جستجو
جستجو

وب کم لپ تاپ

وبکم لپ تاپ ایسوس

وب کم لپ تاپ یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی موجود در جهان امروز هستند. آنها به دنیا این توانایی را داده اند که به کارآمدترین شکل ممکن با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. امروزه لپ تاپ های لنوو، ایسوس، دل، اپل، ایسر، اچ پی و سایر برندها دارای وب کم مخصوص خود هستند. برآورد و تخمین هزینه و قیمت تعویض وبکم لپ تاپ خیلی سخت نیست و مقدار زیادی نمی باشد اما اگر کیفیت تصویر دوربین بالا باشد، قطعا قیمت آن نیز بالا می رود. اما تفاوت سایر اشکال ارتباطی با وب کم چیست؟

مقدمه

تلفن همراه به شما این امکان را می‌دهد که با هر کسی در هر کجای دنیا بدون دیدن آنها ارتباط برقرار کنید. اما یک وب کم از طرف دیگر به شما امکان می‌دهد افرادی را که با آنها صحبت می‌کنید ببینید و بشنوید. به زبان ساده، وب‌کم دوربینی است که تصاویر و فیلم‌ها را با کمک رایانه و یک اتصال اینترنتی خوب در زمان واقعی پخش می‌کند. آنها چیزی نیستند جز یک دوربین فیلمبرداری کوچک که می‌توان آن را در بالای یک دسکتاپ قرار داد و اکثر لپ تاپ ها به یک دوربین مجهز هستند.

استفاده از وب کم بدون محدودیت است، می‌توانید از آنها برای برقراری ارتباط با خانواده یا دوستان، ارتباط با چندین نفر به طور همزمان و پخش زنده ویدیوها یا حتی برای مقاصد مصاحبه استفاده کنید. امروزه بسیاری از شرکت‌ها از این قابلیت‌ها استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند با استفاده از ویژگی تماس ویدیویی جیمیل یا هر ابزار دیگری، از هر کجا با هر کسی تماس بگیرند. وب کم‌ها یکی از کارآمدترین دستگاه هایی هستند که می‌توانند همزمان تصویر و صدا را انتقال دهند.

اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای یک وب‌کم اینترنال هستند، اما می‌توان آن‌ها را به روش‌های خاص خود محدود کرد. توانایی جابجایی آنها در اطراف یکی از آنهاست. هیچ راهی برای جابجایی وب‌کم همراه لپ‌تاپ به زاویه یا موقعیت خاصی که نیاز دارید وجود ندارد، این ممکن است مانع از آن شود که خودتان را از بهترین زاویه به تصویر بکشید. اما استفاده از یک وب کم اکسترنال می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. شما می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید که به نوبه خود باعث می‌شود ویدیوی شما عالی به نظر برسد.

انواع مختلف وب کم لپ تاپ

در اینجا انواع مختلف وب کم‌هایی که افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند، آورده شده است.

  • داخلی (یکپارچه/جاسازی شده)

این نوع وب کم در اکثر رایانه های قابل حمل مانند لپ تاپ وجود دارد. آنها درست مانند لپ تاپ ها برای راحتی طراحی شده اند و به آنها وب کم های داخلی یا یکپارچه می‌گویند. آنها در بالای صفحه نمایش قرار دارند. کیفیت وب کم های یکپارچه به کیفیت لپ تاپی که خریداری می‌کنید بستگی دارد. به طور معمول، آنها کیفیت مناسبی از فیلم ها و تصاویر را در بهترین حالت ارائه می‌دهند، مگر اینکه لپ تاپی با بالاترین کیفیت داشته باشید و حتی در این صورت محدودیت هایی برای تحرک وجود داشته باشد. مدل‌های خاصی یک دوربین دوگانه (دو دوربین) را به شما پیشنهاد می‌کنند که یکی برای فیلم‌برداری و دیگری برای عکس‌برداری است. وقتی یک وب کم یکپارچه دارید، کار زیادی نمی توانید انجام دهید.

  • وب کم های خارجی (وب کم های مستقل)

وب کم های خارجی یا وب کم های مستقل قبل از وب کم های یکپارچه ظاهر شدند. آنها با یک کابل USB یا هر کابل دیگری ارائه می‌شوند که باید برای اتصال آنها به دسکتاپ یا لپ تاپ استفاده کنید. برخلاف وب‌کم‌های یکپارچه، وب‌کم‌های مستقل را می‌توان در هر جایی که می‌خواهید قرار داد، اگرچه مردم معمولاً آن را در بالای رایانه قرار می‌دهند و لنز را تنظیم می‌کنند. اما می‌توانید آن را در هر جایی که می‌خواهید قرار دهید و ناگفته نماند که کیفیت تصاویر و ویدیوهای گرفته‌شده در یک وب‌کم خارجی بسیار بهتر از آن چیزی است که در وب‌کم‌های یکپارچه دریافت می‌کنید، اما باز هم بستگی به این دارد که کدام مدل وب‌کم خارجی را انتخاب کنید.

اگرچه داشتن سیم اضافی و وب کم ممکن است ناخوشایند به نظر برسد، اما مزایای آن از معایبش بیشتر است. مدل‌های قدیمی‌تر با میکروفون داخلی عرضه نمی‌شوند، اما مدل‌های جدیدتر وب‌کم‌ها مجهز به میکروفون هستند. اگرچه امروزه وب‌کم‌ها مجهز به میکروفون هستند، سرمایه‌گذاری بر روی یک میکروفون خارجی یا ترجیحاً یک هدست بازی عاقلانه است، اما این امکان را به شما می‌دهد که بدون صحبت کردن حرکت کنید و وضوح صدا نیز بهتر است.

  • دوربین‌های تحت شبکه

آنها مشابه وب کم های استاندارد هستند، با این تفاوت که داده ها را از طریق اترنت یا شبکه های بی سیم انتقال می‌دهند. آنها همچنین با تلویزیون های مدار بسته مدار بسته استفاده می‌شوند و اغلب برای راه اندازی کنفرانس های ویدئویی سطح بالا عملکرد فوق العاده‌ای دارند. وب‌کم‌های تحت شبکه معمولاً هزینه بیشتری نسبت به وب‌کم‌های سنتی دارند و اغلب به یک اتصال اینترنتی بسیار قابل اعتماد برای عملکرد یکپارچه نیاز دارند.

نکات خرید وب کم لپ تاپ

همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگام برنامه ریزی برای خرید وب کم، موارد خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. یکی از مهم ترین عواملی که هنگام خرید یک وب کم باید در نظر داشت فریم در ثانیه است زیرا تعیین کننده کلیدی سرعت فیلم و سرعت حرکت اشیا (تصاویر) در ویدیو هستند.

با 15 فریم در ثانیه که حداقل فریم در ثانیه است، بهترین انتخاب نیست. برای حرکت بهتر تصاویر در ویدیو، توصیه می‌شود 30 فریم در ثانیه را انتخاب کنید، این کمک می‌کند ویدیو طبیعی تر به نظر برسد. در صورت دریافت 30 فریم در ثانیه، مطمئن شوید که اتصال اینترنتی قابل اعتمادی دارید که بدون آن هیچ تفاوتی بین 15 فریم در ثانیه و 30 فریم در ثانیه وجود نخواهد داشت.

وب کم لپ تاپ

اطمینان از کیفیت صدای خوب نیز مهم است، بنابراین مطمئن شوید که یک وب کم با یک میکروفون خوب خریداری می‌کنید یا همانطور که قبلاً ذکر شد یک هدست بازی با وب کم خریداری کنید. اما صرف نظر از انتخاب خود، حتما قبل از خرید یک تست میکروفون کامل انجام دهید. مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک با در اختیار داشتن متخصصین مجرب و ابزار بروز، آماده خدمت رسانی به شما در تمام روزهای هفته از ساعت 9 الی 21، حتی روزهای تعطیل، می باشد. عیب یابی در این مرکز رایگان است و تمامی خدمات ارائه شده 6 ماه گارانتی دارند.

5/5 - (5 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sadegh
Sadegh
1 سال قبل

سلام لپ تاپ سونی دارم که هنکام استفاده از وب کم اون رو به صورت وارونه نشون میده باید چیکارش کنم تا این مشکل حل بشه یه بار هم درایور اون رو پاک کردم دوباره نصب کردم ولی مشکل حل نشد

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Sadegh

سلام بیشتر مواردی که دوربین لپ تاپ به صورت وارونه تصویر رو نشون میده، ایراد از درایور یا تنظیمات نرم افزاری وبکم لپ تاپ است. اگر هر دوی این موارد را بررسی کرده اید و به نتیجه نرسیده اید می توانید از نرم افزارهای قیاس ساز وبکم لپ تاپ استفاده کنید.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام