جستجو
جستجو

بوت لپ تاپ

این مقاله یک راهنمای جامع و مفید برای درک مفهوم بوت و روش های بوت کردن لپ تاپ است. با مطالعه این مقاله، دیگر نگران مشکلات بوت نشدن لپ تاپ نخواهید بود و به راحتی می توانید سیستم عامل خود را راه اندازی کنید. در این مقاله موارد زیر را باهم بررسی می‌کنیم :

روش های بوت – عیب یابی مشکلات بوت نشدن – رفع ارور های احتمالی در بوت

با ما همراه باشید.

بوت لپ تاپ

راهنمای جامع بوت کردن لپ تاپ: از الفبا تا عمل!

لپ تاپ ها به عنوان یار جدانشدنی ما در دنیای دیجیتال، نقش مهمی در انجام امور روزمره و برآورده شدن نیازهایمان ایفا می کنند. با روشن کردن لپ تاپ، انتظار داریم سیستم عامل به سرعت بالا بیاید و بتوانیم به کار خود مشغول شویم. اما گاهی اوقات ممکن است با روشن کردن لپ تاپ، با صفحه سیاه و یا ارورهای مختلف مانند ارور های سیستمی ویندوز مواجه شویم که اصطلاحا به آن بوت نشدن لپ تاپ گفته می شود. در این مواقع دانستن اینکه بوت چیست، انواع روش های بوت و نحوه عیب یابی مشکلات آن چقدر اهمیت دارد! اگر با مشکل روشن نشدن صفحه لپ تاپ مواجه هستید پیشنهاد می‌کنیم روی لینک مربوطه کلیک کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی عیب یابی لپ تاپ دیدن کنید.

این مقاله راهنمای جامع و مفیدی برای درک مفهوم بوت و روش های بوت کردن لپ تاپ در اختیار شما قرار می دهد. با مطالعه این مقاله، دیگر نگران مشکلات بوت نشدن لپ تاپ نخواهید بود و به راحتی می توانید سیستم عامل خود را راه اندازی کنید.

شنیدن پادکست تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک درباره بوت لپ تاپ

به نقل از سایت Laptopmag :

فرآیند بوت شدن لپ‌ تاپ شامل مجموعه‌ای از رویدادها است که در نهایت منجر به بارگیری سیستم‌ عامل و نمایش رابط کاربری می‌شود. هنگامی که لپ‌ تاپ را روشن می‌کنید، بایوس (Basic Input/Output System) فعال می‌شود. بایوس یک فریم‌ور داخلی است که وظایف اولیه مانند تست سخت‌افزار، پیکربندی دستگاه‌ها و بارگیری سیستم‌ عامل را بر عهده دارد. پس از اینکه بایوس سیستم‌ عامل را بارگیری کرد، بوت‌ لودر فعال می‌شود. بوت‌ لودر یک برنامه کوچک است که مسئول بارگیری هسته سیستم‌ عامل و سایر اجزای ضروری برای راه‌ اندازی سیستم است. در نهایت، هسته سیستم‌ عامل بارگیری می‌شود و کنترل کامل سیستم را به دست می‌گیرد. هسته، رابطی بین سخت‌ افزار و نرم‌ افزار است و وظایف مهمی مانند مدیریت حافظه، برنامه‌ ریزی فرآیند و مدیریت دستگاه‌ها را انجام می‌دهد. پس از اینکه هسته بارگیری شد، سیستم‌ عامل شروع به بارگیری برنامه‌ها و درایورهای لازم برای راه‌ اندازی رابط کاربری می‌کند. هنگامی که رابط کاربری به طور کامل بارگیری شد، می‌توانید با لپ‌ تاپ خود کار کنید.

لپ تاپ مگ

بوت چیست؟

کلمه “بوت” (Boot) در دنیای کامپیوتر به فرایند روشن شدن و راه اندازی اولیه سیستم عامل گفته می شود. در این فرآیند، سخت افزار لپ تاپ شناسایی شده و سیستم عامل برای اجرا آماده می شود. به عبارت دیگر، بوت کردن، پلی است میان روشن کردن فیزیکی دستگاه و بالا آمدن نرم افزار (سیستم عامل) و در دسترس قرار گرفتن رابط کاربری برای برقراری ارتباط با آن.

بوت چیست؟
بوت کردن لپ تاپ

چرا باید با Boot کردن لپ تاپ آشنا شویم؟

آشنایی با مفهوم BOOT و روش های انجام آن، فواید زیادی به همراه دارد. از جمله این فواید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عیب یابی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ

با درک چگونگی Boot شدن و آشنایی با انواع روش های بوت، می توانید به راحتی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ را عیب یابی کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی عیب یابی لپ تاپ دیدن کنید.

نصب و راه اندازی سیستم عامل جدید برای بوت لپ تاپ

برای نصب یک سیستم عامل جدید بر روی لپ تاپ، نیاز به تنظیمات خاصی در بخش بوت بایوس دارید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی مشکلات نصب ویندوز دیدن کنید.

چرا باید با Boot کردن لپ تاپ آشنا شویم؟​
محیط بازیابی در بوت لپ تاپ

ایجاد محیط بازیابی (Recovery Environment)

در مواقعی که سیستم عامل دچار مشکل می شود، با استفاده از قابلیت بوت شدن از طریق درایو نوری یا فلش مموری، می توانید وارد محیط بازیابی شده و اقدام به تعمیر یا نصب مجدد سیستم عامل نمایید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی هزینه نصب ویندوز دیدن کنید.

اجرای برنامه های خاص پیش از سیستم عامل لپ تاپ

برخی از برنامه های خاص، مانند ابزارهای تشخیص سخت افزار، نیاز دارند پیش از بالا آمدن سیستم عامل اجرا شوند. با تنظیمات بایوس، امکان اجرای چنین برنامه هایی فراهم می شود.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی عیب یابی سخت افزاری دیدن کنید.

محیط بازیابی بوت لپ تاپ
انواع روش های بوت در لپ تاپ

انواع روش های بوت در لپ تاپ

laptop ها از روش های مختلفی برای بوت شدن پشتیبانی می کنند. انتخاب روش بوت سیستم بستگی به نیاز و شرایط شما دارد. در ادامه با انواع روش های متداول بوت در لپ تاپ آشنا می شویم.

بوت لپ تاپ از طریق هارد دیسک (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD)

رایج ترین روش، بوت شدن از طریق هارد دیسک (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD) است که سیستم عامل و سایر فایل های ضروری بر روی آن نصب شده اند. در فرآیند بوت، بایوس (BIOS) هارد دیسک یا SSD را شناسایی کرده و سیستم عامل را از آن بارگذاری می کند.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی ارتقا لپ تاپ با هارد ssd دیدن کنید.

بوت لپ تاپ از طریق هارد hdd یا ssd

✅ مقاله پیشنهادی آرتک : ارتقا لپ تاپ با هارد SSD 

بوت از طریق درایو نوری (CD/DVD)

Boot از طریق درایو نوری (CD/DVD)

در گذشته، برای نصب سیستم عامل یا اجرای برخی برنامه ها از درایو های نوری (CD/DVD) استفاده می شد. در این روش، با قرار دادن یک دیسک نوری حاوی سیستم عامل یا برنامه مورد نظر در درایو نوری لپ تاپ و روشن کردن آن، بایوس درایو نوری را به عنوان دستگاه بوت انتخاب کرده و از آن برای بارگذاری سیستم عامل یا برنامه استفاده می کرد.

امروزه با وجود فلش مموری ها و باکس هارد اکسترنال، استفاده از درایوهای نوری کمتر رایج است. 

بوت لپ تاپ از طریق فلش مموری (USB)

Boot شدن از طریق فلش مموری، روشی بسیار کاربردی و محبوب است. از این روش می توان برای نصب سیستم عامل، اجرای برنامه های خاص، یا بازیابی سیستم در مواقعی که سیستم عامل دچار مشکل شده است استفاده کرد. برای بوت شدن از طریق فلش مموری، کافی است که سیستم عامل یا برنامه مورد نظر را بر روی فلش مموری نصب کرده و آن را به پورت USB لپ تاپ متصل کنید. سپس با روشن کردن لپ تاپ و انتخاب فلش مموری به عنوان دستگاه بوت در بایوس، می توانید از آن استفاده کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله ی قیمت تعمیر و تعویض پورت USB 3 لپ تاپ دیدن کنید.

بوت لپ تاپ از طریق فلش مموری (USB)
بوت لپ تاپ از طریق شبکه (PXE)

بوت لپ تاپ از طریق شبکه (PXE)

Boot شدن از طریق شبکه (PXE) روشی خاص است که عمدتا در محیط های سازمانی و شبکه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، لپ تاپ ها به جای بوت شدن از طریق هارد دیسک یا درایو های قابل حمل، از طریق شبکه و سرور مرکزی بوت می شوند. این روش مزایای زیادی مانند مدیریت متمرکز سیستم عامل ها، آپدیت آسان و امنیت بیشتر را به همراه دارد.

کلیدهای میانبر برای ورود به منوی بوت در برندهای مختلف لپ تاپ

برای ورود به منوی بوت و انتخاب دستگاه بوت مورد نظر، باید در حین روشن شدن لپ تاپ، کلید یا دکمه ی خاصی را فشار دهید. این کلید در برندهای مختلف لپ تاپ متفاوت است. در ادامه، لیستی از کلیدهای میانبر برای ورود به منوی بوت در برخی از برندهای رایج لپ تاپ ارائه شده است :

کلیدهای میانبر برای ورود به منوی بوت در برندهای مختلف لپ تاپ
منوی بوت در برندهای مختلف لپ تاپ
  • ایسوس (ASUS): F2 یا Esc
  • لنوو (Lenovo): F2، Fn + F2، یا Del
  • اچ پی (HP): Esc، F10، یا Del
  • دل (Dell): F2، Del، یا F12
  • سایر برندها: کلید میانبر برای ورود به منوی بوت در سایر برندها ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق از کلید میانبر مربوط به برند لپ تاپ خود، می توانید به دفترچه راهنما یا وب سایت شرکت سازنده مراجعه کنید.

تنظیمات بایوس (BIOS) و ارتباط آن با Boot کردن

BIOS (Basic Input/Output System) سیستم عامل پایه ای است که وظیفه ی آن مدیریت و راه اندازی اولیه سخت افزار لپ تاپ است. تنظیمات بایوس نقش مهمی در فرآیند بوت شدن ایفا می کند. در تنظیمات بایوس می توانید ترتیب بوت، دستگاه بوت پیش فرض و سایر گزینه های مربوط به بوت را تنظیم کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله‌ی عیب یابی سخت افزاری دیدن کنید.

تنظیمات بایوس (BIOS) و ارتباط آن با بوت لپ تاپ
ورود به تنظیمات بایوس برای بوت لپ تاپ

ورود به تنظیمات بایوس

برای ورود به تنظیمات بایوس، باید در حین روشن شدن لپ تاپ، کلید یا دکمه ی خاصی را فشار دهید. این کلید در برندهای مختلف لپ تاپ متفاوت است و همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، می توانید با مراجعه به این مقاله و یا سرچ در گوگل از آن مطلع شوید.

گزینه های مهم بایوس مرتبط با بوت لپ تاپ

در تنظیمات بایوس، گزینه های مختلفی مربوط به بوت وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

Boot Order

این گزینه ترتیب بوت را مشخص می کند. به عنوان مثال، می توانید هارد دیسک را به عنوان اولین دستگاه بوت و فلش مموری را به عنوان دومین دستگاه بوت تنظیم کنید.

بوت اردر
گزینه های بایوس بوت لپ تاپ

Boot Device

این گزینه دستگاه بوت پیش فرض را انتخاب می کند.

Fast Boot

این گزینه فرآیند بوت شدن را سریعتر می کند، اما ممکن است برخی از اطلاعات مربوط به بوت را نمایش ندهد.

بوت لپ تاپ Fast Boot

Secure Boot

این گزینه امنیتی، فقط اجازه بوت شدن سیستم عامل های مجاز را می دهد.

عیب یابی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ

در صورتی که با مشکل روشن نشدن صفحه لپ تاپ و یا ارورهای مختلف مواجه هستید، به احتمال زیاد مشکل بوت شدن دارید. برای عیب یابی این مشکل، می توانید مراحل زیر را انجام دهید :

عیب یابی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ​
عیب یابی بوت لپ تاپ- اتصالات

بررسی سخت افزار

اولین قدم در عیب یابی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ، عیب یابی سخت افزاری است. برای این کار، مراحل زیر را انجام دهید:

بررسی اتصالات

مطمئن شوید که تمام کابل ها، به خصوص کابل برق و کابل های مربوط به هارد دیسک و سایر اجزای داخلی، به درستی به لپ تاپ متصل شده اند.

بررسی رم (RAM)

اگر مشکل از رم باشد، ممکن است با صفحه آبی مرگ یا ارورهای مربوط به حافظه مواجه شوید. برای بررسی رم می توانید از نرم افزارهای تست حافظه مانند Memtest86 استفاده کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از مقاله‌ی رفع خطای صفحه آبی مرگ دیدن کنید.

بوت لپ تاپ - بررسی رم (RAM)

✅ مقاله پیشنهادی آرتک : علائم خرابی رم لپ تاپ

بوت لپ تاپ ssd و hdd

بررسی هارد دیسک یا SSD

خرابی هارد دیسک یا SSD می تواند یکی از دلایل رایج بوت نشدن لپ تاپ باشد. برای بررسی سلامت هارد دیسک می توانید از نرم افزارهایی مانند HD Tune یا CrystalDiskInfo استفاده کنید.

بررسی باتری

در برخی از موارد، خالی شدن ناگهانی باتری لپ تاپ یا خرابی آن می تواند مانع از روشن شدن لپ تاپ و بوت شدن آن شود.

بررسی باتری در بوت لپ تاپ

✅ مقاله پیشنهادی آرتک : قیمت تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ

بررسی تنظیمات بایوس در بوت لپ تاپ

بررسی تنظیمات بایوس

اگر مشکل از سخت افزار نباشد، ممکن است تنظیمات بایوس به درستی انجام نشده باشد. برای بررسی تنظیمات بایوس، مراحل زیر را انجام دهید:

ورود به BIOS

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، برای ورود به بایوس باید در حین روشن شدن لپ تاپ، کلید یا دکمه ی خاصی را فشار دهید.

بررسی ترتیب بوت لپ تاپ

مطمئن شوید که هارد دیسک یا SSD حاوی سیستم عامل به عنوان اولین دستگاه بوت در تنظیمات بایوس انتخاب شده است.

بررسی تنظیمات مربوط به Secure Boot در بوت لپ تاپ
بررسی تنظیمات مربوط به Secure Boot

بررسی تنظیمات مربوط به Secure Boot

در برخی موارد، Secure Boot می تواند مانع از بوت شدن سیستم عامل شود. اگر از Secure Boot استفاده نمی کنید، می توانید آن را در تنظیمات بایوس غیرفعال کنید.

استفاده از ابزارهای ریکاوری

اگر با انجام مراحل بالا مشکل بوت شدن لپ تاپ حل نشد، می توانید از ابزارهای ریکاوری برای تعمیر یا نصب مجدد سیستم عامل استفاده کنید.

✅ پیشنهاد می‌کنیم از صفحه‌ی بازیابی اطلاعات هارد دیدن کنید.

ابزارهای ریکاوری

ابزار های ریکاوری سیستم عامل ویندوز

ویندوز 10 و نسخه های جدیدتر آن دارای یک ابزار ریکاوری داخلی هستند که می توانید از آن برای تعمیر بوت، بازیابی سیستم از یک نقطه بازیابی، یا نصب مجدد ویندوز استفاده کنید.

✅ مقاله پیشنهادی آرتک برای مطالعه : مشکلات نصب ویندوز

دیسک های نجات

برخی از شرکت های سازنده لپ تاپ، دیسک های نجات (Rescue Disk) را ارائه می دهند که شامل ابزارهایی برای عیب یابی لپ تاپ و تعمیر سیستم هستند.

دیسک های نجات
ابزار های ریکاوری سیستم عامل لینوکس

ابزار های ریکاوری سیستم عامل لینوکس

توزیع های مختلف لینوکس نیز دارای ابزارهایی برای عیب یابی و تعمیر سیستم هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

عیب یابی ارورهای رایج بوت شدن لپ تاپ: - No bootable device found - Boot device failed

دو مورد از رایج ترین ارورهایی که ممکن است در هنگام بوت شدن لپ تاپ با آنها مواجه شوید، No bootable device found و Boot device failed هستند. این ارورها نشان می دهند که لپ تاپ شما نمی تواند دستگاه بوتی را پیدا کند یا از آن بوت شود. در این بخش از مقاله به بررسی دلایل ایجاد این ارورها و راه حل های رفع آنها می پردازیم.

عیب یابی ارورهای رایج بوت شدن لپ تاپ Boot device failed
دلیل ارور No bootable device found

دلیل ارور No bootable device found

این ارور زمانی ظاهر می شود که لپ تاپ شما هیچ دستگاه بوتی را پیدا نکند. دلایل ممکن برای ایجاد این ارور عبارتند از:

  • هارد دیسک شما به درستی به مادربرد متصل نیست.
  • هارد دیسک شما خراب شده است.
  • سیستم عامل شما خراب شده است.
  • تنظیمات BIOS شما اشتباه است.
  • دستگاه بوت شما تغییر کرده است.

راه حل های رفع ارور No bootable device found

  • مطمئن شوید که هارد دیسک شما به درستی به مادربرد متصل است.
  • از سلامت هارد دیسک خود با استفاده از نرم افزاری مانند HD Tune یا CrystalDiskInfo اطمینان حاصل کنید.
  • از یک دیسک نجات یا یک فلش مموری بوتیبل برای بوت شدن لپ تاپ خود و عیب یابی سیستم عامل خود استفاده کنید.
  • تنظیمات BIOS خود را به تنظیمات پیش فرض بازنشانی کنید.
  • ترتیب بوت را در BIOS خود بررسی کنید و مطمئن شوید که هارد دیسک شما در اولین مقام قرار دارد.
راه حل های رفع ارور No bootable device found
Boot device failed

دلیل ارور Boot device failed

این ارور زمانی ظاهر می شود که لپ تاپ شما دستگاه بوتی را پیدا می‌کند اما نمی تواند از آن بوت شود. دلایل ممکن برای ایجاد این ارور عبارتند از:

  • سیستم عامل شما خراب شده است.
  • فایل های بوت سیستم عامل شما خراب شده اند.
  • مشکلی در مادربرد شما وجود دارد.

راه حل های رفع ارور Boot device failed

  • از یک دیسک نجات یا یک فلش مموری بوتیبل برای بوت شدن لپ تاپ خود و عیب یابی سیستم عامل خود استفاده کنید.
  • فایل های بوت سیستم عامل خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Boot Repair Disk یا Hiren’s BootCD تعمیر کنید.
  • لپ تاپ خود را به یک تعمیرکار مجاز ببرید.

⭕️ نکته مهم:

قبل از انجام هر گونه تغییر در تنظیمات BIOS، از آنها بکاپ بگیرید.

رفع ارور Boot device failed
ابزارهای مفید برای عیب یابی مشکلات بوت

ابزارهای مفید برای عیب یابی مشکلات بوت

در کنار راه حل های ارائه شده در بخش های قبلی، می توانید از ابزارهای مفیدی نیز برای عیب یابی مشکلات Boot خود استفاده کنید. برخی از این ابزارها عبارتند از :

Boot Repair Disk

این ابزار که توسط مایکروسافت ارائه شده است، می تواند به طور خودکار بسیاری از مشکلات مربوط به بوت ویندوز را تعمیر کند.

Boot Repair Disk
Hiren's BootCD

Hiren’s BootCD

این مجموعه ابزارها شامل نرم افزارهای متعددی برای عیب یابی و تعمیر سیستم عامل، بازیابی اطلاعات و مدیریت پارتیشن ها می باشد.

Memtest86

این نرم افزار برای بررسی سلامت رم شما استفاده می شود و می تواند مشکلاتی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل در بوت شدن لپ تاپ شما شوند را شناسایی کند.

Memtest86
hdtune SSD graph

HD Tune و CrystalDiskInfo

این نرم افزارها برای بررسی سلامت هارد دیسک شما استفاده می شوند و می توانند مشکلاتی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل در بوت شدن لپ تاپ شما شوند را شناسایی کنند.

جمع‌بندی

آشنایی با مفهوم بوت و روش های Boot کردن، مهارتی بسیار مفید و کاربردی است که به شما کمک می کند تا در مواقعی که با مشکلاتی در بوت شدن لپ تاپ خود مواجه می شوید، بتوانید به راحتی آن را عیب یابی و رفع کنید.

در این مقاله، به طور مفصل به بررسی بوت شدن لپ تاپ، انواع روش های بوت، کلیدهای میانبر برای ورود به منوی بوت در برندهای مختلف، تنظیمات بایوس و ارتباط آن با بوت و عیب یابی مشکلات بوت نشدن لپ تاپ پرداختیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از آن برای ارتقای دانش و مهارت خود در زمینه بوت کردن لپ تاپ استفاده کنید.

تعمیرات تخصصی لپ تاپ آرتک – سریع، مطمئن و با گارانتی

در دنیای پرتلاطم تکنولوژی امروز، لپ تاپ‌ها نقش حیاتی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. تعمیرات لپ تاپ آرتک با ارائه خدمات تعمیرات حرفه‌ای و سریع، به شما اطمینان می‌دهد که دستگاه شما در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، به حالت اولیه بازگردد.

تست و عیب‌یابی رایگان : ما در آرتک، با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تیمی از متخصصین مجرب، تست و عیب‌یابی دقیقی را برای لپ تاپ شما انجام می‌دهیم و این خدمت را به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌کنیم.

🔧 تعمیرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری : از تعویض قطعات فرسوده گرفته تا به‌روزرسانی نرم‌افزارها، هر نوع خدمت تعمیراتی که نیاز داشته باشید، ما در آرتک آماده ارائه هستیم

🛠️ قطعات اصلی و اورجینال : ما تضمین می‌کنیم که تمامی قطعات مورد استفاده در تعمیرات، اصلی و با کیفیت بالا هستند. این امر اطمینان از عملکرد بی‌نقص و طولانی‌مدت لپ تاپ شما را فراهم می‌آورد.

💼 گارانتی تعمیرات : تمامی خدمات تعمیراتی ما با گارانتی ارائه می‌شوند. این بدان معناست که شما می‌توانید با خیال راحت به ما اعتماد کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل پس از تعمیر، بدون دغدغه به ما مراجعه نمایید.

📞 پشتیبانی مشتریان : تیم پشتیبانی ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات و نگرانی‌های شماست. ما به ارائه بهترین تجربه مشتری اهمیت می‌دهیم و همیشه در دسترس هستیم تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهیم.

🚚 سرویس درب منزل : برای راحتی بیشتر شما، خدمات درب منزل را نیز ارائه می‌دهیم. کافیست با ما تماس بگیرید و ما لپ تاپ شما را از منزل یا محل کارتان جمع‌آوری و پس از تعمیر، به شما تحویل می‌دهیم.

با تعمیرات لپ تاپ آرتک، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما در دستان بهترین‌ها قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تعیین وقت تعمیر، همین حالا با ما تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

021-88331946

سوالات متداول

فرآیند روشن شدن و راه اندازی اولیه سیستم عامل در لپ تاپ را بوت شدن می گویند.

آشنایی با بوت شدن برای عیب یابی مشکلات، نصب سیستم عامل جدید، ایجاد محیط بازیابی و اجرای برنامه های خاص پیش از سیستم عامل ضروری است.

بوت از طریق هارد دیسک، درایو نوری، فلش مموری، شبکه (PXE)

ترتیب بوت، دستگاه بوت پیش فرض، Fast Boot، Secure Boot

بررسی سلامت سخت افزار (رم، هارد دیسک، باتری)

ممکن است با صفحه آبی مرگ یا ارورهای حافظه مواجه شوید.

از نرم افزارهایی مانند HD Tune یا CrystalDiskInfo استفاده کنید.

گزینه "Load Setup Defaults" یا "Reset to Default" را در تنظیمات بایوس پیدا کنید.

سیستم عامل را روی فلش مموری نصب کنید، آن را به پورت USB وصل کنید و در بایوس فلش مموری را به عنوان دستگاه بوت انتخاب کنید.

مطمئن شوید به برق متصل است، دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید. اگر روشن نشد، به تعمیرکار مراجعه کنید.

زمانی که مشکل بوت شدن با بررسی سخت افزار و تنظیمات بایوس حل نشود.

برای تمام کسانی که از لپ تاپ استفاده می کنند و ممکن است با مشکلاتی در بوت شدن آن مواجه شوند.

این ارور زمانی ظاهر می شود که لپ تاپ شما هیچ دستگاه بوتی را پیدا نکند. دلایل ممکن برای ایجاد این ارور عبارتند از:

  • هارد دیسک شما به درستی به مادربرد متصل نیست.
  • هارد دیسک شما خراب شده است.
  • سیستم عامل شما خراب شده است.
  • تنظیمات BIOS شما اشتباه است.
  • دستگاه بوت شما تغییر کرده است.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امتیاز دهید
سوالی دارید؟ در خدمتیم!
ارسال پیام