کم شدن نور ال سی دی لپ تاپ

با گذشت زمان، روشنایی صفحه نمایش LCD و پلاسما می تواند کمرنگ شود. می دانید زمانی که حداکثر روشنایی کمتر از حد معمول به نظر می رسد با مشکل روشنایی صفحه روبرو هستید. کم شدن نور ال سی دی لپ تاپ در طی زمان در اثر قدیمی شدن صفحه نمایش لپ تاپ اتفاق می‌افتد. گاهی ممکن است در اثر ضربه یا آب ریختگی نیز نور ال سی دی متاثر شود. در ادامه تعدادی از راه حل‌های کم شدن نور ال سی دی لپ تاپ به اختصار بیان می‌کنیم.

دلایل کم شدن نور

ممکن است صفحه نمایش لپ تاپ ایراد داشته باشد، گاهی اوقات لپ تاپ عقب می افتد و بلافاصله از پروتکل سیستم پیروی نمی‌کند یا سوئیچ درب گیر کرده باشد، با بستن و باز کردن درب آن به راحتی می توانید این مشکل صفحه نمایش لپ تاپ را برطرف کنید.

می‌توانید یک ریستارت انجام دهید. ممکن است یک خطای سیستمی یا مشکلی باشد که با راه اندازی مجدد دستگاه قابل حل باشد. پس از راه اندازی کامل لپ تاپ، بررسی کنید که آیا صفحه نمایش همچنان کم نور است یا خیر. اگر هیچ کدام از موارد بالا کار نمی‌کردند، مشکل می‌تواند هر چیزی باشد، از سخت افزار گرفته تا نور پس زمینه سوخته یا کابل معکوس/شکسته. پرداختن به این مسائل بسیار پیچیده‌تر از تعویض صفحه نمایش است، بنابراین لازم است لپ تاپ خود را به یک مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ ببرید.

این مشکل ممکن است نتیجه آسیب فیزیکی کابل فلت باشد که اطلاعات برق یا ویدیو را به نمایشگر می‌رساند. همچنین توصیه می کنیم در صورتی که لپ تاپ شما دیگر تحت گارانتی نیست، به یک تعمیرکار لپ تاپ ماهر مراجعه کنید.

تعمیر و تعویض ال سی دی لپ تاپ

ال سی دی لپ تاپ شما ممکن است دچار مشکلات زیادی مثل تصویر نداشتن، قطع و وصل شدن تصویر، ظاهر شدن خطوط عمودی یا افقی رو صفحه، سوختگی پیکسل‌های لپ تاپ و غیره شود. متخصصین ما در مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک آماده‌اند که به شما کاربران گرامی خدمات با کیفیت و قیمت مناسب ارائه دهند. برای برندهای مختلف لپ تاپ مثل ایسوس، لنوو، دل، ایسر، اپل و سورفیس در این مرکز خدمات تعویض ال ای دی و ال سی دی لپ تاپ ارائه می‌شود.

5/5 - (2 امتیاز)
5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
1 سال قبل

سلام بسیار عالی ممنون از مطلب مفیدتون

Hana
Hana
1 سال قبل

سلام نور صفحه لپ تاپ من خیلی کم شده به حدی که اصلا دسکتاپ دیده نمیشه به نظرتون باید برای تعویض یا تعمیر ال سی دی لپ تاپم چه کاری انجام بدم که از این وضعیت دربیارم لپ تاپمو مرسی

mehdi
مدیر
1 سال قبل
پاسخ به  Hana

سلام کم نور شدن ال سی دی لپ تاپ می تونه عوامل مختلفی داشته باشه مثل کابل فلت، ال سی دی و البته های ولتاژ و اینورتر. لپ تاپتون باید دقیق بررسی و عیب یابی بشه.

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام