جستجو
جستجو

تعمیرات کیس و کامپیوتر

تعمیرات کیس و کامپیوتر

کامپیوترهای رومیزی از جمله پرکاربردترین و رایج ترین سیستم های کامپیوتری هستند که تمام قشر مردم و کسب و کارها، با آن ها کار می‌کنند. کامپیوترهای رومیزی به طور کلی شامل یک کیس، مانیتور، اسپیکرهای خارجی، سیم و کابل و سایر اجزا می‌شوند. امروزه استفاده از سیستم های کامپیوتری جز جدایی ناپذیر از زندگی است و همه برای انجام امور روزمره خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند. این سیستم ها مانند هر سیستم دیگری نیاز به تعمیر و سرویس پیدا می‌کنند. تعمیرات آن‌ها سخت افزاری و نرم افزاری است که هر کدام چالش های خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی هر یک از اجزای سیستم های کامپیوتری و تعمیرات کیس و کامپیوتر در تهران ، می‌پردازیم.

اجزای کیس و کامپیوتر

در بالا اجزای کلی کامپیوترهای رومیزی به طور کلی ذکر شدند. داخل کیس کامپیوتر، مجموعه ای سخت افزارها وجود دارند که هر کدام وظیفه خاصی دارند. حضور و وجود بیشتر این اجزا برای کارکرد سیستم، اجباری و ضروری است. همچنین زمانی که این اجزا دچار خرابی شوند، سیستم به اصطلاح دیگر بالا نمی‌آید و ممکن است حتی روشن نشود. سایر اجزایی که بودن یا نبودن آنها توفیقی در عملکرد سیستم ندارد، مثل درایو نوری، به ندرت پیش می‌آید که در عملکرد سیستم مشکل ایجاد کنند. در ادامه اجزی حیاتی کیس و کامپیوتر و خرابی‌های عمده‌ی آن ها را شرح می‌دهیم.

مادربرد کامپیوتر

به نوعی می‌شود گفت که اصلی ترین بخش هر سیستم کامپیوتری، مادربرد آن است. مادربرد به عنوان یک پلتفرم واحد برای اتصال تمام قطعات یک کامپیوتر به یکدیگر عمل می کند. CPU، حافظه، هارد دیسک‌ها، درایوهای نوری، کارت گرافیک، کارت صدا و سایر پورت‌ها و کارت‌های توسعه را مستقیم یا از طریق کابل به هم متصل می‌کند. می‌توان آن را به عنوان ستون فقرات یک کامپیوتر در نظر گرفت. یک مادربرد باید دارای ویژگی‌هایی مانند تفاوت در پشتیبانی از انواع مختلف قطعات، پشتیبانی از یک نوع CPU و چند نوع حافظه پشتیبان، سازگاری با کارت‌های گرافیک، فضاهای ذخیره سازی، پاور(منبع تغذیه) و کارت صدا باشد.

تعمیرات مادربرد کامپیوتر در تهران

در بسیاری از موارد تعمیرات کامپیوتر، این مادربرد کیس است که خراب می‌شود. این خرابی می‌تواند مربوط به هر قسمت مادربرد باشد، از خازن های بسیار ریز روی آن تا پورت های متصل به آن! تمامی تعمیرات مربوط به مادربرد کامپیوتر در مرکز تعمیرات تخصصی آرتک انجام می‌شود. متخصصین مجرب ما با در اختیار داشتن بروزترین ابزار و دانش فنی، آماده ارائه خدمات خود در کمترین زمان و بهترین کیفیت به شما کاربران گرامی هستند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت مادربرد کامپیوتر خود را در اختیار ما بگذارید تا تعمیرات آن به صورت کامل انجام شود.

پردازنده یا CPU کامپیوتر

پردازنده یا CPU کامپیوتر به عنوان مغز کامپیوتر شناخته می‌شود. جایی که تمام محاسبات و پردازش‌های موردنیاز سیستم در آنجا انجام می‌شود. پردازنده تمام دستورات را از کاربر می‌گیرد و با پردازش سریع، نتیجه آن‌ها را به نرم افزارهای در حال اجرا می‌فرستد و نتیجه را به کاربر نشان می‌دهد. تمامی این فرآیند و حتی فرآیندهای دیگر، با توجه به سرعت پردازش CPU، در  کمتر از 0.1 انجام می‌شوند. دو شرکت Intel و AMD شاخص ترین تولیدکنندگان پردازنده ها هستند که هر ساله نسل جدیدی از پردازنده ها را ارائه می‌دهند.

تعمیرات پردازنده یا CPU کامپیوتر در تهران

به طور عمده خیلی کم پیش می‌آید که CPU کامپیوتر مشکل پیدا کند. حتی زمانی که مادربرد کامپیوتر در اثر هر اتفاقی بسوزد، پردازنده دچار مشکل نمی‌شود. چیزی که در پردازنده ها اهمیت دارد اتصال مناسب با مادربرد است. این اتصال توسط سیخ های بسیار ریز از جنس طلا در زیر CPU انجام می‌گیرد. اگر تنها یکی از این سیخ ها نیز کج شود یا بشکند یا به هر دلیلی اتصال را به خوبی برقرار نکند، سیستم روشن نمی‌شود یا تصویر نمی‌دهد. در صورتی که سیستم شما با مشکلاتی از این قبیل درگیر است، می‌توانید سیستم خود را به مرکز تعمیرات تخصصی آرتک بیاورید. این مرکز تعمیرات را به بهترین نحو انجام می‌دهد و در سریع ترین زمان، سیستم شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

رم کامپیوتر

رم کامپیوتر یک حافظه موقت است که به فایل های سیستمی و ویندوزی و نرم افزاری اجازه اجرا در خود را می‌دهد. این حافظه های موقت پس از اینکه کار شما با برنامه تمام شد، فایل های اجرایی برنامه را از خود پاک می‌کنند و فضای خود را برای اجرای برنامه های دیگر خالی می‌کنند. حافظه های موقت دارای ویژگی‌های مهمی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به نسل، ظرفیت، فرکانس و رَنک آن‌ها اشاره کرد. این رم ها دارای نسل های مختلف از DDR تا DDR5 تا بدین روز هستند. جدیدترین این سخت افزارها رم های DDR5 هستند که سرعت بسیار بالایی در اجرای برنامه ها دارند.

تعمیرات رم کامپیوتر در تهران

زمانی که رم کامپیوتر یا لپ تاپ شما خراب می‌شود، علائم مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از این علائم روشن شدن سیستم و تصویر ندادن آن است. این اتفاق عموما زمانی رخ می‌دهد که محل قرارگیری رم روی مادربرد یا دیم رم، دچار کثیفی یا در موارد کم، دچار خرابی شده باشد. از علائم دیگر خرابی رم لپ تاپ، ظاهر شدن صفحه آبی یا صفحه مرگ هنگام بالا آمدن ویندوز یا در محیط ویندوز است. البته در این صورت حتما باید بررسی شود که دلیل از نرم افزار سیستم نیست! علائم دیگری هم برای خرابی رم کامپیوتر وجود دارند. شما کاربران گرامی می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر آرتک، مشکلات سیستم خود را شناسایی کنید و آن‌ها را برای حل شدن، به متخصصین مجرب ما بسپارید.

هارد کامپیوتر

سخت افزار مربوط به ذخیره سازی اطلاعات شما، هارد کامپیوتر است. هارد دیسک ها به طور کلی سخت افزارهایی هستند که اطلاعات شما را به صورت فیزیکی(نه ابری!) روی خود ذخیره می‌کنند. امروزه با پیشرفت نسل های تولید سخت افزارهای الکترونیکی، انواع بیشتری از هاردها و تجهیزات ذخیره سازی نیز پدیدار شده‌اند. از انواع هاردها و تجهیزات ذخیره سازی در کامپیوتر می‌توان به هارد دیسک ها(HDD)، هارد های حالت جامد(SSD) و هارد های NVMe(M.2) اشاره کرد. در بین این موارد هاردها M2 از بقیه سرعت و قیمت بیشتری دارند و فقط روی مادربردهای نسل 6 به بعد قابل نصب هستند.

تعمیرات هارد کامپیوتر در تهران

یکی از معضلاتی که کاربران کامپیوترها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، خرابی هارد و در معرض خطر قرار گرفتن اطلاعات آن ها است. مشکلات متعددی از جمله صدا دادن و بوق زدن هارد، نشناختن هارد، بوت نشدن ویندوز در هارد، تغییر فرمت هارد، پریدن ویندوز و از دست رفتن اطلاعات و غیره، در رابطه با تجهیزات ذخیره سازی وجود دارند. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر آرتک، با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و ابزار بروز، می‌تواند کلیه امور مربوط به تجهیزات ذخیره سازی کامپیوتر، لپ تاپ و شبکه شما را به صورت حرفه‌ای انجام دهد.

پاور کامپیوتر

پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر، بخش جدایی ناپذیر آن است. این قطعه وظیفه تبدیل ولتاژ 220 به ولتاژ پایین تر و تقسیم آن به قسمت های مختلف سیستم مثل مادربرد، پردازنده، هارد، دی وی دی رایتر و غیره را دارد. به نوعی می‌توان گفت که پاور حکم جریان خون در سیستم را دارد. پاور کامپیوتر از نظر توان انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع سیستم، انتخاب می‌شود. همچنین شاخص ترین برندی که در زمینه پاور در این وجود دارد، پاور گرین(Green) است که اکثر کاربران از این پاور استفاده می‌کنند. برخی از پاور ها دارای یک سوییچ هستند که با آن کاربر می‌تواند ولتاژ ورودی را انتخاب کند.

تعمیرات پاور کامپیوتر در تهران

منبع تغذیه کامپیوترها با توجه به اینکه از سخت افزارهای پر استحلاک سیستم هستند، دیر یا زود دچار خرابی می‌شوند. البته خرابی آن‌ها عوامل زیادی می‌تواند داشته باشد و تنها کارکرد آن‌ها نیست. معمولاً در پاور ها فن آن‌ها خراب می‌شود و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. همچنین خرابی خازن‌ها و سوکت های پاور بسیار پیش می‌آیند و این یعنی برد اصلی پاور نیز باید تعمیر شود. مرکز تعمیرات تخصصی آرتک، با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و ابزار بروز، تمامی مشکلات مربوط به پاور کامپیوتر را تعمیر می‌کند. در این مرکز عیب یابی به صورت رایگان انجام می‌شود و تعمیرات در سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شوند.

گرافیک کامپیوتر

پردازش گرافیکی یکی از مهم‌ترین وظایف گرافیک کامپیوتر است. گرافیک کامپیوتر برای کاربران خاص مثل گیمرها و طراحان گرافیکی بسیار مهم است و در انتخاب آن بسیار دقت به خرج می‌دهند. برخی از موضوعات در گرافیک کامپیوتری شامل طراحی رابط کاربری، گرافیک اسپرایت، رندر، ردیابی پرتو، پردازش هندسی، انیمیشن کامپیوتری، گرافیک برداری، مدل سازی سه بعدی، سایه زن، طراحی GPU، سطوح ضمنی، تجسم، محاسبات علمی، پردازش تصویر، عکاسی محاسباتی ، محاسبات هندسی و غیره می‌باشند. روش شناسی کلی به شدت به علوم زیربنایی هندسه، اپتیک، فیزیک و ادراک بستگی دارد. از جمله پیشگامان در صنعت ساخت کارت گرافیک، شرکت های Nvidia و AMD هستند که هر ساله از مدل‌های جدید خود رونمایی می‌کنند.

تعمیرات گرافیک کامپیوتر در تهران

کارت های گرافیک به ندرت دچار خرابی می‌شودند و خرابی آن‌ها نیز در بلند مدت اتفاق می‌افتد. این بخش از سخت افزار کامپیوتر  مانند بقیه، نیاز به سرویس و تعویض خمیر سیلیکون دارد تا در ایده‌آل ترین حالت کار کند. از جمله خرابی ‌های رایج کارت گرافیک می‌توان به صدا دادن یا خرابی فن گرافیک، تصویر ندادن یا خراب بودن تصویر خروجی، خرابی پورت‌های خروجی مثل VGA و HDMI، نرسیدن برق کافی به گرافیک و غیره اشاره کرد. در صورتی که شما کاربران گرامی با کارت گرافیک کیس کامپیوتر خود به مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری برخورد کرده‌اید، می‌توانید با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی آرتک، از خدمات ما استفاده کنید.

فن کامپیوتر

فن کامپیوتر یا فن پردازنده کامپیوتر یکی از بخش‌های حیاتی سیستم کامپیوتری است که وظیفه خنک کردن پردازنده یا CPU را به عهده دارد. زمانی که پردازنده داغ می‌کند و دمای آن از حد بحرانی بالاتر می‌رود، به طور خودکار برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آن سیستم خاموش می‌شود. به طور کلی فن های معمولی کامپیوتر از یک هیت سینک نسبتاً بزرگ، که روی پردازنده و خمیر سیلیکون قرار می‌گیرد، و فن تشکیل شده است. در بعضی از فن های کامپیوتر که مخصوص سیستم های گیمینگ طراحی شده‌اند، بسیاری از قسمت‌های دیگر نیز وجود دارد و سیستم خنک کننده پیشرفته تری دارند. همچنین با پیشرفت طراحی پردازنده‌ها و گرافیک‌ها، این فن‌ها نیز بروزتر می‌شوند.

تعمیرات فن کامپیوتر در تهران

فن کامپیوتر یکی از اجزای استحلاکی هر کامپیوتری می‌باشد که به مرور زمان ممکن است کاملاً خراب شود یا به صدا بیفتد. تعویض این قطعه از تعمیر آن به صرفه‌تر است به جز در موارد خاص که فن مدل خاصی داشته باشد. همچنین گاهی ممکن است خمیر سیسلکون زیر هیت سینک فن خشک شده باشد و با تعویض آن دوباره فن به عملکرد اولیه خود برگردد. در صورتی که فن به درستی جا زده نشود، پایه های آن می‌شکنند و به خوبی روی مادربرد سوار نمی‌شوند. بنابراین در قرار دادن فن روی مادربرد نیز باید احتیاط به خرج داد. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر آرتک، با بهره گیری از متخصصین مجرب می‌تواند به شما در تعمیر و تعویض فن کامپیوتر کمک کند.

بدنه کیس کامپیوتر

بدنه کیس کامپیوتر همان اسکلت کامپیوتر است که اجزای سیستم روی آن سوار می‌شوند. این قسمت از کامپیوتر به ندرت دچار خرابی می‌شود مگر در اثر ضربه و آب خوردگی! روی کیس کامپیوتر اجزای مهمی مثل دکمه‌های روشن شدن و ریست کامپیوتر وجود دارد. همچنین برد های USB روی بدنه کیس نیز قرار دارند که به کاربر اجازه می‌دهد، بدون نیاز به دسترسی به پشت کیس، درایو های یو اس بی خود را وصل و استفاده کنند. در کامپیوترهای گیمینگ نسل جدید، بدنه کیس دارای یک در شیشه‌ای است که برای زیبایی بیشتر به کار برده شده است.

تعمیرات بدنه کیس کامپیوتر در تهران

درصورتی کیس کامپیوتر شما کاربران گرامی نیاز به تعمیر دارد، می‌توانید با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و کامپیوتر آرتک تماس بگیرید. متخصصین ما در اسرع وقت به شما مراجعه می‌کنند و کیس کامپیوتر شما را تعمیر می‌کنند.

درایو نوری یا DVD Writer کامپیوتر

درایو نوری یا دی وی دی رایتر کامپیوتر یکی از سخت افزارهای جانبی سیستم های کامپیوتری است. یعنی در صورتی که این سخت افزار هم نباشد، سیستم بدون عیب کار می‌کند و مشکلی پیدا نمی‌کند. به طور کلی دو نوع درایو نوری مکشی و آسانسوری داریم. درایوهای مکشی دیسک همانطور که از اسم آن‌ها پیداست، دیسک را به درون می‌کشند. درایوهای آسانسوری که نوع رایج هستند، با زدن یک دکمه روی دستگاه بیرون می‌آیند. انواع مختلف درایو نوری مثل سی دی خوان، دی وی دی خوان و بلوری دارند. نوعی که معرفی شد، درایو های نوری اینترنال هستند. نوع اکسترنال دی وی دی رایترها  قابل حمل هستند و به هر دستگاهی وصل می‌شوند.

تعمیرات درایو نوری کامپیوتر در تهران

 درایو های نوری در صورت خرابی، به ندرت قابل تعمیر هستند و معمولا تعویض آن‌ها در نظر قرار می‌گیرد. از جمله خرابی های دی وی دی رایترها می‌توان به نخواندن دیسک، بیرون ندادن دیسک، گیر کردن درایو و غیره اشاره کرد. از دلایل تعویض نکردن قطعات داخلی دی وی دی رایتر برای تعمیر آن‌ها می‌توان به این اشاره کرد که این قطعات ظرافت نانومتری دارند و عمدتاً تلاش برای تعمیر آن‌ها منجر به شکست می‌شود. البته در صورتی که تعمیر هم انجام شود، به صرفه نخواهد بود و بهتر است قطعه نو تهیه شود. شما کاربران گرامی می‌توانید برای تعویض و عیب یابی دی وی دی رایتر کامپیوتر خود، به مرکز تعمیرات لپ تاپ آرتک مراجعه کنید. همکاران و متخصصین ما آماده ارائه خدمات در تمام روزهای هفته به شما کاربران گرامی هستند.

تعمیرات کیس و کامپیوتر در تهران

اگر شما یک کاربر حرفه‌ای سیستم های کامپیوتری هستید، ممکن است انجام تعمیرات سیستمتان به نظر کار ساده‌ای بیاید. اما در واقع اینطور نیست! تعمیرات کیس و کامپیوتر در واقع دارای پیچیدگی‌های زیادی است که هر کدام از یک یا چند سخت افزار سیستم ناشی می‌شود. بنابراین انجام این گونه تعمیرات بیش از مهارت، نیاز به تجربه دارد. متخصصین مجرب ما در مرکز تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین ابزار، تعمیرات کیس و کامپیوتر شما را در تهران و به طرق حضوری یا در محل تعمیر می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام