سرویس لپ تاپ

سرویس کردن لپ تاپ شخصی

یکی از محبوب ترین شرکت‌های سازنده محصولات دیجیتال شرکت hp است که محصولات مختلفی را تولید می‌کند. مهم‌ترین و محبوب ترین محصولی که این شرکت تولید می‌کند که سبب بیشتر معروف‌شدن و محبوب‌ترشدن این شرکت شده است لپ تاپ‌های این شرکت است که شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی لپ تاپ hp نسبت به خرید انواع محصولات این شرکت اقدام نمایید. مجموعه تعمیرات لپ تاپ آرتک نمایندگی لپ تاپ hp با هدف افزایش آگاهی مشتریان اقدام به انتشار تمامی اطلاعات مورد نیاز در رابطه با این شرکت و محصولاتش نموده است. همچنین ممکن است تعداد زیادی از بخش‌های دیگر لپ تاپ ممکن است نیاز به سرویس داشته باشد تلاش ما در مرکز تخصصی تعمیرات لپ تاپ آرتک، جلب رضایت مشتریان عزیز از طریق افزایش حداکثری سرعت خدمات و کاهش هزینه تمام شده میباشد. برای اطلاع از هزینه و نحوه انجام سرویس لپ تاپ هر چه زودتر با ما تماس بگیرید.

نقل قول

به نقل از سایت budgetpcupgraderepair راجب سرویس لپ تاپ

امروزه با این هزینه‌های گزاف، هزینه تعمیر به مراتب کمتر از هزینه خرید یک لپ تاپ جدید است.

لپ‌تاپ‌ها در بسیاری از خانه‌ها و کسب‌وکارها یکی از وسایل اساسی هستند، اما قیمت بالایی دارند. با این حال، تعمیر لپ تاپ اغلب ارزان تر از خرید یک لپ تاپ جدید است و می‌تواند به همان اندازه کارگشا باشد. سرویس لپ تاپ شما در مراکز تعمیر لپ تاپ صورت می‌گیرد. شما می‌توانید با سرویس کردن دستگاه خود، به مراتب راندمان کاری بهتری دریافت کنید.

بخش های مختلف در سرویس لپ تاپ

علیرغم اینکه بیشتر مردم سرویس لپ تاپ را منحصر به فن لپ تاپ و تعویض خمیر سیلیکون میدانند، اما این کار در قسمت های متعددی از لپ تاپ قابل انجام است. گرچه در سرویس لپ تاپ، مهمترین بخش فن لپ تاپ است و دلیل این اهمیت نیز تاثیر زیاد این بخش در سلامتی دو چیپ حیاتی و با ارزش مادربرد یعنی سی پی یو لپ تاپ و گرافیک لپ تاپ است. اما نمیتوان از اهمیت دیگر بخش های لپ تاپ و نیز غافل ماند. در ادامه بیشتر با این کار حیاتی، تاثیر و اهمیت آن و انجام آن در در بخش های مختلف لپ تاپ آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید. 

سرویس فن لپ تاپ

فن لپ تاپ یکی از حیاتی ترین قسمت ها در لپ تاپ ماست. این بخش وظیفه خنک کاری و پائین آوردن دمای دو چیپ حیاتی لپ تاپ یعنی چیپ گرافیک و سی پی یو را دارد. از آنجایی که در بیشتر لپ تاپ های جدید بازار، این دو چیپ به صورت آنبرد بر روی مادربرد نصب شده اند، در صورت خرابی یا سوختگی این دو چیپ چاره ای جز تعویض مادربرد نخواهیم داشت. تعویض مادربرد نیز معمولا و در بیشتر لپ تاپ ها به صرفه نخواهد بود. در نتیجه ادامه حیات لپ تاپ ما به عملکرد صحیح فن لپ تاپ بستگی دارد.

بسته به نوع نگه داری و استفاده مالک لپ تاپ، فن لپ تاپ معمولا پس از مدتی دچار آلودگی به دلیل نفوذ گرد و غبار به درون محظه آن میشود. این گرد و غبار در صورت زیاد بودن میتواند عملکرد فن لپ تاپ ما را به کلی مختل کند.

در این پروسه، تکنسین‌های ما فن‌های لپ تاپ را خارج ساخته و با استفاده از دستگاه کمپرسور باد، گرد و خاک را از درون آن میزدایند. پس از پاک کردن گرد و غبار، مجددا بر روی چیپ های لپ تاپ خمیر سیلیکون زده شده و هیت سینک لپ تاپ و فن سر جای خود قرار میگیرند.

امروزه، لپ تاپ‌ها به عنوان ابزاری اساسی برای کار و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که این دستگاه‌ها به طور مداوم برای انجام فعالیت‌های گوناگون استفاده می‌شوند، حفظ عملکرد بهینه آن‌ها،بسیار ضروری است. سرویس فن لپ تاپ یکی از جوانب مهم نگهداری لپ تاپ است. با این حال افراد در سرویس کردن لپ تاپ خود سهل انگاری می‌کنند. فن لپ تاپ وظیفه خنک کردن قطعات داخلی لپ تاپ را بر عهده دارد، بنابراین نگهداری و سرویس منظم آن ضروری است.

سرویس کردن لپ تاپ و فن

زمان سرویس فن لپ تاپ

یکی از سوالات مهمی که باید کاربران لپ تاپ از آن آگاه باشند، مدت فاصله ای است که باید بین سرویس لپ تاپ خود بدانند. همانطور که گفتیم، لپ تاپ باید به طور مستمر و دوره ای سرویس شود. اولین قدم برای سرویس لپ تاپ، شناسایی علائمی است که در هنگام سرویس لپ تاپ ایجاد می‌شوند. گرم شدن غیرمعمول لپ تاپ می‌تواند نشانه‌ای از عدم کارکرد مناسب فن باشد. صدای بلند و ناخوشایند فن نیز ممکن است به دلیل جرم گرفتگی در فن یا خرابی آن باشد. همچنین، کاهش عملکرد و سرعت دستگاه نیز می‌تواند نشان دهنده نیاز به سرویس فن باشد. البته کاهش عملکرد لپ تاپ به عوامل مختلفی وابسته است. صدای بلند فن هنگام کار کردن نیز از علائمی است که هنگام نیازمند به سرویس بودن لپ تاپ ایجاد می‌شود.

سرویس خنک کننده لپ تاپ
سرویس فن لپ تاپ

سرویس فن لپ تاپ چگونه است؟

فن لپ تاپ، از آنجایی که در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود، آلودگی‌های مختلفی را به خود جذب می‌کند. با این تفسیر،روند سرویس فن لپ تاپ کمی سخت است. فرایند سرویس فن لپ تاپ شامل تمیز کردن فن و اجزای داخلی، تعویض خود فن و تست عملکرد فن پس از سرویس است. تمیز کردن فن و اجزای داخلی از آلودگی‌ها و گرد و غبارهای مختلف پاکسازی می‌شوند. در صورت لزوم، فن و سیستم خنک کننده قدیمی با قطعات جدید تعویض می‌شوند. در نهایت، عملکرد دستگاه پس از سرویس تست می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مشکلات برطرف شده‌اند. اگر با تمامی این موارد، مشکل لپ تاپ شما حل نشد، مشکل از قسمت دیگری است.

استفاده صحیح از فن لپ تاپ

فن لپ تاپ قطعه‌ای است که از هنگام روشن شدن دستگاه شما، به صورت بلادرنگ شروع به کار کردن می‌کند. کارکرد فن لپ تاپ به موارد مختلفی بستگی دارد. فن لپ تاپ هنگام رندرهای سنگین سریعتر و قدرتمند تر می‌چرخد. مهم است که شما در هنگام کارهای سنگین با لپ تاپ خود، از یک پد خنک کننده یا کول پد نیز استفاده کنید. استفاده از پایه خنک کننده به دستگاه کمک می‌کند تا دمای آن پایین‌تر باشد و فشار کاری بر روی فن کاهش یابد. نظافت دوره‌ای لپ تاپ نیز از آلودگی‌ها و گرد و غبار جلوگیری می‌کند که می‌توانند عملکرد فن را مختل کنند. همچنین، اجتناب از استفاده در محیط‌های گرم و گرد می‌تواند از افزایش دما و بار تحمل بر روی فن جلوگیری کند.

سرویس پورت‌های لپ تاپ

پورت‌ های لپ تاپ، دریچه ارتباطی لپ تاپ با دیگر دستگاه‌ها هستند. این پورت‌ها وظیفه انتقال اطلاعات و داده ها را دارند. سرویس پورت های لپ تاپ یکی از امور مهم و اساسی هر لپ تاپی است. از آنجایی که این پورت ها امکان اتصال به دستگاه های دیگر را فراهم می کنند، نقش مهمی در ارتباط کاربر با دنیای بیرونی ایفا می‌کنند. البته گفتنی است که برای هر کاربر لپ تاپ، شناختن انواع مختلف پورت ها و استفاده بهینه از آن‌ها بسیار حیاتی است.

گرد و غبار علاوه بر فن لپ تاپ، دشمن اصلی پورت های لپ تاپ نیز هست. همانطور که گفته شد، سرویس لپ تاپ به فن لپ تاپ محدود نشده و بسیاری از بخش های لپ تاپ را شامل میشود. پورت های لپ تاپ یکی از همین بخش هاست. در این پروسه ، تمامی پورت های لپ تاپ باز شده و با مواد مخصوص و یا باد فشار قوی شسته میشوند تا به این وسیله از هرگونه قطعی احتمالی به دلیل گرد و غبار پیشگیری شود. در این مرحله، تمامی اتصالات پورت ها نیز توسط تکنسین های مرکز آرتک مورد بررسی قرار میگیرند تا در صورت وجود احتمال قطعی پورت مذکور، نسبت به تعویض آن اقدام شود.

پورت های لپ تاپ

پورت‌های  USB

یکی از مهم ترین پورت‌هایی که در لپ تاپ قرار داده شده است، پورت usb است. این پورت‌های برای انتقال اطلاعات به فلش ساخته شده اند. پورت USB یکی از پرکاربردترین و اساسی ترین پورت‌ها در لپ تاپ هاست. این پورت ها امکان اتصال به دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات، چاپگرها، موس و کیبوردهای خارجی و دیگر لوازم جانبی را فراهم می کنند. همچنین، پورت‌های USB در نسخه‌های مختلفی از جمله  USB 2.0، USB 3.0  و USB 3.1 وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و سرعت انتقال داده های متفاوتی دارند. با این حساب، سرویس پورت های USB لپ تاپ یکی از موارد مهم و اساسی در سرویس لپ تاپ است.

سرویس پورت usb لپ تاپ

پیشگیری از خرابی پورت های USB

یکی از مواردی که باید در هنگام استفاده کردن پورت‌های USB در نظر داشته باشید، این است که طوری از آن‌ها استفاده کنید که از خرابی آن‌ها جلوگیری شود. مراقبت از پورت‌های USB و اطمینان از عدم وجود خراش یا آسیب جسمی به آنها مهم است. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پورت‌ها در وضعیتی فیزیکی صحیح قرار دارند و هیچ تغییری در اتصالات سخت‌افزاری وجود ندارد. از آنجایی که سوکت USB دارای چند ولت برق است، باید در هنگام استفاده از آن مراقب اتصالات باشید. با این حساب، باید از مواردی که ممکن است USB شما را خراب کند، جلوگیری کنید. مواردی مانند وارد شدن ضربه فیزیکی هنگام متصل بودن فلش یا USB  یا اتصالی برق ممکن است این پورت حساس و مهم را تحت شعاع قرار دهد. در ادامه برای شما از دلایل خرابی پورت های USB  خواهیم گفت. با ما باشید.

درایور USB نصب نشده است

یکی از مواردی که حتما باید در استفاده از ویندوز به آن دقت داشته باشید، نصب بودن درایورهای ویندوز است. درایورها در واقع پل ارتباطی بین سخت افزار مربوطه و دستگاه‌ها هستند. اگر USB لپ تاپ شما کار نمی‌کند، ممکن است مشکل از این قسمت باشد. درایورهای USB و کنترلرهای مرتبط با آنها باید به‌روز باشند تا ارتباط بهینه‌ای فراهم شود. شما می‌توانید از منابع تولید کننده لپ‌تاپ خود یا وب‌سایت‌های معتبر برای دریافت و نصب درایورهای جدید استفاده کنید. البته شما عزیزان می‌توانید با استفاده از درایورپک یا برنامه اسنپی درایور نیز درایور مربوط به USB دستگاه خود را نصب کنید. البته گفتنی است که درایور پورت USB معمولا توسط ویندوز شناسایی می‌شوند اما در هر حال ممکن است این اتفاق نیز برای شما رخ بدهد.

تداخلات الکترومغناطیسی (EMI)

تداخلات الکترومغناطیسی (EMI) و اختلالات تغذیه می‌توانند در محیط‌های الکترونیکی به عنوان دو عامل مهم تلقی شوند که می‌توانند باعث مشکلات عملکردی و حتی خرابی پورت‌های USB لپ‌تاپ، شوند.

تداخلات الکترومغناطیسی (EMI) EMI به تداخلاتی هستند که از منابع مختلف می‌تواند به دستگاه‌های الکترونیکی وارد شود. این تداخلات ممکن است از دستگاه‌های الکترونیکی دیگر، موبایل‌ها، دستگاه‌های بی‌سیم، تجهیزات شبکه، یا حتی از منابع خارجی مانند امواج رادیویی، فرکانس‌های رادیویی و مخابراتی، و تجهیزات الکتریکی مختلف به پورت‌های USB وارد شوند. این تداخلات می‌توانند باعث اختلال در ارتباطات پورت های usb و موارد دیگری از جمله  نویز در خطوط ارتباطی، و در نتیجه، کاهش سرعت انتقال داده و حتی خرابی در دستگاه‌های متصل شده شوند. این مورد می‌تواند به سرعت پورت های USB را تحت شعاع قرار دهد.

مشکلات فیزیکی

از تمامی این موارد که بگذریم، مشکلات فیزیکی که برای قطعات لپ تاپ رخ می‌دهد ، بخش اعظمی از خرابی‌‎ها را در پی خود دارد. مشکلات فیزیکی چندین مورد را در بر گرفته اند. در پی همین موضوع، اتصالات فیزیکی درون پورت‌های USB ممکن است به دلایلی نظیر شکستگی قاب، افتادن و ضربه خوردن، یا کم ‌کیفیت بودن قطعات مکانیکی معیوب شده باشند. هر کدام از این موارد می‌تواند دلایل مختلف خرابی پورت‌های USB باشند. شما می‌توانید با مراجعه به لپ تاپ آرتک، دستگاه خود را به متخصصان ما بسپارید تا به صورت رایگان عیب یابی را برای شما صورت دهیم.

سرویس کیبرد لپ تاپ

کیبرد لپ تاپ یکی از قسمت هایی است که کاربر لپ تاپ مستقیما با آن در تماس است. نفوذ گرد و غبار و کثیفی و انواع آلودگی به کیبورد لپ تاپ یک امر بسیار رایج است. با مرور زمان و با تداوم استفاده از کیبرد لپ تاپ، نفوذ آلودگی به آن اجتناب ناپذیر است. این آلودگی‌ها گاهی تا جایی پیش میروند که باعث اختلال در عملکرد طبیعی کیبردها خواهد شد. کیبرد لپ تاپ یکی دیگر از قسمت‌هایی است که میتوان در زمان سرویس لپ تاپ به آن توجه کرد. برای انجام این کار، تکنسین های ما در آرتک با باز کردن کیبرد و استفاده از روش‌هایی خاص، آلودگی‌های موجود را از درون آن تخلیه میکنند.

سرویس کیبرد لپ تاپ

سرویس اسپیکرهای لپ تاپ

اگر شما هم پس از گذشت مدتی با کاهش کیفیت و قدرت صدای خروجی از اسپیکر لپ تاپ خود رو به رو شده اید، احتمالا شما نیز به سرویس اسپیکر لپ تاپ نیاز خواهید داشت. همانند بخش‌هایی که پیشتر گفته شد، گرد و غبار یکی از دلایل اصلی کاهش عملکرد اسپیکرها نیز می باشد. در هنگام انجام این سرویس، کارشناسان ما در آرتک اسپیکرها را از درون لپ تاپ باز کرده و با روش های خاص گرد و غبار را از روی آن شسته و یا با فشار باد از روی آن پاک میکنند. به این ترتیب ما میتوانیم اسپیکرهایی همانند روز اول داشته باشیم. در ادامه برای شما از دلایل خرابی اسپیکر لپ تاپ خواهیم گفت.

1- نصب نبودن درایور کارت صدا: درایور کارت صدا نرم‌افزاری است که با سخت‌افزارهای صوتی سیستم عامل شما تعامل دارند. در صورت نصب نبودن این درایور، از اسپیکر لپ تاپ شما صدایی پخش نخواهد شد. حتی اگر درایورهای صوتی به‌ روز نباشند، ممکن است عملکرد صدا به ‌طور صحیح انجام نشود یا صدا به‌طور کلی متوقف شود. برای به‌روزرسانی درایورهای صوتی، معمولاً به وب‌ سایت تولید کننده لپ ‌تاپ یا سیستم عامل خود مراجعه کنید و آخرین نسخه‌های درایورهای صوتی را دانلود و نصب کنید.

 

2- سیم‌های اتصال اسپیکر: در برخی اسپیکرهای لپ ‌تاپ، اتصال به سیم میکروفن و بلندگو از طریق یک کابل یا سیم انجام می‌شود. البته این موضوع جدای از فلت اسپیکر است. اگر این سیم‌ها دچار خرابی شوند یا دچار قطعی شوند، ممکن است صدا قطع شود یا کیفیت آن کاهش یابد. برای رفع این مشکل، سیم‌های اتصال را بررسی و اطمینان حاصل کنید که به درستی و بدون مشکل به لپ‌تاپ متصل شده‌اند.

 

3- خرابی فیزیکی اسپیکر: اگر بعد از انجام تمامی بررسی‌ها و تنظیمات صوتی، صدای اسپیکر لپ ‌تاپ هنوز هم مشکل دارد، ممکن است دچار خرابی فیزیکی شده باشد. در این صورت، نیاز به تعمیر یا تعویض اسپیکر لپ‌تاپ خواهید داشت. اگر کار با تعمیر نیز فیصله پیدا نکرد، دیگر وقت آن رسیده که اسپیکر دستگاه شما تعویض شود.

سرویس لپ تاپ

همانطور که در بالا نیز گفته شد، پس از گذشت مدتی از خریداری لپ تاپ، لپ تاپ ما برای ادامه حیات خود به این موضوع نیاز پیدا خواهد کرد. در نتیجه مالکان لپ تاپ تحت هیچ شرایطی نباید لپ تاپ خود را از این نعمت دریغ کنند در غیر این صورت باید آماده خریداری یک لپ تاپ جدید و یا صرف هزینه های هنگفت برای انجام تعمیرات اساسی بر روی لپ تاپ خود باشند. اگر شما نیز احساس میکنید که به این خدمت نیاز دارید، میتوانید روی کمک متخصصان ما در مجموعه آرتک حساب کنید.

سوالات متداول

مادربرد لپ تاپ، قطعه ای است که تمامی قطعات و سخت افزار دیگر با آن در ارتباط هستند. مسلما درگیر شدن این قطعه با گرد و خاک یا سولفاته زدن بر روی آن، باعث ایجاد اختلال در هنگام کار کردنش خواهد شد، با این حساب، متخصصان و تعمیرکاران با سرویس کردن لپ تاپ شما ، جان تازه ای به آن می‌بخشند.

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد باید چند ماه دستگاه خود را برای سرویس به تعمیرگاه ببرند این است که راندمان کاری قوی تری را در اختیار داشته باشند.

خرابی فن لپ تاپ ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله این دلایل، می‌توان به عدم سرویس شدن آن در طول فواصل زمانی طولانی دانست. 

بله این امکان وجود دارد. از آنجای که گرد و خاک ممکن است داخل فن نفوذ کرده باشد و سرعت آن را کند کرده باشد. اگه فن درست کار نکنند، باعث داغی دستگاه می‌شود و سرعت دستگاه را کند می‌کند.

شما می‌توانید در محیط‌های تمیز تر از دستگاه خود استفاده کنید. برای مثال در جاهایی که پرز فرش وجود دارد یا گرد و خاک زیاد است  لپ تاپ خود را در آنجا قرار دهید. البته با این حال باز هم دستگاه شما به سرویس نیاز پیدا می‌کند.

بله صد در صد. لپ تاپ های قدیمی بیشتر به سرویس نیاز دارند. از آنجایی که قطعات قدیمی تری دارند، بیشتر از باقی لپ تاپ ها به سرویس نیاز دارد.

بله. لپ تاپ های جدیدی که خریداری می‌کنید نیز به سرویس نیاز دارند. البته لپ تاپ های گیمینگ به طرز دیگری سرویس می‌شوند.

بله لپ تاپ های گیمینگ نیز باید سرویس شوند. اما سرویس لپ تاپ گیمینگ به قدری متفاوت است. در بیشتر لپ تاپ های گیمینگ، به جای خمیر سیلیکون، فلز مایع دارند. 

بله این کار امکان پذیر است، اما گفتنی است که سرویس لپ تاپ گیمینگ با خمیر سیلیکون ممکن است کار برای شما سخت تر کند. از آنجایی که فلز مایع سرعت بالایی در انقال گرما دارد، در لپ تاپ‌های گیمینگ از این موارد استفاده می‌شود.

خمیر سیلیکون ماده ای است که روی چیپ‌های لپ تاپ قرار داده می‌شود. این خمیر در انتقال دما به هیت سینک دخالت دارد. با استفاده کردن از خمیر سیلیکون مرغوب می‌توانید سرعت بالاتری در دستگاه خود داشته باشید.

سرویس لپ تاپ بسته به نوع لپ تاپ و قیمتی که دارد قیمت‌های متفاوتی دارد. به صورت کلی، سرویس لپ تاپ هزینه‌ای بین 200 تا 500 هزار تومان دارد.

بله. میتوان از قسمت هیت سینک نیز فشار باد را به داخل هدایت کرد، اما این کار هم خطرناک است و هم کار را به صورت کامل انجام نمی‌دهد. باید درب لپ تاپ به طور کامل باز شود.

بله این امکان وجود دارد. به این دلیل که فن لپ تاپ شما در اثر سرویس نشدن ممکن است درست کار نکند و نتواند دستگاه شما را خنک کند.

برای اینکه برای شما عزیزان زمان دقیق سرویس یک لپ تاپ را شرح دهیم، نمی‌توانیم یک عدد دقیق را بیان کنیم. ممکن استدستگاهی کمی پیچیده باشد و دستگاهی خیر. با این اوصاف حدود 2 الی 3 ساعت ممکن است این کار به طول بیانجامد.

تعمیرات لپ تاپ آرتک با چندین سال تجربه در این زمینه برای شما کاربران عزیز، خدماتی با کیفیت را ارائه می‌دهد که سرویس لپ تاپ نیز یکی از آن‌ها است. سرویس لپ تاپ خود را به صورت تمام و کمال در اختیار متخصصان آرتک قرار دهید و خیالتان از بابت کیفیک کار آسوده باشد. 

Rate this post
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام