سوالی دارید؟ در خدمتیم!

شکستن قاب لپ تاپ

فهرست مطالب پنهان کن

شکستن قاب لپ تاپ دلایل مختلفی دارد مثل افتادن لپ تاپ، عدم درست باز و بسته کردن درب لپ تاپ و همچنین مشکل در درست کار کردن فن و حرارت بالا می‌‌توانند باعث شکستن قاب لپ تاپ شوند. همچنین سفت شدن و سخت شدن لولای لپ تاپ  یکی از شایع ترین علت شکستن قاب لپ تاپ است. به هر حال شکسته شدن این قسمت لپ تاپ به ال سی دی صفحه نمایش هم آسیب وارد می‌کند، ممکن است شما مجبور باشید علاوه بر تعویض قاب لپ تاپ، ال سی دی صفحه نمایش هم تعویض کنید. در ادامه این مقاله ما دلایل مختلف شکستن قاب لپ تاپ و همچنین رفع این مشکل به طور کامل شرح خواهیم داد. شما می‌توانید در صورت مشاهده هر نوع شکستگی در قاب لپ تاپ خود، به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک برای رفع مشکلات مراجعه کنید.  

به نقل از سایت MAKE USE OF که شکستن قاب لپ تاپ را به این صورت شرح می‌دهد:

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که لپ‌ تاپ‌ها خراب می‌شوند، مخصوصاً در درازمدت، بر چیزی که لپ‌تاپ را تبدیل می‌کند، یعنی لولاهای آن و قاب های تأثیر می‌گذارد. حقیقت این است که لولاها قطعات متحرک هستند و قطعات متحرک، چه بخواهیم و چه نخواهیم به مرور زمان از کار می‌افتند و باعث خراب شدن و شکستن قاب لپ تاپ هم می‌شوند. احتیاط کردن شما را به مسیری طولانی می‌رساند، اما به هر حال در مقطعی اتفاق می‌افتد. وقتی این کار انجام شد، باید بدانید که چه کاری انجام دهید.

قاب لپ تاپ

قاب لپ تاپ چیست؟

قاب لپ تاپ به بخش ساختاری اصلی یک لپ تاپ اشاره دارد. این قسمت ساختار سفت و سختی است که از اجزای داخلی محافظت می‌کند و قسمت های مختلف لپ تاپ مانند صفحه نمایش، صفحه کلید، تاچ پد و پورت ها را در خود جای می‌دهد.

این قسمت، معمولا از مواد بادوام مانند فلز و پلاستیک یا ترکیبی از این دو ساخته می‌شود تا از یکپارچگی ساختاری لپ‌ تاپ اطمینان حاصل شود.

قاب فلزی لپ تاپ

انواع قاب لپ تاپ

مدل فلزی

قاب فلزی لپ‌ تاپ چندین مزیت از جمله دوام بیشتر، استحکام و اتلاف گرما دارند. قاب های فلزی لپ تاپ معمولاً با استفاده از فلزات سبک وزن مانند آلومینیوم یا آلیاژ منیزیم ساخته می‌شوند. این مواد استحکام ساختاری را فراهم می‌کنند و باعث پایین نگه وزن لپ تاپ می‌شوند.

قاب های فلزی به دلیل استحکام بالایی که دارند، اطمینان می‌دهند که لپ تاپ شما در برابر ضربه های فیزیکی یا خم شدن مقاوم باشد. علاوه بر این، قاب های فلزی می‌توانند به دفع گرما کمک کنند. فلزات در مقایسه با پلاستیک ها رسانای گرما بهتری هستند. قاب های فلزی به خنک نگه داشتن اجزای داخلی در طول استفاده طولانی کمک می‌کنند که می‌توانند عملکرد لپ تاپ را افزایش دهد. لپ‌تاپ‌هایی که قاب فلزی دارند، ظاهری درخشان و زیبایی در مقایسه با قاب پلاستیک دارا هستند. 

قاب پلاستیک لپ تاپ

مدل پلاستیکی

مدل های پلاستیکی عمدتاً از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند. این قاب ها به دلیل مقرون به صرفه بودن و وزن سبک‌تر در مقایسه با فریم های فلزی، معمولاً در لپ تاپ ها استفاده می‌شوند.

قاب های پلاستیکی از انواع مختلفی از پلاستیک ها، یا پلی کربنات ساخته می‌شوند. این مواد استحکام و دوام خوبی دارند اما همانطور که گفتیم استحکام قاب های فلزی بیشتر است. قاب‌های پلاستیکی وزن کلی لپ تاپ را نسبتاً پایین نگه می‌دارند.

یکی از مزیت‌های قاب های پلاستیکی، توانایی ایجاد عایق در برابر گرما است. بر خلاف قاب های فلزی، پلاستیک به طور موثر گرما را هدایت نمی‌کند. شاید قاب های پلاستیکی همان سطح استحکام قاب های فلزی را نداشته باشند، اما همچنان می‌توانند حفاظت و پایداری ساختاری کافی را برای استفاده روزمره ارائه دهند.

قاب پشت لپ تاپ

قاب های مختلف لپ تاپ

لپ تاپ ها دارای قاب های مختلفی از جمله، قاب پشت، قاب جلو، قاب کیبورد و تاچ پد و قاب کف می‌باشند. البته بعضی از لپ تاپ ها دارای قابU می‌باشند که در قسمت جلویی لولا قرار دارد. ما به طور کامل انواع قاب ها را توضیح خواهیم داد.

1-قاب پشت(A):

 قاب پشت صفحه نمایش لپ تاپ به طور کلی به عنوان قابA شناخته می‌شود. قاب لبه یا حاشیه بیرونی است که صفحه نمایش را احاطه کرده است. این  قاب می‌تواند از پلاستیک یا فلز ساخته شود. این قاب چند کار مشترک انجام می‌دهد: 1- این قاب به عنوان پشتیبان ساختاری برای صفحه نمایش است و به نگه داشتن صفحه نمایش در درب لپ تاپ کمک می‌کند.

2- محافظت از صفحه نمایش: این قاب از نمایشگر در برابر آسیب فیزیکی محافظت می‌کند و مانعی بین صفحه نمایش و محیط اطراف ایجاد می‌کند.

3-  این قاب به زیبایی لپ تاپ شما کمک می‌کند.  

2- قاب جلو(B)

قاب جلویی دستگاه برای اتصال صفحه نمایش با قاب پشتی می‌باشد که صفحه نمایش شما بر روی این قاب قرار گرفته است.

قابA و قابB  وظیفه  نگهداری صفحه نمایش را دارند اما پایه اصلی قاب های لپ تاپ، قاب A می‌باشد.

قاب کیبورد لپ تاپ

قاب دور کیبورد(C)

قابC وظیفه محافظت از کیبرد و تاچ پد را دارد و از هرگونه ورود گرد و غبار و کثیفی  به دور کیبورد و تاچ پد جلوگیری می‌کند.

برخی از لپ تاپ ها قاب های شامل خود کیبورد هم نیز می‌شوند.

قاب پایین لپ تاپ

قاب پایین (D)

قاب زیر  بعضی از لپ تاپ امکان اتصال فیزیکی اجزای داخلی به هم را فراهم می‌کند، که معمولا شامل پورت های USB نیز می‌شوند. همچنین قاب زیر لپ تاپ می‌تواند از ورود کثیفی و گرد و غبار به اجزای داخلی جلوگیری کند و آن‌ها را از آسیب وارده ایمن می‌سازد. اما برخی از لپ تاپ ها وجود دارد که قاب زیرین فقط به عنوان پوشش است و قطعات داخلی و اصلی به صورت جداگانه قرار دارند. وظیفه اصلی این قاب محافظت از سی پی یو، هارد دیسک، مادربرد، رم و کارت گرافیک می‌باشد.

قاب لولا لپ تاپ

قاب جداکننده لولا(U)

برخی از برند های مختلف لپ تاپ ها دارای قاب جداکننده لولا می‌باشند.قاب لولای لپ تاپ، به عنوان پوشش لولا یا قاب لولا شناخته می‌شود.

قاب لولا معمولا از جنس پلاستیک است و در قسمت جلوی لپ‌تاپ قرار دارد و لولای لپ تاپ را پوشش می‌دهد. همچنین این قاب می‌تواند از کثیف شدن لولاها جلوگیری کند.

لولا لپ تاپ

لولا لپ تاپ چیست؟

کارکرد اصلی لولا این است که صفحه (ال سی دی) لپ تاپ را به پایه آن (صفحه کلید و بدنه) متصل می‌کند. این اجازه را می‌دهد تا نمایشگر باز و بسته شود و در زوایای مختلف تنظیم شود. لولا معمولاً در مرکز بین صفحه‌کلید و صفحه‌نمایش قرار دارد و این اجازه را به ال سی دی می‌دهد تا بچرخد.

انواع لولا لپ تاپ

انواع لولا

1- لولای میله ای:

این لولا از یک میله فلزی ساخته شده است که از مرکز لپ تاپ می‌گذرد. پایداری را فراهم می‌کند و باعث باز و بسته شدن نرم درب لپ تاپ می‌شود.

2-لولا قیچی:

لولاهای قیچی معمولاً در لپ تاپ های نازک و سبک وزن به کار گرفته می‌شوند. از این نوع  لولا برای توزیع یکنواخت وزن و پشتیبانی بهتر از نمایشگر استفاده می‌شود.

لولا 360 درجه لپ تاپ

3-لولا 360 درجه:

این نوع لولا به صفحه لپ تاپ این امکان را می‌دهد تا 360 درجه کامل بچرخد و صفحه لپ تاپ می‌تواند در حالت های مختلف مانند لپ تاپ، تبلت، یا حالت ایستاده قرار بگیرد.

4-لولا قابل جدا شدن:

لولاهای جداشونده به جدا شدن کامل نمایشگر لپ تاپ از صفحه کلید و پایه را فراهم می‌کند. این طراحی معمولاً در لپ‌تاپ‌های جداشدنی قابل مشاهده است.

 

 

چه چیزی باعث آسیب به لولا می‌شود؟

1- ضربه سخت و محکم به لولاهای لپ تاپ

لولاهای لپ‌تاپ معمولاً از فولاد ساخته شده‌اند که استحکام بالایی دارند و بادوام هستند. سوالی که اینجا پیش میاد این است که لولا از جنس فولاد هستند آیا به همین راحتی آسیب می‌بیند؟

بله اگر لپ تاپ سقوط کند یا ضربه محکمی به آن وارد شود، فشار زیادی به لولاهای آن وارد می‌شود و در نتیجه باعث آسیب یا شکستن آن‌ها می‌شود.

 

نحوه صحیح باز کردن درب لپ تاپ

2-باز کردن صفحه لپ تاپ از گوشه: 

یکی ازشایع ترین دلایل شکسته شدن لولاهای لپ تاپ، در طول زمان باز کردن صفحه لپ تاپ از گوشه است، زیرا اکثر افراد هنگام باز کردن صفحه نمایش لپ تاپ خود از گوشه، فشار زیادی به آنها وارد می‌کنند.

بسیاری از ما برای باز کردن لپ تاپ با یک انگشت و کشیدن ال سی دی از کناره یا گوشه لپ تاپ عادت کرده‌ایم. این کار باعث برهم خوردن تعادل لولاها می‌شود.

ساییدگی لولا لپ تاپ

3-ساییدگی لولا: 

به مرور زمان، لولا های یک لپ‌تاپ دچار ساییدگی می‌شوند.

به دلیل اینکه لولا ها وزن لپ تاپ را تحمل می‌کنند و وظیفه باز و بستن صفحه نمایش لپ تاپ را دارند و شاسی‌های لپ تاپ را کنار هم قرار می‌دهد، به همین علت به مرور زمان دچار ساییدگی می‌شوند. البته استفاده نادرست و عدم درست باز کردن صفحه ال سی دی می‌تواند این ساییدگی را تسریع کند.

بستن صحیح درب لپ تاپ

4-ضربه زدن به صفحه نمایش هنگام بسته شدن:

ممکن است پس از  پایان کار خود با لپ تاپ ، درب لپ تاپ را به صورت محکم ببندید که این امر می‌تواند به لولا لپ تاپ و صفحه نمایش آسیب بزند. بنابراین شما باید پس اتمام کار خود صفحه نمایش لپ تاپ را با احتیاط و به آرامی ببندید تا لولا‌های لپ تاپ شما آسیب نبیند.

 

بیش از حد باز شدن درب لپ تاپ

5-باز کردن بیش از حد صفحه نمایش:

لولاهای یک لپ تاپ فقط می‌تواند تا یک حد مشخص باز شوند. اگر صفحه نمایش را بیش از حد لولاها باز کنید، قطعا می‌شکنند یا آسیب می‌بینند.

بسیاری از ما هنگام تنظیم زوایای دید خود ممکن است صفحه نمایش را بیش از حد به عقب ببریم و لولا های لپ تاپ ها نمی‌توانند از 135 درجه تا 140 درجه بیشتر باز شوند. اگر صفحه را از این محدوده بیش تر باز کنید، لولاها آسیب می‌بیند. البته مدل‌های خاصی از لپ تاپ وجود دارند که تا180 درجه هم باز شوند لولا آسیب نمی‌بیند.

لولا لپ تاپ با کیفیت پایین

6-لولا با کیفیت پایین:

گاهی اوقات مشکل نحوه استفاده از لپ تاپ نیست، که باعث آسیب به لولا می‌شود، بلکه مشکل کیفیت ساخت لپ تاپ شما است.

اگر لپ تاپ شما شاسی معیوب داشته باشد و لولاهای آن از پلاستیک ساخته شده باشد، زودتر از حد انتظار خراب می‌شود.

این به این معنی نیست که همه لپ‌تاپ‌ها اینگونه هستند، اما تعدادی از آنها هستند که کیفیت ساخت پایین‌تری دارند، به همین دلیل است که به راحتی می‌شکنند.

شکستن ال سی دی لپ تاپ

آیا شکستن لولاها باعث آسیب به صفحه نمایش هم می‌شوند؟

در جواب این سوال متاسفانه باید بگوییم بله!

ایراد و وجود شکستگی در لولا به دلیل فشار زیادی که به ال سی دی لپ تاپ وارد می‌کند باعث شکستن آن می‌شود و این می‌تواند هزینه‌های هنگفتی به وجود بیاورد. در صورت نیاز به تعویض ال سی دی، شما می‌توانید به مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ مراجعه کنید.

تعمیر لولا لپ تاپ

در چه مواقعی لولا تعمیر می‌شود؟

اگر لولای شما آسیب دیده باشد و شما قصد تعمیر آن را داشته باشید، اول باید میزان آسیب دیدگی مشخص شود. اگر لولا زیاد آسیب ندیده باشد می‌شود آن را تعمیر کرد. می‌توان آن را جوش داد یا پایه سازی کرد که ممکن است با این دو روش لولا لپ تاپ درست بشود و نیازی به تعمیر نمی‌باشد.

تعویض لولا لپ تاپ

چه زمانی لولا باید تعویض شود؟

زمانی که لولای لپ تاپ شما به شدت آسیب دیده باشد و با جوش و پایه سازی این مشکل برطرف نشود، باید تعویض گردد.

در ادامه به شما نحوه تعویض لولا را شرح خواهیم داد.

قطع شارژر لپ تاپ

1- ابتدا اتصال لپ تاپ با برق را قطع کنید

ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کرده، باتری لپ تاپ خود را بردارید و کابل شارژر را بکشید تا دچار برق گرفتگی نشوید.

قاب کف لپ تاپ

2- قاب کف  لپ تاپ را جدا کنید

قاب کف لپ تاپ را  با باز کردن پیچ های قسمت پایین جدا کنید و در نظر داشته باشید پیچ های آن را  جایی قرار دهید تا گم نشوند.

جداسازی کیبورد و تاچ پد لپ تاپ

3-برداشتن کیبورد و تاچ پد

در بعضی از لپ تاپ ها باب استفاده از یک پیچ گوشتی ، قاب کیبورد متصل به قابC  را بالا بکشید و آن را بردارید. مراقب باشید تا قاب دچار ترک خوردگی و شکستگی نشود.

در برخی از لپ تاپ ها کل قاب C که شامل خود قاب، کیبورد و تاچ پد می‌باشد را جدا کنید.

جداسازی کابل صفحه نمایش لپ تاپ

4-جداسازی کابل ها

 کابل هایی که صفحه نمایشگر را به مادربرد متصل می‌کند را قطع کنید تا سیم ها دچار قطعی نشوند.

ال سی دی لپ تاپ

5- جداسازی صفحه نمایش

برای تعویض لولا باید صفحه نمایش را جداسازی کنیم. البته باید احتیاط کنید تا صفحه نمایش شما آسیب نبیند و دچار شکستگی نشود و در آخر لولاهای جدید را جایگزین می‌کنیم.

ترک خوردگی قاب لپ تاپ

دلایل شکستن قاب لپ تاپ

1- ضربه خوردن

اگر لپ تاپ شما دچار ضربه دیدگی شود، قطعا باعث شکستن قاب لپ تاپ می‌شود.

اگر لپ تاپ شما از ارتفاعی رها شود یا قرار دادن وسایل سنگین روی لپ تاپ هم می‌تواند باعث شکسته شدن یا ترک خوردن آن بشود.

گرم شدن لپ تاپ و آسیب به قاب

2گرمای بیش از حد لپ تاپ

یکی دیگر از دلایلی که باعث شکستن قاب لپ تاپ می‌شود، گرمای بیش از حد می‌باشد.

عدم درست کار کردن فن لپ تاپ به دلایل مختلف مثل کثیفی و گرفتگی مجرای هوای فن باعث داغ شدن لپ تاپ می‌شود و این باعث شکسته شدن قاب لپ تاپ می‌شود و به قطعات داخلی لپ تاپ (سی پی یو، مادربرد) هم آسیب وارد کند.

روش مختلفی وجود دارد تا شما بتوانید از داغ شدن  بیش از حد لپ تاپ جلوگیری کنید، مثل تمیز کردن فن و استفاده از کول پد می‌‎تواند موثر باشد.

3- معیوب بودن لولا

از دیگر دلیلی که باعث شکستن قاب های لپ تاپ می‌شود، معیوب بودن لولا است.

زمانی لولا سفت و سخت کار می‌کند و درب لپ تاپ به سختی باز و بسته می‌شود، این مشکل باعث فشار آوردن به قاب ها می‌شود و همچنین ممکن است باعث شکستن صفحه نمایش هم بشود.

ترمیم یا تعویض قاب لپ تاپ؟

اگر قاب لپ تاپ شما دچار شکستگی یا ترک خوردگی خفیف باشد می‌توان آن را با جوش پلاستیک تعمیر کرد.

همچنین با استفاده از چسب مخصوص، ممکن است قاب به خوبی ترمیم شود و نیازی به تعویض قاب نباشد در غیر اینصورت قاب لپ تاپ شما باید تعویض گردد.

تعمیر قاب لپ تاپ

نحوه تعمیر قاب

برای تعمیر قاب لپ تاپ نیاز است که ابتدا پیچ‌های موجود را باز کنیم و سپس ال سی دی را جداسازی کنیم. با استفاده از گیره‌های پلاستکی به عنوان نگهدارنده صفحه نمایش استفاده می‌کنیم و پس از نصب قاب جدید مجدد ال سی دی را به قاب وصل می‌کنیم.

تمیز کردن لپ تاپ
قاب طلقی لپ تاپ

چطور از قاب لپ تاپ خود مراقبت کنیم؟

1- برای تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ از یک دستمال مخصوص که مرطوب شده است استفاده کنید و از مایعات به صورت مستقیم استفاده نکنید، زیرا باعث معیوب شدن صفحه نمایش می‌شود.

2- از محافظ های قاب لپ تاپ استفاده کنید. این محافظ ها عموما طلقی هستند و از آسیب رسیدن به قاب لپ تاپ جلوگیری می‌کنند.

3-درب لپ تاپ خود را بیش از حد باز نکنید، همانطور که توضیح دادیم این کار باعث آسیب به لولا و همچنین باعث شکستگی قاب هم می‌شود.

4- در زمان بستن درب لپ تاپ تا انتها آن را کنترل کنید و رها نکنید، زیرا باعث شکستن قاب لپ تاپ می‌شود.

شکستن قاب لپ تاپ

همانطور که در این مقاله شرح دادیم  لپ تاپ دارای انواع مختلفی از قاب ها می‌باشد که هر کدام به عنوان محافظ هر قسمت از لپ تاپ کار خود را انجام می‌دهند. دلایل شکستن قاب لپ تاپ می‌تواند به دلیل ضربه خوردن لپ تاپ و  مشکل درلولا های لپ تاپ باشد که می‌تواند باعث ایجاد ترک و شکستگی کامل بشوند. برای از بین بردن این شکستگی شما می‌توانید آن ها را ترمیم کنید یا در غیر اینصورت به مرکز تخصصی تعمیرات مراجعه کنید تا قاب های آسیب دیده شده را برای لپ تاپ شما در اسرع وقت تعویض کنند.

قاب های فلزی به دلیل استحکام بالایی که دارند، اطمینان می‌دهند که لپ تاپ شما در برابر ضربه های فیزیکی یا خم شدن مقاوم باشد. علاوه بر این، قاب های فلزی می‌توانند به دفع گرما کمک کنند. فلزات در مقایسه با پلاستیک ها رسانای گرما بهتری هستند.

از مزیت‌های قاب های پلاستیکی لپ‌تاپ، توانایی ایجاد عایق در برابر گرما است. بر خلاف قاب های فلزی، پلاستیک به طور موثر گرما را هدایت نمی‌کند. شاید قاب های پلاستیکی همان سطح استحکام قاب های فلزی را نداشته باشند، اما همچنان می‌توانند حفاظت و پایداری ساختاری کافی را برای استفاده روزمره ارائه دهند.

قاب پشت صفحه نمایش لپ تاپ به طور کلی به عنوان قابA شناخته می‌شود. قاب لبه یا حاشیه بیرونی است که صفحه نمایش را احاطه کرده است. این  قاب می‌تواند از پلاستیک یا فلز ساخته شود. این قاب به عنوان پشتیبان ساختاری برای صفحه نمایش است و به نگه داشتن صفحه نمایش در درب لپ تاپ کمک می‌کند.

قاب جلویی دستگاه برای اتصال صفحه نمایش با قاب پشتی می‌باشد که صفحه نمایش شما بر روی این قاب قرار گرفته است.

قابC وظیفه محافظت از کیبرد و تاچ پد را دارد و از هرگونه ورود گرد و غبار و کثیفی به دور کیبورد و تاچ پد جلوگیری می‌کند.

قاب زیرین فقط به عنوان پوشش است و قطعات داخلی و اصلی به صورت جداگانه قرار دارند. وظیفه اصلی این قاب محافظت از سی پی یو، هارد دیسک، مادربرد و کارت گرافیک می‌باشد.

این لولا از یک میله فلزی ساخته شده است که از مرکز لپ تاپ می‌گذرد. پایداری را فراهم می‌کند و باعث باز و  بسته شدن نرم درب لپ تاپ می‌شود.

یکی ازشایع ترین دلایل شکسته شدن لولاهای لپ تاپ در طول زمان باز کردن صفحه لپ تاپ از گوشه است، زیرا اکثر افراد هنگام باز کردن صفحه نمایش لپ تاپ خود از گوشه، فشار زیادی به آنها وارد می‌کنند.

 

بسیاری از ما هنگام تنظیم زوایای دید خود ممکن است صفحه نمایش را بیش از حد به عقب ببریم و لولا های لپ تاپ ها نمی‌توانند از 135 درجه تا 140 درجه بیشتر باز شوند. اگر صفحه را از این محدوده بیش تر باز کنید، لولاها آسیب می‌بیند. البته مدل‌های خاصی از لپ تاپ وجود دارند که تا180 درجه هم باز شوند لولا آسیب نمی‌بیند.

ایراد و وجود شکستگی در لولا به دلیل فشار زیادی که به ال سی دی لپ تاپ وارد می‌کند باعث شکستن آن می‌شود و این می‌تواند هزینه‌های هنگفتی به وجود بیاورد.

اول باید میزان آسیب دیدگی مشخص شود. اگر لولا زیاد آسیب ندیده باشد می‌شود آن را تعمیر کرد. می‌توان آن را جوش داد یا پایه سازی کرد.

یکی دیگر از دلایل شایع که باعث شکستن قاب لپ تاپ می‌شود، گرمای بیش از حد می‌باشد. عدم درست کار کردن فن لپ تاپ به دلایل مختلف مثل کثیفی و گرفتگی مجرای هوای فن باعث داغ شدن لپ تاپ می‌شود و این باعث شکسته شدن قاب لپ تاپ می‌شود و به قطعات داخلی لپ تاپ (سی پی یو، مادربرد) هم آسیب وارد کند.

اگر قاب لپ تاپ شما دچار شکستگی یا ترک خوردگی خفیف باشد می‌توان آن را با جوش پلاستیک تعمیر کرد. همچنین با استفاده از چسب مخصوص، ممکن است قاب به خوبی ترمیم شود.

از محافظ های قاب لپ تاپ استفاده کنید. این محافظ ها عموما طلقی هستند و از آسیب رسیدن به قاب لپ تاپ جلوگیری می‌کنند.

برای تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ از یک دستمال مخصوص که مرطوب شده است استفاده می‌کنیم و از پاشیدن مایعات به صورت مستقیم استفاده نمی‌نکنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ASAL
ASAL
8 ماه قبل

سلام ممنون از مطالب مفید سایت شما من یه لپ تاپ ایسوس دارم قاب جلو لپ تاپم ترک خورده؛ مجموعه شما میتواند قاب لپ تاپ را تعمیر یا تعویض کند؟

سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام