رفتن تصویر با باز و بسته کردن لپ تاپ

ممکن است مشاهده کنید که رفتن تصویر با باز و بسته کردن  درب لپ تاپ، زمانی که روشن است، اتفاق می افتد. درب لپ تاپ شما تا زاویه‌ی خاصی باز و بسته می‌شود. اگر در این بازه درب لپ تاپ را حرکت می‌دهید و تغییراتی را در صفحه نمایش خود مشاهده می‌کنید، بدین معنی است که کابل فلت لپ تاپ شما آسیب دیده است.

کابل فلت یا فلت تصویر لپ تاپ چیست؟

کابل فلت کابلی است که تصویر را از مادربورد لپ تاپ شما به صفحه نمایش انتقال می‌دهد. این کابل از مادربورد شروع می‌شود، از کنار یکی از لولاها عبور می‌کند و به مانیتور ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ متصل می‌شود. یک سر این کابل، سوکتی است که به مادر بورد متصل می‌شود و سر دیگر آن درگاه اتصال کابل فلت است که انواع مختلفی دارد.

انواع مختلف درگاه اتصال کابل فلت

درگاه اتصال کابل فلت در واقع همان قسمتی از کابل فلت است که به ال سی دی یا نمایشگر لپ تاپ متصل می‌شود. بسته به نوع لپ تاپ، برند آن، اندازه صفحه نمایش و سایر خصوصیات دیگر لپ تاپ، تعداد پین‌های آن متفاوت هستند. معمولا این درگاه‌ها 30 پین و 40 پین هستند اما در برخی برندها و مدل‌ها، ممکن است 25 پین وجود داشته باشد.

دلیل رفتن تصویر با باز و بسته کردن لپ تاپ

کابل فلت لپ تاپ از کنار لولا عبور می‌کند و به مرور زمان با باز و بسته کردن درب لپ تاپ دچار استحلاک می‌شود. همچنین بی‌احتیاطی و بد و باز کردن درب لپ تاپ، وارد شدن ضربه به لپ تاپ، شکسته شدن قاب‌های لپ تاپ و فشار وارد شدن به لولا نیز می‌توانند آسیب‌های شدیدی به کابل فلت وارد کنند. به همین دلایل زمانی که درب لپ تاپ خود را باز و بسته می‌کنید، موجب قطعی تصویر لپ تاپ می‌شود.

ناگفته نماند که ممکن است مشکل ایجاد شده از ال سی دی لپ تاپ شما نیز باشد. عموماً مشکلاتی که مربوط به صفحه نمایش لپ تاپ هستند، می‌توانند گول زننده باشند و با توجه به دخالت عوامل مختلف در خرابی آن، لازم است عیب یابی صحیحی در این خصوص انجام شود. پس از اینکه لپ تاپ به طور کامل عیب یابی شد، متخصص می‌تواند به شما کاربران گرامی، دلیل اصلی مشکل لپ تاپتان را اعلام کند.

تعمیر کابل فلت لپ تاپ

برای تعمیر کابل فلت لپ تاپ باید کامل باز شود. چرا که کابل فلت هم به مادربورد و هم به ال سی دی لپ تاپ متصل است. مرکز تعمیرات تحصصی لپ تاپ آرتک با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و به روزترین ابزار آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی است. تمامی قیمت‌های اعلامی از سوی این مرکز بر اساس نرخ‌های اعلام شده از سوی اتحادیه می‌باشند و تمامی خدمات به همراه 6 ماه گارانتی به مشتریان گرامی ارائه می‌شود.

Rate this post
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سروش کاظمی
سروش کاظمی
1 سال قبل

سلام لپ تاپ من به تازگی مشکل نویزتصویر داره یعنی بازش میکنم یا میبندمش تصویرخراب میشه
با اطلاعاتی که از سایت های مختلف دیدم نتونستم بفهمم مشکلش چیه سایت شما رو دیدم خیلی چیزا یاد گرفتم برای همین اومدم که مشورت بگیرم اگر شما بخوایین تعمیر کنین چقدر قیمتش میشه بدلیل کارم که تو بانک هست عجله دارم مرسی از سایتتون

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  سروش کاظمی

سلام اول باید دستگاهتون عیب یابی بشه که مطمئن بشیم مشکل از کابل فلت تصویر دستگاهتون هست. بعد از اون با فهمیدن مدل دستگاهتون، تعمیر و تعویض کابل فلت تصویر تنها 1 ساعت زمان می برد.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام