تعمیر فن لپ تاپ لنوو

به نقل از سایت Technewstodayکه علائم خرابی فن لپ تاپ را به این صورت شرح می دهد:

یکی از مهم ترین علائم خراب بودن فن لپ تاپ، زمانی است که لپ تاپ شما درست کار نمی‌کند. ممکن است گرمای زیادی را مشاهده کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که رایانه شما با سرعت کمتر از حد معمول کار می‌کند. برخی از برنامه‌ها یا بازی‌ها ممکن است به نحوه درست یا اصلاً اجرا نشوند. این علائم همچنین می‌تواند ناشی از سایر مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد، بنابراین باید تأیید کنید که فن لپ تاپ شما دچار مشکل شده است.

فهرست

تعمیرات فن لپ تاپ

ساختار و کیفیت فن
لپ ‌‎تاپ لنوو

فن لپ‌ تاپ لنوو از چند قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل پره فن، موتور (موتور الکتریکی)، و مکانیسم شاسی هستند. ساختار پره فن نیز می‌تواند از جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک یا فلز باشد.
ازطرف دیگر، موتور الکتریکی کیفیت و کارایی فن را تعیین می‌کند. برای لپ تاپ‌های لنوو با کیفیت بالا، این قسمت‌ها با دقت تولید می‌شوند تا در برابر سایش و خرابی‌های زودرس مقاوم باشند. 

علت خرابی فن لپ تاپ لنوو 

خرابی فن لپ تاپ‌ها دلایل بسیاری دارد که در صورت نادیده گرفته شدن هر یک از آن‌ها می‌تواند آسیب های بسیاری به سیستم شما وارد کند. 

1- گرد و غبار و خاک

واحد فن در معرض جذب شدن ذرات خارجی مانند گرد و غبار قرار دارد. این مواد می‌توانند به مرور زمان درون فن جمع شده و عملکرد آن را کاهش دهند. در این حالت شاید مجبور به تعمیر فن لپ‌ تاپ لنوو شوید.  

علل خرابی فن لپ تاپ

2- استفاده طولانی مدت و یا نادرست

استفاده مداوم و بدون استراحت از لپ تاپ ممکن است به گرم شدن بیش از حد فن و خرابی آن منجر شود. همچنین، جابه‌جایی لپ‌ تاپ در حالت‌هایی که در آن‌ها دستگاه روی سطوح نرم نشان‌ داده ‌نشده‌ است می‌تواند تداخل و صداهای ناخوشایندی ایجاد کند.                                                                              

3- خرابی موتور یا پره

فن قطعه ای است که استهلاک بسیار روی آن تاثیر گذار است. در پی این موضوع دارندگان لپ تاپ باید چند سال یکبار دستگاه خود را  برای سرویس به مرکز تعمیراتی ببرند تا در آن‌جا از صحت و سلامت فن دستگاه شما نیز اطمینان حاصل شود. اما چرا؟ موتور الکتریکی یا پره‌های فن ممکن است به علت کیفیت پایین یا خرابی در طول زمان عملکرد نامناسبی داشته باشند.

تعمیر پره لپ تاپ لنوو
تعمیرات فن لپ تاپ لنوو

علت صدای بیش از حد فن لپ تاپ چیست ؟

یکی از اصلی ترین دلایل صدای بیش از حد لپ تاپ، با هر برندی، گیر کردن مواد در لا به لای پره‌های آن است. احتمال دارد موادی همچون ذرات گرد و غبار و غیره میان پره‌های فن گیر کرده و عملکرد این قطعه را مختل کنند. گاهی هم شکستن پره‌ها صدای فن را تشدید می کند. جالب است بدانید اگر تعداد برنامه های باز سیستم شما زیاد باشد هم امکان افزایش صدای فن لپ تاپ وجود دارد. کاربرانی که بیش از حد مجاز از لپ تاپ‌شان استفاده می کنند، باید منتظر صدا دادن فن لپ تاپ لنوو خود باشند. استفاده مداوم و طولانی مدت از لپ تاپ دمای دستگاه و قطعات مختلف آن را افزایش می دهد. در نتیجه به فن فشار می‌آید و عملکرد عادی خود را از دست می‌دهد. به تبع بروز این حالت، ممکن است در حین کار لپ تاپ صدای زیادی از فن به گوش برسد.

عمر مفید فن لپ تاپ

عمر مفید فن لپ تاپ Lenovo، همانند سایر قطعات داخلی یک کامپیوتر، به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل کیفیت تولید، استفاده‌ی روزانه، مراقبت و نگهداری و نیازهای نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری کاربر می‌شوند.
لپ‌ تاپ‌های لنوو معمولاً با کیفیت ساخت بالا شناخته می‌شوند و در شرایط معمولی، می‌توانند تا 5 تا 7 سال یا حتی بیشتر به عنوان یک دستگاه قابل‌ استفاده باقی بمانند. اما برای افزایش عمر مفید فن لپ‌ تاپ خود، می‌توانید تا حد ممکن از آن مراقبت کنید. این شامل تعمیرات و نگهداری و سرویس دوره‌ای منظم می‌شود.

صدای فن لپ تاپ لنوو

تعمیر یا تعویض فن لپ‌ تاپ لنوو؟

تعمیر یا تعویض فن لپ‌ تاپ لنوو بستگی به خرابی و وضعیت اجزای داخلی آن دارد. اگر فن به خاطر خرابی‌های سخت‌ افزاری مثل موتور الکتریکی یا پره‌ها آسیب دیده باشد، تعویض فن لپ‌ تاپ لنوو معمولاً بهترین گزینه است. اگر خرابی به دلیل گرد و غبار یا خاک باشد، تعمیر آن امکان‌پذیر است. در هر صورت، اگر با مشکلات فن مواجه شدید، به یک مرکز تعمیرات تخصصی لنوو مراجعه کنید تا متخصصان و تکنسین‌ها مشکل را بررسی و راه‌حل مناسب را  ارائه دهند.

تعمیر فن لپ‌ تاپ      

همانطور که اشاره شد تعمیر فن لپ‌ تاپ لنوو شرایط خاصی دارد که به بررسی اجزای داخلی آن بستگی دارد. شاید با یک سرویس ساده بتوان مشکلات فن را بر طرف کرد و تا مدتی هم این قطعه برای شما کار کند. اما به دلیل ظرافتی که فن لپ تاپ دارد بیشتر در معرض خرابی و آسیب دیدن قرار می‌گیرد. به همین خاطر شاید در بلند مدت نتوانید روی موضوع تعمیر فن لپ‌ تاپ حساب باز کنید.

جهت تعمیر فن لپ‌ تاپ باید از ابزارهای تخصصی و مواد مرتبط استفاده شود. سرویس و عیب‌ یابی موتور فن موردی است که اهمیت ویژه‌ای دارد و همینطور گیر کردن و صدا دادن فن لپ تاپ می‌تواند به عدم کار کردن صحیح موتور فن لپ تاپ مربوط باشد. برای رفع این موارد کارشناسان نمایندگی سعی می‌کنند اقدام به سرویس فن نمایند. بعد از این کار فن مورد بررسی قرار می‌گیرد که در دوره‌های بالا و تحت فشار عکس العمل مناسبی نشان دهد.

تعمیر ال سی دی لپ تاپ سامسونگ

تعویض فن لپ‌ تاپ

در مواقعی که فن لپ‌ تاپ قابل تعمیر نباشد و با آسیب جدی مواجه شده باشد بهترین راهکار تعویض فن لپ تاپ است. با توجه به اینکه قیمت تعویض فن لپ تاپ  معمولا زیاد بالا نیست و توجیه اقتصادی برای تعویض همیشه وجود دارد. استفاده از یک فن نو مزایای خاص خود را دارد. با تعویض فن لپ‌ تاپ ریسک مبتلا شدن مجدد به مشکلات و خرابی ها در حالت تعمیر وجود ندارد و تا چند سال خیال شما از بابت تعمیر لپ‌ تاپ راحت خواهد بود. تعویض فن لپ‌ تاپ توسط کارشناسان نمایندگی لپ تاپ لنوو در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت همراه با ارائه ضمانت انجام می‌شود.

تعویض فن لپ تاپ Lenovo
تعمیرات هیت سینک لپ تاپ لنوو

وظیفه هیت سینک لپ تاپ در تنظیم دمای آن  

هیت‌سینک یکی از مهمترین قسمت‌های داخلی لپ تاپ‌هاست که برای مدیریت حرارت دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی هیت‌سینک، جذب حرارت تولید شده توسط قطعات داخلی لپ تاپ (مانند پردازنده و کارت گرافیک) و انتقال این حرارت به خارج از دستگاه است. این کار به افزایش عمر مفید و بهبود عملکرد لپ تاپ کمک می‌کند.هیت‌ سینک‌های لپ تاپ Lenovo معمولاً از مس ساخته شده‌اند، این مواد به عنوان یک مسیر حرارتی عمل می‌کنند تا حرارت از قطعات داخلی به سطح هیت‌ سینک منتقل شود. برای بهینه‌سازی عملکرد هیت‌ سینک و کاهش دمای قطعات داخلی، لپ‌ تاپ‌های لنوو مجهز به فن‌های داخلی هستند. این فن‌ها در مواقعی که دما افزایش می‌یابد و کار می‌کنند و با جذب هوا از دریچه‌های اطراف دستگاه،  از طریق هیت‌ سینک گرما را عبور داده و حرارت را به بیرون منتقل می‌کنند.

اهمیت سالم بودن فن در بلند مدت روی لپ‌ تاپ 

کارکرد صحیح فن لپ‌ تاپ باعث می‌شود قطعات داخلی مادربرد و لپ تاپ در بلند مدت سالم‌تر بمانند. فن لپ‌ تاپ از طریق کنترلر سرعت خود را تنظیم می‌کند. با این معنا که این کنترلر که نقش سنسور حرارتی را دارد و می‌تواند حرارت بالای دستگاه را تشخیص دهد و به فن دستور می‌دهد که با دور بالاتری کار کند، تا حرارت بالا را به بیرون انتقال دهد. اگر فن لپ تاپ سالم باشد و به درستی کار کند به ندرت پیش می‌آید که قطعات داخلی لپ‌ تاپ شما دچار مشکل شوند. 

فن لپ تاپ چه حوری کار می‌کند
تعمیرات فن در مرکز تهران

علائم خراب شدن فن لپ تاپ

از علائم خراب شدن فن لپ تاپ می‌توان صدای زیاد آن اشاره کرد. وقتی جسم خارجی وارد لپ تاپ می‌شود و داخل پره های فن لپ تاپ گیر می‌کند احتمالا صدای ناهنجاری به گوش شما می‌رسد. همین‌طور طراحی ضعیف بعضی از فن‌ها به مرور باعث شکستن پره‌ها می‌شود. گرم شدن بیش از حد لپ تاپ نیز ممکن است به دلیل خراب شدن فن نیز باشد.

اگر فن، گردش خود را به طور صحیح نتواند انجام دهد در نتیجه باعث بالا رفتن حرارت دستگاه خواهد شد. شاید به جرات بتوان گفت که تمامی فن های لپ تاپ دارای فریم محافظ هستند تا هم از ضربات احتمالی و همینطور از ورود گرد و خاک به محیط فن جلوگیری کنند. تحت فشار بودن فریم محافظ فن می‌تواند باعث گیر کردن پره های فن شود و در نتیجه نه تنها باعث صدای غیر طبیعی می‌شود بلکه امکان خنک کردن لپ تاپ و خروج هوای گرم را هم مختل می‌سازد.

سرویس فن لپ تاپ در تهران

در چه صورتی باید فن لپ تاپ را تعویض کنیم؟

فن لپ تاپ‌هایی که دچار شکستگی پره و یا سوختن موتور فن شده‌اند ارزش تعمیر ندارند و بهتر است به دنبال تعویض فن لپ تاپ خود باشید. قطع شدن اتصال فن به مادربرد و همین‌طور ضرب دیدگی شدید و یا مرطوب شدن موتور فن، از علت‌هایی است که دیگر تعمیر پاسخگو نخواهد بود و ناچار به تعویض فن می‌شوید. بحث اقتصادی و هزینه نیز درمورد فن لپ تاپ مهم است. قیمت بعضی از مدل های فن لپ‌ تاپ بسیار ارزان است و پیشنهاد می‌شود وقت خود را جهت تعمیر فن هدر ندهید. تعویض فن قطعا راهکار منطقی تری است چرا که تا مدت‌ها خیال شما از بابت این قطعه حساس راحت خواهد بود.

تمیز کردن فن 

یکی از راهکارهایی که برای کاربران لپ تاپ Lenovo پیشنهاد می‌کنیم تمیز کردن فن است. بسیاری از لپ‌تاپ های لنوو دارای درب پشتی بزرگ هستند که با باز کردن آن به فن، رم ، هارد و سایر قطعات دسترسی خواهید‌ داشت. با استفاده از دستگاه فشار باد می‌توانید هر از گاهی گرد و خاک را از فن لپ‌ تاپ لنوو بزدایید. اگر دسترسی به دستگاه باد ندارید می‌توانید با استفاده از یک قلم و یا فرچه این کار را انجام دهید. این کار باعث می‌شود عمر فن لپ تاپ شما بالاتر برود.

سرویس فن لپ تاپ در تهران
خمیر سیلیکون لپ تاپ چیست

 تعویض خمیر سیلیکون لپ تاپ را فراموش نکنید

اگر اقدام به سرویس دوره ای و یا تمیز کردن و یا حتی تعمیر فن لپ تاپ نمودید، فراموش نکنید که یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید بررسی کیفیت و شرایط خمیر سیلیکون است. این موضوع البته نیازمند  تجربه و تخصص است. سعی کنید برای این کار لپ تاپ را مدتی در حالت خاموش قرار دهید تا حرارت قطعات داخلی پایین بیاید. بعد از جدا کردن فن باید صفحه مسی Heat sink را نیز باز کنید. اگر متوجه شدید که خمیر سیلیکون روی تراشه ها و هیت سینک خشک شده است با آرامی آن را تمیز کنید و سپس خمیر سیلیکون تازه را جایگزین کنید. در رابطه با تعمیر فن لپ تاپ لنوو این موضوع حائز اهمیت می‌باشد.


دلیل مشکل فن لپ‌ تاپ

وقتی فن لپ تاپ بعنوان یک سیستم فشرده، دچار مشکل می‌شود باید سریعا در راستای رفع مشکل و تعمیرآن برآیید. دلیل رایجی که باعث ایجاد مشکل درفن لپ تاپ می‌شود، تجمع گرد و غبار و سایر مواد زائد است که از چرخش فن جلوگیری می‌کند. فن لپ تاپ دارای سیم های بسیار نازکی است که در صورت افتادن و یا ضربه دیدن، قطع می‌شوند و نمی‌توانند تیغه ها را حرکت دهند در نتیجه منجربه داغ شدن بیش از حد قطعات لپ تاپ می‌شوند. درچنین حالتی فن دچار مشکل می‌شود و دستگاه را بطور کلی آهسته و یا بیش‌ ا‌‌ز حد داغ می‌کند. 

انواع فن لپ تاپ لنوو




 برای دستگاه هایی که فن آن‌ها دچار اختلال شده‌ است توصیه می‌شود تا زمانی‌‌ که اقدام به تعویض یا تعمیر فن لپ تاپ نکرده‌اند، از سیستم خود استفاده نکنند. گرم شدن بیش ازحد لپ تاپ می‌تواند باعث اتصال کوتاه و حتی آتش سوزی شود. بنابراین برای جلوگیری از تعمیرات گران قیمت و یا آسیب‌های جبران ناپذیر به لپ تاپ‌تان حتما پس از مشاهده نشانه‌ها به سراغ حل مشکل بروید. دقت کنید بسیاری از زمان‌ها دلیل روشن نشدن لپ تاپ خرابی فن و فشار بیش از حد دما به مادربورد اصلی است که بسیار سریع باید پیگیری شود.  

از کجا بفهمیم فن لپ تاپ سوخته است

از کجا بفهمیم فن لپ‌ تاپ سوخته؟

اگر فن لپ تاپ‌تان سوخته باشد، سیستم خنک‌ کننده آن کار نخواهد کرد. وقتی فن کار نکند لپ‌ تاپ سریع تر داغ می‌شود بنابراین یکی از نشانه های سوختن فن این است که بطور کلی کار نمی‌کند. البته بوی سوختگی نیز می‌تواند به شما در تشخیص سوختن قطعه ای در لپ‌ تاپ کمک کند. بوی سوختگی از لپ تاپ زمانی رخ می‌دهد که سیستم خنک کننده از کار بیافتد و هوا به درستی تهویه نشود. برای لپ تاپ‌هایی که داخل آن‌ها فن خنک کننده نصب شده است، معمولا به دلیل مسدود شدن توسط مواد زائد مثل گرد و غبار یا سایر مشکلات فنی یا مکانیکی، فن از کار افتاده است. البته بوی سوختگی لزوما به معنی سوختن فن لپ‌ تاپ نیست و می‌تواند به دلیل گرم شدن بیش از حد تجهیزات و یا مشکل از باتری باشد.‌

روش های جلوگیری از تعمیر فن لپ‌ تاپ قبل از خرابی

وجود فن در لپ‌ تاپ‌ها برای عملکرد موثر و ایمن دستگاه غیر قابل اجتناب است. در صورت نبود این قطعه، سیستم شما در خطر سوختن اجزای داخلی و حتی سوختن خود لپ تاپ و انفجار باتری قرار دارد. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که درتعمیر فن و خنک شدن سیستم شما تاثیر گذار است.

روش های پیشگیری از تعمیر فن لپ تاپ
علت خاموش شدن لپ تاپ

 1-بستن برنامه‌های سنگین

کاربران معمولی اغلب از دو یا سه برنامه بطور همزمان استفاده می‌کنند که این عملا مشکلی برای سیستم ایجاد نمی‌کند. دیگر کاربران مثل گیمرها یا افرادی که از لپ تاپ‌های خود استفاده‌های تخصصی مثل ادیت کردن ویدیوهای سنگین می‌کنند، در واقع فشار زیادی را به سی پی یو لپ تاپ شما وارد می‌کنند. همچنین می تواند باعث فشار بیش از حد به هارد لپ تاپ شما شود و باعث خرابی و نیاز به تعمیر هارد لپ‌ تاپ شما شود این موضوع باعث می‌شود که فن لپ تاپ سخت‌ تر کار کند تا تمام گرمای تولید شده را از بین ببرد. برخی از لپ‌ تاپ‌ها برای تحمل برنامه های سنگین در مدت طولانی طراحی نشده اند. بنابراین بهتر است از برنامه‌های سنگین بطور همزمان و یا برای مدت طولانی استفاده نکنید تا فن سیستم دچار مشکل نشود. در بسیار از موارد شما با حل کردن این موضوع از هنگ کردن لپ‌ تاپ هم تا درصد بسیار بالای جلوگیری می کنید.

2-از بین بردن ویروس‌ها و بدافزارها

در برخی مواقع ویروس‌ها و بدافزارها مقصر کارکرد معیوب فن لپ‌ تاپ هستند. اگر شک دارید که لپ‌ تاپ تان در معرض بد افزارها یا ویروس‌ها قرار گرفته است یا خیر لازم است کافی است آنتی ویروس خود را اجرا کنید.

آنتی ویروس برای لپ تاپ
پد کننده لپ تاپ چست

3-استفاده از پد خنک‌ کننده

طور کلی قرار دادن لپ‌ تاپ بر روی ارتفاعی که امکان چرخش هوا در آن وجود داشته‌ باشد، می‌تواند از داغ شدن لپ‌ تاپ به صورت بیش از حد و آسیب به فن جلوگیری کند. به دلیل اینکه فن و سیستم خنک کننده در زیر لپ‌ تاپ قرار دارد و قرار دادن آن بر روی سطح صاف می‌تواند موجب خفگی آن شود. استفاده از پد خنک کننده، هم باعث می‌شود که لپ‌ تاپ‌تان با سطح صاف فاصله داشته‌ باشد و هم در صورت نیاز می‌توان از فن خنک‌ کننده آن برای کمک به فن لپ‌ تاپ جهت سرد کردن سیستم استفاده کنید.

4-تمیز کردن فن لپ‌ تاپ

همانطور که اشاره کردیم، تجمع گرد وغبار در فن می‌تواند باعث ایجاد مشکل درآن شود. بعلاوه این مورد می‌تواند باعث تولید صدا شود. برای تمیز کردن فن می‌توانید از باد فشار قوی استفاده کنید. با این کارمقداری از گرد و غبار فن از بین می‌رود و می‌تواند به عملکرد بهتر آن کمک کند.

تمیز کردن فن لپ تاپ

تعمیر فن لپ تاپ لنوو

اصلی ترین عاملی که فارغ از سالم بودن خود قطعه باعث درست کار کردن قطعه یا در واقع درست عمل کردن مجموعه سیستم لپ‌ تاپ می‌شود سیستم تهویه (خنک‌ کننده) لپ‌ تاپ است. که مهم‌ ترین قسمت آن فن می‌باشد. این سیستم باعث می‌شود دمای لپ‌ تاپ بیش از حد بالا نرود و درحالت تعادل باقی بماند که در نتیجه آن باعث جلوگیری از آسیب رسیدن به قطعات سخت‌ افزاری لپ‌ تاپ می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم هرچند وقت یکبار با مراجعه به یک  مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ در تهران  فن لپ‌ تاپ خود را سرویس کرده تا سیستم خنک‌ کننده لپ‌ تاپ‌تان به درستی کار کرده و مانع از آسیب رسیدن به دستگاه خود شوید.

تهویه سیستم لپ تاپ به کمک سینک و فن انجام می‌شود که هرکدام از آن‌ها وظیفه‌ای برعهده‌ دارند. وظیفه سینک ها انتقال گرمای چیپ‌ها به محفظه فن‌ها است که فن‌ مکنده هوای داغ به وجود آمده را به بیرون از لپ‌ تاپ منتقل می‌کند و فن‌ دمنده هوای خنک را به دستگاه منتقل می‌کند که این تهویه هوا موجب متعادل نگه‌ داشتن دمای سیستم می‌شود.

بله، در پاره‌ای از موارد حتی با باز کردن لپ‌ تاپ توسط خودکار بر مطابق روش های مذکور، دستگاه به درستی تمیز نمی شود و باید با مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیر لپ تاپ به کمک پمپ باد دستگاه را تمیز کرد.

درصورتی که لپ‌ تاپ با مواردی مانند صدای خیلی زیاد فن لپ‌‌ تاپ، داغ شدن لپ‌‌ تاپ، کار کردن دائمی فن، خاموش شدن لپ‌‌ تاپ بعد از حدود 15 تا 30 دقیقه و کوتاه شدن این زمان بعد از روشن شدن مجدد، روشن شدن فن برای چند ثانیه و بعد خاموش شدن لپ‌‌ تاپ و کار کردن فن لپ‌‌ تاپ با سرعت بالا مواجه شد باید هرچه سریع‌تر تعمیر شود و در موارد بسیار نادری خم شدن هیت‌ سینک قابل تعمیر نیست و نیاز به تعمیردارد.

فن و هیت‌ سینک لپ‌ تاپ قطعه‌ای داخلی است و حتما لپ‌ تاپ باید باز بشود به همین علت از 1 ساعت الی یک روز زمان می‌برد.

خیر، فن و هیت‌ سینک قطعه‌ای داخلی است وحتما باید توسط متخصص تعویض شود چون با برداشتن فن و هیت‌سینک تمامی خمیرها و پدهای سیلیکونی نیز باید تعویض شود.

استفاده در محیط خنک‌تر، تمیزکاری منظم فن، و از پایه خنک‌کننده استفاده کردن به جلوگیری از افزایش حرارت کمک می‌کند.

لپ تاپ را خاموش کرده و باتری را جدا کنید،سپس با هوا فشرده یا مواد تمیز کاری مخصوص فن را تمیز کنید

به طور میانگین بسته به میزان استفاده بین یک تا دو سال یکبار پیشنهاد می‌شود سرویس لپ‌‌ تاپ انجام شود یعنی اگر استفاده شما از لپ‌‌ تاپ زیاد و به طور دائم روشن است هر سال لپ‌‌ تاپ باید سرویس شود.

بله، تعمیرات پیچیده‌تری نیاز به تجزیه و تحلیل دقیق دارند و ممکن است تخصص بیشتری مورد نیاز باشد.

گاهی اوقات به دلیل به روز نبودن درایورها دستگاه بیش از حد داغ شده و در نتیجه فن بیش از حد به کار می‌افتد. در این صورت می‌توان با به روز کردن درایورها مشکل را حل کرد و نیازی به سرویس فن لپ‌ تاپ نخواهد بود.

وقتی لپ تاپ راه اندازی می‌شود اولین نرم افزاری که اجرا می‌شود بایوس است. در بایوس می‌توان سرعت فن را کم و زیاد کرد همچین می‌توان برگه‌هایی مانند کنترل سخت افزار، خنک کننده یا سفارشی سازی را بررسی کرد.

بله، در پاره‌ای از موارد به دلیل کمبود شارژ در باتری فن از کار می‌افتد. در این جور مواقع با وصل کردن لپ‌ تاپ به شارژر فن دوباره به کار می‌افتد.

در بعضی موارد، کار نکردن فن به نقص در مادربرد بر می‌گردد! چرا که بر روی مادربرد یک سری خازن وجود دارد که این خازن‌ها نیروی لازم را برای کار کردن فن فراهم می‌کنند. در صورت آسیب دیدن این خازن ها فن از کار می‌افتد.

معمولا عمر خمیر و پد سیلیکن حدود 2 سال است و اگر از زمان تعویض آن 2 سال می‌گذرد حتما در زمان سرویس فن این موارد را هم بررسی و تعویض نمایید.

هنگام اجرای یک بازی یا نرم افزار سنگین صدای فن بسیار بلند می‌شود این امری طبیعی است و علتش کارکرد شدید اجزای لپ‌ تاپ مثل پردازنده مرکزی (cpu)، حافظه تصادفی (ram) و حافظه انتخاب شونده (هارد) و است.

5/5 - (1 امتیاز)
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پویا الهیار
4 ماه قبل

بله یکی از خدمات سخت افزاری شرکت آرتک تعویض فن لپ تاپ هست.
در ضمن ممکنه فن لپ تاپ شما نیازی به تعویض نداشته باشه و با یک سرویس ساده قابل تعمیر باشه.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام