قیمت تعمیر لپ تاپ

قیمت تعمیر لپ تاپ

مانند هر وسیله دیگری، لپ تاپ ها نیز به مرور زمان و با فرسودگی و بی احتیاطی در استفاده دچار خرابی میشود. با توجه به افزایش سرسام آور قیمت دلار در سال های اخیر، قیمت تمامی تجهیزات الکترونیکی از جمله لپ تاپ و قطعات آن نیز افزایش پیدا کرده است. مسلم است که با افزایش قیمت قطعات لپتاپ، قیمت تعمیر لپ تاپ نیز افزایش پیدا خواهد کرد.  قیمت تعمیر لپ تاپ در هر قطعه میتواند بسته به قطعه نیازمند تعویض متفاوت باشد. با همه این ها احتمالا تعمیرات لپ تاپ در تهران  باتوجه به تعداد بالای مراکز تعمیرات لپ تاپ و تعداد بالای مراکز عرضه کننده قطعات هزینه کمتری نسبت به دیگر شهر داشته باشد. ممکن است لپ تاپ ما با توجه به ریشه و علت خرابی به خدمات سخت افزاری همچون تعمیر و تعویض ال سی دی، تعمیر تاچ پد، تعویض فن، تعویض اسپیکر لپ تاپ، تعویض پورت‌های لپ تاپ و یا تعویض کابل فلت نیاز داشته باشد. از طرفی دیگر ممکن است، ایراد لپ تاپ ما از نرم افزار دستگاه بوده و به خدماتی همچون نصب درایورها، به روز رسانی نرم افزارها و یا نصب آنتی ویروس نیاز داشته باشد.

تعمیرات لپ تاپ مجموعه گسترده ای از خدمات را شامل میشود که قیمت تعمیر لپ تاپ با توجه به خدمات و قطعات مور نیاز می تواند تا حد زیادی متغیر باشد.

همانطور که در بالا گفته شد، تعمیرات لپ تاپ شامل مجموعه گسترده ای از خدمات نرم افزاری و سخت افزاری خواهد شد؛ پس تعیین قیمت تعمیر لپ تاپ بدون بررسی و عیب یابی یابی لپ تاپ توسط متخصصان مجموعه آرتک ممکن نخواهد بود. در این مقاله به بررسی برخی از انواع خدمات در تعمیر لپ تاپ و همچنین قیمت تعمیر لپ تاپ در هر کدام از آنان خواهیم پرداخت. درادامه به اختصار به بررسی انواع قیمت تعمیر لپ تاپ و همچنین عواملی که ما را به تعمیر لپ تاپ محتاج میکنند یعنی عوامل خرابی لپ تاپ خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. سوختن لپ تاپ.

قیمت تعمیر لپ تاپ

به نقل از وبسایت asurion.com

در صورتی که قیمت تعمیر لپ تاپ شما بیشتر از نیمی از یک لپ تاپ جدید است، آنگاه بهتر است که به فکر جایگزینی لپ تاپ خود باشید. به خصوص اگر سن دستگاه شما بیشتر از چند سال باشد. اگر رایانه شما 1 یا 2 سال سن دارد احتمال لیاقت تعمیر و هزینه برای تعمیرات را خواهد داشت. 

انواع قیمت تعمیر لپ تاپ

همانطور که در بالا نیز گفته شد قیمت تعمیر لپ تاپ، با توجه به نوع و علت خرابی میتواند بسیار متفاوت باشد. چه بسیار قیمت تعمیر لپ تاپ از دید مالکان محترم بسیار بالا تصور شود در حالی که ایراد دستگاه با چند تغییر نرم افزاری ساده برطرف خواهد شد. و بالعکس چه بسیار زمان هایی که قیمت تعمیر لپ تاپ توسط مالکان عزیز پایین تصور شده در حالی که هزینه تعمیرات در واقعیت بسیار بالا بوده تا جایی که اصلا تعمیر لپ تاپ به صرفه نخواهد بود.

تنها راه برای رهایی از این ابهام، عیب یابی علمی، اصولی و صادقانه است. دلیل تاکید ما بر روی عیب یابی صادقانه این است که برخی تعمیرکاران که از اخلاق حرفه‌ای بهره ای ندارند، با اعلام عیب و هزینه غیر واقعی به مشتریان خود، باعث تحمیل هزینه دو چندان به مشتریان خود میشوند. برای پیشگیری از این معزلات بهتر است برای تعمیرات لپ تاپ خود، بهترین تعمیرکار لپ تاپ را برای لپ تاپ خود بیابید.

برای کاهش قیمت تعمیر لپ تاپ تا بودجه مورد نظر، میتوان به جای استفاده از قطعات اصلی و گران قیمت، از قطعات مشابه اصل و با درجه کیفی کمی پائین تر استفاده کرد؛ همچنین یکی دیگر از راه های کاهش قیمت تعمیر لپ تاپ، استفاده از قطعات دسته دوم است که از درون لپ تاپ های دیگر استخراج شده. ما در آرتک اختیار این انتخاب را به مشتریان عزیزمان واگذار کرده تا رده کیفی و قیمتی قطعات مصرفی در روند تعمیرات لپتاپ خود را بنا به صلاح‌دید و بودجه خود انتخاب کنند.

ما در آرتک شبکه تامین قطعات گسترده خود آماده تامین و تعمیر و تعویض کمیاب ترین قطعات در بازار هستیم. کافیست برای اطلاع از هزینه حدودی تعمیرات لپ تاپ، با ما تماس بگیرید.

پول و قیمت تعمیر لپ تاپ

قیمت تعمیر نمایشگر لپ تاپ

زمانی که به نمایشگر لپ تاپ میرسیم، قیمت تعمیر لپ تاپ در این بخش به عوامل زیادی از جمله در دسترس بودن یا نبودن قطعات لپ تاپ، برند، نوع و مدل لپتاپ و بسیار از عوامل دیگر در تعیین قیمت تعمیر لپ تاپ در این بخش اثر گذار است.

ال سی دی لپ تاپ معمولا در صورت خرابی قابل تعمیر نخواهد بود و ناچار به تعویض ال سی دی لپ تاپ خواهیم بود. چرا که ال سی دی لپ تاپ متشکل از سه قسمت اصلی بوده که به یکدیگر پیوند خورده و قابل جداسازی نیستند. تنها در صورت خرابی های ولتاژ صفحه نمایش و یا لامپ بک لایت آن ممکن است بتوانیم بخش‌های آسیب دیده صفحه نمایش را بدون تعویض، تعمیر کنیم. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد، دلیل وجود اختلال در نمایش تصاویر مربوط به مجموعه ال س دی نبوده و دلیل اصلی این ایراد را باید در چیپ گرافیک لپ تاپ جست که در آن صورت ناچار به تعمیر و تعویض چیپ گرافیک خواهیم بود.

از آنجایی که در بیشتر لپ تاپ های جدید، چیپ گرافیک همانند چیپ سی پی یو به صورت آنبرد و غیر قابل جدا سازی بر روی مادربرد لپ تاپ متصل شده است، تعویض چیپ گرافیک عملی بسیار سخت و تخصصی است.

در آذرماه 1402 قیمت تعمیر نمایشگر لپ تاپ برای نمایشگر های Full HD چیزی در بین 1،500،000 تا 4،000،000 تومان میباشد. برای اطلاع بیشتر از هزینه تعمیر ال سی دی لپ تاپ می توانید با ما تماس بگیرید.

تعمیر نمایشگرلپ تاپ
قیمت تعمیر فن لپ تاپ

قیمت تعمیر فن لپ تاپ

فن های لپ تاپ در حکم ریه‌های لپ تاپ ما هستد. به وسیله این قسمت است که هوای گرم و مرده از لپ تاپ خارج شده و هوای تازه و خنک وارد لپ تاپ ما میشود. فن لپ تاپ به صورت مستقیم وظیفه پردازشی خاصی بر عهده ندارد اما در صورت از کار افتادن فن لپ تاپ، هیچ پردازشی در لپ تاپ ما ادامه دار نخواهد بود و منجر به سوختن لپ تاپ ما خواهد شد.

طریقه عملکرد فن لپ تاپ، به این صورت است که این قطعه به وسیله یک لوله باریک مسی به نام هیت سینک و به واسطه ماده ای به نام خمیر سیلیکون بر روی دو چیپ گرافیک و سی پی یو متصل میشود. این قطعه وسیله انتقال حرارت از چیپ‌های مذکور به فن لپ تاپ برای تخلیه را دارد

عمده عوامل خرابی فن لپ تاپ را میتوان، نفوذ گرد و غبارو آلودگی، ضربه فیزیکی به فن و فرسودگی دانست.

قیمت تعمیر فن لپ تاپ، بسته به نوع و مدل فن، در بازه گسترده 400،000 تا 3،000،000 تومان متغیر است.

قیمت تعمیر مادربرد لپ تاپ

همانطور که از نام این قطعه قابل حدس است، این قطعه در حکم مادر را برای لپ تاپ ما دارد. به وسیله این قطعه است که همه قطعات لپ تاپ به یکدیگر متصل شده و به انجام وظایف خود می پردازند. رم لپ تاپ، بایوس لپ تاپ، چیپ و آی سی لپ تاپ، چیپ وای فای و سوکت‌های لپ تاپ، همگی بر روی مادربرد نصب شده و به وسیله مادربرد است که با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند.

تعمیرات مادربرد، به صورت تخصصی بوده و اینگونه تعمیرات معمولا به وسیله تیم تخصصی تعمیرات برد آرتک انجام میشود. در صورت ممکن نبودن تعمیر مادربرد لپ تاپ ناچار به تعویض مادربرد لپ تاپ خواهیم بود. معمولا به دلیل قیمت بالای مادربرد، قیمت تعمیر لپ تاپ بسیار بالا خواهد بود به گونه‌ای که تعمییر لپ تا چندان به صرفه نبوده و ناچار به خریداری لپ تاپ جدیدی خواهیم بود.

 

 

قیمت تعمیر مادربرد لپ تاپ

قیمت تعمیر کیبورد لپ تاپ

کیبرد لپ تاپ یکی از قسمت‌های لپ تاپ است که به دلیل استفاده بسیار زیاد در طول زمان دچار فرسودگی خواهد شد. به همین دلیل بیشتر خرابی‌های کیبورد لپ تاپ به دلیل فرسودگی و استفاده‌های طولانی مدت میباشد. در کنار فرسودگی، یکی دیگر از رایج‌ترین دلایل خرابی کیبوردهای لپ تاپ، ریختن مایعات بر روی آنهاست. در صورت ریختن مایعات بر روی کیبورد لپ تاپ، کیبورد قابل تعمیر نخواهد بود و ناچار به تعویض آن خواهیم بود.

البته که در صورت از کار افتاد کیبرد، نمیتوان این مشکل را لزوما به سخت افزار کیبرد نسبت داد؛ در این مورد ما در هنگام رو به رویی با از کار افتادن کیبرد لپ تاپ، ابتداء بر روی دستگاه عیب یابی نرم افزاری انجام داده و پس از مسجل شدن ایراد سخت افزاری اقدام به تعویض کیبرد لپ تاپ خوایم کرد.

قیمت تعمیر لپ تاپ برای تعویض کیبورد در دی ماه 1402، بسته به برند در بازه 500،000 تا 2،500،000 متغیر است.

قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ

جریان برق به دو قسمت برق AC و DC تقسیم میشود. برق AC یا همان برق متناوب شهری معمولا بسیار قدرتمند تر از برق DC است. تقریبا تمام تجهیزات الکترونیکی با جریان برق DC کار میکند. اتصال مستقیم برق AC به لپ تاپ، باعث خرابی و آسیب جدی به مادربرد لپ تاپ ما خواهد شد. میزان ولتاژ برق AC معمولا چیزی در بین 220 تا 240 ولت و بازه ولتاژ برق DC چیزی در بین 19 تا 19.5 ولت است.

شارژر لپ تاپ وظیفه سازگار کردن برق قدرتمند AC به برق ضعیف شده DC برای لپ تاپ ما را دارد.

ضربه فیزیکی، فرسودگی، پارگی سیم و نوسانات برق معمولا از دلایل خرابی شارژر لپ تاپ هستند.

بر خلاف تصور عموم، شارژر لپ تاپ در صورت خرابی قابل تعمیر خواهد بود. با توجه به اهمیت بسیار بالای شارژر برای سلامت مادربرد لپ تاپ، در صورت خرابی آن بهتر است حتما نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام نمایید. چرا که قیمت تعمیر لپ تاپ در شارژر و مادربرد بسیار متفاوت است.

قیمت تعمیر شارژر لپ تاپ
قیمت تعمیر باتری لپ تاپ

قیمت تعمیر باتری لپ تاپ

در همه لپ تاپ‌ها باطری لپ تاپ، به مرور زمان دچار فرسودگی و کاهش ظرفیت میشود. بیشتر لپ تاپ‌ها به صورت میانگین برای 500 بار شارژ و دشارژ شدن طراحی شده اند. بعد از این مقدار، کاهش عملکرد سایت قابل پیش بینی است. 

از جمله دلایل خرابی زودتر از موعد باتری لپ تاپ میتوان به بودن در محیط‌های گرم و اتصال دائمی به شارژ اشاره کرد. 

در صورت مشاهده در کاهش عملکرد باتری لپ تاپ، تنها راه پیش روی ما برای حل این مشکل تعویض باتری لپ تاپ خواهد.

 

قیمت تعمیر لولای لپ تاپ

لولای لپ تاپ یک قطعه به ظاهر ساده اما بسیار حائز اهمیت است. لولای لپ تاپ به مرور زمان و با نفوذ گرد و خاک و آلودگی دچار فرسودگی و یا سفتی در باز و بست لپ تاپ میشود. در صورت سفتی لولای لپ تاپ سریعا نسبت به تعمیر و تعویض لولای لپ تاپ آن اقدام کنید در غیر این صورت به دلیل فشار مضاعف لولاها بر روی قاب لپ تاپ با شکستگی و قاب لپ تاپ رو به رو خواهیم شده که در آن صورت ناچار ترمیم و یا تعویض قاب لپ تاپ خواهیم بود.

قیمت تعمیر لولای لپ تاپ در دی ماه 1402 در بازه ای بین 700،000 تا 1،500،000 میباشد.

چه عواملی ما را به تعمیر لپ تاپ محتاج میکند

حالا که با حدود قیمت تعمیر لپ تاپ در بخش های مختلف آن آشنا شدیم، بهتر است راه های پیشگیری از خرابی لپ تاپ را دانسته تا مجدد نیازمند دانستن قیمت تعمیر لپ تاپ نشویم. چرا که دانستن اینگونه عوامل خرابی لپ تاپ باعث بیمه شدن ما در برابر خرابی‌ها میشود. با ما همراه باشید

عوامل خرابی لپ تاپ
آبخوردگی بعد از تعمیر لپ تاپ

آبخوردگی لپ تاپ

بر خلاف موجودات زنده، آب بزرگترین دشمن تجهیزات الکترونیکی است. البته که تاثیر آبخوردگی در قسمت های مختلف لپ تاپ یکسان نیست. ریختن مایعات بر روی قسمت کیبورد به دلیل نفوذ آب به نقاط حساس لپ تاپ معمولا اثرات مخرب تری خواهد داشت. 

در صورت رو به رویی با آبخوردگی لپ تاپ، بهترین کار این است که لپ تاپ را فورا با نگه داشتن دکمه پاور خاموش کرده و لپ تاپ را با حرارت و شدت باد ملایم سشوار خشک کنیم. 

گفتنی است که روش بالا صرفا جهت جلوگیری از خرابی کامل دستگاه شما بوده و به هیچ وجه نباید از نشان دادن دستگاه به یک مرکز معتبر تعمیرات لپ تاپ دریغ کرد. چرا که در صورت سوختن مادربرد قیمت تعمیر لپ تاپ به طرز عجیبی بالا خواهد رفت به شکلی ممکن تعمیر لپ تاپ دیگر به صرفه نباشد.

ضربه فیزیکی به لپ تاپ

لپ تاپ ها به دلیل وجود ده ها قطعه ریز و درشت درون خود، به شدت نسبت به ضربه و فشار فیزیکی حساس هستند. ورود ضربات فیزیکی شدید به لپ تاپ، علاوه بر شکستن قاب لپ تاپ موجب شکستن یا خرابی مادربرد، خرابی هارد، شکستن ال سی دی بشود.

برای مثال ورود ضربه فیزیکی به هارد HDD لپ تاپ می توان موجب خراش افتادن بر روی دیسک هارد بشود که در این صورت جراحی هارد و یا ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد، میتواند هزینه و دردسر های خاص خود را داشته باشد.

برای این نوع آسیب، قیمت تعمیر لپ تاپ به صورت کلی ممکن نبوده و تعیین قیمت باید بر اساس آسیب وارد شده به دستگاه و قطعه نیازمند تعمیر انجام شود. 

ضربه فیزیکی به لپ تاپ
کثیفی لپ تاپ

نفود گرد و غبار و آلودگی به لپ تاپ

یکی از مواردی که به مرور باعث آسیب و نابودی لپ تاپ میشود، نفوذ گرد و غبار و آلودگی به درون لپ تاپ است. نفوذ آلودگی به لپ تاپ به این دلیل آسیب زاست که این آلودگی ها وارد محفظه فن شده و جلوی حرکت پره فن را میگیرد؛ توقف حرکت پره فن به مرور زمان باعث داغ شدن و سوختن دو چیپ سی پی یو و گرافیک خواهد شد. پس تحت هیچ شرایطی سرویس فن لپ تاپ خویش را فراموش نکنید.

علاوه بر مورد بالا، نفوذ گرد و غبار به درون لپتاپ میتواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شده که این مورد باعث ایجاد اتصالی در مادربرد لپ تاپ خواهد شد. همچنین نفوذ گرد و غبار ممکن است به مرور زمان باعث خوردگی و زنگ زدگی مادربرد نیز بشود. به علاوه، نفوذ گرد و غبار به درون لپ تاپ باعث آسیب دیدن مادربرد لپ تاپ نیز خواهد شد. 

پس با توجه به موارد بالا، در صورت مواجهه با خرابی مادربرد بهتر است قید فکرکردن به تعمیر لپتاپ و قیمت تعمیر لپ تاپ را بزنید.

ویروسی شدن لپ تاپ

یکی دیگر از دلایل عمده از کار افتادن نرم افزاری و حتی بعضا سخت افزاری لپ تاپ‌ها، ویروسی شدن لپ تاپ هاست. ویروس‌های نرم افزاری، بدافزار هایی هستند که با هدف خاصی برای آسیب زدن، سرقت اطلاعات شخصی و یا بانکی افراد ساخته میشوند.

گستره ویروس‌های کامپیوتری به قدری بالاست که توضیح آن در این مقاله نمی گنجد اما به طور کلی ویروس ها با این دو مرحله عمل میکنند.

1- کپی خود از یک دستگاه به دستگاه دیگر 

2- اجرای دستورالعمل هایی که سازنده برای آنان طراحی کرده.

ویروس‌ها بسته به نقشی که برای آنان تعریف شده، می توانند خطرات مختبفی برای دستگاه ما داشته باشند. خطراتی همانند از  کار افتادن قابلیت های دستگاه، سرقت اطلاعات شخصی و بانکی، حذف و آسیب زدن  به اطلاعات دستگاه ما.

تنها راه پیشگیری از این خطرات نصب آنتی ویروس است. عدم استفاده از آنتی ویروس در لپ تاپ میتواند به قیمت تعمیر لپ تاپ ما تمام شود.

ویروسی شدن لپ تاپ
فرسودگی تعمیرات لپ تاپ

فرسودگی لپ تاپ

لپ تاپ نیز همانند تمامی تجهیزات الکترونیکی و حتی غیر الکترونیکی، عمر مفید مشخصی دارد. معمولا عمر مفید لپ تاپ ها برای استفاده روزمره، حدود 5 تا 6 سال برآورد میشود. بدیهی است که میزان عمر مفید هر لپ تاپ، به مالک آن و طریقه استفاده و نگهداری او بازمیگردد.

با این وجود، نمی توان از لپ تاپ توقع موجودی نامیرا داشت و لپ تاپ و قطعات آن خواه یا ناخواه پس از زمان مشخصی دچار فرسودگی و خرابی شده و وارد سراشیبی خرج تراشی برای مالک خود میشوند.

پس، اگر مدت زمان زیادی از تولید لپ تاپتان میگذرد و با خرابی‌های مرتب بخش های مختلف لپ تاپ خود رو به رو هستید، بهتر است قید تعمیرات و پیدا کردن پائین ترین قیمت تعمیر لپ تاپ را زده و به فکر خرید لپ تاپ جدیدی برای خود باشید.

با این حال در صورتی که به هر دلیل تصمیمی مبنی بر خریداری لپ تاپ جدید ندارید، میتوانید برای تعمیرات لپ تاپ قدیمی خود روی کمک ما حساب کنید.

قیمت تعمیر لپ تاپ

ممکن است در صورت مواجهه با خرابی لپ تاپ بزرگترین نگرانی هریک از ما قیمت تعمیر لپ تاپ باشد. این نگرانی کاملا به جاست؛ چرا که با توجه به افزایش افزار گسیخته قیمت دلار و به دنبال آن قیمت لپ تاپ، جایگزین کردن آن بسیار پر هزینه مینماید. به همین جهت، ترجیح بسیاری از مالکان لپ تاپ بر این است تا حتی الامکان، لپ تاپ‌های خراب خود را تعمیر کرده تا از خریداری لپ تاپ جدید بی نیاز باشند.

قیمت تعمیر لپ تاپ، با توجه به نوع، مدل و برند لپ تاپ شما در بازه بسیار گسترده‌ای از قیمت‌ها متغیر است. همچنین در این مورد بایستی توجه داشت که قیمت بالای تعمیر لپ تاپ لزوما به معنی کیفیت بالای تعمیرات نخواهد بود.

از آنجایی که تعمیرات لپ تاپ امری بسیار پیچیده و تخصصی است، برای تعمیر لپ تاپ بایستی به دنبال بهترین تعمیرکار لپ تاپ بود.چه بسیار تعمیرکاران غیر متخصص و غیر متعهدی که باعث وارد شدن خسارات دوچندان به مشتریان خود خواهند شد. این امر با توجه به تعداد بالای مراکز تعمیرات لپ تاپ در تهران کار ساده ای نیست. به همین خاطر، یافتن تعمیرکاری که موفقیت و رضایت خویش را  در گرو رضایت مشریان خویش ببیند. بسیار حائز اهمیت است. از همین‌رو، در جهت رعایت اخلاق حرفه‌ای و رعایت اصل مشتری مداری، سیاست کلی ما در آرتک بر این است تا حتی الامکان با حفظ و تعمیر قطعات اصلی از تعویض آنان جلوگیری کرده تا قیمت تعمیر لپ تاپ برای این عزیزان کمترین حالت ممکن باشد.

لپتاپ هایی که به دلیل خرابی مادربرد به مراکز تعمیر لپ تاپ مراجعه میکنند، در بیشتر این مراکز اصطلاح Out شده و غیر قابل تعمیر تلقی میشوند. این مورد به دلیل ساختار چاپی و پیچیده مادر برد لپ تاپ است.

بله قطعا. بایوس لپ تاپ علیرغم این که یک قطعه آنبرد و متصل بر روی برد است، قابل تعویض است.

خیر چرا که کیبورد لپ تاپ متشکل از چند لایه مختلف بوده و در صورت جداسازی هریک از این بخش ها، دیگر کیبورد ما قابل استفاده نخواهد بود.

بهترین کار در زمان مواجهه با ویروسی شدن لپ تاپ، نصب ویندوز  و سیستم عامل جدید بر روی دستگاه و نصب آنتی ویروس بر روی ویندوز جدید است.

برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به درون لپ تاپ، از قرار دادن لپ تاپ بر روی سطوح دارای الیاف، سطوح آلوده و خاک‌آلود و همچنین بر روی پارچه و لباس خودداری کنید.

مانند هروسیله دیگری، لپ تاپ ها نیز خواه ناخواه و به مرور زمان دچار فرسودگی میشوند. اما برای تعویض روند فرسودگی لپ می توان اقداماتی انجام داد.

1- نصب آنتی ویروس بر روی دستگاه

2- پرهیز از استفاده از دستگاه در حال حرکت.

3- سرویس به موقع دستگاه به خصوص فن های لپتاپ

4- پرهیز از استفاده از دستگاه در محیط های گرم

برای فهمیدن قیمت تعمیر لپ تاپ میتوانید به وبسایت اتحادیه فناوران رایانه مراجعه کرده و از آخرین نرخ های تعمیرات انواع لوازم الکترونیکی اطلاع پیدا کنید.

همانطور که در ابتداء مقاله نیز گفته شد، ما در آرتک برای مشتریان عزیزی که در چنین موقعیتی قرار دارند، طرح انتخاب قطعات را پیشبینی کرده ایم. طبق این طرح مشتریان عزیزی که مایل به صرف هزینه زیاد برای تعمیر لپ تاپ خود نیستند، میتوانند با انتخاب بین قطعات دست دوم، قطعات غیر اصل و با درجه کیفی  پائین تر تعمیرات لپ تاپ خود را مطابق با بودجه خود تنظیم نمایند.

خیر، اما برای دریافت آموزش عملی یا تئوری می توانید با جست و جوی عبارت “کار آموزی تعمیرات لپ تاپ” و یا “آموزش تعمیرات لپ تاپ” موسسات معتبر را در این زمینه بیابید.

خیر چرا که فن های لپ تاپ به صورت یک مجموعه واحد ساخته شده و در صورت جداسازی قطعات، کارایی خود را از دسست خواهد داد.

 به طور قطع نمیتوان چنین چیزی گفت؛ چرا که لود شدن سیستم عامل دلیلی بر سلامت سخت افزاری دستگاه نمی باشد.

از این بابت متاسفیم. تنها راهی که در این شرایط میتواند به شما کمک کند، جراحی هارد است.

جراحی هارد یعنی استخراج صفحات دیسک هارد در محیطی ایزوله و قرار دادن آن ها در هاردی دیگر برای خوانش و استخراج اطلاعات.

تعویض سلول‌های باطری لپ تاپ به معنی استخراج اجزاء باطری لپ تاپ و جایگزینی با نمونه های جدید است.

این کار تنها در زمانی کاری به صرفه است که باتری لپ تاپ مورد نظر بسیار نادر بوده و در بازار یافت نشود.

در غیر این صورت، تعمیر باطری لپ تاپ توصیه نشود.

کیبورد های جزیره ای از زیر قاب C بر روی لپ تاپ نصب میشوند. اما کیبورد های معمولی به صورت یک قالب یک تکه بر روی قاب C لپ تاپ نصب میشوند.

باز کردن و تعویض کیبورد های جزیره ای، به دلیل نیاز به برداشتن قاب پائین و مادربرد. بسیار دشوار تر از کیبورد های دیگر بوده و طبعا دستمزد بیشتری خواهد داشت.

به احتمال بالا بله؛ چرا که سفت شدن لولای لپ تاپ در صورت تعمیر نشدن میتواند موجب شکستگی قاب لپ تاپ خواهد شد.

Rate this post
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام