جستجو
جستجو

تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ
  1. Home
  2. تعمیرات لپ تاپ در تهران
  3. تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

همه ما از کلاهبرداری‌هایی که در فروش لپ تاپ، لوازم جانبی، نرم افزار و قطعات یدکی آنها انجام می‌شود آگاه هستیم. ممکن است یک لپ‌تاپ با نام تجاری ارزان‌تر را بجای جدیدترین لپ‌تاپ مارک‌دار بفروشند. برخی حتی ممکن است قطعات لپ تاپ را به نام آنهایی که دارای مارک هستند بفروشند. در حالی که برخی از آنها را می‌توان به راحتی تشخیص داد، خیلی‌ها همچنان به سختی می‌توانند بین قطعات اصلی و تکراری تمایز قائل شوند. شناختن قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ نیاز به مشاهده دقیق و دانش عمیق در مورد جزئیات اصلی شرکت دارد تا قطعات اصلی را از قطعات تکراری تشخیص دهد. این مقاله در پاراگراف‌های بعدی شما را در مورد چگونگی شناسایی قطعات اصلی لپ تاپ راهنمایی می‌کند. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک در زمینه تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ فعالیت دارد و می‌تواند مشاوره‌های لازم تعمیر و یا ارتقا لپ تاپ را به شما بدهد. برای دریافت مشاوره رایگان آرتک می‌توانید با ما تماس بگیرید.

با ما در ارتباط باشید

صفحه آپارات و اینستاگراممون رو هم دنبال کنید که کلی ویدئو خفن براتون آماده کردیم 🛠️🗜️

به نقل از وبسایت mylaptopspares.com برای تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

هنگامی که ما یک لپ‌تاپ جدید، قطعات جایگزین لپ‌تاپ یا لوازم جانبی لپ‌تاپ می‌خریم، رایج‌ترین نگرانی این است که آیا محصول اصلی را دریافت می‌کنیم یا خیر. با رشد قارچ گونه بازار لوازم الکترونیکی تقلبی، نگرانی شما آشکار است. با یک قطعه لپ‌تاپ اصلی، دسترسی به عملکرد مورد انتظار را از دست می‌دهید و هزینه بالایی برای یک محصول تقلبی می‌پردازید. خوشبختانه، شما می توانید از کلاه رفتن سر خود جلوگیری کنید.

بایوس لپ تاپ خود را بررسی کنید!

تنظیمات بایوس لپ تاپ در شناختن تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

تقریباً در هر رایانه شخصی یا لپ تاپ، هنگام راه اندازی، گزینه ای برای دسترسی به اطلاعات سیستم نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال، در لپ‌تاپ‌های دل، در لوگوی نمدی، با فشار دادن کلید F2 روی صفحه‌کلید، فرد به اطلاعات سیستم دسترسی پیدا می‌کند. در آن اطلاعات سیستم، ممکن است اطلاعاتی در مورد قطعات متصل به لپ تاپ مانند باتری پیدا کنید. در آن اطلاعات، تنها قطعه اصلی شناسایی می‌شود و هر قطعه جعلی توسط لپ تاپ شناسایی نمی‌شود. ممکن است مشخص شود که این محصول اصل است یا تقلبی.

برچسب امنیتی یا لیبل روی قطعات

این ویژگی توسط بسیاری از شرکت ها ارائه شده است. بر روی هر محصول و قطعات یدکی شرکت، یک برچسب امنیتی چسبانده شده است که اتفاقاً اثبات اصالت است. برخی از برندها مانند HP از هولوگرام‌هایی تشکیل شده اند که وقتی در جهت خاصی کج می‌شوند در جهت‌های خاصی حرکت می‌کنند. با این حال، این برچسب امنیتی در محصولات جعلی در هر یک از عوامل ذکر شده در بالا متفاوت است.

لیبل امنیتی در شناختن تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

جنس اصلی هولوگرام دارد!

هولوگرام ها از جمله شناسه‌های اصلی هستند که بر روی قطعات یا محصولات اصلی قرار می‌گیرند. بعضی اوقات این هولوگرام‌ها را با شباهت‌های معمولی جعلی می‌کنند. با این حال، از جهات مختلف، حداقل تفاوت‌های جزئی بین هولوگرام‌های اصلی و جعلی وجود دارد. برای شناسایی قطعات اصلی لپ‌تاپ، باید از این تفاوت‌ها در هولوگرام‌ها آگاهی کامل داشت.

هولوگرام اصلی HP

بررسی QR کد قطعه

QRکد قطعه

این ویژگی در میان سایر ویژگی‌ها بهترین است، زیرا تنوع کاملی را در بین محصولات تقلبی و اصلی ارائه می‌دهد. هر محصول اصلی یک برچسب کد QR به آن متصل است. هنگامی که این کد QR توسط برنامه اسکنر کد QR اسکن می‌شود، یک کد امنیتی ارائه می‌دهد که باید با کد امنیتی موجود در کد QR مطابقت داده شود. اگر کد مطابقت نداشته باشد، محصول جعلی است.

به قیمت قطعه دقت کنید!

می توان از قیمت محصول به عنوان عامل شناسایی استفاده کرد. اگر محصولی توسط یک شرکت واقعی با قیمتی بالاتر از فروش خارج از کشور فروخته شود، پس محصولی که در خارج فروخته می‌شود، جعلی است. به این ترتیب، بسته به قیمتی که قطعه به فروش می‌رسد، می‌توان قطعات یدکی اصلی لپ تاپ را شناسایی کرد. مجموعه تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک تنها از قطعات اصلی لپ تاپ در خدمات و جایگزینی خود استفاده می‌کند.

اصل و تقلبی بودن جنس را از روی بسته بندی تشخیص دهید!

اکثر شرکت ها محصولات خود را در بسته بندی‌های مارک رسمی به فروش می‌رسانند. جعلی ها در یک بسته بندی عمومی، ساده یا بسته بندی شده با لفاف‌های حباب دار فروخته می‌شوند. اگر قطعه ای را می‌خرید که در بسته بندی ساده فروخته می‌شود، ممکن است تقلبی باشد.

بسته بندی اصلی قطعات لپ تاپ در تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ
بسته بندی قطعات غیراصل لپ تاپ در تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

آیا قطعه‌ای که تهیه کرده‌اید، شماره پیگیری دارد؟

هر محصول یا قطعه یدکی دارای یک شماره رهگیری منحصر به فرد است که به عنوان برچسب روی محصول چسبانده شده یا روی محصول چاپ شده است. هر شرکتی شماره شروع منحصر به فرد خود را در این شماره پیگیری دارد. در صورت خرید قطعات یدکی شرکت اچ پی، محصولات اصلی اچ پی عدد 6 را در شماره ردیابی محصولات آن به عنوان شماره شروع می‌دانند. اگر شماره شروع هر محصول HP چیزی غیر از “6” باشد، محصول جعلی است. به همین ترتیب، فرد باید از مبانی شماره پیگیری شرکت‌های مختلف آگاهی داشته باشد.

شماره پیگیری قطعه در شناختن تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

اگر مشخصات روی قطعه غلط املایی دارند، شک کنید!

این علامت شناسایی اصلی است که تقریباً در هر محصولی دیده می‌شود. این نیاز به دانش عمیق هیچ شرکت یا محصول آن ندارد. این فقط مستلزم مشاهده دقیق مواد چاپ شده روی محصول است. در موارد چاپی، محصولات اورجینال حاوی هیچ گونه اشتباه املایی نیستند یا به سادگی می‌توان گفت که هیچ یک از کلمات چاپ شده غلط املایی ندارند. با این حال، در اکثر محصولات تقلبی، حداقل یکی از کلمات چاپ شده روی محصول اشتباه املایی دارد. با مشاهده دقیق، به راحتی می‌توان به تفاوت قطعات اصلی لپ تاپ و تقلبی پی برد.

غلط املایی در مشخصات قطعه
غلط املایی در مشخصات قطعه3
غلط املایی در مشخصات قطعه2

کیفیت قطعه بیانگر همه چیز است!

زمانی که تمام موارد بالا را بررسی کردید و باز هم نتوانستید تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ را تشخیص دهید، تنها راه این است که از سخت افزار مورد نظر استفاده کنید. در این حالت زمان همه چیز را برای شما بازگو می‌کند. اگر قطعه‌ی شما برایتان خوب کار کرد، چه از لحاظ بازدهی و چه از لحاظ عمر، یعنی قطعه‌ی شما اورجینال بوده است. در غیر این صورت قطعه شما فیک بوده و شما می‌بایست به مرکز تعمیراتی که قطعه را از آن تهیه کرده‌اید، مراجعه کنید.

کیفیت قطعات لپ تاپ در شناختن تفاوت قطعات اورجینال و فیک لپ تاپ

با نشانه‌های داده شده در بالا، شناسایی قطعات یدکی اصلی لپ تاپ و رایانه شخصی برای هر کسی آسان می‌شود.

سوالات متداول

با توجه به برند و مدل لپ تاپ خود وارد منوی بایوس آن شوید و از قسمت System Information قطعاتی که روی سیستم شما نصب شده‌اند را بررسی کنید.

معمولاً لیبل‌هایی که روی قطعات اورجینال نصب هستند، دارای کدی هستند که از سایت خود سازنده‌ی لپ تاپ قابل استعلام می‌باشد. 

بسته بندی قطعاتی که اورجینال هستند، به ظاهر شکیل‌تر هستند و از قطعه در مقابل ضربات بیشتر محافظت می‌کنند.
معمولاً بر چسب مشخصات قطعات غیر اصل و فیک که حاوی مشخصات قطعه ست، دارای غلط املایی است. بهتر است با بررسی قطعه اصل و مقایسه با قطعه فعلی از نبود غلط املایی در آن اطمینان حاصل کرد.
عمدتاً قطعات مصرفی لپ تاپ مانند باتری‌ها هستند که مشابه غیراصل دارند. در رده‌ی بعدی قطعاتی که در لپ تاپ‌ها بیشتر خراب می‌شوند مانند فن‌ها قرار می‌گیرند.
Rate this post
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام