قیمت تعمیر و تعویض پورت USB 3 لپ تاپ

قیمت تعمیر و تعویض پورت USB 3 لپ تاپ از جمله دغدغه‌های مشتریان است. درگاه یو اس بی 3 لپ تاپ هایی مثل ایسوس، لنوو و حتی اپل و مایکروسافت ممکن است در اثر بی احتیاتی بشکنند و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا کنند. برای برآورد و تخمین هزینه تعمیر و تعویض درگاه USB 3 خود می‌توانید با متخصصین ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ آرتک تماس حاصل فرمایید.

بررسی لپ تاپ برای داشتن پورت‌های USB 3.0

چه لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تبلت، داشتن دستگاهی که از فناوری USB 3.0 پشتیبانی می‌کند، همیشه مفید است، زیرا امکان انتقال سریع‌تر داده بین دستگاه‌ها، مانند حافظه‌های قابل جابجایی، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را فراهم می‌کند. پورت USB 3.0 لپ تاپ ایسوس که گاهی اوقات به عنوان “USB Super Speed” شناخته می شود، 10 برابر سریع‌تر از USB 2.0 داده‌ها را انتقال می‌دهد و سرعت انتقال نسبتاً چشمگیر 4.8 گیگابیت در ثانیه را ایجاد می‌کند.

آیا دستگاه من پورت USB 3 دارد؟

همیشه بلافاصله مشخص نیست که کدام درگاه های USB از استاندارد نسل سوم سریعتر پشتیبانی می‌کنند. با این حال، چند راه وجود دارد که می‌توانید متوجه شوید.

  • بصری

کناره های لپ تاپ یا پشت کامپیوتر خود را بررسی کنید و ببینید آیا پورت های USB دارای کد رنگی هستند یا خیر. معمولا، پورت‌های USB 3.0 و کانکتورها به رنگ آبی هستند، بنابراین می توانید به راحتی آنها را از هم متمایز کنید.

اگرچه در برخی لپ تاپ‌ها، ممکن است آبی نباشند. همچنان این احتمال وجود دارد که پورت‌های دستگاه شما سریعتر از USB 2.0، نسل قبلی باشند، زیرا برخی از تولیدکنندگان تمایلی به استفاده از پورت های با رنگ روشن ندارند. بررسی کنید که آیا پورت ها در کنار آنها (یا پایین قاب در برخی از لپ تاپ‌ها) علامت گذاری شده اند یا خیر. در غیر این صورت، باید در ویندوز جستجو کنید.

  • مدیریت دستگاه

اگر نمی‌توانید سرنخ فیزیکی پیدا کنید، همیشه می‌توانید از طریق مدیریت دستگاه رایانه شخصی خود را بررسی کنید. ابتدا «Device Manager» را از طریق کنترل پنل یا با جستجوی آن از طریق منوی استارت باز کنید. در پنجره Device Manager، روی علامت مثبت در کنار Universal Serial Bus controllers کلیک کنید و یک کادر اطلاعات اضافی باز می‌شود. در اینجا لیستی از پورت های USB نصب شده بر روی رایانه خود را مشاهده خواهید کرد. اگر نام پورت USB شما حاوی “Universal Host” باشد، درگاه شما نسخه 1.1 است. اگر نام پورت حاوی هر دو ” Universal Host” و “Enhanced Host” باشد، پورت شما نسخه 2.0 است. و اگر نام پورت حاوی “USB 3.0” باشد، پورت شما نسخه 3.0 است.

  • کابل USB 3.0

کابلی که برای اتصال دستگاه USB 3.0 خود به لپ تاپ یا رایانه شخصی خود استفاده می‌کنید نیز باید USB 3.0 باشد تا از انتقال سریع‌تر داده پشتیبانی کند. در انتهای کابلی که به رایانه شخصی خود وصل می‌کنید، اساساً یکسان به نظر می‌رسد، اما در انتهایی که به دستگاه متصل خود وصل می‌کنید، یک کانکتور به شکل متفاوت دارد.

قیمت تعمیر و تعویض پورت USB 3 لپ تاپ

اصولا قیمت پورت‌های USB 3 با توجه به برند، مدل و سال دستگاه متفاوت است و فرق می‌کنند. برای برآورد هزینه، معمولا برندهایی مثل ایسوس، لنوو و دل قیمت و هزینه تعمیر و تعویض کمتری نسبت به برندهای خاص‌تر مثل اپل و مایکروسافت دارند. متخصصین مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک می‌توانند شما را در امر تخمین و برآورد هزینه تعویض پورت یو اس بی 3 لپ تاپ تان، یاری کند.

 

5/5 - (1 امتیاز)
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام