیرند. برعکس باتری‌های لپ تاپ داخلی درون خود دستگاه قرار دارند و برای جداکردن آن می‌بایست قاب‌های دستگاه باز شوند. قیمت تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ داخلی در کل گران‌تر است، چرا که نوع سلول‌های آن‌ها با سلول‌های باتری‌های متفاوت است.

باتری لیتیوم یون

این باتری‌ها از دو الکترود مثبت و منفی ساخته شده‌ است که توسط یک الکترولیت شیمیایی مایع مانند اتیلن کربنات یا دی اتیل کربنات جدا شده‌اند. ساختار این باتری و نحوه قرارگیری الکترولیت‌ها و الکترودها، امکان ساخت این نوع باتری را به صورت مستطیلی، فراهم کرده است.

ظرفیت باتری لیتیوم یون در طول چرخه شارژ کاهش می‌یابد و حتی در صورت عدم استفاده تخلیه می‌شود که چندان ایده‌آل نیست. بدتر از این مورد، این است که الکترولیت شیمیایی ممکن است در دماهای بالا یا در صورت سوراخ شدن ناپایدار شده و منجر به بروز پدیده «نشتی انرژی حرارتی» و آتش‌سوزی شود.

اگرچه متذکر می شویم که این مسئله بسیار نادر است. کنترل‌کننده‌های الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف اغلب برای تنظیم توان شارژ و دشارژ باتری و به منظور جلوگیری از گرمای بیش از حد آن استفاده می‌شوند.

 

 

تفاوت باتری های داخلی و خارجی لپ تاپ

1.باتری های داخلی لپ تاپ به این دلیل داخلی طراحی شدند که از صدماتی مثل رطوبت، ضربه و سولفاته کردن در امان باشند و طبق گفته خود شرکت هایی مثل Lenovo و Asus که سردمدار استفاده از باتری های داخلی هستند از گرما هم جلوگیری میکند. هر چند بسیاری از شرکت ها این موضوع را قبول ندارند چون اعتقاد دارند حرارت داخل لپ تاپ از خارج آن بیشتر است.

2-دسترسی به باتری های داخلی نسبت به باتری های خارجی مثل سابق راحت نیست و شما ناچارید وزن باتری را در زمانی که حتی به آن نیاز ندارید تحمل کنید. البته لازم به ذکر می باشد که با قرار دادن یک نرم افزار جهت مدیریت شارژ، تحت عنوان مدیریت انرژی یا Energy Management به شما امکانات زیادی در جهت مدیریت باتری را می دهد.

 امکانات جهت مدیریت باتری های داخلی

Balance : در این حالت شارژدهی مناسب است و بطور پیش فرض در این حالت قرار دارد.

High Performance : حداکثر شارژدهی مناسب برای انجام بازی ها و کار کردن با نرم‌افزار‌های سنگین و به طبع مدت زمان شارژ دهی هم کاهش می‌یابد‌.

Power Saver : در این حالت کمترین میزان انرژی را به سیستم لپ تاپ می‌دهد و برای زمانی که باتری به انتها می رسد و یا به مدت زمان شارژ دهی زیادی نیاز دارید مناسب است.

Stable Mode : همانند حالت قبل است با این تفاوت که سیستم هیچ گاه به حالت Sleep نمی رود‌.

3- باتری های داخلی بعد از تمام شدن طول عمرشان که حدود 3 تا پنج سال است باید تعویض شوند. بنابراین باید درب لپ تاپ باز شود و باتری تعویض گردد. یکی از نقاط ضعف این اقدام این است که عمر لپ تاپ کمتر می شود.

به طور کلی قبل از وسواس نشان دادن نسبت به باتری های خارجی و داخلی اگر از روش درست استفاده آنها اطلاعات کسب کنیم چه از نظر هزینه و چه از نظر امنیت وسایل شخصی سود بیشتری کسب خواهیم کرد.

قیمت تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ

چنانچه شما کاربر گرامی با هر گونه مشکل در باتری لپ تاپ خود مواجه شدید یا نیاز به تعمیر یا تعویض باتری اورجینال لپ تاپ خود داشتید، مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک، با در اختیار داشتن بروز ترین تجهیزات و متخصصین مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.قابل توجه این که عیب یابی سیستم شما در این مرکز به صورت کاملا رایگان انجام می شود و خدمات ارائه شده به مدت شش ماه گارانتی می گردد. این مرکز همه روزه حتی در ایام تعطیل از ساعت 9 لغایت 21 آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
1 سال قبل

سلام من یک لپ تاپ HP ENVY M6 دارم که باطریش خراب شده میزنم به شارژ بلافاصله درمیارم لپ تاپم خاموش میشه بنظرتون باطریمو باید تعويض کنم یا تعمیر؟؟؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  علی

سلام عمر باتری لپ تاپتون تموم شده و باید عوض بشه، پیشنهاد ما اینه که باتری رو عوض کنین چون باتری لپ تاپتون تو بازار پیدا میشه.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام