کابل فلت 30 پین و 40 پین لپ تاپ

کابل فلت یکی از اجزای مهم لپ تاپ است که وظیفه انتقال تصویر از مادربورد به صفحه نمایش را به عهده دارد. پشت صفحه نمایش شما چه ال ای دی باشد و چه ال سی دی، دارای درگاهی است که محل اتصال کابل فلت به آن است. این درگاه عموماً یا 30 پین است و یا 40 پین. در ادامه بیشتر از کابل فلت 30 پین و 40 پین لپ تاپ صحبت می کنیم.

کابل فلت 30 پین لپ تاپ

کابل فلت 30 پین لپ تاپ معمولا برای نمایشگرهای ال سی دی در لپ تاپ ها استفاده می شود. در سر این فلت تصویر، دندانه یا به اصطلاح پین هایی وجود دارند که وارد مادگی موجود پشت نمایشگر لپ تاپ می‌شوند. در جا زدن این پین‌ها باید بسیار دقت کرد زیرا اگر به اشتباه جا زده شوند یا بیش از فشار به آن‌ها وارد شود، ممکن است دچار شکستگی شوند و دیگر تصویر را نشان ندهند. سری‌های این پین‌ها رساناهای الکتریکی بسیار قوی هستند و نسبت به گرمای زیاد آسیب‌پذیر نیستند، هرچند اجزای دیگر لپ تاپ اینطور نیستند.

کابل فلت 40 پین لپ تاپ

کابل فلت 40 پین لپ تاپ، که عموماً در ال ای دی های لپ تاپ‌ها استفاده می‌شود، در درگاه اتصال خود به نمایشگر، دارای 40 پین است. این چهل پین که خود رساناهای بسیار قوی هستند، درون درگاه قرار می‌گیرند و تصویر را به LED منتقل می‌کنند. همانطور که گفته شد، این پین‌ها بسیار حساس هستند و نباید به آن‌ها فشار زیادی وارد کرد وگرنه دچار شکستگی می‌شوند. بعضی از مدل‌ها لپ تاپ ممکن است کابل فلت 25 پین دریافت کنند. این معمولا برای لپ تاپ‌هایی با اندازه صفحه نمایش کوچک‌تر است. حساسیت فلت تصویر در این لپ تاپ‌ها نیز بالا است و در هنگام تعویض آن باید بسیار دقت نمود.

عوامل خرابی کابل فلت لپ تاپ

فلت تصویر لپ تاپ، از جمله قطعات حیاتی در لپ تاپ است که وظیفه انتقال تصویر از مادربورد به صفحه نمایش را برعهده دارد. عوامل مختلفی می‌توانند باعث خرابی این قطعه شوند که در پایین به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

شل شدن کابل فلت لپ تاپ

استحلاک و تمام شدن عمر کابل فلت

شکستن قاب و لولای لپ تاپ

کشیدگی کابل در اثر استفاده نامناسب

تعمیر نادرست لولای لپ تاپ و فشار آمدن به کابل فلت

خرابی های ولتاژ و آسیب رساندن به کابل فلت

ضربه خوردگی به لپ تاپ

تعمیر کابل فلت لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما دچار مشکلاتی شد که در آن‌ها تصویر شما به خوبی و با کیفیت نشان داده نمی‌شود، ممکن است ایراد از کابل فلت شما باشد. فلت تصویر لپ تاپ در اکثر موارد با هزینه‌ای نه چندان زیاد قابل تعویض است. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک، با در اختیار داشتن متخصصین مجرب، ابزار به روز و دسترسی سریع به تامین کنندگان قطعات، آماده ارائه خدمات به شما کاربران گرامی است. این مرکز تمام خدمات ارائه شده خود را 6 ماه گارانتی می‌کند.

4.9/5 - (17 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aboss
Aboss
1 سال قبل

سلام من ی لپ تاپ لنوو دارم که با بازو بسته کردن لپ تاپ تصویر میپره اشکالش از همین کابل فلت تصویره؟

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Aboss

سلام احتمال خیلی زیاد بله

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام