رفع خطای صفحه آبی مرگ

فهرست مطالب پنهان کن

رفع خطای صفحه آبی مرگ (BSOD) چیزی است که هر کاربر ویندوز دیر یا زود به آن نیازمند می‌شود. این یک مشکل خسته کننده است، زیرا اغلب عیب یابی آن دشوار است و می‌تواند از هیچ جا ظاهر شود. چیزی که معمولاً در ویندوز 10، ویندوز 11 و سایر نسخه ها “صفحه آبی مرگ” نامیده می‌شود، از نظر فنی به عنوان خطای توقف یا خطای سیستم مهلک شناخته می‌شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم عامل از کار می‌افتد، به این معنی که با مشکلی مواجه شد که مانع از اجرای ایمن آن شد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، ویندوز یک صفحه آبی با مقداری اطلاعات در مورد مشکل را نشان می‌دهد و سپس راه اندازی مجدد می‌شود. از علل رایج بلوپیج ها درایورهای خراب، مشکلات سخت افزاری و خطاهای سیستم عامل هستند.

خطای صفحه آبی مرگ یا بلوپیج در ویندوز 10 و 11

نسخه‌های جدیدتر ویندوز، مانند ویندوز 10 و 11، نسبت به نسخه‌های قبلی پایدارتر هستند، بنابراین امیدواریم زیاد با صفحه‌های آبی مواجه نشوید. همچنین باید بدانید که صفحه آبی که یک بار اتفاق می‌افتد لزوماً مشکلی نیست. گاهی اوقات ویندوز با یک BSOD وحشت زده می‌شود، سپس پس از راه اندازی مجدد به خوبی کار می‌کند. بنابراین، اگر به طور مداوم روی صفحه آبی ضربه می‌زنید، فقط باید به رفع خطاهای صفحه آبی زیر توجه کنید.

  1. به کد توقف صفحه آبی ویندوز خود توجه کنید

از آنجایی که انواع بسیار زیادی وجود دارد، صحبت در مورد چگونگی رفع خطاهای صفحه آبی بدون دانستن خطای خاصی که با آن برخورد می‌کنید دشوار است. بنابراین، بهترین مکان برای شروع تعمیر صفحه آبی، توجه به مشکل واقعی است.

در ویندوز 10 و 11، یک BSOD حاوی یک شکلک چهره غمگین به همراه یک پیام خطای ساده است. در زیر این، پیوندی به صفحه عیب‌یابی صفحه آبی مایکروسافت، یک کد QR و یک فیلد Stop Code خواهید دید. اگر می‌خواهید، می‌توانید کد QR را با دوربین گوشی خود اسکن کنید تا به صفحه پشتیبانی مایکروسافت بروید.

   2. عیب یابی خاص برای کد خطای صفحه آبی خود را امتحان کنید

پس از اینکه کد توقف صفحه آبی لپ تاپ یا کامپیوتر خود را پیدا کردید، باید به دنبال راهکار حل آن باشید. ابتدا با سرچ کردن کد توقف، سعی کنید مقاله ای را پیدا کنید که بتوانید عیب یابی نرم افزاری یا سخت افزاری برای صفحه آبی خود پیدا کنید. در صورتی که نتوانستید چیزی راجع به آن پیدا کنید، دو راه دارید. یا ابزار مختص به عیب یابی یا Troubleshoot ویندوز را اجرا کنید که در ادامه توضیح می‌دهیم. یا دستگاه خود را به مراکز تعمیر معتبر ببرید و از آن‌ها بخواهید که مشکل را رفع کنند.

   3. تغییرات اخیر کامپیوتر را برای رفع خطای صفحه آبی مرگ مرور کنید

بسیاری از اوقات، پس از ایجاد تغییر در سیستم خود، خطاهای صفحه آبی را مشاهده خواهید کرد. چنین تغییراتی می‌تواند عناصر مشکل ساز را وارد یک محیط پایدار کند. شناسایی این موضوع می‌تواند به عیب یابی شما کمک کند.

برای مثال، اگر به تازگی چاپگر جدیدی نصب کرده اید، سعی کنید آن را از رایانه خود جدا کنید تا ببینید آیا صفحه آبی همچنان باقی می‌ماند یا خیر. اگر اخیراً به‌روزرسانی ویندوز را اجرا کرده‌اید، به تنظیمات > به‌روزرسانی و امنیت > Windows Update > مشاهده تاریخچه به‌روزرسانی بروید.

در صفحه بعدی با لیست، روی Uninstall updates کلیک کنید و آخرین به روز رسانی را حذف کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می‌کند یا خیر.

در مورد نرم افزار هم همینطور. اگر بعد از نصب یک برنامه جدید متوجه صفحه آبی شدید، سعی کنید برنامه را حذف کنید و ببینید آیا با این کار مشکل شما برطرف می‌شود.

   4. به روز رسانی ویندوز و درایور را بررسی کنید

در حالی که گاهی اوقات به‌روزرسانی‌های بد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند، اغلب اوقات مایکروسافت و شرکت‌های شخص ثالث به‌روزرسانی‌هایی را برای رفع مشکلاتی از این دست صادر می‌کنند. به Settings > Update & Security > Windows Update بروید و هر گونه بروزرسانی تکمیل نشده را اعمال کنید، فقط در صورتی که مشکل را برطرف کند.

همچنین مهم است که درایورهای خود را بررسی کنید، زیرا آنها اغلب می‌توانند منبع صفحه آبی ویندوز 10 باشند. برای انجام این کار، Win + X را فشار دهید (یا روی دکمه Start راست کلیک کنید) تا منوی پاور یوزر باز شود. سپس Device Manager را انتخاب کنید تا آن ابزار باز شود.

در اینجا، نمادهای مثلث زرد را در هر ورودی بررسی کنید، که نشان دهنده مشکل در درایور است. باید دستگاه‌هایی را که با این ظاهر می‌شوند دوباره بررسی کنید، زیرا ممکن است نیاز به نصب مجدد درایور یا حذف دستگاه داشته باشید.

می‌توانید روی یک ورودی کلیک راست کرده و به‌روزرسانی درایور را برای بررسی به‌روزرسانی‌ها انتخاب کنید، اما این همیشه قابل اعتماد نیست.

در عوض، باید از وب سایت سازنده بازدید کنید و آخرین درایورها را از آنجا بگیرید. برای دریافت راهنمایی، راهنمای ما را برای بروزرسانی درایورهای ویندوز دنبال کنید.

   5. یک System Restore را برای رفع خطای صفحه آبی مرگ اجرا کنید

قابلیت System Restore در ویندوز به شما این امکان را می‌دهد که سیستم خود را به حالت قبلی برگردانید. این یک ابزار عیب‌یابی مفید است، زیرا استفاده از آن ساده است و به شما امکان می‌دهد ببینید آیا مشکل شما مبتنی بر نرم‌افزار است یا خیر.

بازیابی را در منوی Start تایپ کنید و ورودی کنترل پنل بازیابی را که ظاهر می‌شود باز کنید. در اینجا، روی Open System Restore کلیک کنید تا ابزار راه اندازی شود. پس از یک بار کلیک بر روی Next، لیستی از نقاط بازیابی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید به آنها بازگردید. یکی را انتخاب کنید، سپس اگر می‌خواهید ببینید چه نرم‌افزاری تغییر می‌کند، Scan for programs را بزنید.

اجرای System Restore بر فایل‌های شما تأثیری نمی‌گذارد، اما هر درایور یا نرم‌افزاری را که از زمان ایجاد نقطه بازیابی نصب کرده‌اید، حذف نصب می‌کند. علاوه بر این، هر چیزی را که از آن زمان حذف کرده اید دوباره نصب می‌کند.

بازیابی سیستم خود را تأیید کنید، سپس می‌توانید فرآیند را شروع کنید. این چند لحظه طول می‌کشد، سپس به سیستم خود باز می‌گردید، همانطور که در آن زمان بود. اگر بعد از این، صفحه آبی را دریافت نکردید، احتمالاً مشکل شما مربوط به نرم افزار است.

   6. برای وجود بدافزار یا ویروس اسکن کنید

بدافزار می‌تواند به فایل های سیستم ویندوز شما آسیب برساند و منجر به صفحه آبی شود. شما باید یک اسکن برای عفونت انجام دهید تا چنین چیزی را رد کنید.

توصیه می‌کنیم از Malwarebytes برای اجرای اسکن استفاده کنید. این به دنبال انواع نرم افزارهای سرکش می‌شود و آن را برای شما حذف می‌کند. اگر چیزی پیدا کرد، بعد از تمیز کردن مجدد راه اندازی کنید و ببینید آیا خطاهای صفحه آبی شما برطرف می‌شود یا خیر.

   7. سخت افزار کامپیوتر خود را بررسی کنید

اگر متوجه نشده اید که چرا صفحه آبی مرگ را دریافت می‌کنید، در مرحله بعد باید اجزای فیزیکی رایانه خود را بررسی کنید. گاهی اوقات خرابی حافظه رم، یا یکی دیگر از اجزای بد، می‌تواند منجر به صفحه آبی شود.

ما نشان داده‌ایم که چگونه کامپیوتر خود را برای خرابی سخت‌افزار تست کنید. از این ابزارها برای آزمایش سیستم خود استفاده کنید و باید هر چیزی را که می‌بینید معیوب است جایگزین کنید.

   8. SFC Scan را برای رفع خطای صفحه آبی مرگ اجرا کنید

ویندوز شامل یک ابزار خط فرمان به نام SFC (System File Checker) است. اجرای آن فایل های سیستم ویندوز آسیب دیده را بررسی می‌کند و سعی می‌کند آنها را برطرف کند. انجام این کار ممکن است مشکل صفحه آبی شما را حل کند.

دوباره Win + X را فشار دهید (یا روی دکمه Start کلیک راست کنید) تا منوی میانبر پاور یوزر باز شود. Command Prompt (Admin)، Windows PowerShell (Admin) یا Windows Terminal (Admin) را انتخاب کنید، سپس عبارت زیر را تایپ کنید:

sfc /scannow

به این کمی زمان بدهید تا اجرا شود و خیلی زود نتیجه را خواهید دید. اگر اصلاحاتی پیدا کرد و اعمال کرد، راه اندازی مجدد کنید و ببینید آیا مشکل صفحه آبی متوقف می‌شود یا خیر.

   9. برای رفع خطای صفحه آبی مرگ به حالت Safe Mode راه اندازی کنید

بسته به شدت مشکل خود، ممکن است بتوانید تمام مراحل عیب یابی فوق را در حین کار در ویندوز طبق معمول انجام دهید. با این حال، اگر مشکل اصلی دارید، خطاهای صفحه آبی ممکن است مانع از کار عادی شما شود. در این صورت، باید در حالت امن بوت شوید.

حالت ایمن به شما این امکان را می‌دهد که پیکربندی اصلی ویندوز را تنها با موارد ضروری که برای اجرا نیاز دارد بارگذاری کنید. این مانع از تداخل برنامه های شخص ثالث در عملکرد عادی می‌شود. اگر می‌توانید در حالت ایمن بدون ضربه زدن به صفحه آبی کار کنید، احتمالاً یک برنامه یا سرویس نصب شده باعث ایجاد مشکل می‌شود.

در حالی که در حالت ایمن هستید، می‌توانید اسکن بدافزار را اجرا کنید، از System Restore استفاده کنید و در غیر این صورت همانطور که در مورد آن صحبت کردیم عیب یابی کنید.

   10. از ابزارهای Advanced Blue Screen Troubleshooting Tools استفاده کنید

برای عیب‌یابی عمیق‌تر، می‌توانید از ابزارهایی استفاده کنید که اطلاعاتی را که ویندوز پس از خراب شدن در یک صفحه آبی تخلیه می‌کند، تفسیر می‌کند. اینها معمولاً فقط برای کاربران پیشرفته هستند.

دستورالعمل های ما را در مورد نحوه رفع خطاهای صفحه آبی با WinDbg و BlueScreenView دنبال کنید تا در استفاده از تعدادی از این ابزارها کمک بگیرید.

   11. برای رفع خطای صفحه آبی مرگ ویندوز را دوباره نصب کنید

اگر همه چیز با شکست مواجه شد، باید ویندوز را دوباره روی رایانه خود نصب کنید. در این مرحله، مشکلات درایورها، سخت‌افزار، بدافزار و نرم‌افزار را رد کرده‌اید، بنابراین باید مشکل اساسی‌تری در سیستم شما وجود داشته باشد.

برای مشاهده مراحل و هزینه نصب ویندوز کلیک کنید.

برخورد با خطاهای صفحه آبی خسته کننده است، به ویژه به این دلیل که می‌تواند شما را از عیب یابی صحیح بازدارد. اما پس از مطالعه این مطلب، متوجه خواهید شد که خطای صفحه آبی چیست و چگونه آن را برطرف کنید. در آینده، مشاهده علائمی که رایانه شما در شرف از کار افتادن است، می‌توانید در وهله اول از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

چرا صفحه آبی نمایش داده می‌شود؟

همانطور که BSOD ها یا صفحه آبی یا صفحه مرگ پیش می‌روند، خطای صفحه در ناحیه غیر صفحه یاPAGE FAULT IN NON-PAGED AREA به همان معنای «مرجع حافظه نامعتبر» یا «invalid memory reference» در ویندوز نزدیک است. برای درک دقیق آنچه اتفاق می‌افتد، باید حافظه صفحه شده یا paged memory را درک کنید، که فضای حافظه آدرس پذیر را به مجموعه ای از صفحات حافظه با اندازه 4K تقسیم می‌کند. سیستم عامل می‌تواند تعداد بسیار زیادی از صفحات را آدرس دهی کند که فقط برخی از آن صفحات در واقع در RAM ساکن هستند.

در بیشتر موارد، هنگامی که یک برنامه یا سیستم عامل به صفحه حافظه خاصی ارجاع می‌دهد، اگر در RAM ساکن نباشد، مدیر صفحه، وضعیت «صفحه خطا» (صفحه موجود نیست) یا بلوپیج را ایجاد می‌کند. نهایتاً، این بدان معنی است که صفحه درخواستی از فایل صفحه خوانده می‌شود. برای باز کردن فضایی برای چیزی جدید در صورت نیاز به فضا، یک صفحه حافظه قدیمی (یکی که اخیراً به آن دسترسی پیدا نکرده است) بسته یا تعویض می‌شود تا جایی برای صفحه جدید در هنگام تعویض آن باز شود.

بررسی سرویس ها و نرم افزاری ها از Task Manager

برخی از صفحاتی که سیستم عامل اغلب از آنها استفاده می‌کند، در رم “قفل” هستند. یعنی در صفحه بندی حافظه شرکت نمی‌کنند و باید همیشه در صورت درخواست حضور داشته باشند و در دسترس باشند. ویندوز به این تخصیص حافظه به عنوان «حوضچه غیرصفحه‌ای» یاد می‌کند و مانند شکل زیر در Task Manager به این شکل ظاهر می‌شود.

PAGE FAULT IN NONPAGED AREA BSOD وضعیتی را نشان می‌دهد که سیستم عامل درخواست صفحه قفل شده را داده است و در عوض یک خطای صفحه دریافت می‌کند. دلیل اینکه مایکروسافت این مورد را به عنوان یک کد توقف در نظر می‌گیرد و یک BSOD ایجاد می‌کند، این است که این خطا قرار نیست رخ دهد و مستقیماً بر سیستم عامل تأثیر می‌گذارد (فقط صفحات حافظه بسیار ممتاز و مهم به استخر بدون صفحه اختصاص داده می‌شوند).

توضیحات مایکروسافت درباره ارورهای صفحات آبی

همانطور که در صفحه Microsoft Docs توضیح داده شده است، این کد توقف خاص ممکن است پس از نصب چیزی که آن را “سرویس سیستم معیوب یا کد درایور معیوب” می‌نامد دنبال شود. به طور کلی، خدمات سیستم از مایکروسافت به عنوان بخشی از نسخه‌ها، ارتقاها یا به‌روزرسانی‌های سیستم عامل ارائه می‌شوند. اگر آنها مقصر باشند، شما به سرعت متوجه این موضوع خواهید شد زیرا مایکروسافت این امکان را در لیست های “مشکلات شناخته شده” خود برای چنین مواردی قرار می‌دهد. به همین ترتیب، ترافیک آنلاین زیادی برای گزارش، مستندسازی و اظهار نظر در مورد چنین مشکلاتی وجود خواهد داشت.

در حالی که آپدیت های بد ویندوز هر از گاهی اتفاق می‌افتند، کد PAGE FAULT IN NONPAGED AREA به احتمال زیاد از یک درایور معیوب است. برای اینکه ببینید آیا مشکل توسط یک درایور ایجاد شده است یا خیر، به فایل لیست شده در BSOD (مثلاً: nvlddmkm.sys) توجه کنید و در نظر بگیرید که آیا اخیراً درایور را به روز کرده اید یا دستگاه جدیدی نصب کرده اید.

خطاهای صفحه آبی

قبل از رفع خطای صفحه آبی مایکروسافت ویندوز یا صفحه آبی مرگ (BSoD)، ابتدا باید تشخیص دهید که چه خطایی است، زیرا چندین نوع خطای صفحه آبی وجود دارد. اگر یک صفحه آبی خالی بدون متن سفید دریافت می‌کنید، با BSoD یا صفحه آبی مرگ مواجه نیستید! احتمالاً مشکل از کارت گرافیک، مانیتور یا سایر سخت افزارهای شماست.

با شناسایی خطی که شامل تمام حروف بزرگ با زیرخط(Underline) به جای فاصله است، صفحه آبی را شناسایی کنید، مانند BAD_POOL_HEADER. این اطلاعات را بنویسید اگر چیزی را با تمام حروف با زیرخط مانند این نمی‌بینید، از این مرحله بگذرید.

پیام خطای STOP را در بالای خطا یا در بخش “اطلاعات فنی” خطا دریافت کنید. به عنوان مثال، STOP: 0x00000019 است، اولین بخش از این پیام خطا را بنویسید. در نهایت اگر اطلاعات فنی نشان داده شد، فایل و آدرس را یادداشت کنید. پس از دریافت اطلاعات بالا، می‌توانید عیب یابی مشکل را شروع کنید.

استثناهای کشنده در صفحه آبی مرگ ویندوز

بسیاری از پیام‌های خطای صفحه آبی که در نسخه‌های قبلی ویندوز با آنها مواجه می‌شوید، پیام‌های خطای استثنای مرگبار یا پیام‌های Fatal 0E هستند. اگر پیام صفحه آبی شما با A fatal استثنا 0E … یا یک استثنا … شروع می‌شود، با این خطا مواجه می‌شوید.

نحوه رفع خطای بلوپیج یا صفحه آبی

وقتی صحبت از سرویس‌های معیوب سیستم می‌شود، بهترین روش حذف (یا Roll Back) ارتقا یا بروزرسانی است که باعث ایجاد مشکل شده است. اگر از یک نصب تمیز ویندوز آمده است، باید نصب را بار دیگر انجام دهید و به جای آن از یک نسخه سیستم عامل متفاوت (و شناخته شده خوب و کارآمد) استفاده کنید.

اگر مشکل از یک درایور است، ابتدا وب سایت سازنده لپ تاپ یا کامپیوتر را برای نسخه جدیدتر درایور بررسی کنید و آن ها را دانلود و نصب کنید. در غیر این صورت سعی کنید به نسخه قبلی برگردید. برای برگرداندن درایور به نسخه قبلی، Device Manager را  باز کنید. بر روی دستگاه مورد نظر کلیک راست کرده و properties را انتخاب کنید. روی دکمه Roll Back Driver کلیک کنید.

با این حال، بسیاری از دستگاه‌ها دکمه Roll Back Driver را فعال نخواهند کرد و حتی در آن صورت، فقط یک نسخه شما را به عقب برمی‌گرداند. در غیر این صورت، باید از طریق سایت سازنده (یا منبع معتبر دیگر برای دانلود درایور مثل درایور پک ها) یک درایور قدیمی‌تر را جستجو کنید.

مشکلات هارد دیسک

خطاهای دیسک یا مشکلات خاص با فایل های سیستمی نیز می‌تواند باعث خطای PAGE IN NONPAGED AREA BSOD شود. به منظور رد یا رفع این مشکلات طبق مراحل زیر عمل کنید:

1. در قسمت جستجوی ویندوز، Command Prompt را به تایپ کنید و روی Run as Administrator کلیک کنید.

2. دستور DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth اجرا کنید تا اجزای سیستم عامل آسیب دیده را پیدا کرده و جایگزین کند.

3. برای بررسی فایل های سیستمی آسیب دیده، SFC /scannow را اجرا کنید.

4. اینها محتمل‌ترین علل خطای صفحه آبی نیستند، اما گام‌های سریع و آسانی هستند که می‌توانید انجام دهید و ممکن است مشکل را حل کند.

5. حافظه یا رم نیز می‌تواند دلیل خطای صفحه آبی باشد.

6. سایر علل بالقوه برای خطای صفحه آبی شامل مشکلات حافظه است. این ممکن است به معنای مشکلات مربوط به حافظه رم، حافظه نهانی یا Cache L1 یا L2 در خود تراشه CPU یا حتی حافظه ویدیویی در کارت گرافیک باشد. یافتن چنین مسائلی نیازمند فرآیند حذف است. بررسی رم آسان‌تر و بررسی حافظه پنهان CPU و رم ویدیویی دشوارتر است.

7. ابزار رایگان و منبع باز Memtest86+ ابزار خوبی برای بررسی رم رایانه شخصی است. استفاده از این ابزار به طور کلی نیاز به اجرای در طی شب دارد، بنابراین درآخر شب MemTest را بوت کنید و اجازه دهید تمام شب اجرا شود تا بتوانید ببینید چه کار می‌کند و دلیل اشکال را پیدا کنید.

8. اگر واقعاً مشکلات حافظه وجود دارد و هیچ یک از تکنیک‌ها، به راه‌حل نمی‌انجامند، به دنبال کدهای توقف مرتبط که در هنگام نمایش صفحه آبی ظاهر می‌شوند، باشید. این کدها می‌توانند به شما کمک کنند تا به طور مستقیم به علل و راه حل های احتمالی مراجعه کنید. تعدادی از این کدها که از بقیه رایج‌تر هستند در ادامه آورده شده‌اند:

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION

KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

MEMORY_MANAGEMENT

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

آیا صفحه نمایش کاملا آبی بدون نوشتار همان صفحه آبی مرگ است؟!

به قول ایرانی‌ها، هر گردی، گردو نیست! اگر صفحه‌نمایش کاملاً آبی یا آبی روشن و بدون پیام نوشتاری یا خطا را تجربه می‌کنید، ممکن است لپ تاپ یا کامپیوتر شما کارت گرافیک یا مانیتور خراب داشته باشد و در نتیجه فقط صفحه آبی مشاهده شود. سعی کنید بررسی کنید که آیا کارت گرافیک شما مشکل دارد یا مانیتور شما خراب است. بدین منظور مانیتور خود را تعویض کنید و با ال سی دی دیگری دستگاه را تست کنید. برای تست کارت گرافیک، هم می‌توانید از یک کارت گرافیک دیگر که مشابه کارت گرافیک خودتان است استفاده کنید. یا اگر پردازنده شما دارای گرافیک داخلی است، می‌توانید خروجی تصویر را مستقیماً از مادربرد بگیرید و به این صورت دستگاه را آزمایش کنید. برای تعویض ال سی دی لپ تاپ خود کلیک کنید.

چگونه خطای صفحه آبی مرگ را شناسایی کنیم؟

اگر رایانه شما ریستارت می‌شود و نمی‌توانید متن را در صفحه آبی به سرعت بخوانید، مراحل زیر را دنبال کنید. همچنین اگر کلاً نمی‌توانید برای انجام مراحل زیر وارد ویندوز شوید، کامپیوتر را در حالت Safe Mode بوت کنید. اگر نمی‌توانید به حالت ایمن بوت شوید، ممکن است فایل های سیستم ویندوز، چیپ حافظه یا رم معیوب یا هارد دیسک معیوب داشته باشید. برای تعیین اینکه آیا حافظه یا هارد دیسک باعث خطای صفحه آبی یا مرگ شده است، باید تست های تشخیصی سخت افزاری را اجرا کنید.

غیرفعال کردن راه اندازی مجدد خودکار

ابتدا برای تسهیل عیب یابی، راه اندازی مجدد خودکار را غیرفعال کنید. از دسکتاپ یا در منوی استارت ویندوز، روی My Computer یا Computer یا This PC کلیک راست کرده و روی گزینه Properties کلیک کنید.

در پنجره System Properties، روی تب Advanced یا لینک Advanced system settings کلیک کنید.

در تب Advanced، در بخش Startup and Recovery روی دکمه Settings کلیک کنید.

سپس در پنجره Startup and Recovery تیک گزینه Automatically restart را بردارید و روی OK کلیک کنید.

رفع خطای صفحه آبی مرگ در لپ تاپ و کامپیوتر

شما کاربران گرامی در صورتی که نیاز به رفع خطای صفحه آبی مرگ در لپ تاپ و کامپیوتر دارید، شما می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک مراجعه کنید. متخصصین مجرب ما با در اختیار داشتن ابزار و دانش بروز آماده ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن با بهترین قیمت هستند. لپ تاپ و کامپیوتر شما در این مرکز در کمترین زمان به بهترین قیمت، به صورت حضوری و غیر حضوری، تعمیر می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام