بهترین تعمیرکار لپ تاپ

بهترین تعمیرکار لپ تاپ

بسته به مشکلی که برای لپتاپ شما اتفاق افتاده، ممکن است دستگاه شما به مجموعه گسترده‌ای از خدمات نیاز داشته باشد؛ از تعویض تاچ و ال سی دی  و سی‌ پی یو لپ تاپ و تعویض تاچ پد لپ تاپ گرفته تا تعویض کابل فلت و تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ و ریبال کردن چیپ گرافیک. گرچه یافتن مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران کار ساده‌ایست اما یافتن بهترین تعمیرکار لپ تاپ برای رفع این مشکلات کار ساده‌ای نیست.

گاهی نیز ممکن است ایراد دستگاه شما نرم افزاری بوده مثلا دچار به کندی و هنگی سیستم باشید؛ در این صورت دستگاه شما نیاز به عیب یابی نرم افزاری، بک آپ گیری و ریستور ویندوز و دیگر خدمات نرم افزاری داشته باشد.

تعمیرکار لپ تاپ یا تکنسین لپتاپ کسی که در زمینه فن آوری اطلاعات یا IT تخصص دارد. تخصص IT در زمینه انواع کامپیوتر و لپ تاپ رفع مشکلات آن فعالیت دارد. تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپ تاپ کار ساده ای نیست و نیازمند سالها تجربه و آزمون و خطا و آموزش است. پروسه  تبدیل شدن به یک تعمیرکار خوب در حوزه لپتاپ نیازمند مدتها کار آموزی و آموزش دارد. چه بسیار تعمیرکاران غیرحرفه‌ای که با ارائه خدمات بی کیفیت باعث وارد آمدن صدمات شدیدتری به مشتریان خود میشوند.

بهترین تعمیرکار لپ تاپ داری صفات به خصوصی است. برای مثال خدمات بهترین تعمیرکار لپ تاپ دارای ضمانت است؛ بهترین تعمیرکار لپ تاپ از قطعات اصل و با کیفیت استفاده می کند؛ بهترین تعمیرکار لپ تاپ با شما صادقانه رفتار میکند؛ بهترین تعمیرکار لپ تاپ امانتدار اطلاعت شماست.

بهترین تعمیرکار لپتاپ معمولا نمایندگی رسمی آن لپتاپ است. مانند نمایندگی لپتاپ ایسوس و نمایندگی لپتاپ لنوو.

فهرست

به نقل از وبسایت budgetpcupgraderepair.com

لپ تاپ شما باید توسط یک شخص یا تیم حرفه ای سرویس تعمیر شود. با این کار خیال شما از بابت حفظ و خصوصی ماندن اطلاعات شخصیتان راحت است؛ بلکه سرویس شدن لپتاپ شما توسط چنین به افزایش طول عمر لپ تاپ شما کمک خواهد کرد. لپ تاپ‌هایی که به درستی تعمیر نمیشوند به سرعت کند، غیرپایدارو غیر قابل اعتماد می شوند. بدتر از آن حتی امکان داغ کردن و سوختن قطعات داخلی در آنان وجود خواهد داشت.

 

بهترین تعمیرکار لپ تاپ در حال کار

خدمات بهترین تعمیرکار لپتاپ دارای ضمانت است

هر متخصصی با هر زمینه از تخصص چنانچه از کیفیت کار خود اطمینان داشته باشد از ارائه ضمانت در مورد کیفیت کار خود ابائی ندارد. ارائه ضمانت توسط هر متخصصی در هر زمینه ای نشان از اعتماد و اطمینان آن شخص یا شرکت نسبت به تخصص و یا متخصصان خود است.

ضمانت تعمیرات نوعی از ضمانت است که در آن فرد یا مجموعه انجام دهنده تعمیرات، قطعه تعمیر و یا تعویض شده خود را تا مدت زمان خاصی از هر نوع آسیب و اختلال مجدد در عملکرد بیمه میکند. این نوع ضمانت نشان دهنده صداقت در عمل و اطمینان تعمیرکار در کار خویش است. میزان مدت زمان این نوع ضمانت ها بسته به نوع کالای مورد تعمیر قرار گرفته و پارامتر های دیگرمتفاوت است.

 در حوزه تعمیرات لپتاپ این مدت معمولا شش ماهه است. مجموعه آرتک به عنوان بهترین تعمیرکار لپتاپ به این قائده حرفه ای پایبند بوده و خدمات خود را با ضمانت شش ماهه و شرایط تخفیفی یکساله ارائه می دهد.

خواهش ما از عزیزانی که لپ تاپ آنان نیاز به تعمیر دارد این است که هیچگاه دستگاه خود را به مراکز یا افراد فاقد این ضمانت نسپارند. این نوع افراد یا مراکز با توجه به سطح تخصص نیروهای خود و قطعه‌های مصرفی در فرآیند تعمیرات از کیفیت کار و قطعه‌های مصرفی خود خود اطلاع داشته و از ارائه ضمانت خودداری میکنند.

ضمانت خدمات بهترین تعمیرکار لپ تاپ

بهترین تعمیرکار لپ تاپ از قطعات اصل و با کیفیت استفاده می کند

یک تعمیرکار خوب لپتاپ در راستای حسن امانت داری و تامین منافع مشترین سعی میکند تا جای ممکن از بهترین و با کیفیت ترین قطعات برای جایگزینی قسمت آسیب دیده استفاده کند. جایگزینی قطعات آسیب دیده با قطعات بی کیفیت و غیر اصل نه تنها باعث هدر رفت هزینه مشتری میشود بلکه ممکن است در صورت استفاده از قطعات غیر اصل و بی کیفیت آسیب‌های به دیگری قطعات لپتاپ وارد شود. در حالتی که یک تعمیرکار لپتاپ که بتوان او را بهترین تعمیرکار لپ تاپ نامید، به دلایلی همچون نبود قطعات اورجینال در بازار یا قیمت‌ های بالا ناچار به استفاده از قطعات غیراصل یا های‌کپی شود این موضوع را به مشتری اطلاع خواهد داد.

چه بسیار تعمیرکارانی که با دریافت مبلغ قطعات اصلی از قطعات غیر اصل و بی کیفیت در تعمیرات خود استفاده میکنند. این افراد علاوه بر رواج بی اعتمادی در جامعه علی‌الخصوص در فضای کسب و کار باعث خدشه دار شدن وجه صنف خود نیز خواهند شد.

با جست و جوی کوچکی در بازار می توانیم قطعات غیر اصل، بی کیفیت و های‌کپی را با قیمت‌هایی پایین تر از قطعات اصلی بیابیم. تعمیرکاری که پیرو اصول اخلاق حرفه‌ای نیست ضمن دریافت هزینه قطعه اصل، از قطعات ارزان قیمت و غیر اصل در تعمیرات لپ تاپ خود استفاده میکند.

کسی که بتوان او را بهترین تعمیرکار لپتاپ دانست تحت هیچ شرایطی اخلاق حرفه ای خود را زیرپا نگذاشته و در جهت منافع مشتریان خویش حرکت می کند.

مادربرد لپ تاپ

بهترین تعمیرکار لپ تاپ با شما صادقانه رفتار میکند

رفتار صادقانه در تمام مراحل تعمیر لپ تاپ از مهمترین ویژگی های بهترین تعمیرکار لپ تاپ است. صداقت در رفتار یکی دیگر از قوائد حرفه ای صنف تعمیر لپتاپ است. رعایت کردن یا نکردن این قائده در این صنف به معنای به صرفه بودن یا نبودن تعمیر انجام تعمیرات لپتاپ است.

 چه درعیب یابی سخت افزاری چه در عیب یابی نرم افزاری چه در اعلام هزینه تعمیرات و چه در جایگزینی قطعه صداقت عاملی حیاتی در فرآیند تعمیرات لپتاپ است.

در بسیاری از موارد مشکل لپتاپ مشتریان محترم مربوط به سخت افزار نشده و نرم افزاری است؛ در اینگونه موارد تعمیرکاری که پایبند به اصول اخلاقی نباشد مشکلات دستگاه را مربوط به سخت افزار یا بخش هایی که تعمیر آنان هزینه ای بیشتر در پی دارد اعلام کرده و هزینه ای دوچندان از مشتری دریافت میکند.

اما یک تعمیرکار اخلاق مدار که می توان او را بهترین تعمیرکار لپتاپ نامید ایرادات لپتاپ شما را صادقانه اعلام میکند. چنین شخصی تحت هیچ شرایط در ازای سود بیشتر هزینه اضافه‌ای به شما تحمیل نخواهد کرد.

صداقت در اعلام هزینه یکی دیگر از انواع دیگر صداقت در صنف تعمیرات لپتاپ است؛ بسیار پیش میاید که ایراد یک لپتاپ که از دید مالک رفع آن هزینه سنگینی خواهد داشت، با هزینه ای اندک و با تعویض یک قطعه کم قیمت و یا با چند تغییر نرم افزاری کوچک برطرف میشود. در چنین زمانی عملکرد آن تعمیرکار نشان خواهد داد که آیا او بهترین تعمیرکار لپ تاپ است، یا خیر.

در چنین زمانی یک تعمیرکار حرفه‌ای که میتوان او را بهترین تعمیرکار لپ تاپ دانست هزینه تعمیرات لپ تاپ را صادقانه اعلام میکند. یک تعمیرکار حرفه ای هیچگاه منافع خود را به مشتری ترجیح نخواهد داد.

اما یک تعمیرکار بی اخلاق از هر راهی برای کسب سود استفاده میکند؛ حتی سوءاستفاده از ناآگاهی مشتری.

ارور لپ تاپ

بهترین تعمیرکار لپتاپ امانت دار اطلاعات شماست

 بارها پیش آمده که شخصی با سپردن دستگاه و هارددیسک حاوی اطلاعات محرمانه خود به یک مجموعه ، اطلاعات شخصی خود را در معرض افشا قرارداده؛ دستگاه‌هایی همانند موبایل، تبلت، کامپیوتر و لپتاپ که حاوی اطلاعات شخصی ما هستند بیشتر از هر وسیله دیگری نیاز به وسواس در انتخاب تعمیرکار دارند.

در این راستا، یافتن یک مرکز معتبر تعمیر لپتاپ بیش از پیش حائز اهمیت خواهد شد؛ در نتیجه امانت داری و قابل اطمینان بودن از  دیگر خصیصه های مهمی است است که میتوان به وسیله آن بهترین تعمیرکار لپتاپ را یافت.

رعایت نکردن این اصل در انتخاب تعمیرکار لپتاپ میواند به قیمت فاش شدن شد اطلاعات محرمانه و شخصی ما تمام شود.

نقشه راه تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ از آن دسته شغل هایی است که ساعت کاری و میزان درآمد در آن معنا ندارد. چرا که کارفرمای شما خودتان خواهید بود و ساعت کاری و میزان درآمد شما را سخت کوشی و تلاش خود شما تعیین خواهد کرد.

معمولا سوالاتی که در مورد راه تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپ تاپ مطرح میشوند اساسا سوالات اشتباهی هستند؛ سوالاتی همچون چه وسایلی باید تهیه کنم، چقدر باید سرمایه گذاری کنم و…

اولین سوالاتی که در این مورد بایستی از خودتان بپرسید این است که کجا آموزش ببینم و چگونه برای خود بازاریابی کنم.

در ابتدای کار بایستی بدانید که محل سود شما مشتریان خانگی نخواهند بود. بلکه این شرکت‌ها و کسب و کار ها هستند که سود ایده آل را به کسب و کار شما خواهند رساند.

یک تعمیر کار لپتاپ خوب، برای موفقیت در این مسیر باید در خدماتی همچون تعویض ال سی دی لپ تاپ، تعمیر فن لپ تاپ، تعمیر شارژر لپ تاپ، تعمیر و تعویض لولا لپ تاپ و ریبال کردن چیپ گرافیک مهارت داشته باشد.

بهترین تعمیرات لپ تاپ در تهران

قدم نخست برای تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپتاپ

قدم اول در تبدیل شدن به یک تعمیرکار ماهر لپتاپ و کامپیوتر آموزش است. در این مرحله یافتن یک موسسه آموزشی معتبر برای آموزش تعمیر لپتاپ اولین و به طور قطع مهم ترین قدم در فرآیند تبدیل شدن شما به بهترین تعمیرکار لپ تاپ است.

سعی کیند به منظور آموزش موسساتی را بیابید که دارای سابقه و تجربه مناسب، مربیان ماهر و برنامه درسی جامع باشند. محتوای این آموزش ها بایستی هم نرم افزار و هم سخت افزار را پوشش دهند.

دوره کلاس‌های این موسسات معمولا از چند هفته تا چند ماه متغییر است؛ دوره های فشرده چند هفته‌ای این نوع موسسات معمولا برای افرادی به صورت فوری به دنبال شغل تعمیرکار لپ تاپ هستند مناسب است. این دوره‌ها معمولا مباحث عملی و تئوری را همزمان پوشش میدهند. دانشجو در کنار آموزش تئوری، این فنون را به صورت عملی می آموزد تا هر چه بیشتر برای تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپتاپ آماده شود.

کارآموز تعمیر لپ تاپ

قدم دوم برای تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپتاپ

دومین قدم برای تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپ تاپ، تهیه ابزار آلات و سازو برگ مناسب است. این ابزارها بعضا ساده ودر دسترس و بعضا پیچیده و پیشرفته هستند. به صورتی هر روز با بعضی از آنان سر و کار داریم و بعضی دیگر را حتی اسمشان را نشنیده ایم. هر کدام از این ابزار‌ها برای یک یا چند عملیات قابل استفاده هستند. از تعویض ال سی دی تا ریبال کردن چیپ گرافیک و تعمیر و تعویض لولا لپ تاپ، این ابزار ها برای هر کدام از این کار‌ها حیاتی هستند.

در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این ابزار ها میپردازیم.

پیچ گوشتی

این ابزار به قدری ساده وپیش پا افتاده است که که نیاز به توضیحی بیش از این نخواهد داشت. اما باید توجه داشته باشید که برای تهیه این ابزار نیازی به خریداری تمامی سایز بندی‌های آن به صورت جداگانه نخواهد بود. میتوانید به جای چنین کاری از پک‌های پیچ گوشتی کوچک با سری قابل تعویض خریداری کنید.

شما میتوانید پیچ گوشتی با سری تعویض شونده که در بالا به آن اشاره کردیم را در آذر 1402 بازه گسترده قیمتی از 100،000 تومان تا 1،700،000 تومان خریداری کنید.

پیچ گوشتی تعمیرکار لپ تاپ
قاب باز کن تعمیرکار لپ تاپ

قاب باز کن

این وسیله نیز همانند پیچ گوشتی ساده است و نیازی به توضیح چندانی ندارد. برخی از اتصالات لپ تاپ‌ها همانند قاب ال سی دی در درپوش لپ تاپ بدون پیچ یا انواع اتصالات دیگر بر روی یکدیگر چفت شده اند؛ قاب باز کن ها ابزارهایی با سری تخت و نازک هستند که یک تعمیرکار لپ تاپ از این ابزار برای باز کردن قاب های مذکور استفاده میکند؛ وجود این ابزار برای کارهایی مانند تعویض ال سی دی لپ تاپ و تعویض و ترمیم قاب لپتاپ استفاده میشود.

قیمت ست قاب باز کن در آذر ماه 1402 از 35،000 تومان تا 400،000 متغیر است.

مولتی متر

مولتی‌متر یکی از دستگاه‌های سنجش در حوزه الکتریک و الکترونیک است؛ این دستگاه برای سنجش ولتاژ، میزان مقاومت و آمپر طراحی شده است. مولتی مترها به دو بخش دیجیتال و آنالوگ تقسیم میشوند؛ نوع دیجیتال آنان به قدری پیشرفته و دقیق است که حتی قادر به سنجش کوچکترین مقدار ها هستند. مولتی متر ها کاربرد های مختلفی در آی تی و تعمیرات لپ تاپ دارند. یک تعمیرکار لپ تاپ از این دستگاه برای سنجش این که آیا یک قسمت از دستگاه ما دارای جریان برق کافی میباشد یا خیر استفاده می کند.

ممکن است ایرادی که در لپتاپ ما وجود دارد به خاطر نبود جریان کافی الکتریسیته در یک یا چند مدار آن باشد. تشخیص چنین مشکلی با استفاده از مولتی متر انجام میشود. مولتی متر را میتوان در آذر 1402 بسته به برند و کشور سازنده آن در بازه قیمتی بسیار گسترده 100،000 تومان تا 30،000،000 خریداری کرد.

مولتی متر تعمیرکار لپ تاپ

منبع تغذیه

در بین انواع جریان برق، دو نوع جریان برق مستقیم DC و متناوب AC  وجود دارد. جریان AC در ولتاژ های 100 تا 200 ولت وجود داشته و به مراتب قوی تر از جریان DC است. این نوع جریان، همان جریانی است که در برق شهری میبینیم. اتصال مستقیم برق AC به دستگاه های الکترونیکی مانند موبایل و تبلت، موجب سوختن و آسیب جدی به آنان میشود. این نوع دستگاه ها معمولا با جریان DC کار میکنند. وظیفه منبع تغذیه این است که برای جلوگیری از آسیب به دستگاه ها و مدار های الکترونیکی جریان برق AC را به DC تبدیل کند. این یکی دیگر از تجهیزاتی است که یک تعمیرکار لپتاپ در انجام کار خود برای جلوگیری از آسیب به تجهیزات الکترونیکی در هنگام تست آنان استفاده میکند. دستگاه منبع تغذیه را می توان در بازه قیمتی بسیار گسترده‌ 1،200،000 تا 30،000،000 خرید.

اوسیلوسکوپ

همانطور که پیشتر گفته شد، مدار‌های الکترونیکی با جریان برق مستقیم یا DC کار میکنند. طول موج در این مدار ها به جهت استفاده از جریان برق مستقیم به صورت مستقیم و بدون بسامد و فرکانس است. وجود بسامد یا فرکانس در این مدار های دی سی به معنای خرابی این مدار هاست. یک تعمیرکار حرفه ای لپ تاپ از دستگاه اسیلوسکوپ برای اندازه گیری این فرکانس استفاده می کند. از اسیلوسکوپ بیشتر برای اندازه گیری فرکانس های مادربرد استفاده میشود. گرچه این دستگاه در بسیاری از مراکز تعمیر لپتاپ یافت نمی شود اما کسی که بتوان او را بهترین تعمیرکار لپ تاپ نامید ناچار است برای عیب یابی سخت افزاری با دقت بالا از این دستگاه استفاده خواهد کرد.

دستگاه اسیلوسکوپ را میتوان در آذر ماه 1402 در بازه 4،000،000 تا 50،000،000 تهیه کرد.

اسیلوسکوپ تعمیرکار لپ تاپ
میکروسکوپ تعمیرکار لپ تاپ

میکروسکوپ نوری

این دستگاه نیز همانند اسیلوسکوپ، که در بالا راجع به آن توضیح مختصری دادیم از ابزار‌های ضروری برای یک تعمیرکار لپتاپ نیست. اما یک تعمیرکار حرفه ای لپتاپ که بتوان او را بهترین تعمیرکار لپ تاپ نامید ناچار به داشتن این دستگاه نیز هست. این ابزار همانند اسیلسکوپ برای معاینه برد‌های آسیب دیده به کار میرود. به این صورت که یک تعمیرکار لپ تاپ برد های آسیب دیده از جمله مادربرد لپ تاپ را با این ابزار بررسی کرده تا سلامت و یا خرابی اتصالات آن را متوجه شود. و در صورت خرابی برد یا چیپ مذکور نقطه خرابی و قطعی قطعه مورد نظر را بیابد و برای تعمیر و اصلاح آن از راه های لازم اقدام کند.

میکروسکوپ نوری را می تواند با قیمتی در بازه 10،000،000 تا 180،000،000 در پائیز 1402 خریداری کرد.

دستگاه BGA

چیپ هایی که درون کامپیوتر و لپ تاپ به کار میروند، مانند چیپ گرافیک ، سی پی یو لپ تاپ و ماردبرد از روکشی از توپ‌های ریز قلع ساخته شده اند. این توپ‌ها با نظم مشخصی در کنار هم قرار گرفته اند. این توپ‌های قلع گاهی به هر دلیلی آسیب دیده و یا کارایی خود را از دست میدهند. کار دستگاه GBA این است که با توجه به نوع و مدل قطعه این توپ های قلع را بر روی چیپ بازسازی میکند. چنین کاری باعث می شود تا دیگر نیازی به تعویض چیپ مذکور و خریداری چیپ جدید نباشد.

به عبارت دیگر این دستگاه عمل ریبال کردن چیپ گرافیک و دیگر چیپ ها  را به صورت خودکار انجام میدهد.
مبلغ قیمت این دستگاه هم اکنون در آذر 1402 در حدود 150،000،000 برآورد میشود.

bga تعمیرکار لپ تاپ
قلع کش تعمیرکار لپ تاپ

قلم قلع کش

قلم قلع کش یکی دیگر از ابزارهایی است که یک تعمیرکار لپ تاپ در مرحله پیشرفته و به عنوان بهترین تعمیرکار لپ تاپ به آن نیازخواهد داشت.  برای ریبال کردن چیپ‌ها که در بالا درمورد فرآیند آن به اختصار توضیح دادیم، باید با استفاده از این دستگاه قلع های قدیمی که بر روی چیپ ها وجود دارد را برداریم. این کار به منظور آماده سازی این چیپ ها برای ریبال کردن چیپ گرافیک و یا سی پی یو لپ تاپ انجام میشود.

قلم‌های قلع‌کش در دو نوع یافت میشوند؛ نوع اول که نوع ساده آن نیز میباشد یک ابزار مکانیکی بوده برای استفاده از آن باید توپی های قلع را بر روی چیپ مورد نظر با یک ابزار ثانویه ذوب کرده تا بتوان با استفاده از مکش قلم قلع‌کش ساده توپی های قلع آن را برداشت. نوع دوم آن هم درون خود سیستم حرارتی دارد و هم عمل ذوب توپی های قلع و هم مکش آنان به دست این قلم ها انجام میشود. قلم قلع کش بسته به ساده یا حرارتی بودن و برند و کشور سازنده در بازه قیمتی 30،000 تومان تا 18،000،000 تومان یافت میشود.

خمیر سیلیکون

خمیر سیلیکون برای اتصال سی پی یو به فن آن استفاده میشود. این خمیر با توجه به بافت و خواص شیمیایی خود نقش خوبی در انتقال حرارت ایفا میکند. وظیفه خمیر سیلیکونی انتقال حرارت از سی پی یو به فن سی پی یو و خارج کردن حرارت خود از طریق فن سی پی یو است. عدم استفاده از خمیر سیلیکون میتواند در کوتاه مدت موجب سوختن و از کار افتادن سی پی یو بشود.

تعمیرکار در حال اضافه کردن خمیر سیلیکون

بهترین تعمیرکار لپ تاپ

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای یک تعمیرکار لپ تاپ هستند. بسیار مهم است پیش از شروع کار خود به عنوان یک تعمیرکار لپ تاپ از علاقه و توانایی خود نسبت به چنین شغل تخصصی و پیچیده ای  اطمینان داشته باشیم.

تبدیل شدن به بهترین تعمیرکار لپ تاپ به هیچ وجه فرآیند ساده ای نیست و نیازمند سال‌ها تجربه و آزمون و خطاست.

این شغل در کنار تخصص و تمرکزهنگام انجام کار، نیاز به سرمایه اولیه برای خریداری تجهیزات، توانایی های ارتباطی مناسب برای ارتباط با مشتری، توانایی های بازاریابی برای یافتن مشتری می باشد.

فعالیت در این تخصص همانند بسیاری از تخصص‌های دیگر، علاوه بر اشزاف فنی نیار به توانایی های ارتباطی و بازاریابی نیز دارد. اما در صورت تبدیل شدن به یک تعمیرکار لپتاپ مجرب و مورد اعتماد، می توان سود خوبی از این حرفه برد.

اما پیش از شروع این حرفه همانطور که پیشتر در این مقاله نیز به آن اشاره شد، بهترین تعمیرکار لپ تاپ خصوصیاتی دارد که پیش از شروع این حرفه و یا گشتن به دنبال یک تعمیرکار لپ تاپ باید آن ها را بدانیم.

برای مثال، خدمات بهترین تعمیرکار لپتاپ دارای ضمانت است، بهترین تعمیرکار لپ تاپ از قطعات اصل و با کیفیت استفاده می کند، بهترین تعمیرکار لپ تاپ با شما صادقانه رفتار میکند، بهترین تعمیرکار لپ تاپ امانت دار اطلاعات شماست. جدای از اخلاق حرفه ای، یک تعمیرکار لپ تاپ باید در تعویض ال سی دی لپ تاپ، تعویض کابل فلت، تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ، ریبال کردن چیپ گرافیک و دیگر موارد در تعمیر لپ تاپ تخصص داشته باشد.

در مورد بعضی قطعات بله اما در مورد برخی دیگر خیر؛ اما به طور کلی، اصالت و کیفیت همه قطعات پس از گذشت مدت خاصی از تعویض مشخص خواهد شد.

از بین تجهیزاتی که در مقاله بالا ذکر شد، به جز دستگاه BGA و میکروسکوپ، همه تجهیزات ضروری هستند. 

البته باید بدانید که برای ارتقا به مراحل بالاتر تخصص در تعمیرات لپ تاپ و تعمیر و عیب یابی برد های پیشرفته، باید این ابزار ها را در اختیار داشته و طرز استفاده از آن ها را بدانیم.

برای دریافتن این موضوع، بهتر است به سراغ مراکز معتبر رفته و فقط حاضر به همکاری با مراکزی باشید که حاضر به ارائه گارنتی در قبال خدمات خود باشند.

بله امکان این کار وجود دارد؛ اما دقت این کار میتواند بسیار پایین و ریسک خرابی قطعه بسیار بالا باشد.

کیس های کامپیوتر، درون خود دارای بخشی هستند به نام پاور یا Power supply که کار منبع تغذیه را درون خود کیس انجام میدهند.

بهترین تعمیرکار برای هر برندی از لپ تاپ، نمایندگی خود آن لپ تاپ مانند نمایندگی لپ تاپ دل و نمایندگی لپ تاپ لنوو است.

بهترین راه یافتن یک تعمیرکار معتبر و قابل اعتماد می باشد.

غیر از آن جهت اطمینان خاطر بیشتر، میتوان بعد از مراجعه به تعمیرگاه از تعمیرکار درخواست کرده هارد دستگاه را جدا کرده و به شما تقدیم کند.

مانند بسیاری از مهارت های دیگر، تعمیرات لپ تاپ نیز از زمان شروع آموزش تا تبدیل شدن به یک تعمیرکار حرفه ای حدود یک سال زمان خواهد برد.

بعد از یک سال میتوانیم خود را تعمیرکار لپ تاپ بنامیم. بیشتر از یک سال، هر روز به تجربه ما افزوده خواهد شد

خیر، اما برای دریافت آموزش عملی یا تئوری می توانید با جست و جوی عبارت “کار آموزی تعمیرات لپ تاپ” و یا “آموزش تعمیرات لپ تاپ” موسسات معتبر را در این زمینه بیابید.

پس از اتمام دوره آموزش، بهتر است تا به دست آوردن تجربه مناسب مدتی به صورتی کارمندی برای موسسات بزرگتر کار کنیم. چرا که در صورت فعالیت به صورت خویش فرما بدون تجربه عملی به اعتبار کاری خود در بلند مدت آسیب خواهیم زد.

 به طور قطع نمیتوان چنین چیزی گفت؛ چرا که لود شدن سیستم عامل دلیلی بر سلامت سخت افزاری دستگاه نمی باشد.

این دستگاه برای اندازه گیری ولتاژ، مقاومت الکتریکی، جریان و ظرفیت خازنی استفاده میشود. می‌توان به وسیله آن خراب یا سالم بودن قطعات را چک کرد.

تعمیرات لپ تاپ آن مقدار که از دور ترسناک و دشوار به نظر میرسد، سخت نیست. کافیست نحوه کار و ارتباط اجزاء مختلف لپ تاپ با یکدیگر را درک کنیم تا بتوانیم دستگاه را عیب یابی و تعمیر کنیم.

بازاریابی یکی از حیاتی ترین بخش ها برای هر کسب و کاری است؛ چه بسیار افرادی که دارای بالاترین تخصص و مهارت در حوزه کار خود هستند اما به دلیل ناتوانی در بازاریابی و ارتباط درآمد چندانی ندارند.

پیشنهاد ما به شما این است که پس اتمام دوره آموزش و کارآموزی، برای بازاریابی به سراغ شرکت ها دفاتر و سازمان هایی بروید که دارای تعداد بالایی از دستگاه های کامپیوتری هستند بروید. زیرا بازاریابی خانه به خانه روشی نیست که بتواند سوددهی خوبی برای شما داشته باشد.

قطعا بله، چرا که مادر برد، رم ها ، سی پی یو، گرافیک و … همگی ساختار مشترکی در لپ تاپ و کامپیوتر دارند. با تسلط به یک از این دستگاه ها می توان بر روی دستگاه های دیگر هم مسلط شد.

4/5 - (4 امتیاز)
4 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام